Ziare.com

Vezi cum isi sustine Basescu modificarile la Constitutie: mandatul meu nu e vizat!

de Camelia Badea
Miercuri, 01 Iunie 2011, ora 17:01

   

Vezi cum isi sustine Basescu modificarile la Constitutie: mandatul meu nu e vizat!
Presedintele Traian Basescu a prezentat miercuri de la Palatul Cotroceni propunerea de revizuire a Constitutiei trimisa spre avizare Consiliului Legislativ, apoi Parlamentului.

Seful statului a prezentat principalele modificari pe care le-ar aduce noua lege fundamentala, cele mai importante dintre ele fiind modificari importante in structura unor institutii ale statului, incepand cu introducerea unui parlament unicameral cu maxim 300 de membri, pana la prevederi referitoare la functionarea acestora - cum ar fi suspendarea presedintelui doar cu avizul obligatoriu, nu consultativ al Curtii Cinstitutionale, eliminarea acordului Parlamentului privind anchetele sau perchezitiile la adresa membrilor Legislativului sau acordul dintre presedinte si premier pentru numirea unor noi ministri, in cazul unei remanieri.


Basescu estimeaza ca va trimite proiectul la Parlament in perioada 20-30 iunie si va cere sa prezinte propunerile sale alesilor din cele doua Camere.

Basescu a transmis spre avizare proiectul de revizuire a Constitutiei

Ziare.com a transmis principalele declaratii ale sefului statului in format live text:

- O sa incerc sa punctez cateva elemente interesante pentru cetateni din proiectul de revizuire a Constitutiei.

- Conform legii, proiectul legii de revizuire a Constitutiei trebuie sa primeasca un aviz de la Consiliul Legislativ, astazi a fost depus. Avand in vedere ca nu sunt modificari foarte complicate, in cursul saptamanii viitoare vom avea raspunsul.

- Apoi va fi trimis Curtii Constitutionale, unde termenul este de 10 zile, apoi la Parlament.

- Estimez ca voi fi in masura sa il transmit la Parlament intre 20-30 iunie.

- Dupa ce voi avea avizul Consiliului Legislativ, voi transmite si partidelor proiectul. Intentionez sa solicit Parlamentului o prezenta a mea in Parlament, pentru a informa cu privire la punctul meu de vedere.

- Ultima revizuire, in 2003, s-a facut cu un guvern minoritar. Daca am pleca de la premisa ca se face numai cand presedintele ar avea o majoritate de peste 2/3 ne-am lua gandul. A fost o astfel de majoritate, dar alianta PSD-PDL a capotat inaintea alegerilor prezidentiale. Acum mizez pe responsabilitatea Parlamentului.

Parlament unicameral cu maximum 300 de membri

- Principalul motiv al revizuirii este legat de rezultatul referendumului din 2009. Peste 80% dintre romani a optat pentru parlament unicameral si pentru maximum 300 de parlamentari. Este o chestiune de respectare de catre Parlament a suveranitatii poporului.

- Referendumul este consultativ ca forma, pentru ca niciodata nu o sa poti sa pui intr-un referendum formularea unei legi, ci pui o intrebare la care astepti da sau nu.

- Si in 2003 Constitutia a fost revizuita cu un guvern minoritar, nu se poate invoca lipsa unei majoritati de 2/3 in Parlament. Atunci s-a facut in circa 6 luni, noi mai avem pana in iunie 2012.

- Proiectul nu vizeaza mult-asteptata modificare privind ordonantele de urgenta. Am incercat, dar incercarea de a intra in detalii, cand sa se poata emite OUG, ne-a dus la intentia de a renunta, ar fi fost o lista foarte lunga de situatii. Situatia va fi decisa prin lege organica.

- Foarte multi sunt tentati sa vorbeasca de interesul meu personal. Nu, mandatul meu nu este vizat de aceasta revizuire. Ceea ce nu inseamna ca intr-o negociere cu partidele politice nu as putea ajunge la o concluzie daca am putea intra intr-o suprapunere de alegeri. Eu nu mai pot beneficia de eventuale prevederi ale noii Constitutii.

- Avem o Constitutie care viza o faza premergatoare intrarii in NATO si UE.

- As vrea sa clarificam teama unora de desele modificari ale Constitutiei. Nu are stabilitatea celei a SUA, dar in istorie avem modificari (obtinerea independentei, regat, 1948, 1952, 1965, 1974, 1986, 1991, 2003) Exista in traditia noastra revizuirea destul de frecventa a Constitutiei. Trebuie sa privim acest lucru ca un efort de adaptare la vremurile pe care le traiam.

- Parlament unicameral si cu 300 de membri sunt doua elemente parte a modificarii Constitutiei. Pentru a garanta atentia si acuratetea cu care Parlamentul va primi legile, prin noile prevederi orice lege va trebui sa aiba 2 citiri, o prima lectura si nu mai devreme de 30 de zile o a doua lectura, dupa care se da votul final.

- In situatii de lege in regim de urgenta, prin votul majoritatii parlamentare se poate scurta termenul de 30 de zile. E o solutie pentru a diminua tentatia Guvernului de a emite ordonante de urgenta.

Angajarea raspunderii Guvernului, doar o data pe sesiune

- Remanierea ministrilor: am tinut cont de optiunea CC in cazul Norica Nicolai si am introdus un alineat in care se precizeaza ca se face numai dupa consultarea presedintelui.

- Angajarea raspunderii se poate face o singura data si pe o singura lege in sesiunea parlamentara, cu exceptia bugetului. Daca bugetul nu poate fi trecut, se poate angaja raspunderea suplimentar. Motivul este a se evita abuzul de asumari de raspundere care diminua rolul Parlamentului.

- Declansarea referendumului: se adauga 3 aliniate in care se consolideaza dreptul presedintelui de a declansa un referendum in baza emiterii unui decret, dar in 30 de zile Parlamentul trebuie sa dea obligatoriu raspuns. Daca nu, se poate considera procedura indeplinita si presedintele poate initia referendumul.

Presedintele suspendat doar cu acordul CCR

- Suspendarea presedintelui: repet nu ma vizeaza pe mine, nu mi se aplica, fiti linistiti. Dar modul cum s-a aplicat in legislatura trecuta a fost un abuz. Chiar Curtea Constitutionala constatase ca nu a existat o incalcare a Constitutiei. Dupa experienta 2007 a devenit obligatoriu pentru a-mi putea indeplini mandatul sa am grija sa am sustinerea macar a unuia dintre partidele puternice.

Vezi cum isi sustine Basescu modificarile la Constitutie: mandatul meu nu e vizat!

- Pentru a se preveni abuzul de putere al Parlamentului, in articolul 95 am introdus avizul obligatoriu al Curtii Contitutionale. Hotararea Parlamentului trebuie sa primeasca un aviz pentru a suspenda presedintele. Sunt chestiuni ale stabilitatii statului.

- Termen pentru avizarea unui nou guvern: avem experienta in cazul Negoita. Tara a stat in criza fara guvern trei luni. Propun un vot in maxim 10 zile. Daca nu se pronunta in 10 zile, Guvernul se considera automat cazut, presedintele face o noua nominalizare. Nu se modifica prevederea ca la doua guverne cazute, dar nu mai devreme de 45 de zile, presedintele poate dizolva Parlamentul.

- Urmatorii 10 ani nu vor fi usori pentru nimeni. Eu propun garantarea unui stat stabil, functional.

Cum raspund ministrii in fata legii

- La art 109: sigur va fi subiect de discutie. Am eliminat descrierea procedurii de raspundere penala a membrilor guvernului. Ramane formularea de la aliniatul 1, aliniatul 2 l-am abrogat si alin.3 (...) raspunderea penala se stabileste prin lege organica, competenta fiind a Parchetului de pe langa IICCJ.

- Formularea anterioara ne-a dus la doua categorii de ministri: unii parlamentari, altii neparlamentari. Modul cum raspund penal va trebui sa fie in acord cu o lege valabila si pentru unii si pentru altii.

Proiectul lui Basescu de Constitutie - presedinte mai puternic, parlamentari neprotejati

Parlamentari fara imunitate

- Am scos imunitatea parlamentarilor pentru altceva decat pentru declaratii politice si activitate parlamentara.

Basescu explica de ce presedintele ramane singurul cu imunitate: Nu trebuie hartuit

- Perchezitia, arestarea sau retinerea parlamentarilor: se poate face fara incuviintarea Parlamentului. Am avut situatii in care nu s-a dat aviz. Nu va mai fi nevoie. O lege trebuie sa ii faca pe toti egali in fata justitiei.

Parlament dizolvat mai usor

- Parlamentul poate fi dizolvat in 45, nu in 60 de zile. Tara ramanea intr-un blocaj politic dependent de negocierile intre partide. Aceste prevederi stabilesc mecanisme care nu lasa tara in situatii prelungite de criza politica.

Judecatorii sa raspunda pentru deciziile lor

- Raspunderea judecatorilor si procurorilor: Se face printr-o lege organica si trebuie instituirea expresa a obligatiei judecatorilor de a se supune Constitutiei si deciziilor CCR. Au aparut astfel de situatii in practica, in momentul de fata judecatorii nu pot fi trasi la raspundere decat pentru neglijenta, ea e greu de dovedit. Cand deciziile tale implica soarta unor oameni, a unor categorii sau a unei tari, nu poti sa nu raspunzi.

- Constitutia intareste justitia, dar ii da si raspundere.

- Faptul ca unele hotarari ale CC sunt neluate in considerare de diverse instante genereaza haos. O lege declarata constitutionala de CC nu poate fi pusa sub semnul intrebarii de o instanta din tara. Aceste lucruri se petrec.

- Raspunderea magistratilor pentru incalcarea hotararilor CC trebuie precizata in Constitutie. Nu dau exemple, dar justitia trebuie sa se supuna Constitutiei.

- Pana acum Constitutia ii facea responsabili pe magistrati pentru neglijenta si rea credinta. Dar de ce sa nu fii responsabil daca esti corupt? Daca se aproba, va fi unul dintre motoarele de buna functionare din Romania.

Noutati la CSM

- CSM: vot deschis pentru numiri la Inalta Curte, marirea numarului de reprezentanti ai societatii civile, 5 procurori, 5 judecatori si 6 reprezenanti ai societatii civile.

- La articolul 149 se stabilesc responsabilitatile legate de participarea noastra la NATO.

Deficit maxim de 3%

- Adaptarea la realitatile economice ale urmatorilor 10 ani: Deficit de maximum 3% si orice deficit de la 0 pana la 3 nu poate fi creat decat prin imprumutat pentru investitii. Le propun romanilor sa traim din ce producem, iar daca imprumutam bani sa ii imprumutam pentru dezvoltare, nu pentru salarii sau cheltuieli.

- Criza datoriilor suverane este o realitate care se va agrava la nivel global. A nu avea grija pentru ce urmeaza sa se intample peste zece ani este o mare greseala.

Justitia nu poate face politica fiscala a statului

- Instantele nu vor mai putea sa spuna daca marirea TVA a fost corecta, daca introducerea unei taxe a fost corecta. Problema fiscalitatii este o problema stricta a Guvernului si a Parlamentului. Guvernul propune, Parlamentul aproba. Justitia nu poate face politica fiscala a statului.

Retinere de 48 de ore decisa de procuror

- Retinerea sa nu poata depasi 48 de ore, nu 24 de ore ca acum. Daca un procuror are de decis cu privire la 20-30 de oameni, cum a fost la vama, cand sa ii aduca, sa ii interogheze pe toti, sa isi faca argumentatia. La fel si pentru judecator.

- Din cauza termenului de 24 de ore, ii aduci noaptea sa judece o arestare pe 29 de zile ca sa nu expire termenul. Poate 72 de ore era prea mult, dar cu certitudine 24 de ore era prea putin.

Averile ilicite

- Se elimina din Constitutie prezumtia caracterului licit de dobandire a averii. Art 44 alin 1 prezuma caracterul licit al averii. In propunerea mea formularea ramane "averea dobandita licit nu poate fi confiscata", se elimina prezumarea caracterului licit al dobandirii averii. Nu va porni nimeni o cruciada. Prezumarea caracterului licit se poate face prin lege, nu e nevoie sa fie in Constitutie.

- Suntem unici in Europa cu o astfel de prevedere, a fost paravanul prin care statul nu a putut recupera pierderile de la cei care au furat statul. Aceasta prevedere a generat blocarea recuperarii daunelor cu care a fost pagubit statul.

Intrebari

- (deficitul de 3%, ce sanctiuni sunt?) Asta vom stabili in legea raspunderii Guvernului. Asa cum presedintele raspunde, si Guvernul va trebui sa aiba o lege. Primul care raspunde este prim-ministrul, apoi ministrul de Finante.

- (reorganizarea administrativa) Reorganizarea se poate face, este unul din obiectivele mandatului meu care trebuie convenit cu partidele. Nu trebuie sa revenim la denumirea de regiune, era specifica perioadei comuniste. Traditia este de "judet", dimensiunile lui pot fi discutate.

- (dispare imunitatea parlamentara, care este raspunderea presedintelui?) Presedintele are imunitate, este si in Constitutia acuala. Trebuie sa ramana un pilon de stabilitate, parlamentari sunt 471, sau 300, presedintele e unul singur.

La presedinte exista un leac, suspendarea. CC avizeaza si se merge pe procedura. Eu nu beneficiez, e vorba de viitorul presedinte. Eu cred ca presedintele nu trebuie sa poata fi hartuit in instanta, va dati seama cate plangeri penale as avea. Chiar si ca respir e penal pentru unii.

Modelul e francez, mi se pare corect. Presedintele Chirac raspunde dupa ce a terminat mandatul.

- (de ce ati renuntat la mandatul prezidential de 4 ani si la dizolvarea Parlamentului) Am gasit o solutie mai soft care nu genereaza instabilitate, procedura se opreste la CC daca nu da aviz. Echilibrul este in avizul conform al Curtii. Prin toate masurile propun responsabilizare si stabilitate.

- (daca va fi adoptata anul viitor, Constitutia vizeaza viitorul guvern, daca se face remaniere trebuie sa va consulte?) Da, dupa hotararea CC in cazul Nicolai trebuie sa ma consulte si acum.

- (majoritatea e pe numar de mandate) Orice presedinte va numara mandatele, daca ies jumatate plus 1, se considera ca pot desemna premierul, daca nu, se mai consulta.

- (salarii) Eu propun o finantare sanatoasa a statului, caut sa tai ce am vazut in experienta politica, au distrus toate bugetele dupa alegeri.

- (cuplarea alegerilor parlamentare cu prezidentiale) poate fi un subiect de negociere intre mine si Parlament, o solutie de recuplare a alegerilor. E un element pe care sunt dispus sa il negociez, nu ma pot duce la Parlament fara nimic in buzunar.

- (o noua suspendare a dvs dupa noua sau vechea Constitutie) CC va decide.

- (veti promulga legea alegerilor intr-un singur tur?) sa o primesc, sa vad despre ce e vorba. Poate fi mai bun sau mai rau. Eu sunt adeptul si alegerii parlamentarilor intr-un singur tur sau in doua, nu as putea sa spun ca aici nu sunt de acord. Nu am un punct de vedere, o astfel de solutie diminueaza politizarea in turul doi.

- Am experienta cand am castigat la Primaria Capitalei, si in turul doi si in primul tur. Am inceput mandatul liber. Intre turul 1 si 2 nu te ocupi de campanie, ci negociezi cu potentialii sustinatori ce dai? Dar e de discutat cat e de democratic.

- Exclud ca extinderea alegerilor intr-un singur tur sa se extinda si la presedinte.

- (ar avantaja UDMR) nu as intra in speculatii.

- (nou ministru la Munca) intrebati-l pe domnul Boc, ne-am consultat azi. Cred ca o sa avem pana la expirarea termenului de 45 de zile. Expira inainte de vineri, vineri cel mai tarziu veti avea ministru. El trebuie sa mearga cu propunerea si la partid.

- (migratia politica sa fie interzisa prin Constitutie?) Nu cred, e ca la ordonantele de urgenta. Nu poti sa interzici cuiva sa aibe alta optiune politica la un moment dat, CC ar respinge o astfel de propunere.

- (ce parere aveti despre deschiderea biroului pentru Tinutul Secuiesc) Proasta. Nu are efecte politice, dar e un element de desconsiderare si a Constitutiei si a romanilor.
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 5602 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
84 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Parlamentari fara imunitate - Am scos imunitatea parlamentarilor pentru altceva decat pentru declaratii politice si activitat e parlamentara.

Excelent, ne-am facut de ras in fata UE cu NUP, NUP, NUP.
Cine stie ca e patat, nu cred ca mai candideaza, cine vrea sa bage mana in banii statului sau sa ia spaga de la un investor/interlop, stie de acum ca nu mai fac zid tovarasii sai din partid in jurul lui.

 

SA TRAIASCA REPUBLICA SECURISTA INTERLOPA DICTATORIALA -SCLAVA ROMANIA - deveni m si cu act constitutional.

DICTACHIORUL pune in aplicare STRATEGIA SECURISTA INTERLOPA -atat am avut de spus.

 

Cea mai buna solutie ca sa iesim din criza:

-Parlament unicameral cu 67,3% reprezentare PDL.
-Basescu cel putin inca trei mandate.
-Iar noi sa mergem la vot in proportie de maximum 12,7%.

 

Pauza de ras.

.

Toarasi

prea multe asumari guvernamentale - trebe sa mai reducem pe aici pe colo prin punctele esentiale e prea multe asumari to'arasi - piticu chiar a batut recordu' e si in cartea recordurilor - e nevoie de mai putine asumari toarasi

chioru Baselu s-a ingrasat...dupa ce si-a aranjat progenitura analfabeta la Bruxelles, se vede ca ii merge bine cu vint in pupa...!!!

cu comunistul Boc care e ca un ciine ascultator (Labus), nici n-ar avea grija ca misca cineva in front!

Sa radem de fata betiva a democratiei mioritice.

Stricatorul de tara si slugutele la hau, hau.

Bolsevicul Basescu ramane egal cu sine insusi, 0 - Zero ! PDL - Un partid de papagali !

Ma apuca rasul de frica lui Basescu de a pierde.

Ma apuca rasul de amenintarile lui Basescu, nu lacrimile lui, marca: sa mintiti bine :)))


Acest regim trebuie inlaturat, indiferent de metode

Etnobotanicele de partid si de stat la guvernare - rezultatul este surprinzator la economie, politica, imagine, diplomatie, etc.


Tinta e fraudarea alegerilor, nu scoaterea tarii din haos !

Lozincarilor !.

Nu va deranjeaza nimeni, HAULITI la stele.

BRAVO PDL !!! Ati dat Romaniei cel mai bun presedinte postdecembrist!!!

Zvircolirile celor din PNL, PSD si PC sunt o dovada in plus ca Romania este pe drumul cel bun!!

Cind comunismul si comunistii se perpelesc inseamna ca insi face loc discret democratia :)))).

Basescu - Un model de minciuna.

Bisnitarul securist din anii epocii de aur !

Antiromanul Basescu e presedintele maghiarilor, basarabenilor si a tiganilor.

Basescu este modelul de minciuna in care se regaseste diaspora dementa antiromaneasca.

Basescu nu are alta sansa decat sa sfarseasca prin a ramane mic.

Lege faradelege si alesi fara alegatori

Caldararul Basescu e presedintele maghiarilor, basarabenilor si a tiganilor !

Electoratul va fi mituit intr-un mod sistematic si mai "stiintific" decat in alegerile anterioare.

Evident, se va frauda din nou la numararea voturilor. In fine, ministrul de Zacuzzi, Teodor Baconschi, sa-si duca angajamentul pana la capat, procurand in mod ilegal, din Diaspora degenerata (tigani, maghiari, basarabeni), un milion de voturi in favoarea PD-L, prin sistemul electronic.

Lenea Udrea poate sa doarma linistita. PDL a reusit sa isi achite creditul de 3 milioane de euro pe care il avea la o banca.

Hocus Bocus imprumutus, uite legea, aplauze, ha, ha, ha, v-am ciuruit si de data asta.


Alegerea din primul tur l-ar fi adus la Primaria Capitalei, in 2000, pe Oprescu, cu 35 la suta din voturi, iar Basescu ramanea un loser, care n-ar fi avut curajul sa-l rastoarne pe Roman din fruntea PD.

In 2004, la presedintie iesea Adrian Nastase, tot din prima, cu peste 30 de procente.


Nu pot sa nu observ ca in Romania minoritatile conduc, de fapt !

Romanii din Romania ar da orice sa-l exileze pe gratis pe caldararul Basescu si Udrea lui, cascadorii rasului in Ungaria.

ETC aveti grija de d-voastra si lasati electoratul in pace

vedeti mai intii de minciunile lui Felix, de coruptia lui Nastase si de caracterul lui Crin.

Toarasi

Nu am un punct de vedere cu alegerea primarilor intrun tur dar iexclud asta la alegerili prizidentiali - altfel cum il bateam eu pe Nastase in 2004
Fireste!

Cand e debarcat Bulibasa Basescu ?

Basescu inseamna multa vorba proasta si 0 - Zero aritmetica :) Fapte, nu vorbe !

Ia zi Basel = Fidel...Ungaria/Hungarita (boala Europei) e o boala veche, condamnata, la vremea lor, de Lev Tolstoi, Emile Zola, Giuseppe Garibaldi, Georges Clemenceau si altii.

Nu ma intereseaza ca ti-ai bagat amanta de serviciu...in patul lui Berlusconi.


Pacat betia nu miroase la ziare.com
Se bazeaza pe Soross :)))

Iar UDMR, ar fi marele castigator al legii primarilor alesi din primul tur...aceasta lege se va intoarce impotriva celor care au promovat-o, respectiv a PDL.

Papusarul Basescu va merge joi la Roma pentru celebrarea a 150 de ani de la unificarea politica a Italiei, chiar daca acolo va fi prezent si liderul Kosovo.

Vezi ca lighioanele de la comentarii, te ling de dimineata pana seara: sunt stricatii tai - comunisti, bolnavi, criminali, retardati, divortati de 18 ori, batrani degradati, virusi, samd :))) Ati facut praf imaginea Romaniei.

Spalati-va pe cap cu Basescu !

Bravo Bulibasa Basescu ! Ati obtinut un bine-meritat loc in manualele de istorie, tiparite la Budapesta !

Aceasta modificare a constitutie NU aduce absolut nimic NOU....

Decat o DICTATURA SECURISTA INTERLOPA -protejata de CONSTITUTIE -

"La 19 noiembrie 2004, Gheorghe Onisoru, presedintele Colegiului CNSAS, s-a deplasat la Arhivele Ministerului Apărării Nationale din Pitesti, unde a studiat, in original, documentul "U.M. 02510 Mangalia, Serviciul 1 Jurnal pntru reteaua informativa 1972-1980" . Din pagina 65, pozitia 3990 a extras următoarele date:

Numele si prenumele: BASESCU TRAIAN

Categoria: colaborator

Denumirea U.M. sau ofiterul care a efectuat recrutarea: Lt.col. TUDOR GHEORHE

Semnatura de primire a copertilor doarului de colaborator sau numarul adresei de expediere: Borderou nr.001744/ 09.11.73

Data incetarii legaturii: 27.09.76

Data clasarii la arhiva/ predarii la alta unitate: Transferat la Inspectoratul Judetean Constanta – Securitate, cu adresa nr. 00151392/29.09.1976

In etapa următoare, CNSAS a solicitat Serviciului Roman de Informatii Dosarul Fond Retea privind pe Basescu Traian.

Generalul Sorin-Marius Brateanu, seful Secretariatului General al SRI (unitatea detinătoare a arhivelor Securitătii), l-a convocat la "un drink" pe Gheorghe Onisoru si i-a dat spre studiu dosarul de colaborator al numitului Băsescu Traian, după care, de comun acord, au incheiat si semnat actul de clasificarea dosarului ca fiind de interes pentru securitatea natională. Apoi, generalul a semnat si a trimis la CNSAS adresa prin care comunica: "Basescu Traian nu este cunoscut in evidentele S.R.I.".

Dar in alte evidente? In ianuarie 1990, cand s-a perchezitionat seiful sefului Centrului de Informatii Externe, s-a găsit si o adresă a ministrului Apărării Nationale in care se specifica: "[...] Urmare a incetarii misiunii pentru care fost detasat [...] dispuneti restituirea dosarului maiorului [rez.] Basescu Traian".

Povestea acestui dosar este cu adevărat complicată. Piese grele din el au traversat Atlanticul si au fost puse in miscare, ori de cate ori, constrans de obligatii anterioare, "Piratul" avea cap compasul deviat de anomaliile magnetice est-siberiene."
......

FELICITARI DOMNULE PRESEDINTE!AM URMARIT POATE CEL MAI ROMANESC,ONEST,DESTINS SI PERTINENT DISCURS DESPRE LEGEA FUNDAMENTALA SI MODIFICAREA EI!

.

Acest regim incompetent este dominat de impotenta.

Ia zi Basescule, dece aceiasi cominternisti de acum 60 de ani. Adica, ungurii se cred secui :)))

Primul lucru care trebuie lamurit loserilor, este numarul secuilor din Romania si din teritoriul revendicat pentru a fi declarat "tinut secuiesc".

La ultimul recensamint au fost inregistrati putin peste 5.000 (cinci mii) de secui. Aceasta cifra practic pune punct discutiei.


Sunt prea putini secuii din Romania ca sa li se acorde un statut atat de deosebit. Sa calculeze vreun expert de la UDMR ce intindere ar urma sa aiba tinutul celor cinci mii de secui.


Mai mult, acesti 5000 (cinci mii) de secui nici nu sunt recunoscuti ca ar exista. In nomenclatorul minoritatilor din Romania, secuii nu sunt inregistrati.


Drept care ei nici nu au reprezentant in Parlament, alaturi de celelalte minoritati, dintre care nici macar una nu revendica un teritoriu propriu. Ba chiar daca stai de vorba cu reprezentantii celei mai numeroase minoritati nationale din Rominia, cu liderii maghiarimii, usor de identificat ca lideri UDMR, primesti informatia naucitoare ca secuii sunt maghiari, ca, deci, secuii nu exista. Asadar, ne aflam in plin absurd: o entitate etnica inexistenta cere sa i se acorde cele mai largi drepturi civile.


Absurdul este si mai ...adanc: cu toate acestea cei care pretind sa se recunoasca existenta unui tinut secuiesc sunt tocmai cei care neaga existenta secuilor, adica liderii UDMR !

INVITATIICRETINI DE LA RTV,LA O SECUNDA DUPA CONFERINTA,AU IMPROSCAT CU PIETRE,ABSOLUT HAOTIC DEBUSOLATI SI ...INFIERATI!

UN EXEMPLU,TOV PARVULESCU INSCRIS CLANDESTIN ...ODATA LA

PNTCD A IESIT CU PIEPTUL INAINTE ,CU MANIE PROLETARA SI

L-A ACUZAT PE PRESEDINTE...NICI MAI MULT,.NICI MAI PUTIN

CA VIOLEAZA CONSTITUTIA SI CA VORBESTE CA LA ...BODEGA!

GANDITI-VA CA ESTE ZICEREA UNUI AVOCAT,A UNUI OM CARE SE

MAI CREDE DE-A DREPATA!

MA INTREB,OARE CUM AR PUTEA COMENTA UN ANALFABET DE LA

PERIFERIA BUCURESTIULUI?...PUTIN MAI ...NECONVENTIONAL!

TRAIM IN MIEZUL UNUI EV...APRINS,STIMATI COMPATRIOTI!

COMUNISTII SUNT PRINTRE NOI!

...SI MULTI!

SPER CA TOTUSI BASESCU SA II TINA DE ZGARDA PANA LA

INCHEIEREA MANDATULUI,ATUNCI CAND TOATE PROIECTELE

REFORMARII VOR FI FOST DEMARATE!

...BINE SPUNEA PRESEDINTELE CA RASPUNS LA FATA DE LA

CIUTACU:

"STIU CA PENTRU TRUSTUL DVS BASESCU ESTE PENAL SI CAND

RESPIRA"!

UDMR SI MAGHIARII DIN ROMANIA SUNT INGERI PE LANGA

LEPRELE ROMANE DIN OPOZITIE!

Basescu schimba Constitutia pentru Soros, UDMR si Austro - Ungaria !

Romania va fi stat multinational de catre structuri…multinationale, Cominternul. Azi, de catre...multinationale.

ETC sa intelegem ca ptr d-voastra era mai bine o Constitutie pentru rusi???

Eu... ma gindesc ca daca privim spre vest si nu spre este e mai bine :)))

Cu bataie lunga...

Un politruc comunist nomenclaturist de soi,securist de vaza,ajuns cu ajutorul fratilor securisti in fruntea tarii pregateste terenul pentru fratii lui,sa nu-i lase de izbeliste dupa ce va parasii scena.
Cu asemenea idei anti democratice in afara UE la care pun botul cei cu ;basca pe ochi; si cu toiul in mana avem viitorul luminos securisto-dictatorialo-comunist asigurat.

Trebuie sa fii dement ca sa te opui acestor revizuiri ale Constitutiei, atat de necesare!

Parerea mea este ca cine se va opune adoptarii revizuirii actualei Constitutii va plati scump la alegeri. E ca si cum ai fi impotriva statului de drept. Cum sa te opui la:
1. Micsorarea numarului imens de mare de parlamentari, total disproportionat cu numarul populatiei Romaniei, putine tari avand un Parlament la fel sau mai mare ca al nostru.
2.Limitarea dreptului Guvernului de a-si asuma raspunderea la o singura data pe sesiune, ceea ce va da legimitate mai mare Parlamentului in dezbaterea si promulgarea unor legi.
3. Raspunderea penala a ministrilor, ceea ce va conduce la o responzabilizare mai mare a actului de guvernare.
4. Prezumarea actului licit al averii, astfel incat averile nedovedite ca licite sa poata fi confiscate.
5. Eliminarea imunitatii in fata justitiei a ministrilor sau a parlamentarilor, ceea ce va crea premiza infundarii in puscarie intr-o perioada cat mai scurta a acestora, nemaifiind necesar avizul Parlamentului.
6. Responsabilizarea judecatorilor pentru sentintele gresite ca urmare a incompetentei sau a coruptiei, astfel ca nu vom mai avea aceea inamovibilitate a judecatorilor care erau stat in stat si faceau jocul politicienilor sau a marilor hoti ai tarii, dand sentinte cu adevarat hilare cu iz de coruptie crasa.
7. CSM va avea un numar mai mare de oameni din societatea civila iar presedintele nu mai are dreptul sa prezideze sau sa ia parte la sedintele CSM, ceea ce va conduce la depolitizarea totala a acestui for de conducere al justitiei.
Am enumerat doar cele mai importante schimbari propuse de Traian Basescu si cred ca cea mai importanta este cea de la punctul 6, referitoare la judecatori, care va conduce la oprirea tergiversarilor proceselor in justitie cat si la inculparea marilor penali.
Deci, cine se opune acestor modificari mai mult decat necesare, una dintre ele fiind ceruta imperativ de electorat in referendumul din 2009, si ma refer la reducerea numarului de parlamentari, va pierde enorm!!!
Impactul va fi devastator pentru cei care mizeaza la nesfarsit pe prostia electoratului roman!

PAPAGALII ROSII

Sustinatori din oficiu a cauzei fara nadejde a USL au ramas fara pene... Jumuliti, zgribuliti mai ingaima doar aceleasi cuvinte invatate pe de rost de la centru...

Intre timp, ziare.com si-a reluat tiradele la adresa Presedintelui si PD-L, vazand cum sunt bagati si scosi prin toate originile maicilor lor liderii USL, fara deosebire, dupa ce le-au fost prezentate "realizarile"...

M A -*****- B U C U R ! -*****- S U N T -*****- F E R I C I T !

"Clasa politica" o ia peste bot !

Ar trebui ca oamenii obisnuiti , votantii d pe zebra sa sara in sus de bucurie , ca se incepe curatenia , se face dreptate .

Hotii obligati sa-si justifice cas.oaiele .

Judecatorimea pusa la punct .

Ce mai asteptam !??

Votam cu doua maini .!

Asa te vreau , dom' Presedinte !

Proiectul lui Basescu nu este capabil sa reformeze politica, economia ori administratia din Romania.

Este, in schimb, un instrument perfect pentru a crea tema necesara unei campanii de lunga durata a presedintelui, in dauna actualei opozitii, daca nu chiar a intregii clase politice.


Un proiect creat special pentru a isteriza parlamentarii si, pe cale de consecinta, pentru a fi trantit in legislativ, adica exact ce vrea sa arate Basescu poporului, inaintea alegerilor de anul viitor.

Comunistii/ prostii jubileaza :))) Prostul Basescu: Biroul Tinutului Secuiesc este un element de desconsiderare a romanilor...Astia ori sunt prosti ori a inceput sa le placa. Cine ocupa scaunul prezidential, mai loserule :)))

.

De ce vrea Basescu sa-si traga o Constitutie ?

Cred ca toata lumea stie de ce - sa obtina cat mai multe voturi pentru PDL anul viitor.

Numai ca nu prea e cum vrea el si de aceea e doar o campanie majora de imagine pe bani publici.

Ca sa treaca noua Constitutie trebuie aprobata intai de doua treimi din Parlament si apoi votata in cadrul unui Referendum national de adoptare a Constitutiei cu cel putin jumatate plus unu din numarul total de alegatori.

.

Daca le spui postacilor USLasi ca nu-s zdraveni la minte, se supara,

dar ce altceva le poti spune daca protesteaza si contra masurilor propuse de Basescu care ii avantajeaza pe ei, pe USLasi?!?
De exemplu, Basescu propune masuri de intarire a institutiei prezidentiale, masuri care NU il afecteaza pe el ci doar pe viitorii presedinti, pai cine va fi viitorul presedinte mai USLinosilor, nu Antenescu al vostru?
Pai atunci ce mai protestati?

Mai, junky people :)))

Daca sunteti curiosi sa cititi proiectul de modificare o sa constatati ca ne intoarce in anii 30.

Daca vreti o comparaie mai recenta... atunci e ceva asmenator cu regimul din Belarus.

Mai Etc, ma nu fi tont, cum o sa ne intoarcem in anii '30??

Romania era pe atunci regat, nu respublica!
Cat despre constitutia de atunci, era una din cele mai progresiste din lume...

S-a gasit cine sa aduca modificari la Constitutie, Basescu, cel cu cota de incredere de 7%.

Nu cu mult timp in urma afirmam ca Basescu se vrea un continuator al ideologiei comuniste pe care nu a parasit-o si nu o va parasi niciodata.
E suficient sa spui Basescu, iar democratia in Romania a murit. Ne asteapta in strada cu tancurile si soldatii inarmati asa cum a procedat si cizmarul. Cind am crezut ca am scapat de un dictator ne-am trezit cu fratele dictatorului, Basescu. Nu va reusi sa ne asupreasca pentru ca in Romania comunistii ca Basescu nu mai au mult si vor cade cit de curind.

IN 2003 BASESCU TRAIAN IL INJURA PE STOLOJAN, CRANCEN....

IN 2003, BOC EMIL, VICE PRESEDINTE LA COMISIA DE REVIZUIRE A CONSTITUTIEI ... A ZIS CA SI ANUME CONSTITUTIA E IN ORDINE.

IN 2011, TRAIAN BASESCU, VREA EL, DESI NU ARE DREPTUL, SA SCHIMBE CONSTITUTIA... DOAR MELTENI SI REDUSII MINTALI POT SA BAGE BOTUL LA ASA CEVA. ORICUM LE SPUN SI LOR CA TREBUIE 2/3 DIN PARLAMENTARI, CA SA SE INTAMPLE ASA CEVA. TOTA VRAJEALA ASTA CU MODIFICARE CONSTITUTIE, NU E ALTCEVA DECAT O ALTA PRO.STIRE A PROS.STILOR CU IZ ELECTORAL. ATAT.

PROPUNERILE LUI BASESCU, SUNT ABERANTE SI FRIZEAZA NEBUNIA PATOLOGICA.

GHILOTINA, AI GRIJA, CA DUPA CONSTITUTIA LUI BASE, EL VA FI PRIMUL, CARE TREBUIE SA-SI JUSTIFICE AVEREA COLOSALA, PE CARE O ARE, DESI TOATA VIATA LUI A FOST BUGETAR.

DAR, EL CA EL, CA ZICE CA E BIJNITZAR SI DECI A FACUT BANI DIN BIJNITZA ... DAR FI-SA????? EBA DE UNDE AVU 100 MII EURA CASH SA-SI IA MASINA...

3 ANI LA RAND RTV FACEA RECHIZITORIUL LA ADRESA BAIETILOR DESTEPTI,A BAIETILOR SMECHERI,A SALARIATILOR NESIMTITI,A CORUPTILOR!

ACUM CAND VIN LEGI PENTRU POTOLIREA LOR,INCEPEM SA

FACEM MISTO DE PREMIER!!!!???

MA ...DISTRAM SI SCUIPAM IN SAN CATEVA MINUTE LA RTV

LA EMISIUNEA LUI STRIBLEA(UN EVREU PLIN DE ACRU)CARE

VORBESTE SI GESTICULEAZA MAI ABITIR DECAT PONTA,SI M-

AM CRUCIT!

INVITATII DIN PLATOU-UNUL SI UNUL INDOCTRINATI SI

INDOBITOCITI IMPOTRIVA PDL SI A PRESEDINTELUI MINTEAU

LA SCENA DESCHISA,URLAU(NORICA

NICOLAU),MISTIFICAU,EXAGERAU,MANIPULAU,TOATA

PREZENTAREA FACUTA DE BASESCU PRIVIND MODIFICAREA

CONSTITUTIEI!

AM RETINUT INEPTIA GALACTICA FACUTA DE LIBERALA

IMBATRANITA DE URA,CUM CA BASESCU ABORDEAZA TEMA DE

PE O POZITIE ABJECTA,STALINISTA!!!!!!!!CAND DE FAPT

CEEA CE SPUNEA ARGUMENTA CA MODIFICAREA CONSTITUTIEI

ESTE DE FAPT O ADAPTAREA LA LEGISLATIA UE!

DRAGOTEASCA SPRE EXEMPLU,DESI CUNOSCUTA DE DOUA

DECENII CA O ILIESCIANISTA,IN ULTIMILE LUNI S-A

METAMORFOZAT ULUITOR,A DEVENIT VIPERA CU CORN!

APROPOS ,ASTAZI LA CONFERINTA,DANSA CU IMPERTINENTA

INASCUTA A LUAT MICROFONUL:

"SUNT CORINA DRAGOTESCU DE LA RTV"!

...BASESCU:"CUM VA NUMITI?"....

DAR EA NU S-A PRINS,A FOST ...RUSINATA!

CAND VINE ACASA LA...GHITA INSA, PRINDE ARIPI SI

SCUIPA NUMAI VENIN!

CE INTELEPT PROCEDEAZA BASESCU!EU SAU ORICARE

POLITICIAN SAU MURITOR,NU REZISTAM LA MAGARIILE

ARUNCATE DIN COTET PE CONDUCTELE DE SCURGERE TV SI

INTERVENEAM IN DIRECT!

EL II LASA SA SE AMESTECE IN SOSUL SI RAHATUL LOR!

GANDITI-VA BUFONUL FRANTEI SARKOZY,CE AR FACE DACA LA

TELEVIZIUNILE FRANCEZE MODERATORII AR COMENTA

PORCESTE CA IN ROMANIA!

APROPOS IN GERMANIA,DE CIRCA DOUA DECENII NU AM VAZUT

O DATA(O DATA)O EMISIUNE DE DEZBATERI POLITICE DE

GENUL CELOR DE LA ANTENA SI RTV,INDIFERENT DE

RIVALITATI INFRANGERI SAU INTRIGI!!

IN ROMANIA CIURUITII AU ADUS DIALOGUL IN COMUNA

PRIMITIVA!

MA CUPRINDE O GREATA SUPREMA!

Cum a făcut bani familia lui Mircea Badea pe spatele poetului Vasile Voiculescu

Măscăriciul turnătorului Dan Voiculescu, angajat pe post de maimută urlătoare la Antena 3, este unul dintre indivizii care au contribuit decisiv la decredibilizarea presei si la ridiculizarea autoritătii de stat. Seară de seară, ca o adevărată picătură chinezească, Mircea Badea spurcă tot ce atinge si otrăveste mintile necoapte ale unora dintre cei care il ascultă. Tonomat ideal pentru oricine isi permite să si-l achizitioneze, bufonul stie să-si apere stăpånul, dar si neamurile lui cu cefe rosii din B-dul Grigorescu 63. După ce Inalta Curte de Casatie si Justitie a statuat, definitiv si irevocabil, că Dan Voiculescu a fost turnător al Securitătii, măscăriciul a afirmat, in direct, că el nu crede asa ceva. "După opinia mea, Voiculescu Dan nu a făcut politie politică!“, a decretat decretelul, sfidånd hotărårea instantei supreme. Moralist cu simbrie, situat in afara oricărei deontologii profesionale, Mircea Badea foloseste arma lui Felix, adică vidanja de sticlă numită Antena 3, pentru a influenta justitia si a-si apăra averea si neamurile acuzate de hotie.

@radu nicolae

prietene,din pacate,esti prost.Iremediabil?...Badea al tau o fi el frustrat(cine nu e???)...dar manifestarile tale scatofagice nu fac decat sa-i dea dreptate vesnicului imberb................by the way,pariez ca nu ai habar ce-am vrut sa zic.....

Conspiratia piticilor

Republica, mareata satra,
Nascuta-n fum de balarii
Slavita fii pamint al spagii
Slavita fii, slavita fii.

Pamint al pacii si-al lustratiei
In veci de veci sa infloresti
Puternica si aparata
De panglicari si de spioni chinezi

In atentia Ziare.Com

Atrag atentia Ziare.Com asupra unor comentarii inadecvate in care se folosesc insulte,expresii vulgare,afirmatii fara sustinere ,sau fara nici o legatura cu subiectul in discutie!
Cer penalizarea celor vizati si retragerea de pe site a comentariilor inadecvate.
-Kiatra Neamt:dictachiorul(insulta grava adusa presedintelui tarii)
-Nastratin:Chioru Baselu,
progenitura analfabeta(despre parlamentara Basescu)
-Etc.insulte aduse colectiv diasporei romanesti denumita:dementa,degenerata,Lenea Udrea(insulta adusa unui membru al guvernului),Bulibasa Basescu,Papusaru Basescu.
In lipsa unor argumente inteligente si a unui dialog civilizat,Etc.insulta colectiv pe toti cei care nu sunt de acord cu el:"Lighioanele de le comentarii" sunt:stricati,bolnavi,retardati,batrani degenerati,virusi.Teo

Daca ar fi dupa Geoana

Parlamentul ar trebui sa aiba o camera in plus pentru PSD.

Dante, popl!:-)

Mi-a placut replica, 10 puncte! Vezi ca se poate?:-)

Deci si-au pus AVERILE dobandite ILICIT au fost puse la ADAPOST sub act constitutional

INTERLOPUL SECURIST isi pastreaza IMUNITATEA ...

Este adevarat, isi pastreaza imunitatea

Ti-e ciuda? N-ai decat. Oricum, pana mai inveti sa scrii, mai e mult timp. Tabdaresi tutun, ketroi.

cat o s-o pastreze,maa,belitule...tu crezi ca Dumnezeu doarme???

vine si vremea voastra,pu li fricilor!...just wait!!!

Asteptam cu interes proiectul de modificare a Constitutiei al tovarasului Boc

Deasemenea suntem curiosi sa stim daca Romania mai are Prim Ministru si Guvern caci dupa cum se vede nu a ramas decat "presedintele prim ministru jucator"?
Sunt curios sa vad proiectele partidelor parlamentare de modificarea Constitutiei. Alea sunt IMPORTANTE.
Ma intreb cand se va ajunge la situatia in care "presedintele prim ministru" va prelua atributiunile Parlamentului? Basescu se vrea un fel de "Fuhrer"? E cumva un "factotum"? El propune, el aproba, el decide?

Si cine-i de vina?

Stii bine si tu ca ciolanu nu are culoare, numai miros si carnita. In 21 de ani nimeni nu a facut nimic bun pentru tara asta; dar au cheltuit in draci si s-au si capatuit, pe fata si cu o nesimtire iepocala; tot presedintele e de vina?

BASESCU TRAIAN SPUNE NEADEVARURI,ISI BATE JOC DE POPORUL ROMAN SI VREA PUTERI SPORITE PRIN"NOUA REVIZUIRE A CONSTITUTIEI,

Argumentari:

Afirmatia facuta de Basescu Traian ca mandfatul lui nu-i vizat de noua Constitutie(care noua ca nu exista INCA)ESTE NEADEVARATA.

Aceste afirmatii nu sunt acoperite DELOC de textul proiectului de revizuire a Constitutiei. La ultimul capitol, "Dispozitii finale si tranzitorii" (art.153-156), nu prevede absolut NIMIC referitor la intrarea in vigoare a vreunei modificări in ceea ce priveste presedintele după actualul mandat. De exemplu, in ceea ce priveste parlamentul, se prevede expres, la art.155, art.3 că "dispozitiile legii de revizuire se aplică incepand cu următoarele alegeri parlamentare". La fel trebuia precizat si in cazul presedintelui, dar acest lucru nu se regăseste in proiectul de revizuire. Nici pe intervalul articolelor 80-101 (cel referitor la capitolul presedintele Romaniei) nu se face vreo referire explicită a intrării in vigoare a vreunei modificări DUPĂ următoarele alegeri prezidentiale.

Drept urmare, se aplică in continuare art. 153: "Prezenta Constitutie intră in vigoare la data aprobării ei prin referendum. La aceeasi dată, Constitutia din 21 august 1965 este si rămane in intregime abrogată".

Concluzie: dacă printr-o minune se adoptă modificările care privesc institutia presedintelui, atunci Traian Băsescu va beneficia de puterile sporite pe care singur le-a propus.

Parlamentul Romaniei redevine MAN ceausista unde golemii neostalinsiti il vor ovationa pe dictator.

Cred ca ai o problema de echilibru

Argumentez cu argumentatia minutioasa a posturilor tale. Oare asa de mult ai suferit in copilarie ??? Atat de complex esti conceputa incat nu poti sa vezi nici un efect benefic daca nu se regaseste in nu stiu cate articole, directii, samd.. Tu cand mananci cu cate ore inainte iti prepari masa/gustarea si cu ce produse???

Refuz sa cred ca avem o Constitutie subreda asa cu Traian Basescu se straduieste sa arate!

Refuz sa cred ca in ultimii 22 de ani Constitutia Tarii nu a cunoscut schimbarile de care avea nevoie. Romania trebuie sa ramana o republica parlamentara in care Presedintele tarii sa aiba doar rol de reprezentare si nimic mai mult.
Refuz sa cred ca un marinar are expertiza in drept constitutional.

Ne trebuie o constitutie mai aproape de realitate!

Basescu are multe lucruri bune de adaugat Constitutiei, dar treaba cu migratia politica a parlamentarilor in timpul unui mandat ar trebui urmata de pierderea acestei calitati si eventual alte alegeri in respectivu colegiu. Eu as vota o astfel de lege, pentru ca altfel parlamentarii ar fi mai responsabili si nu ar mai putea fugi la adversari dupa bunul plac, fara sa suporte consecintele de rigoare.

Si care ar fi "realitatea" aia?

..."realitatea" lui Basescu? Dar noi astia vreo 23 de milioane suntem toti aerieni? Cum se face ca numai Basescu are viziuni de astea?
Oare schimbarea Constitutiei n u ar trebui sa ne priveasca si pe noi romanii? In definitiv este Constitutia lui Basescu sau Constitutia Romaniei?

Da,

Ma nelinistesc la gandul ca aceste modificari ale Constitutiei au sanse foarte mari sa treaca de referendum. Modificarile sunt facut exact pe pohta Presedintelui si pe placul boborului. Deci o sa avem un Presedinte - Monarh, ceva asemanator Angliei secolului XIX. Sa ne pregatim, 'Boc' o sa introduca o noua taxa auto, de ex., si nimeni si nimic nu o sa o mai poata contesta, romanii o sa plateasca ca de aia e cetateni in statul basascian. Nimic nu imi place la aceste modificari, dar sunt multe modificari care efectiv ma ingrozesc. Si nu imi suna deloc bine autoritatea pe care si-o aroga Basescu in acest moment; EU 'am taiat', 'am introdus', 'am modificat' etc.

te mira???

asa popor,asa conducatori...

Risul este un animal parsiv...

Vrei ca in pauza sa ai un ris linga tine??? sau tu esti acela???

gand,

Din balegi si din cuib de cuci, Rasar ca viermii, politruci Si din haznalele de bani - Costume negre cu snapani, Viteji ca musca la arat! Si ne-ati mintit si ne-ati furat, Si-ati pus pe noi si jug de boi! Ati omorat orice dreptate, Ati jecmanit tot ce se poate, Guvernul vostru cu ministrii E-o adunatura de sinistrii. Batjocura si umilinta Au mai ramas la voi credinta ??? Blestem, blestem, blestem pe voi!

 

Sa te auda Al de sus !

Si sa ia act de rugamintea ta !

"blestem,blestem,blestem pe voi"...

cei blestemati suntem tot noi...c-atat de prosti si de ***,numai in neamul nostru de latini,asa mai vezi...si nu de mult,doar de acum...saracul de popor roman,doar sta ca boul asteptand...un jug???o sabie???un DOMN???

Revizuirea Constitutiei vizeaza in primul rand

ingreunarea suspendarii dlui Basescu de catre actuala opozitie, dupa debarcarea din Parlament a partidului prezidential. Si chiar cred ca este un lucru bun: o Romanie in care primul-ministru si presedintele sunt oponenti politici, este o Romanie in care se fura mult mai putin.

 

te-ai inselat

e doar o fixatie

antonescu te iubim
ca pe iliescu

SI NOI TE IUBIM PE TINE

La fel ca pe Basescu si Bok !!!!

Nu mai scapam...

Uffff, nu mai scapam de astia. Strategie perversa pentru prostime, arunca Constitutia in fata ca sa arate ca rezolva problema cu parlamentarii corupti si ineficienti chiar in momentul alegerilor. Referendul va fi sigur pus sigur in ziua alegerilor Parlamentare sau in apropierea lor....Ce facem?

http://www.humulus-lupulus-puls.blogspot.com/

 

sunt ferm convins ca e total inutil acum

Ma aliez pareri domnului de mai sus ca "ingreunarea suspendarii dlui Basescu de catre actuala opozitie, dupa debarcarea din Parlament" Atat ! Ca sa para credibil a mai completat pe ici -colo cate un articol.. ca Baraba asta nu e doar nemior si rau dar si hot si extrem de viclean.. Ce imi pare rau este ca voi regreta mereu anii astia care trec... se duc in vant

Ba sa nu-ti para rau !

Chiar te rog sa nu uiti ! Sa-ti faci o lista de "viermi" pe care sa-i "votezi" la infinit ! Este ca lumea ! Cind le-a aruncat in cap sticla de sampanie , pe jumate bauta se inghesuiau ca prostii ! Zicea ca vine de trei ori pe saptamina ca sa le mai dea cu sticla in cap , asteptati-l .

To'arasi

La noi nu e ca la America - la noi se schimba constitutia cum imi schim eu chilotii - la 12 ani - scuzati to'arasi sunt putin racit am inca chilotii de acum 12 ani dar sper sa ii schimb acum odata cu constitutia

 

Foarte tare.. mai si zambim

Dar nu-i schimba inca.. ca nu s-a votat. Mai dureaza. Pana atunci mai fa-le un amendament ! Pe ce parte doresti.. :))) ok.. fain comentul..

revizuire?

Ne-am intors la comunism si la dictatura: Marea Adunare Nationala, dnele: Aneta Spornic si Elena Ceausescu, dnii Emil Bobu (sau Boc), Dascalescu si Dictatorul, Carmaciul absolut in fruntea lor. Ne-am "modernizat".

 

MANDATUL TAU ,BASESCULE ,O SA SE TERMINE

LA GHENCEA CIVIL ,LANGA CEAUSESCU ,SAU IN CEL MAI BUN CAZ LA RAHOVA

@Jolla

- asta ai inteles ?

A inteles foarte bine, dar ce vrei, sa recunoasca??

Nu-i vezi cum se zvarcolesc, parca sunt serpi.Pai daca se ridica imnunitatea parlamentara multi dintre sefii lor vor fi anchetati si ei de unde mai mananca?

Ce atmosfera democratica, elevata! Cat de europeni mai suntem!

Si ce multi pui are Chiuariu pe aici! La fel de seriosi, la fel de inteligenti, la fel de onesti.
Ce mult mai conteaza obiectul discutiei si cu cata obiectivitate se judeca cu creierul, nu cu matzele!

Cred ca unul dintre ei este chiar la butoanele de aici deoarece obsev ca, daca dau o nota proasta unui chiuarel, ea se inregistreaza ca buna!!!

 

Capul Hidrei e in sfarsit taiat,aberanta constitutie facuta de Iorgovan dupa modelul dictat de Iliescu si camarila lui e in sfarsit modificata!

Bravo d-le Basescu,bravo ca le ridici imunitatea, aceasta aberatie inventata de Iliescu&company!
Nicaieri in lume (poate in Rusia sau Africa)nu exista asa prevedere pt parlamentari.De ce nu va convine dragilor?

 

Basescu: Mandatul meu nu e vizat de noua Constitutie ...

Siiiigur!
Si laptele-i negru, pe aceeasi linie de logica, curat constitutionala!

Cand v-am zis mai an, ca El Lider Maximo isi pregateste cu o rabdare cainoasa, postul de Presedinte Pe Viata, ziceati c-a luat-o batranul Bogdan pe cele campii si m-ati injurat si ... m-ati comentariu-inadecvat!
Mai ales vu(l)vuzelele portocalii, care nu mai prididesc cu laude si aplauze.

Ei, iotete ca acum vinitura de etnie gagauza, scoate la mezat ce-a pitrocit pe sub chelie de muuuuult, inca de pe vremea cand talibanii portocalii faceau spume ca DERO, cu ochii cat cepele la Marele si Straluminatul lor Base.

Sa Traienitzi Bineee, daca mai aveti dupa ce bea apa!

 

Daca s-ar realiza toate propunerile presedintelui privitoare la Constitutie, am deveni o tara normala....

....dar se pune problema cu cine se poate pune in practica??!. Imediat dupa incheierea conferintei de presa, am urmarit la IREALITATEA cativa papagali,vestiti comici ai ecranelor.
1. Avocatelul , mai bine zis marlanul PAVELESCU,
care s-a autoales sef la PNT-cd. Ia auziti ce spune mascariciul avocat: Basescu nu avea niciun drept de initiativa in ceeace priveste modificarea Constitutiei!!! Basescu nu are calitatile necesare pentru asa ceva, deoarece nu stie sa discute in termeni juridici. Si latra , si latra intruna dezlantuit ca un democrat de dreapta , ce nu e. Pai, mai mascariciule, ce ai fi vrut, sa vorbeasca pe pasareasca ta, din care nu intelege nimeni nimic? Presedintele, de obicei, prezinta lucrurile pe intelesul tuturor, nu umbla la cuvinte incrusisate ca tine. El este clar, transant, direct la obiect si asa se face inteles de toti care vor sa-l asculte. Mie mila de tine papagalule comunistoid !Al doile solicitat sa-si dea cu parerea este antiromanul Gyorgy Frunda. Un alt mare avocat, unul din invartitii de dupa revolutie cu multe interese parsive. Locul lui este in Uniunea interlopa securista USL. Pentru a -si putea apara toate magariile din ultimii 20 de ani prin diverse conflicte de interese pe care le-a incalcat. El vorbeste in aceleasi tonuri cu Pavelescu .
...3. Al treilea interlocutor, Parvulescu de la ...societatea civila a ...PNL! Acesta recunoaste ca presedintele actioneaza in limitele Constitutiei, si are dreptul de a prezenta populatiei punctul sau de vedere plecand de la initiativa guvernului. Ba, mai mult, Administratia prezidentiala a constituit o comisie de analiza pe aceasta tema formata din oameni competenti in acest sens. Analiza comisiei, si a presedintelui, se bazeaza tocmai pe disfunctionalitatile care le creiaza textul constitutiei actuale. Acestea au aparut in diverse situatii din mandatul presedintelui in cei 6 ani si jumatate. Deci toate temele supuse dezbaterii au corespondent in realitatile cotidiene.
4. Al 4-lea adversar al modificarilor necesare la constitutie cine credeti ca este?. Viitorul (in visele lui) premier Victor Tonta ! Acesta spune ca nici vorba de modificarea Constitutiei in actuala legislatura. Asta o vor face ei cand vin la guvernare!!! Acum, spune el, se poate prin Lege organica stabili nr. de parlamentari conform Referendumului, dar nicio vorba despre o singura camera.
Deci, iata, acestia sunt cei cu care vrea presedintele sa modifice aiurelile PSD-ului, adica parintii Constitutiei actuale. Toti acestia sustin ca Referendumul nu e concludent, deoarece procentul de peste 80% din votanti e raportat la nr mic de electori prezenti la vot! Aberatii de tot felul. Fie si doar acest motiv, de sfidare a electoratului, de catre acesti parsivi constituiti in USL, si este suficient sa fie maturati de pe scena politica la urmatoarele alegeri.

2.-

 

Tinand cont de rezultatul Referendumului din 2009

cred că modificările propuse sunt de bun simț. In special ridicarea imunității parlamentarilor pentru orice altceva decat declaratii politice. Acum rămane de văzut cum vor actiona parlamentarii, in privința reducerii numărului de parlamentari la 300. Se va vedea cine este demagog si cine nu. Sunt doar curios să văd ce argumente au cei ce se vor opune dorintei majorității populației.

 

hidra nu mai are mult

sunt ultimile zvacniri ale monstrului portocaliu inainte de a intinde copita... visul unei dictaturi de vara s-a sfarsit....

 

o noua titutudine

http://www.facebook.com/#!/home.php?sk=group_192579490782277 daca vrem sa schimbam ceva

 

Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor