Ziare.com

Basescu: Putin se uita cu jind la gurile Dunarii, schimbarea frontierelor in regiune nu e exclusa (Video)

de Florin Necula
Sambata, 22 Martie 2014, ora 13:34

   

Basescu: Putin se uita cu jind la gurile Dunarii, schimbarea frontierelor in regiune nu e exclusa (Video)
Presedintele Traian Basescu considera ca liderul rus Vladimir Putin "se uita cu jind la gurile Dunarii", vorbind in contextul anexarii Crimeii la Rusia, din ultimele zile.

"Riscuri sunt pentru Transnistria, dar cred ca Putin se uita cu cel mai mare jind la gurile Dunarii, deci cred catre Transnistria, Odesa si catre gurile Dunarii. Nu stiu daca se va intampa, dar mi-am facut datoria sa avertizez aliatii nostri, sper sa nu se intample, dar in mod categoric aceste riscuri exista", a declarat Traian Basescu, sambata, la intalnirea Fundatiei Miscarea Populara.

"Schimbarea frontierelor in regiune nu este exclusa si poate ca cei care m-au blamat cand am spus 'Marea Neagra, lac rusesc', cand vad ca si Crimeea este luata, poate imi dau dreptate", a mai spus seful statului.

Basescu, despre situatia din Crimeea, unirea cu R.Moldova si candidatii la prezidentiale

Presedintele a explicat ca exista o "ingrijorare profunda" ca, dupa anul 1968, dupa invadarea Cehoslovaciei, este prima data cand in Europa se petrece invadarea si anexarea unui teritoriu al unui stat de catre alt stat "prin forta sau prin utilizarea fortei".

"Ingrijorarea este pentru comportamentul Federatiei Ruse si nimeni nu exclude pasii urmatori, care sa vizeze Transnistria sau Republica Moldova sau estul Ucrainei sau Odesa. Daca ma intrebati, Federatia Rusa nu va invada estul Ucrainei, dar il va controla prin oamenii care vor fi numiti in administratie, pentru ca nu are niciun rost sa rupa Ucraina. Are nevoie de votul oamenilor din est pentru a alege un om pe placul lor la votul din 25 mai", a precizat Traian Basescu.

Basescu: Va exista si un pas urmator al Rusiei. Voi ridica problema la Consiliul European

Acesta a mentionat ca masurile care s-au luat, fata de Federatia Rusa, respectiv sanctiunile impuse de Uniunea Europeana, "au vrut sa fie un semnal ca lumea civilizata nu accepta modul in care se manifesta Federatia Rusa si Putin, a fost o agresiune la adresa Ucrainei".

"Eu cred ca vor mai urma alt tip de agresiune, nu impotriva statelor membre NATO. Acolo unde NATO nu exista, pentru Putin nimic nu exista. Imi permit sa gandesc ca in gandirea domnului presedinte Putin exista bunul plac al domniei sale. Nu exista pericol direct de agresiune la adresa Romaniei, a unui stat baltic sau Poloniei", a subliniat seful statului.

Basescu: In Marea Neagra, Federatia Rusa face ce vrea

Acesta considera ca, in prezent, in Marea Neagra, Federatia Rusa "face ce vrea prin dispunerea resurselor militare, totul pana la teritoriul statelor NATO".

Astfel, Traian Basescu a mentionat ca obiectivul major "trebuie sa fie tractarea cat mai rapida a Republicii Moldova catre Uniunea Europeana".

Basescu, anunt important pentru Republica Moldova: Cand se va semna acordul cu UE

"Este o mare deosebire intre modul in care tari ca Ucraina, Republica Moldova, Georgia au perspectiva intrarii in Uniunea Europeana, comparativ cu ce s-a intamplat cu Romania, Polonia, Cehoslovacia, Ungaria si Croatia.

Deosebirea este ca in fostele tari comuniste nu a existat o opozitie la drumul spre Vest. In Romania, nu au existat partide care sa nu fie pentru integrarea in UE sau in NATO. 42 la suta din populatia Moldovei vor in Uniunea Euroasiatica. 38 la suta vor in Uniunea Europeana si diferenta sunt nehotarati", a afirmat presedintele.

Basescu, despre o lipsa de sanctiuni pentru Rusia: Cam asa a inceput si Al Doilea Razboi Mondial

De asemenea, seful statului a cerut reprezentantilor Partidului Miscarea Populara, in fata carora a vorbit, sa priveasca la Republica Moldova "ca la o tara care incearca sa porneasca catre UE, dar al carui drum nu este garantat, in primul rand din cauza optiunilor partidelor politice".

"Republica Moldova nu se va apropia cu maxima viteza de Uniunea Europeana. In afara de a fi pro-romani, sa fiti si pro-romani din Republica Moldova", a mai spus Traian Basescu.


Sursa: Ziare.com

Articol citit de 9497 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
62 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Vladimir PUTIN este unca cat!

Vad ca toti sustinatorii de pe aici ai lui Ponta,il sustin si pe dictatorul rus Vladimir Putin. Nici nu-i de mirare!

 

D-le presedinte aveti dreptate...cu Cizma ruseasca...

Cu cizma ruseasca nu-i de glumit. Seamana cu cizma lui Hitler!!!Mos Gerila ai mare dreptate..pacat de unii postaci care nu vad pericolul rusesc si cel ce vine de la psD-isti, sint orbiti sa nu spun Chiori.

 

daca ucrainienii, atunci cans s-au desprins din URSS n-ar fo fost

atat de hulpavi la bunul altuia si si-ar fi luat numai ce le apartine istoric, alta faina s-ar fi macinat acuma la moara... Asa, cu bucati din Rusia, Romania, Ungaria, Slovacia si Polonia, n-or sa aiba liniste niciodata.

 

Ce bine ca si-o trag intre ei dreptacii Romaniei.

Demonstrativ baseRau il ia pe boc la Bucuresti la fundati MP si pedelacii fac miting in Cluj lui costoboc cel care mi se pare ca a fost PM de sub fusta lui Nutzy.
Ce cocos se da base dupa ce a lasat Moldova de izbeliste la summitul recent de la Bruxelles Nu m-ar mira sa se intample ceva si Basarabia romaneasca.
Pt a scapa de puscarie este instare sa faca orice,sa sacrifice orice.

Domnule Presedinte!

Numai o demisie dupa alegerile posteuroparlamentare si declansarea alegerilor prezidentiale ...precipitate,v-ar
permite coagularea Dreptei si sanse reale pentru Cotroceni si eventual pentru daramarea lui Pinochio!
Va rog sa meditati la aceasta varianta!
Cu dvs la timona mai este timp pentru ...remontari!

 

Părerea mea !

Stai să vezi cand EBA va fi propusă oficial pe listele partidului, ce scandal o să iasă! In afară de Udrea, nimeni nu o suportă!

Memorex, Kiatra, Maxi, Grob, etc... va amintesc citeva date

istorice care exprima le modus operandi al rusnacilor si al comunistilor, in general:
+ 1947 Tancuri rusesti in Romania.
+ 1956 Tancuri rusesti in Budapesta.
+ 1968 Tancuri rusesti in Cehoslovacia.
+ 2014 Tancuri rusesti in Ucraina.
Nu va mai spun rezultatul acestor invazii si ocupatii, acum in prezent.

Ponta si Antonescu au avut acelasi sistem de lovitura de stat impotriva presedintelui Romaniei. Ratata, dar mai sint inca sechele!
Sper ca chinezii sa intre "frateste" in Rusia si sa ii invete scrierea cu pictograme! Si voi ar trebui sa va reprofilati...

@MosGerila - Sa inteleg ca esti IRECUPERABIL ?

Macar PUTIN are cu ce sa se uite, dar Interlopul Securist care inca mai este asistat social pe banii nostri cu ce se uita ??

Elstie sa JEFUIASCA STATUL pe "nevazute" prin Notarul Public Ioana Basescu ,in Romania Gazprom a lui Putin NU a mai vazut alt Notariat .

Toti sunt Pericol la Siguranta Nationala si se ascund dupa imunitate.

Cei care detin o functie publica si sunt platiti din banii publici ,NU trebuie sa aiba IMUNITATE.

Numai HOTI si CRIMINALI se ascund dupa imunitate -indiferent sub ce Grupare Interlopa Securista Comunista Politica se ascund.

daca e doar din amintiri ai dat-o in bara cu 1947

Ocupația sovietică a Romaniei se referă la ocuparea teritoriului Romaniei de către trupele Armatei Roșii, pe durata ofensivei din 1944 de pe Frontul de Răsărit din Al Doilea Război Mondial, situație care a fost menținută pană in anul 1958.
Convenția armistițiului și ulterioarele tratate de pace de la Paris din 1947 au conferit baza legală a ocupației militare sovietice a Romaniei, care a durat pană in august 1958 și a ajuns la 615.000 militari in 1946.

Daca romanii l-ar fi votat pe Ratiu in 1992,

Astazi nu mai vorbeam de'alde Antonescu sau Ponta,cu siguranta.

basescu este populist!

transnistria nu este teritoriu romanesc.pana la delta dunarii Putin trebuie sa "inghita" ucraina de est.in trecut am avut multe probleme cu ucraina(delta dunarii,drepturi pentru bucovina) iar acum le-am uitat.ma gandesc ca asa vrea "americanul"!!!nu ca mi-ar place rusia dar RSR trebuie sa-i joace diplomatic pe cei doi poli de putere din regiune.

Transnistria nu este teritoriu romanesc?

Dar cine locuieste satele alea romanesti din Transnistria si pana la Odessa? Ca rusnacii au fost plantati la oras de Ecaterina a II-a. Cetatile lui Stefan de pe malul drept, de la Hotin la Cetatea Alba, aveau drept corespendente forturi de observatie pe malul stang al Nistrului. Asa s-au dezvoltat mici asezari, apoi sate care au fost sub dominatia tatarilor de prin secolul al 16-lea. Transnistria a fost rusificata fortat de prin secolul al 18-lea. Inca mai poti gasi vechi bisericute si cimitire romanesti pe tot malul drept al Nistrului. Acolo au trait si traiesc romani.

omul asta o ia razna de tot

il pretuiesc doar pentru ca i-a bagat pe cativa la parnaie la comanda uniunii europene. in rest e un nimeni.

 

@memorex

Ai sa afli multe dupa ARESTAREA lui.

Si eu doresc sa fie cati mai multi arestati acum cat mai sta ilegitim ca asistat social la Cotroceni.

Apoi sa inceapa arestarile si din Gruparea Interlopa Securista Politica unde a pus-o pe Dama de Comapnie a Interlopilor Securisti Politici.

Puscariasi Mafioti Periculosi (PMP) - sau adunat toti intr-o singura grupare.

Ce NU a facut Ceausescu in 42 de ani a reusit acest insemnat sa faca RAU Poporului Roman.

Capul tau este indoctrinat rau de tot cu Putinism

Tu continui sa visezi aiureli despre presedintele tarii, ca si cand ai trai pe o alta planeta. Dar si mai trist este faptul ca ai capatat si o boala grava a uitarii fata de toti acei care au furat si distrus tara, unii dintre ei aflandu-se in puscarii.Shalom

Din PRM a mai ramas doar el si rusul Vadim Tudor!

Asa ca nu trebuie sa te mire Kietroiul:)
In afara de a fi pro-romani, sa fiti si pro-romani din Republica Moldova.

@o sama 20:23

"de la nistru pan la tisa" iti spune ceva?de unde este TRANSnistria teritoriu romanesc?

Hai mai Base, ne aperi tu de Putin, pui o vorba buna?!

Tzie dator Putin, i-ai facut ceva reduceri cu Gazpromul, crezi ca o sa-ti fie recunoscator!?
Base e ma rau ca Putin, in totzi cei 10 ani de mandat asta a incercat sa faca, sa Putinizeze Romania, sa controleze toate domeniile tzari, Economia, Justitzia si Politica ... exact ca Putin isi baga in puscarie oponentzii, pe totzi care-s mai desteptzi ca el ...

tov. basescu

uita(convenabil!) de drepturile romanilor din bucovina si de litigiile RSR-ucraina pe tema insula serpilor sau canalul bastroie.americanul da ordin si basescu intra in actiune!putin are interes la delta dunarii...dar ucraina ce interese avea cu canalul bastroie???

Nu este momentul potrivit

Domnul Basescu ar trebui sa faca mai putine declaratii la adresa lui Putin deoarece acesta citeste toate declaratiile lui iar Romania nu este "super power"

basescu vrea sa dea o ultima lovitura Romaniei

Cea de gratie: sa tarasca Romania in razboi contra Rusiei.
Ce credeti ca trebuie facut cu basescu?

Mai sunteti multi de la Antena3 la acest articol?

Obiectivul major trebuie sa fie tractarea cat mai rapida a Republicii Moldova catre Uniunea Europeana.
Rusia este o tara inapoiata dpdv moral.

putin n-are nici o putere

in teritoriile nelocuite de rusi.este destul ca o persoana sa traga in krasnaia armia si toata minciuna lui putin va iesi la iveala.putin joaca poker acum.daca cineva il ia in serios o sa arate slabiciunile armatei rosii,mascata sau nu...

Ioana Basescu vinde si Delta DUNARI la Gazprom ??

Ai averitizat aliati Romaniei ca Ioana Basescu are Notariat Public si vinde absolut totul la GAZPROM (PUTIN).

Disperarea ta se vede zilnic, esti constient ca vei fi primul Presedinte Ilegitim din U.E. care va merge direct de la Cotroceni la Petenciarul de Maxima Siguranta Rahova cu Flota pe care o mai ai. Daca N8U cu barcuta ca sa vezi.....p....a .

Acolo esti asteptat ca cea mai buna prospatura de dupa 89, o sa-ti vina nepotica cu pachetul de tigari , deoarece ficele tale vor ajunge cu Urdea la Targsor.

 

vai de noi

si mai ales de voi!

 

 

Tyrex-Dupa nume si mentalitate...

De dinozaur KGBist.
Zi-mi si mie ce a rezolvat Iliescu ca a tinut Romania 14 ani in sfera de influenta Ruseasca???? Ati stat capre si rusii v-au tras-o...Desi Iliescu vorbeste perfect ruseste, Romania a platit cel mai scump gazele naturale cumparate de la rusi! Asa ca mai lasa-ne cu dulaii tai ca sunt doar niste potai amarite.

Tinuta predestinata.

Incearca sa se obisnuiasca cu zeghea.Are ceva predestinat.L-am mai vazut in asemenea imbracari,tinute,uniforme, este pasionat de ele.Noi suntem pregatiti,asteptam!

 

Da

Imi place ...camasa domnului respectiv.
Basescu: Putin se uita cu jind la gurile Dunarii, schimbarea frontierelor in regiune nu e exclusa.....Bla, bla...bla...

De ce nu te uiti,fa,la Antena3?

Ce cauti aici sa comentezi articolele de pe ziare.com?
Ingrijorarea este nu numai pentru comportamentul Federatiei Ruse ci si a postacilor socialisti ce-si dau cu presupusul pe aici ,platiti de Voiculescu,bineinteles.

Basescu sa mearga si sa lupte partizan in Crimeea.

De povestile lui Base s-a saturat toata Europa.

 

DOMNUL PRESEDINTE

al Romaniei s-a transformat in Presedinte de partid! Zilnic, ceas de ceas, prin aceste declaratii facute din curtea P.M.P-ului, il aseaza in afara Constitutiei! Dar are cineva curaj sa i-o spuna? Nu de alta dar, romanii, dupa un sfert de secol, VOR Sa alega LIBER! NU manipulati de propriul presedinte, pe care majoritatea dintre ei, l-a ales de 4 ori!

 

aparand pmp-ul, presedintele incalca Constitutia

Cea care spune ca un presedinte nu trebuie sa faca parte din vreun partid. Ori, el tocmai asta face si a facut timp de 10 ani, fara ca justitia subordonata sa zica ceva, pentru ca in Romania basista nu a intrat democratia.Eba e aleasa la ordin, magistratii corupti sunt controlati si santajati de basescu, la ministerul justitiei e omul agreat de acelasi personaj dubios, etc. Vamesii care n=au contribuit la avera lui au fost dati afara si pusi cei care trebuiau.....

@parerea

Ooooooooo!
Esti din ce in ce mai transant!
Da' de ce ti-e frica nu scapi!

Probleme atat de grave, precum modificarea frontierelor ...

... n-ar trebui discutate in adunari electorale! Nici n-ar trebui sa se faca glume pe seama lor!
Abordarea cu maxima responsabilitate a problemelor delicate, in momente de criza, face parte din bagajul diplomatic elementar al oricarui om politic! Sau, ma rog, ar trebui sa faca!

 

@diliule te contrazic

este absolut necesasr sa faci declaratii clare ,
fara echivoc , altfel tacerea poate fi
interpretata ca slabiciune

Declaratii clare si belicoase la adresa Rusiei !

Ma lasi! Niciodata n-a aratat Basescu mai mult decit acum ca NU ii pasa de poporul roman, nici macar de cei care l-au votat, impingindu-ne in fata conflictului cu Rusia ca masa de manevra(eventual carne de tun), pentru a le face jocul sefilor lui de la Bruxelles si Washigton.

Care tara "fosta" din lagarul sovietic mai afiseaza in acest moment un asemenea comportament ?
Toata lumea este prudenta, numai Basescu se trezeste vorbind in plina betie(electorala sau nu) ca o sa-i dea un "pumn in nas" Rusiei, ca sa arate el cine este.
Asta trebuie legat si priponit. Jocurile lui murdare imping Romania spre razboiul cu Rusia.

A PRINS OCAZIA,

acum o calareste intreg anul, pana la alegerile prezidentiale! Exact cum va spuneam ceva timp in urma, dragilor! Daca nu-l ajuta Putin, sa incheie subiectul cu "iubirea" pentru fratii romani de peste Prut! Personal il anunt ca il credeam ca iubeste fratii romani de dincolo de hotarele patriei, daca nu se folosea de ei! Poate ne anunta PUBLIC, Domnul Presedinte, de la Fundatia PMP-ului sau chiar de la Cotroceni, la aceasta ora, cate cetatenii s-au dat, oficial, romanilor cu drept de cetatenie? Din Moldova cea pe care-o apara acum, in prag de campanie electorala? Daca tot murea de dragul lor? Nu i se pare ciudat Presedintelui Romaniei, sa iubeasca romanii doar in campanii electorale? Pentru ca noua, celor care l-am votat de 4 ori, ni se pare cel putin bizar ca sa nu spun manipulator, sa te folosesti de nenorocirea unor oameni condamnati de istorie si IMPOTENTI conducatori romani, la chin si nefiinta! Dar ce nu fac cinicii pentru continuitatea propriilor interese bolnave? Isi fac si din proprii copii niste nevolnici isterizati!

 

Calculul e simplu.

Urmeaza sa intinda coarda cu pericolul rusesc pana e admisa Moldova in UE,le baga niste imprumuturi la FMI si BM de sare camasa de pe ei ,urmand sa imparta banii devalizati prin metodele traditionale romanesti,adica drumuri platite si nefacute,sali de sport,parcuri,telegondole prin Lunca Nistrului,cu cumatrul Chirtoaca care va ajunge presedinte.Moldovenii daca nu se trezesc la timp o sa lucreze cu ziua pe la Nana sa plateasca telegondolele.

CONSILIERILOR domnului

Presedinte,crede oare un roman serios si responsabil pentru el insusi, familia sa si neamul sau, ca acesta este subiect de luat in deradere in curtea unui avorton, miscare sau partid?

 

In loc sa se uite inspre teritorii care nu ii apartin

Kremlinul mai bine s-ar ocupa de ridicarea bunastarii si libertatilor cetatenesti ale rusilor. Degeaba este Rusia o tara mare daca populatia ramane saraca si vesnic timorata de autoritati.

 

Eu unul nu cred asta!!!

Tot așa s-a vorbit că vor să ajungă pană in Golful Persic,sau Mediterana.In Tibet,de ex.,au fost invitați și nu s-au dus.Ce vor ei de fapt,este ca lumea să nu ii mai vadă ca pe niște inamici,cum s-a intamplat in timpul războiului rece,pt. că nu mai există acea prăpastie ideologică.Iar din acest punct de vedere Crimeea este acum o problemă.Hrusciov a făcut un dar otrăvit Ucrainei.Acum,dacă așa vor ei,puteau fi in UE și chiar in NATO.Toți știu că este periculos să schimbi status quo-ul,inclusiv rușii,să incepi să schimbi frontierele.Va urma o animozitate poate de ani de zile intre ruși și ucraineni,neplacută pt ambele părți.Adevărul este că,Crimea este rusească,și in plus are și o importanță strategică.Trebuie ințeleasă preocuparea rușilor pt siguranța,au pierdut nu mai puțin de 20 milioane in ww2.Chiar Putin a spus să nu-i credem pe cei ce spun că Rusia va anexa și alte teritorii.Iar Putin nu e Rusia,la o adică ar putea fi demis dacă nu-și ține promisiunile,după cum am văzut are o opoziție puternică.Oricum,faptul că Băse agită lucrurile inutil nu este lăudabil!!!

 

proorocirile dv s-au adeverit cand erati presedinte-prim-ministru

Acum nimic nu se mai adevereste.
Vorba lui Ponta: "nu mai ascultati la basescu"

 

Orice stat civilizat trebuie sa se declare impotriva

actiunilor lui Putin, dar un stat ca Romania nu trebuie sa puna gaz pe foc. Basescu ar face mult mai mult bine Romaniei daca ar vorbi mai putin si daca nu s-ar declara fatiti simpatizantul unui partid politic. Nu stiu in ce masura se uita Putin cu jind la gurile Dunarii, Transnistria a avut-o si ieri si o are si azi, dar Transnistria nu e Crimeea, nu are pozitia ei si nici nu exita in Transmistria o baza militara ruseasca. Deocamdata nu-l vad pe Putin baganu-se in Transmistria, nu va instiga Occidentul impotriva lui, pentru un obiectiv asa de mic, daca va continua anexarile teritoriale, le va continua in Ucraina. In privinta Republicii Moldova, putem spera la sansele ei de a deveni membru UE, conjunctura internationala o favorizeaza, sa vedem daca Republica Moldova si inclusiv Romania vor putea sa profite de sansa pe care le-a scos-o istoria in fata.

@Mummy, tu si EBA ...

"Orice stat civilizat trebuie sa se declare impotriva actiunilor lui Putin," --si cine nu-i cu noi e cu terorijdii --cum zicea tovarashu' Bush-jr :-))

"dar un stat ca Romania nu trebuie sa puna gaz pe foc" -- de unde rezulta ca tzara lu' Base n-are voie sa fie stat civilizat :-)) Bre Oranjada lu Base, si f* si virgina nu merge. Cica ar fi fost un caz in Biblie, dar am asa indoielile mele, mai ales ca cica ar mai fi avut 8 fratzi ;-)...


Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor