Ziare.com

Adrian Moraru (IPP): La un moment dat s-ar putea sa nu mai existe Europa Interviu

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Vineri, 25 Aprilie 2014, ora 12:22

   

Adrian Moraru (IPP): La un moment dat s-ar putea sa nu mai existe Europa Interviu
Aceste alegeri europarlamentare arata ca Europa merge intr-o directie total gresita. Poate sa apara un moment de tensiune in care locomotivele sa spuna - ne-am saturat, nu va dam afara, dar facem noi ceva nou, atrage atentia Adrian Moraru, director adjunct al Institutului pentru Politici Publice.

Intr-un interviu acordat Ziare.com, Adrian Moraru arata ca romanii ar trebui sa fie interesati de aceste alegeri chiar daca ele nu sunt "despre Antonescu, Ponta, Predoiu, MRU (...) Nu poti sa spui: pe mine ma intereseaza numai primarul de la mine, nu ma intereseaza alegerile parlamentare de la Bucuresti. Desi de la Europa primim numai bani, la un moment dat s-ar putea sa nu mai existe Europa. Te intereseaza ce e cu primarul tau, dar nu te-ar mai interesa daca nu mai e Romania?"

Directorul adjunct al IPP a explicat miza alegerilor, dar si care ar putea fi consecintele lor in plan intern, asupra scenei prezidentialelor.

Adrian Moraru s-a referit si la candidatura lui Mircea Diaconu: "Nu cred ca are o sansa sa castige prin propriile puteri un mandat, dar folosind metoda EBa, testata, patentata, ar putea sa reuseasca".

Incepe campania electorala pentru europarlamentare. La ce trebuie sa ne asteptam?

La o campanie anosta. Prezenta fiind foarte scazuta, miza comunicarii publice e redusa. Aceasta prezenta va fi generata de electoratul dur al partidelor, nu cel doctrinar, ci de acele retele din teritoriu, extensia retelei de partid. Pentru acest electorat nu e nevoie sa faci dezbateri extraordinare, cu atat mai putin pe teme europene, sa te dai de ceasul mortii. Va amintiti campaniile care dadeau senzatia de noncombat. Nu era noncombat, ci o campanie underground, in care electoratele nu sunt mobilizate la vedere.

Acestea nu sunt niste alegeri pentru Romania, nu sunt despre Antonescu, Ponta, Predoiu, MRU, ci despre Schultz si Juncker. Dincolo de luptele noastre interne, sunt niste alegeri despre socialistii si popularii europeni, iar cei care isi scot ochii la noi se vor regasi in aceeasi galeata acolo. Si sunt primele alegeri umar la umar. Este prima oara cand nu se stie cine va castiga.

Iar alegatorul roman va va intreba cine e Schultz, cine e Juncker si de ce l-ar interesa sa mearga la vot daca nu e despre Ponta, Basescu & Co?

Pentru ca sunt doua optiuni de a conduce Europa. Sunt decizii politice inclusiv geostrategice, fata de Rusia. Nu voi simplifica atat de mult incat sa spun - votezi cu socialistii, votezi cu Rusia. Dar unele decizii majore si viziuni diferite intre socialisti si populari ne pot afecta pe termen mediu si lung. De exemplu, in privinta relatiei noastre cu Rusia, in privinta politicii de austeritate, in privinta pozitiei fata de banci.

Aceasta e o tema putin discutata in Romania, desi lumea are un credit si, pe de alta parte, este zona care ne-a adus in criza. Sunt aspecte legate de forta de munca, de libertatea de miscare, de integrarea rromilor.

Si mai e ceva. Acum doua randuri de alegeri, socialistii si popularii aveau impreuna 66%. Acum sunt intre 54 si 51%. 20% din viitorul PE, poate chiar mai mult, vor fi eurosceptici plus, mai grav, radicali extremisti. Europa devine tot mai divergenta din punctul de vedere al curentelor de opinie, numarul partidelor nationale reprezentate creste, ar putea depasi 180.

Trebuie sa ne intereseze. Nu poti sa spui: "pe mine ma intereseaza numai primarul de la mine, nu ma intereseaza alegerile parlamentare de la Bucuresti". Desi de la Europa primim numai bani, la un moment dat s-ar putea sa nu mai existe Europa. Te intereseaza ce e cu primarul tau, dar nu te-ar mai interesa daca nu mai e Romania?

Ce vreti sa spuneti prin "sa nu mai existe Europa"?

Teoria mea este ca, daca ajungem la o criza profunda, se va sparge eurozona si un grup de state vor face ceva al lor. Iar ceilalti, noi de prin est, portughezii, grecii, "trantorii latini", ca sa zic asa, cu exceptia Frantei, vom ramane pe afara si de aici diverse consecinte. Asta nu inseamna ca automat ne mananca Rusia si China.

Desi, acordul cu FMI, pe care nu l-am indeplinit, de asta ni s-a aprobat. Discutia a fost cam asa: daca noi spunem ca nu l-ati indeplinit, va creste riscul de tara, nimeni nu va mai cumpara bondurile si va duceti ca Orban sa va imprumutati de la rusi si chinezi. Si atunci mai bine spunem ca v-ati facut temele.

Ce fel de criza ar putea avea ca efect spargerea eurozonei?

Economica, nu cred ca alte lucruri. Iar aceste alegeri arata ca Europa merge intr-o directie total gresita. Poate sa apara un moment de tensiune in care locomotivele sa spuna - ne-am saturat, nu va dam afara, dar facem noi ceva nou. Desi pentru Romania se poate inventa si un mecanism de dat afara. Nu imi doresc asta, dar am putea fi dati afara dupa foarte multe criterii. Nu e insa atat de simplu sa fim renegati. Nu iti dai un copil afara din casa pentru ca pana la 22 de ani nu are serviciu si iti mai fura din portofel.

Cert este ca, daca ne facem o poza din cand in cand si ne uitam la ea, suntem cam trasi la fata, noi, europenii. Nu ne unim, suntem tot mai divergenti.

Revenind la campania electorala, ofensiva DNA loveste oameni importanti in ecuatia electorala a partidelor, nu numai din PSD. Va afecta ea mecanismele de campanie, masinariile?

Partidele sunt construite pe astfel de structuri, iar daca nu tai capetele cele mai mari, restul se regenereaza. Apar noi baroni in teritoriu. Este un model, un sistem, o reteta de a construi un partid in Romania. Asa ca ma astept la efecte zero in interiorul partidelor, la nivelul leadership-ului.

Si cat timp cei acuzati de DNA nu sunt in arest preventiv, ei pot actiona in campanie, iar sistemele sunt rodate. De exemplu, structura de campanie de la Constanta nu are nevoie de Mazare. Sunt aceleasi persoane cheie, aceiasi voluntari, se stiu. Merge de la sine.

Problema mitei electorale nu dispare doar prin mijloace anticoruptie, nu tine doar de un sistem de justitie eficient, ci de saracie si de pungile de saracie. Exista oameni care nu au cu ce sa-si imbrace copiii, nu au ce sa le dea de mancare si pentru ei o geaca, o punga de mancare chiar au valoare, sunt o miza.

Sa stiti ca si in Italia se dau paste in campanie. Se mai intampla si in America. Ce difera este ca acolo majoritatea nu accepta asa ceva, iar reactia sistemului este mult mai rapida. Dar cat timp un om traieste in saracie este vulnerabil sa fie influentat la vot, oriunde.

A existat un scandal al semnaturilor. Unele liste au fost invalidate. Noua Republica a reusit sa o valideze chiar in ultima instanta. E un sistem gresit aici?

IPP a cerut ca semnaturile sa dispara inca de la candidatura lui Sorin Oprescu din 2008. Si am propus sa blocam abuzarea mecanismului electoral prin introducerea garantiei electorale, care sa fie restituita fie doar celor care obtin mandatul, fie celor care chiar daca nu il obtin, iau un anumit numar de voturi, sunt mai multe sisteme.

Ne-au luat propunerea, exista si garantiile, dar a ramas si lista de sustinatori.

Eu sunt convins ca toate listele sunt in neregula si stiu asta de la oameni din interior. Si in zona de sondaje exista tentative de falsificare a sondajelor. Acesti oameni sunt platiti pentru strangerea de semnaturi. Cand pui pret pe ele, apare tentatia sa aduci cat mai multe. Nu e neaparat vorba asadar de frauda ordonata de la partid.

Exista un caz special in aceasta campanie - Mircea Diaconu. Este candidatura lui o lovitura data Justitiei, ANI, ICCJ?

Este o infrangere morala a supei politice cu mari bucati de coruptie in care fierbem cu totii. Daca ai fost declarat incompatibil, ar trebui sa iesi din supa asta cu totul. Faptul ca din anumite greseli de exprimare s-a ajuns sa nu poti ocupa decat aceeasi functie e sinistru. Daca esti consilier la directia de avize din primarii, ai luat spaga si te-am dat afara, inseamna ca te pot angaja la directia tehnica, doar pentru ca e in alta parte? Pleci cu totul din zona publica.

Nu e valabila nici chestiunea aceasta, ca ti-a spus cineva ceva si ai facut. Citeste legea! Este o atitudine sfidatoare si imorala: cei care cer parerea Comisiilor juridice nu vor decat sa se acopere de hartii. Daca ai o problema, intrebi la ANI pentru ca ea te investigheaza apoi.

Are Mircea Diaconu sanse sa intre in PE?

Nu cred ca are o sansa sa castige prin propriile puteri un mandat, dar folosind metoda EBa, testata, patentata, ar putea sa reuseasca. Dar mi-e greu sa spun cine sa fie partidul donator de voturi. Poate PSD, pentru care ar fi mai usor, avand in vedere ca are baza mai extinsa decat o avea PDL la precedentele europarlamentare.

In orice caz, ar fi o rusine pentru Romania ca Mircea Diaconu sa ajunga in PE. Cum sa explici celor din alte tari cum un om gasit incompatibil intr-o functie publica isi vede de treaba in alta.

Rezultatul europarlamentarelor ar putea sa reconfigureze scena prezidentialelor. Ce clarificari ar fi de asteptat, mai ales pe dreapta?

Resetarea scenei prezidentialelor nu tine de rezultate, ci de orgolii. Nu conteaza rezultatele pe care le vor obtine partidele si raportarea unul la altul sau la asteptarile din campanie. Problema e lipsa de negociere din clasa politica din Romania. La dreapta este o problema mai evidenta, pentru ca dreapta a fost mai divizata si nevoia de negociere si de compromis a fost mai mare decat pe stanga.

Distribuirea voturilor pe dreapta este un joc cu suma egala. Dreapta va pastra intr-o galeata aceleasi voturi. Daca ne uitam la ultimele sondaje, vedem ca PSD are 40%, iar PNL, PDL, PMP si UDMR au cam tot atat. De fapt, ne-am intors in 2004.

Dar ce lipseste fata de 2004 e candidatul unic. Vedeti posibila aparitia lui dupa europarlamentare?

Mi-as dori sa vad un candidat unic, dar uitandu-ma la viata politica si la puterea de negociere si compromis, probabilitatea e destul de redusa.

Si Victor Ponta asteapta europarlamentarele. Va candida?

Isi doreste, cred. Dar nu am certitudinea ca el va fi candidatul PSD. Divizarea de pe dreapta atrage atentia, dar in zona PSD exista 3 daca nu 4 entitati solide bine conturate, care cu agenda proprie. Sunt tensiuni puternice, dar nu ajung in presa atat de usor. Taberele au si candidati.

Victor Ponta e unul. Sorin Oprescu este altul. Mircea Geoana este un fel de free agent, care incearca sa se impuna singur, dar poate fi folosit ca o solutie de compromis intre tabere. Si Mircea Geoana stie aceste lucruri, le vede din interior. Un om din zona campaniei si strategiei pe zona de dreapta de Sorin Oprescu ar trebui sa se teama cel mai mult.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 10755 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
33 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Diliule, doamna Reding nu a declarat nimic rau la

adresa Romaniei! Ci la adresa premierului plagiator!
Confundati Romania cu Partidul Socialist... sau cu plutasul "dottore" Victor Viorel Ponta-Naumovici!

Va plac socialistii, foarte bine! Votati-i, dar nu mai veniti sa va plangeti ca traiti ca saracii Europei.

 

in general europenii sunt scarvbiti si satuii de

ipocrizia, lacomia si coruptia din randul politicienilor.
sunt tot mai multe voci care spun 'STOP' tiranei Brussel-ului. Europarlamentari sunt doar mancatori de fonduri - nu aduc absolut nici un folos tarilor pe care le reprezinta. Omul de rand nu are nevoie de parazitii de la Brussels - are nevoi de politicieni locali care sunt capabili sa aduca inapoi job-urile pierdute si sa ajute la iesirea din aceasta continua-intretinuta criza economica, financuara si politica.

 

Vax,morare...

...pe tine nu te crede nimeni.Tu ești doar un ultraobedient băsist,te știe toată lumea,care se ia mereu de Mircea Diaconu.Bhăăăă,Diaconu v-a invins,bhăăă!A invins hidra băsistă din dna,diicot,csm,parchet.Mai există și judecători cinstiți,nu numai valeți băsiști. Tovarășe valețel,Mircea Diaconu va intra in P.E. SINGUR nu cum a intrat intarziata buzarină botoxată pe care și tu ai sprijinit-o cat ai putut.

Hai,valețelule băsist,mai incălzește-ți blidul de ciorbă băsistă reincălzită iar și iar...și iar...

ia te uita ! Inundatie

de tovarasi sustinatori de socialisti ....

Ma nene , cata vreme ai facut parte din sistemul care ti-a creat avantaje , care inca te mai foloseste tot cu avantaje la primire ....- eu inteleg sa fii la post , in transee .
Ce sa le pese tovarasilor de ideile generale , marete , de astfel de ununi cum e cea europeana !??
Lor le este mai aproape suplimentul la pensie sau cine stie ce altceva vine de la sistem .

Domnu Moraru !
Iaca eu am fost la PDL si m-am scarbit de ceea ce au facut in 2012 .
Ar trebui sa sustin PMP - dar constat ca un individ caCristian Preda s-a proptit in fruntea listei cu binecuvantarea altora veniti si aterizati direct la prezidiu ....
Uite ca eu nu accept asa ceva si am sa votez cu altii !

Pai nu ma faceti voi responsabil pe mine cand oferta de politicieni de dreapta e atat de proasta !

Tendintele separatiste exista deja Murmurul devine

in mod progresiv voce raspicata.
Dreapta castiga din ce in ce mai multe si ingrijoratoare sufragii. Electoratul natiunilor pana mai ieri pricopsite, pierde progresiv din puterea de cumparare, sumele care pleaca din punga contribuabilului spre natiuni nevoiase carora le mananca din traista cainii coruptiei din propria-le ograda. Partidele democratice vor face probabil coalitia "cordon sanitar" pentru a ingradi accesul la putere al extremei drepte, dar elemente din discursul nationalist si antieuropean nolens-volens trebuie preluate, dupa cum si tema spinoasa a pauperizarii propriilor popoare in folosul unor natii cu gestiuni dezastruoase. Mai simplu, europeanul mediu s-a saturat sa dea izmene pe calator. La noi, bunoara fondurile europene nu sunt decrosate de ani verzi in propiecte viabile, ele sunt luate drept o cutie a milei, un ciur spart din care se servesc la discretie toti dihorii democratiei originale, populatia este refractara la reforme, indiferenta sau chiar participativa la injstitie, statul de drept ii pare o abstractiune fara incidente in propria farfurie, ba se mai simte si furata, exploatata, pacalita, trasa pe sfoara de Vest. Cati inteleg aceea ca decidentii europeni chiar vor sa construiasca o magistrala de gaz din Romania spre Chisinau pentru independenta Chisinaului de Moscova, dau si banii necesari, dar cand vine Europa sa vada corecta folosire a banilor, Ponta ii plimba prin scaieti si le arata tevi aduse de pe la alte lucrari straine gazoductului si insirate pe camp cu doar o zi inaintea vizitei, asa fidel zicalei de sluga parsiva aflata la prà*** : "Da-i cu negru peste verde, ca boieru-i cchhior, nu vede !"
Pe zi ce trece Europa in constructia sa de azi devine o forma fara fond, o cochilie goala, in primul rand prin stradania, prin actiunile natiunilor profund interesate ca aceasta sa existe, dar care-si sparg singure rotula.
O Europa a compusa din Germania, Franta, BeNeLux, Marea Britanie si Statele Scandinave, este sub lupa multor vizionari cu mare putere de decizie, in iastà lume.
La urma urmei nu e primul esec al nazuintei spre o lume sociala : Comunismul a esuat lamentabil, el insusi inspirat din Crestinism, si el in perditiune. Orgolii nemasurate, scari calpe de valori, propasirea saracului duce la parvenitism, incapacitatea naturii umane de stop, de satietate, de ajunge, de lasa si altuia, lasa si celor ce ne urmeaza. Marea Schisma e aceeasi de secole si catolicii nu reusesc sa se puna de acord cu ortodocsii nici macar asupra Sarbatorilor de Paste in comun, insusi seful NASA e de parere ca viitorul umaniatii depinde de capacitatea de a ne raspandi spre alte planete. Adica si noi ne mutam ca bursucii dintr-o vizuina in alta, razbiti de proprii pureci.
Noi zacem invinsi din nastere si dornici de posmegi muiati. "Sa vina americanii", "Sa ne deie Europa ca e pricopsiti si are".

Deh, existentzà in doi timpi :

"Viziunea vizuinei,
Vizuina viziunii"

Nu-i mai mingiiati cu "valeti"...

....ei sint cei mai cinstiti slugoi!

Domnule Ghilotina ai 5 x 5 dela mine.

Sa ma explic. In viata mea nu am crezut ca cea ce se numeste"Dreapta," va avea radacinele din Stanga comunista.De aceia am parasit si eu drumul ei.Acum nu sunt de partea vreunui partid,dar caut toleranta politica, cinstea si dreptatea sociala.Cine fuge de acest termen,e bine sa desfiinteze alegerile si vocea poporului.

"Acum nu sunt de partea vreunui partid,

...dar caut toleranta politica, cinstea si dreptatea sociala"
Bine spus Cantemirovici, si ai gasit ce cauti la Putina!
Sa fie intr-un ceas bun (marca Pobeda)!

@Stan: ".. si ai gasit ce cauti la Putina!"

Ce sa faca sireacu', daca nu-l are pe Nobelu' Black-Bush? Ca pe ala avetzi voi monopolu' ;-)..

civilizare fara multa barfa ...

UE si pensiile de lux ... romanii si terorismul ... si beizadele cu volanul mortal in cap au nenorocit natia asta ... analizati pe puncte si logic...nu va mai plangeti cat timp multi romani sustin teroristii de la volan ... intai educatia din strada ....avem mai multi teroristi in Ro decat in alte zone ale globului ... macelul de pe sosele intrece orice imaginatie ...multi romani se inchina la masini ca la niste idoli ...

Explicatii mai simple

Apatia majoritatii romanilor privind campania electorala pentru europarlamentare are explicatii mult mai lumesti . S-au convins ca interventiile si codoselile au succes si la organismele Inaltei Porti europene . Dupa cum s-au convins ca Europa a preluat Romania cu tot cu marii securisti interlopi , facand-o in deplina cunostinta de cauza . Romanii naivi dar foarte optimisti au fost convinsi ca Europa va face ordine intr-o Romanie corupta peste masura , dar usor ,usor s-au desumflat . Europenii au cu totul alte interese .

 

Lui Ghilotina

Printre nenumaratele metehne mari si mici ale politicii de la noi, cea mai paguboasa democratiei autentice potrivit careia omul politic este in serviciul alegatorilor sai, este cea legata de traseism.
Castiga Dandanache alegerile sub sigla unui partid, apoi se muta cu arme si bagaje la altul, pastrandu-si bine merci locul in hemiciclu. Nu mai conteaza idelogii, nu mai conteaza vointa alegatorului care l-a trimis in baza unui vot pe lista unui partid anume. Un fel de alba-neagra pe ziarul intors la 180 de grade de cate ori intoarce capul electoratul distrat de false centre de interes. Daca mai adaugi acestei ineptii doar atat, ca legea electorala este atat de beteaga incat cel din urma devine cel dintai, intreg sistemul notru politic este un imens shmen, o cacialma, un zar masluit, o democratie plumbuita.
Cinismul politicianului roman - altminteri semianalfabet, iscat in majoritate din minoritati etnice profund resentimentare fata de romanul vinovat ca-i majoritar, absenta oricarei formatiuni profesionale si lipsa oricarei competente, haul lipsei de inteligenta inlocuit cu viclenie care e antonimul inteligentei care leaga lucrurile, le tine asamblate, contraselectia valorilor, o propaganda imonda dusa cu zel si mijloace, fac din intreaga conducere a societatii la toate nivelurile un conglomerat, o pasla deasa batatorita deasupra natiunii inspre sufocarea sa. Nimic nu o traverseaza. Daca firavul fir de iarba, impinge incet, crapa si traverseaza dala de beton gorasa de 30 de cm in nazuinta sa catre lumina, natia e anesteziata prin pauperizare, vlaguire. Fomrul lui Nietzche potrivit careia "Oamenilor nu trebuie sa le dai nimic, mai bine ia-le si ajuta-i sa indure nevoia. Dar sa nu-ti faci pomana decat numai daca ti-o cersesc", este de o actualitate covarsitoare. Ia romanul un pui, un lighean de plastic, o portie de fasole si zice bogda proste, boierule. Desigur ca servilismul acesta de mase nu e defel expiativ, ci vina tragica ramane intacta.
La urma urmei, descurcareala e o tarà crunta a mentalului romanesc. Vorba lui Panait Istrati :
Nu pizpuiti bogatul si nu cumpatimiti saracul. Pipaiti-l in creste si veti vedea ca are cucuiul tiranului. Fiecare este rau cat ii sta in putinta : Cu nevasta lui, cu copilul lui, cu maggarul lui ! Cred ca cea mai prolifica, mai imuna, cea mai contraproductiva forma de activism social este parvenitismul, cu toate metastazele sale.
In Sodoma si Gomora, Lot la indemnul lui Dumnezeu nu a putut gasi zece oameni drepti astfel incat orasele sa fie salvate. Insasi nevasta-sa a impietrit intorcand capul in urma.
Nu stiu daca exista deliciu, satsfactie mai mare la roman decat prapadul. Ca Alexis Zorba la prapadul telefericului de fugeau calgarii care-ncotro :
"Stapane ai mai vazut asa dezastru" ?
Sau ca arhitectul neamt lui Carol I din Marin Preda :
"Frumoasa tara, oameni buni, dar prea mult... pida masii ! Daca cutremur, pida masii, daca potop, pida masii, desastru la fel, pida masii" !!!

Daaaa de unnndeeee! ... :-)

Oameni mari au fost traseisti: Churchill, Condi Pilaf, Mussolini (pana in 1918 socialist-sadea!)
Na veezi? .. he-he!
(Ai dreptate, dar te bazai si io un pic.)

In UE problemele vin de la centru (nu de la periferie)

Popularii europeni tind sa promoveze interesele nationale (ei pun caruta inaintea calului) socialistii la rindul lor tind sa promoveze centralizarea, birocratia, etc. Consolidarea UE este posibila numai prin promovarea doctrinei integrarii - i.e. elaborare de politici comune in cat mai multe sectoare (financiar, energetic, etc). UE are nevoie de un lidership onest - cu viziune.

http://www.youtube.com/watch?v=n71GC85bfiA#t=468

LUI STAN.

Afla ca Cantemirovici" asta s-a refugiat de rusi de doua ori si de comunisti odata,dar mucosii politici acum sunt un soi de "elite-plosnite" care traesc din barfirea altora.Poate ca nu stii,dar in tinuturile acum ocupate a intrat militarii Frontului 2 Ucrainean.Apoi sa dai lectii atunci cand ai fi fost pus in situatia sa pleci lasand totul si sa nu stii ce te asteapta si unde te opresti.La asemenea judecata nu e deloc de mirare unde ajunge Romania.Voi sunteti acum cu trecere.Sunt din Bucovina,si nu voi lua apararea ocupantului decat cand va restitui ce nu este al lui.Sunt de 36 ani in lumea libera,unde nu lichelele dau lectii de democratie.

"Sunt de 36 ani in lumea libera,unde nu lichelele dau lectii de dem"

Sper ptr tine ca nu esti aici, la astia :

http://markcrispinmiller.com/wp-content/uploads/2012/02/USmarines_pose.jpg
.. ca atunci si o biata interpelare d'asta, devine ..act terorist ;-)... (vezi linkul urmator):
http://www.gilad.co.uk/writings/when-pc-is-gone-truth-prevails-and-shoa-panic-is-detected.html

"La un moment dat s-ar putea sa nu mai existe Europa".
Nea Moraru confunda Europa cu "centralismu' democratic" marca Barroso, lady Ashton, Martin Schulz & van Rompuy.
Adica neo-URSS...

Concluziile despre Diaconu pleaca de la premise false...

...si anume incompatibilitatea sa este formala ,dar in spiritul legii nuuuuu este incompatibil.Si vreau sa aduc un argument un senator roman s-a intilnit cu europarlamentar occidental 'informat binevoitor' de propaganda mincinoasa basista de cazul Diaconu.Discutia contradictorie pe aceasta tema a durat o ora...si dupa o ora occidentalul a inteles despre ce este vorba,ca practic Diaconu face munca patriotica suplimentara pentru o societate nonprofit si evident ca odata plecat din functia de director acel teatru da faliment.Acel occidental cu mintea lui europeana a declarat clar ca incompatibilitatea NUUU a fost creata pentru astfel de cazuri.Cum sa declari incompatibil pe un cetatean care munceste suplimentar si care vrea sa salveze practic o institutie de cultura nonprofit????!!!

 

O gramada de bazaconii, un fel de ghiveci basist ...

... din care nu puteau sa lipseasca "fitilele" anti - Mircea Diaconu si anti-Ponta!

 

Aiurea Diliule, uita-te mai bine la dejectiile unui Safari...

...Apoulica sau Musafir!
Vomitiv cu majuscula!
Noroc ca in afara de a le da o nota de "1", nimeni nu face caz de ei!

Uita-te tu aici la leatu' tau, inainte de-a masura

.. paiul din ochiul lui Safari:
http://0.tqn.com/d/politicalhumor/1/0/z/w/5/Government-Listens-to-Citizens.jpg

la nivelul UE avem decizii gresite...

....si una din cele mai mari o reprezinta politicile de austeritate prost intelese,aplicate gresit , in care aceste politici au efecte contrare.Investitia corecta in asistenta sociala are efect de multiplicare fantastica.Vorbim de profit 100%.Somajul are un impact pshihologic catastrofal asupra individului si necesita costuri pe care acesta nu le poate sustine.Daca eu recuperez un somer odata am scapat de cheltuieli pe asistenta sociala pentru el,si profitul este ca el devine comtributor sursa in plus pentru salvarea altui somer.Apoi mai este dementa cu faptul ca pensionarii care au muncit sub diverse forme o viata sa fie considerati asistati sociali dupa ce au fost smecheriti de stat si sistem....???!!!!

 

intimplator am vizionat un documentar ....

...despre Putin la inceputuri, anii 2000.Am ramas socat cit de mult se aseamana sistemul politic, mentaliattile,metode ,propaganda din Rusia 2000 condus practic de servicii cu sistemul politic din Romania 2014 condus la fel de Basescu.Singura diferenta este orientarea catre Occident dar avind in vedere distanta dintre democratia autentica si acest sistem politic ,aceasta orientare este foarte foarte relativa.

 

mama ei de scoala si postacii analfabeti...

Sefu', scriu asa ca sa ma intelegi, scoala nu a fost pe strada ta, nu?

Pai zi clar bade....

....Europa sau Uniunea Europeana, ca nu-i aceeași mancare de peste?!

 

Marele ghinion al "romaniolor" este pluralismul

Domnul comisar al poporului care alearga dela o postare la alta cu 5x1= 1,crede ca asa va ajunge la victorie.Nu.Asa se altereaza ce a mai ramas din democratie.Nu va dispare EUROPA.Ea exista dinainte de a exista tara aceasta numita Romania,iar punctele de vedera ale codosilor nu se iau in seama pe plan european.Mare ghinion cu internetul asta.Te poti informa lber,poti avea puncte de vedere diferite.De ex.pe mine ma doare mai mult situatia romanilor din teritoriile ocupate de Ucraina,,Bucovina de Nord,Herta,Hotinul,Buceagul,decat situatia rusilor sau ucrainenilor Dar fiecare cu parerea sa.Mircea Diaconu,e mai usor de combatut,mai ales de un Director al Institutului de politici Publice. Vedeti,daca ala putere Partidul Unic,ar fi pentru duomnul Moraru mai putine probleme.Iuliu Maniu avea o lozinca:Tineti cu poporul,ca sa nu rataciti."Opozitia" noastra e de "dreapta" si are alta.Poporul e format din pomanagii,analfabeti,pensionari,si trebuie ignorat.Probabil ca PIB-ul Romaniei,i-l fac directorii si directorasii numiti de partide.Marfa care nu se cauta si nu este la noi e toleranta.

concluzia practica?

acum e timpul potrivit sa emigrezi rapid intr o tara civilizata fiindca dupa cativa ani poate nu o sa mai ai ocazia si o sa ti para rau ,acum sunt date toate conditiile sa parasesti aceste locuri mizerabile fara viitor,in rest povesti,aproape sigur ca UE nu o sa tina in conditiile actuale de criza profunda de sistem capitalist,mai mult de 15 ani nu tine ,si acum incerc sa fiu optimist ,somajul si mizeria sociala ,lupta de clasa va creste peste tot vor veni partide radicale la putere care vor cere iesirea din UE

 

PARTIAL ai dreptate

dar daca scrii ca e timpul sa parasesti Romania si sa pleci intr-o tara civilizata,e bine ca la plecare sa-ti faci si formele de intrare in armata acelei tari,ca sa poti apara civilizatia.Fiindca exista o vorba:La troaca plina si *** e gospodina.E adevarat ce scrii despre partidele radicale.Cucat "democratia" face mai multe "greseli" cu atat profita ele mai mult.Dar greselile nu sunt obligatorii,desi ele se repeta.

"acum e timpul potrivit sa emigrezi rapid intr o tara civilizata"

.. ca de exemplu Israel. Direct la tzätza E.U., fara Shenghen si alte obstacole artificiale!
............
Glumeam.

Continuare(cu o explicatie)

La postarea precedenta,am scris ca "La troaca plina si ***e gospodina.Felicitari vigilentei redactiei.Semnul *** inlocueste pe doamna sotie a vierului iar vier se numeste por cul necastrat adica scr.o.afa

 

Domnul acesta Moraru

si Institutul sau,sunt platiti de Stat,adica din punga ooamenilor ?Buna paine.Mai e si acel Centru pentru investigatii politice.Suntem cred ca tara cu cele mai multe ONG-uri,societati,asociatii,uniuni,comitete,.Sa ne traiasca.Ele aduc PIB-ul Romaniei/.Nu stiu in sarcina cui este aprobarea acestora.

 

Conceptul unei Europe cu doua viteze, desi este discutat aprins

cam peste tot, este atat de contradictor cu filosofia constructiei europene, incat nu are nici o sansa se se realizeze.
Europa nu numai ca va continua sa traiasca bine, se va intari, va integra si mai bine diversele natiuni si interese. Calea Uniunii este singura cale de succes: locomotivele Germania, Franta, Olanda o stiu prea bine!
Uniunea a facut si succesul Confederatiei Helvetice, un fel de mini-Europa, un fel de model vechi de 800 de ani!
Apartenenta RO la UE este o sansa istorica care nu trebuie ratata.
La europarlamentare, daca votati candidatii socialisti, il sustineti pe Schultz si socialismul inept!
Daca ii votati pe ceilalti, il sustineti pe Juncker, garant al unei politici de dreapta, liberala si inteligenta. O adevarata politica occidentala, a unui vechi luxembourgeois!

 

Moshule, cand te entuziasmezi atat de tinereste pe seama ...

... luxemburghezilor, adu-tzi aminte cat de inepta a putut sa fie acea "doamna" Viviane Reding, fatza de Romania si de justitzia din aceasta tzara! Numai diletantismul politic ce ne domina face ca aceasta individa sa mai calce prin Romania, un prim ministru si un parlament profesioniste ar fi declarat-o, instantaneu, persoana indezirabila, ca pe ungurii aia bagabontzi, cu garzile lor!

Stim noi cum este cu lupii si naravul

Conservativii de la PPE vor ramane in continuare adeptii Europei cu doua viteze.

http://www.bloomberg.com/news/2014-02-06/merkel-signals-support-for-juncker-as-top-european-candidate.html

Liderul grupului liberal Alde este singurul candidat capabil sa promoveze integrarea si consolidarea proiectului UE.


Platforma pentru solutionarea online a litigiilor