Cea mai mare gaură neagră din Calea Lactee formată la colapsul unei stele. De câte zeci de ori este mai mare ca soarele nostru VIDEO

Marti, 16 Aprilie 2024, ora 13:34
2033 citiri
Gaură neagră FOTO Facebook /NASA

Telescopul spațial Gaia a descoperit o gaură neagră impresionantă la 2.000 ani-lumină de Pământ. Este cea mai mare gaură neagră formată la colapsul unei stele identificată până acum în Calea Lactee și a doua cea mai apropiată gaură neagră de planeta noastră.

Agenția Spațială Europeană a lansat în 2013 telescopul spațial Gaia, iar misiunea sa de a cartografia 3D un miliard de stele continuă să ofere informații prețioase astronomilor. Noua gaură neagră a fost denumită BH3 după identificarea sa în constelația Vulturul (Aquila).

„Doar gaura neagră centrală din Calea lactee este mai masivă decât aceasta”, a explicat Dr. Pasquale Panuzzo, astronom la Observatorul din Paris și membru al proiectului de colaborare Gaia, citat de The Guardian.

BH3 este de 33 de ori mai mare decât soarele din sistemul nostru, în timp ce zeci de alte găuri negre formate la colapsul unei stele descoperite până acum în Calea Lactee sunt de aproximativ 10 ori mai mari decât steaua din sistemul solar al Pământului.

Estimările astronomilor arată că în Calea Lactee ar fi aproximativ 100 milioane de găuri negre formate la colapsul unei stele, însă BH3 diferă substanțial de ele. Această gaură neagră a fost mult mai ușor de identificat decât majoritatea, deoarece are o stea care orbitează în jurul ei.

Quarterly Report - Editia 4