Soţii Călin Georgescu şi Cristela Georgescu propovăduiesc altă religie decât creștinismul, respectiv, New Age, o mişcare spirituală şi culturală care promovează transformarea personală şi colectivă prin practici ezoterice, conexiunea cu energia universală şi anticiparea unei noi ere de conştiinţă globală, iubire şi armonie.
Pentru că nu-şi declară confesiunea, ci se pretind creştini, diferenţele devin greu de decelat în absenţa unei educaţii religioase clare, cu toate că, în interiorul Bisericii Ortodoxe Române (BOR), afirmaţiile cu trimitere religioasă ale candidatului la preşedinţie au fost respinse categoric.
"Speculează fără bun simţ, fără jenă, fără ruşine. Se foloseşte de religie şi de biserică doar pentru a căpăta vizibilitate în spaţiul oamenilor credincioşi" a afirmat fostul purtător de cuvânt al BOR, Vasile Bănescu.
Recent, Georgescu afirma, într-un interviu acordat preotului Valentin Berechet, că spusele lui îi sunt transmise direct de Iisus Hristos şi că se vede pe sine ca fiind în contact cu entităţile supranaturale.
Întrebat dacă crede în Iisus Hristos ca Dumnezeu şi Mântuitor, Georgescu a răspuns: "Cu toată fiinţa şi conştiinţa şi sufletul meu, îi ofer, i-am oferit, şi i-am dat să pot să înţeleg, să treacă prin mintea mea ceea ce trebuie spus în aceste vremuri".
Această declaraţie este suficientă ca să fie decelată influenţa New Age în ceea ce Georgescu predică, pentru că dezvăluie una dintre practicile specifice - channeling (canalizarea) prin care o persoană susţine că stabileşte o legătură cu entităţi supranaturale, cum ar fi spirite, maeştri ascensionaţi. Mesajele obţinute prin canalizare includ adesea sfaturi despre viaţa spirituală, revelaţii despre natura universului sau ghidare pentru transformare personală şi colectivă, scrie bursa.ro.
New Age îl consideră pe Iisus un maestru ascensionat, iar nu drept Fiul lui Dumnezeu.
Această practică este controversată şi criticată pentru lipsa unui fundament ştiinţific.
În mod normal, atât ar fi trebuit să fie suficient ca preoţimea să-şi dea seama că un fel de New Age "sub acoperire" penetrează ortodoxia. Fiind şi un moment politic vulnerabil Biserica ar fi trebuit să-şi prevină enoriaşii, ca să ştie că votează o altă religie decât creştinismul.
Ce puncte comune sunt între ceea ce predică Cristela şi Călin Georgescu şi curentul New Age:
1.Sănătatea holistică şi terapiile naturale (Cristela) vs. încrederea în imunitatea naturală (Călin):
- New Age promovează ideea că sănătatea fizică este strâns legată de armonia spirituală şi că terapiile naturale şi auto-vindecarea sunt esenţiale.
- Cristela susţine explicit terapii naturale şi detoxifierea, iar Călin vorbeşte despre încrederea în corpul propriu şi suveranitatea fiinţei, concepte care reflectă aceeaşi filozofie holistică.
2.Legătura cu natura:
- Atât Cristela, cât şi Călin accentuează importanţa respectării naturii şi a reconectării cu aceasta, o temă centrală în spiritualitatea New Age.
- Mesajele lor despre armonia cu natura şi utilizarea resurselor naturale ca soluţii pentru viaţa modernă sunt compatibile cu viziunea ecologică spiritualizată a New Age.
3.Transformarea conştiinţei:
- Cristela promovează tehnici de eliberare emoţională pentru creştere personală, iar Călin vorbeşte despre "trezirea în conştiinţă" şi transformarea colectivă.
- Ambele abordări reflectă ideea New Age că o schimbare interioară profundă este cheia pentru o lume mai bună.
4.Apa ca purtător de informaţie (Călin) vs. energia subtilă (Cristela):
- Ideea că apa poate reţine vibraţii şi informaţii este un concept central în New Age, promovat prin experimentele lui Masaru Emoto, autor al unei teorii care, în lipsă de dovezi concrete şi prin aplicarea unor metode subiective au determinat comunitatea ştiinţifică să clasifice teoria drept pseudostiinţă.
- Atât declaraţia lui Călin despre apă cât şi terapiile bazate pe "energii subtile" promovate de Cristela se aliniază perfect cu această viziune pseudoştiinţifică
5.Rolul spiritual al României (Călin) vs. perspectiva integrativă (Cristela):
- Viziunea lui Călin că România are o misiune spirituală unică în lume se leagă de ideea New Age despre locuri energetice sacre.
- Cristela sprijină integrarea spiritualităţii în viaţa cotidiană, ceea ce rezonează cu filozofia New Age de aliniere între dimensiunea spirituală şi cea fizică.
Atât Călin cât şi Cristela Georgescu promovează idei, practici şi mesaje care au influente clare din curentul New Age, chiar dacă nu se declară direct ca adepţi.
Ar fi fost de datoria Bisericii să adopte o poziţie publică fermă, pentru că vulnerabilitatea ortodocşilor români la ideile New Age prezentate ca fiind autentic creştine poate fi semnificativă, din mai multe motive care ţin de contextul cultural, educaţional şi religios al societăţii româneşti.
Majoritatea românilor ortodocşi au o cunoaştere limitată a doctrinelor creştine şi o înţelegere superficială a diferenţelor între credinţa ortodoxă şi alte curente spirituale îi face mai vulnerabili la acceptarea ideilor New Age dacă acestea sunt prezentate sub forma unui "adevăr creştin" modernizat sau complementar.
Riscuri şi semnale de alarmă
Practici precum meditaţia, canalizarea energiilor sau utilizarea cristalelor sunt promovate ca fiind compatibile cu rugăciunea creştină, ceea ce poate duce la pierderea autenticităţii credinţei. Prin acceptarea ideilor New Age, credincioşii pot abandona treptat fundamentele dogmatice ale ortodoxiei, înlocuindu-le cu concepte abstracte sau sincretice.
Liderii spirituali sau terapeuţii care promovează idei New Age folosesc adesea un limbaj creştin aparent autentic, ceea ce îi face greu de identificat drept influenţe străine ortodoxiei.
Românii ortodocşi sunt vulnerabili la ideile New Age, mai ales atunci când acestea sunt prezentate într-un limbaj care pare compatibil cu credinţa lor. Combinaţia dintre o educaţie teologică deficitară, popularitatea terapiilor alternative şi sincretismul cultural face ca aceste idei să fie greu de detectat ca fiind contrare ortodoxiei. Pentru a preveni aceste influenţe, este crucială educaţia religioasă clară şi discernământul spiritual.
Din punct de vedere religios, Biserica are datoria să clarifice distincţia între credinţa milenară a poporului şi credinţa celui pe care poporul l-a votat cel mai mult.
Bursa specifică că articolul este unul de investigație, iar argumentele aduse nu sunt contra candidatului sau a religiei sale. Publicația precizează că Georgescu însuși poate să nu fie conştient că afirmaţiile şi practicile sale sunt necreştine.
Ceea ce reproşează acest articol este pasivitatea Bisericii Ortodoxe Române, incapacitatea ei să evalueze consecinţele majore ale acestei pasivităţi.
Proapganda si... Vezi tot
Proștii tot Călin votează Vezi tot