Ziare.com

Sociolog: Traian Basescu ar putea recastiga increderea romanilor - Interviu

de Camelia Badea
Miercuri, 26 Decembrie 2012, ora 19:14

   

Sociolog: Traian Basescu ar putea recastiga increderea romanilor - Interviu
Presedintele Traian Basescu a preferat pana acum sa isi consume energiile in batalii interne, dar razboaiele cu USL au obosit si plictisit populatia si au starnit ura impotriva lui.

Insa, daca va prelua teme sensibile si va alege sa lupte cu alte tare ale societatii, ar putea recastiga o parte din increderea romanilor, considera sociologul Bruno Stefan.

Intr-un interviu acordat Ziare.com la final de 2012, presedintele Fundatiei "Biroul de Cercetari Sociale" vorbeste despre blatul facut de liderii ARD cu cei ai USL la alegerile parlamentare si dezvaluie ca exista lideri PSD care se asteapta la o izbucnire a nemultumirilor fata de Guvern in cateva luni.

Bruno Stefan crede ca USL va continua sa racoleze parlamentari ai Opozitiei, ca pe vremea lui Adrian Nastase, si anticipeaza ca peste un an vor ramane mai putin de 50 la PDL si 40 la PP-DD.

Cum a fost rezultatul alegerilor din 9 decembrie comparativ cu ce aratau sondajele anterioare?

Rezultatul alegerilor din 9 decembrie a fost diferit de rezultatele sondajelor preelectorale, dar nu in proportii asa de mari cum s-a intamplat la alegerile din 1992, 1996, 2000 sau 2004, cand diferentele erau de 15-22 procente.

Daca atunci explicatia principala tinea de falsurile facute in sondaje de institutele pro-PSD-iste, acum explicatia a fost alta: a existat un numar important de alegatori care au refuzat sa-si declare in sondaje intentia de vot sau chiar votul deja exprimat. Acest refuz a fost dat de teama oamenilor de a-si mai exprima opinia, deoarece au vazut ca opinia lor a fost folosita in jocuri politicianiste si nu in scopuri stiintifice.

In fata acestei situatii, unii sondatori au considerat - pe baza experientelor anterioare si pe baza unor teorii mai vechi in sociologie - ca cei care refuza sa-si exprime opinia voteaza cel mai adesea cu partidele care au procentele mici, caci cei care voteaza cu castigatorii sunt mandri sa-si exprime opinia. Si ca urmare au ajustat procentele, subdimensionand scorul USL.

Realitatea a fost de data asta alta, cei mai multi oameni care au refuzat sa raspunda la sondaje si la exit-poll-uri fiind alegatori USL. Aceasta situatie ar trebui sa-i oblige pe sondatori sa reduca pe viitor jocurile murdare cu sondajele si sa lucreze pentru redarea prestigiului si valorii stiintifice a sondajelor de opinie.

Cum va explicati victoria zdrobitoare a USL si esecul ARD? Ce cauze ati identificat pentru cele doua situatii?

Eu nu vad victoria zdrobitoare a USL decat prin comparatie cu esecul major al ARD. Caci si USL a avut un mare esec - de la 7,4 milioane de votanti anti-Basescu la referendumul din vara, acum au venit la vot doar 4,4 milioane de alegatori. In cateva luni, USL a pierdut 60% din votanti, iar iesirile lui Traian Basescu la televiziuni au avut un rol important in demobilizarea electoratului ostil lui.

Problema a fost ca ARD nu a lucrat eficient in aceasta campanie. Alesii au preferat sa nu lupte sa inchida macar un colegiu pe judet, pentru a obtine la redistribuire mai multe mandate.

Pe de alta parte, liderii de la varf ai ARD au facut blat cu liderii USL, refuzand sa puna contracandidati seriosi in colegiile dorite de greii USL. Crin Antonescu, Liviu Dragnea, Victor Ponta au avut contracandidati total necunoscuti si la fel s-a intamplat in mai toate judetele.

A fost un non-combat evident si el a fost vizibil de catre cei mai multi sondatori, caci aceasta a fost campania electorala cu cele mai putine sondaje din istoria alegerilor romanesti. Sondajele au rolul de a identifica grupurile favorabile, de a fundamenta o strategie care sporeste scorul candidatilor.

Cei mai multi lideri ARD nu au facut sondaje si s-au lasat intoxicati cu sondaje false de catre liderii USL. Faptul ca cei mai multi candidati ARD au actionat asa denota clar ca aceasta a fost strategia venita de la centru. Acolo unde candidatii au refuzat aceasta strategie si au mers pe modelele clasice, cu masuratori si evaluari sociologice, au reusit scoruri mult mai mari.

Cel mai elocvent exemplu este cel de la sectorul 2 din Bucuresti. La alegerile locale PDL luase 15,5% (mult sub media pe tara de 22%), dar la alegerile parlamentare a luat 26% - o crestere de 60%. Aceasta crestere a avut la baza o strategie orientata clar spre castigarea unui numar cat mai mare de voturi, elaborata pe baza unor masuratori frecvente.

Organizatia PDL sector 2 a devenit astfel cea mai puternica organizatie PDL din tara (avand in Parlament un senator si trei deputati). Daca toate organizatiile ar fi lucrat la fel ca cea din sectorul 2, PDL ar fi avut un scor de peste 28%.

Pierderea a 900.000 voturi fata de alegerile locale este responsabilitatea exclusiva a conducerii centrale a PDL si nu a fiecarui candidat in parte.

Explicatia auzita frecvent - ca sponsorii i-au parasit si nu au avut bani - este gresita, caci nu lipsa banilor, ci modul in care ei (atatia cati au fost) au fost cheltuiti este responsabil de acest scor.

PDL i-a lasat pe candidati sa-si faca in teritoriu campania cum vor ei, fara sa le solicite sa dea niste raportari la centru, fara sa-i ajute sa-si sporeasca numarul de voturi. Slaba organizare a campaniei ARD e responsabila de demobilizarea propriului electorat.

Daca cei de la USL ar fi lucrat mai riguros in campanie ar fi putut sa obtina peste 80%.

Putem vorbi despre o criza de leadership in Romania sau avem si politicieni puternici care pot tracta partidele lor si tara intr-o directie buna? Sunt liderii pe care ii vedem lideri autentici sau partidele au de fapt conducatori informali?

In toate partidele se gasesc lideri puternici, cu viziune, buni organizatori, buni strategi, dar ies mai usor in fata mediocritatile, caci cu ele rezoneaza cei mai multi. Sau ies in fata persoane cu calitati deosebite in anumite domenii, dar care se dovedesc incompetente in functii manageriale. Acest lucru se intampla deoarece - indiferent de domeniul de activitate - mai toti oamenii cred ca managementul se invata din mers.

Am facut recent cateva studii in randul patronilor si am constatat ca educatia lor manageriala este aproape nula. La fel se intampla si in politica - oamenii politici nu au citit carti si studii de management, nu cunosc deloc teoriile marilor specialisti, nu au informatii minimale despre cum se elaboreaza strategiile manageriale de succes.

Si consilierii pe care politicienii si-i iau alaturi de ei sunt la fel de analfabeti in domeniul managementului. De aceea, predomina combinatiile si aranjamentele marunte, jocurile de culise si tradarile de tot felul.

Absenta culturii manageriale o simtim toti in lipsa unei strategii de dezvoltare a tarii. Incultura manageriala face si mai puternic rolul banului in politica - de aceea, razbat in fata politicieni care au bani sau care au in spatele lor afaceristi pusi pe jefuit banul public.

Lipsa unei strategii serioase scoate in fata mai degraba oameni cu imagine buna decat cu educatie si valori solide. Imaginea e mai importanta decat sensul, directia, scopul si atunci cand imaginea se erodeaza e schimbata cu alta, dar asupra directiei in care vor sa mearga nu se apleaca prea serios politicienii, caci ar trebui sa acorde mai multa importanta specialistilor. Iar politica a devenit la noi refugiul nespecialistilor si incompetentilor.

Daca ne-am lua dupa rezultate, Anca Boagiu ar fi trebuit sa fie sefa PDL pana acum. Dar Blaga ramane pe mai departe liderul partidului, iar in cazul in care va fi inlocuit vom asista la o confruntare intre Monica Macovei si Elena Udrea, desi nici una nu are forta sa cucereasca electoratul si sa organizeze PDL-ul pentru castigarea alegerilor viitoare.

In cat timp credeti ca alegatorii vor constata ca promisiunile electorale nu vor putea fi indeplinite si cum anticipati ca vor reactiona? Sau se vor multumi cu putin, ca de obicei?

Din discutiile cu cativa lideri PSD, am constatat ca ei se asteapta la o izbucnire a nemultumirilor fata de Guvern in cateva luni. Ei nu se tem ca oamenii vor iesi spontan in strada impotriva lor, ci se tem ca nemultumirile vor fi organizate asa cum ei au organizat revoltele din Piata Universitatii din iarna trecuta. Se tem ca vor fi tinta unor campanii negative uriase, facute din razbunare - de aceea, vor incerca sa atraga de partea lor cat mai multe voci ostile: sindicalisti, intelectuali publici, lideri ai PDL si PP-DD.

O crestere economica nu are cum sa fie vizibila mai devreme de 9 luni daca Guvernul va lucra cu motoarele turate la maximum. Nici primarii USL care au castigat in vara nu au reusit pana acum sa aiba rezultate vizibile. Cum neimplinirea promisiunilor facute in alegerile locale nu a scos oamenii in strada impotriva primarilor, nici impotriva Guvernului si a parlamentarilor USL nu vom vedea curand reactii ale oamenilor nemultumiti, decat atunci cand unii dintre ei se vor organiza si vor actiona cu sprijinul unor forte puternice interne sau externe.

Foarte multi dintre noii parlamentari ai USL sunt traseisti. In ce conditii ii vedeti sarind in barca actualei Opozitii?

Eu ii vad pe cei din Opozitie sarind in barca Puterii. Cred ca se va intampla ca pe vremea lui Adrian Nastase, cand PD ramasese fara grup parlamentar in urma recrutarilor masive. Cei de la Putere nu vor avea nici un interes sa treaca in Opozitie decat atunci cand vad ca barca Puterii se clatina serios. Orice Putere se vrea totalitara, cu o Opozitie slaba.

Daca USL a cumparat zeci de PDL-isti la motiunea de cenzura in conditiile in care era in Opozitie si a continuat racolarile si dupa ce a facut Guvernul, nu vad de ce s-ar opri din racolari acum. Din cei 80 parlamentari PDL si 68 ai PP-DD, ma astept sa ramana peste un an mai putin de 50 la PDL si 40 la PP-DD.

Mai poate Traian Basescu sa recastige increderea romanilor? Daca da, cum?

Daca va prelua teme sensibile, Traian Basescu va putea recastiga o parte a increderii romanilor. De pilda, tema unirii cu Moldova. Sau tema fondurilor europene. Ori tema reducerii preturilor la carburanti. Poate chiar si tema anticoruptiei. Dar trebuie sa depuna toate energiile pentru rezolvarea acestor probleme.

Traian Basescu a preferat pana acum sa isi consume energiile in batalii interne. O vreme a avut succes, dar in ultimul timp razboaiele cu USL au obosit si plictisit populatia si au starnit ura impotriva lui.

El trebuie sa lupte pe viitor cu dusmani externi: cu birocratii europeni care incetinesc procesul de absorbtie a fondurilor structurale, cu politicienii si securistii rusi care se opun retrocedarii tezaurului si unirii cu Moldova. Cu afaceristii care tin ridicate preturile la produsele de baza, cu bancile care au inrobit populatia cu credite impovaratoare, cu firmele care iau multi bani publici pentru servicii sau produse de proasta calitate, cu evazionistii protejati de diversi politicieni si functionari.

El nu mai trebuie sa lupte cu USL, ci cu alte rele ale societatii. Daca nu are forta sa duca macar o singura batalie din cele enumerate, atunci cariera lui politica s-a sfarsit si va aparea in fata publicului ca un fricos ascuns la Cotroceni, prizonier al celor de la USL care-l vor acuza ca este responsabil de toate relele guvernarilor Boc-Ungureanu.

Orice presedinte poate face lucruri mari, cu care sa ramana in istorie. Daca se va gandi serios cum il va percepe lumea dupa ce nu va mai fi presedinte, va avea o atitudine mai hotarata si mai demna decat a avut pana acum.

Traian Basescu capitalizeaza in mai mare masura decat PDL nemultumirile anti-USL-iste si are sansa unei rebranduiri, chiar daca a pierdut acum o batalie. Depinde de el si de consilierii lui cum fructifica aceasta sansa.

S-a mai aflat Romania intr-o situatie similara cu cea de acum, social si economic vorbind, dupa 1989? Daca da, cand si ce a urmat? Daca nu, ce credeti ca urmeaza?

Multi analisti spun ca ne aflam intr-o situatie similara cu cea din 1990, cu o economie necompetitiva, cu o Opozitie firava, cu o saracie tot mai vizibila. Dar eu cred ca situatia este mai grava decat atunci, caci lipsesc sperantele. Atunci toti visam cum se va dezvolta Romania, toti aveam planuri marete pentru viitorul nostru si al tarii. Acum oamenii nu mai au sperante; predomina mai degraba teama fata de viitor.

Premierul Ponta doreste o intoarcere la socialism si o alianta cu tarile socialiste si comuniste si va face tot ce-i sta in putinta pentru a-i convinge pe oameni ca aceasta e directia buna. Daca bunele relatii cu Rusia vor aduce inapoi tezaurul, unirea cu Moldova si cateva contracte majore, oamenii vor privi socialismul ca cel mai de pret lucru al politicii ultimelor decenii.

Socialismul este insa o boala a spiritului, un virus al intelectului, caci il elimina pe Dumnezeu din orice viziune despre societate si despre viata si fara Dumnezeu, fara speranta mantuirii, oamenii isi pun sperante in lucruri, in bunuri, in alti oameni.

Desi sondajele arata o scadere a optimismului, o temere fata de viitor, ele arata in acelasi timp o mare speranta in Dumnezeu. Desi paradoxal credinta in Dumnezeu nu se impaca cu votul pentru socialisti (care sunt dusmani declarati ai lui Dumnezeu, caci de la Marx isi trage seva socialismul si acum), eu cred ca cei mai multi oameni credinciosi au stat acasa si nu au votat.

Socialistii au luat cel mai mic numar de voturi din istoria lor (putin peste 2 milioane) si acest lucru ii obliga sa fie atenti sa nu starneasca ura impotriva lor. Asa imi explic si bucuria rezervata a socialistilor dupa aflarea rezultatelor. Istoria se repeta, caci batalia dintre socialisti si nesocialisti e veche de peste o suta de ani, dar formele in care ea se manifesta acum in Romania sunt unice, nemaiintalnite pana acum. De aceea, previziunile sunt greu de facut.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 11310 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
119 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Lasa-ne cu politica prosteasca,macar de sarbatori

Romanii trebuie sa aiba inCREDEre,si CREDEre in altceva,(In Dumnezeu,in Isus Cristos)nu in clasa politica,si cu atat mai putin intr-un presedinte suspendat de popor,care nu mai are de mult nicio incredere.

 

USL LA GARA!

USL se afla pe punctul de colapsului final. Tactica Presedintelui Romaniei, a PDL si ARD este corecta! Acesti indivizi ce compun USl, manati doar de instincte primare si de ideologia socialista, ideologie care romanului nu i/a placut niciodata, din 1989 si pana azi nu au facut altceva decat sa subimeneze economia nationala si sa distruga imaginea Romaniei cu scopul de a o mentine in sfera de influenta a Rusiei. Pana si partidele socialiste europene se tin departe de USL...

USL nu are ce cauta in viata romanilor. Este un virus de care romanii trebuie sa scape. Ca vor sau ca nu vor sa accepte, chiar si acei romani *putini la numar oricum, care au votat USL cu buna credinta, vor deveni cei mai inversunati dusmani ai USl cand vor realiza cat de gogonate au fost minciunile si promisiunile lui Ponta, Antonescu, Voiculescu, Iliescu, NAstase si restul gastii USL.

USL VA DISPARE!

 

oare...

o casa luata de viituri se mai "intoarce" pe vechea pozitie?vise,vise,vise!!!

 

"..ne aflam intr-o situatie similara cu cea din 1990" tot vise

acum nu mai avem ce vinde sau "privatiza".

Basescu are timp suficient sa se intoarca!

Fireste gasca Cacarau-Ponta se va izbi de gard!

...si atunci nostalgicii se vor trezi din

beatitudine si ura!

Corect!!!

Nu mai avem ce vinde s/au privatiza. USL a vandut si @privatizat@ tot din 1989 incoace!!! Si rezultatul este clar: daca in 1989 Romania nu avea nici o datorie externa, ba inca avea si un plus de 2,03 miliarde de dolari, la iesirea USL de la guvernare in 2009 Romania avea 80 de miliarde euro datorie.. Si cum intre 1989 si 2009 nu s/a construit mai nimic in domeniul public, este la mintea cocosului ca USl a furat p[e rupte din vistieria nationala a Romaniei. Au devalizat banci, au distrus invatamantul infrastructura. Au distrus imaginea Romaniei in mod sistematic!

USL VA DISPARE!!!

Doamne fereste, cum sa convinga primul INTERLOP al

tarii pe deasupra si primul "consumator" tot al tarii poporul roman sa aiba incredere in el, pai ce, suntem un popor de idio..?

Impostotii sociologi,coK(GB)alarii de la fanica gheorghiu.

Tov,Bruno Stefan insulta si-n zide sarbatoare demnitatea romanilor, fapt pentru care imi arat deschis in numele dreptului l;a libera si justa exprimare dispretul total.Nu, tov. securist-fals sociolog nu stii nimic despre romani oriunde s-ar afla ei, bunul simt si nevoia absoluta de dreptate si demnitate romaneasca nu-l va accep[ta niciodata pe cumanul terorist international Basescu Traian in Romania.In Romania teroristul si mafiotul internatioanl Basescu Traain este deja condamnat,pana si la nunta progeniturii sale intre Basescu si popor jandarmii au pius tzarcuri ca intre un condamnat si oamenii MULTI si LIBERI si DEMNI.

Iata aici ce scrie securistul-ateu inrait in scoli securiste despre "vinul sfintit",cum isi dezvaluie legaturile cu lumea interlopa bucuresteana, asa explicandu-se si aprecierile lui fatza de mafiotul Basescu Traian!

"Dom' profesor e de-acum fratele meu și tre' să spuneți tuturor băieților că cine nu-l tratează ca pe fratele meu va avea de-a face cu pumnul lui Mădălin.

Simpatia lor față de mine nu a dispărut nici după ce aburii alcoolului s-au evaporat. Zilele următoare mi-au oferit cel mai bun loc de parcare din spatele blocului, lucru care m-a indatorat și m-a făcut să-i mai invit o dată la un pahar de vin. Promisiunea lor a rămas bătută in cuie și deși multe apartamente au mai spart in zonă și chiar in blocul nostru, de apartamentul meu nu s-au mai atins niciodată și chiar mi-au adus inapoi un costum, cateva cărți și două lenjerii furate in spargerile anterioare. Mă salutau zgomotos cum mă vedeau și le răspundeam la fel, deși mi-era jenă de vecinii care se uitau la mine cu severitate, bănuind că m-am băgat in banda lor."

PRESEDINTELE ROMANIEI

Excelenta Sa, domnul Traian Basescu, este primul sef de stat care, dupa 1944, a reusit sa redea glas si curaj romanilor pentru a se ridica impotriva unui sistem politic creat de USL dupa chipul si asemanarea unor structuri mafiote. Din 1989 USL a distrus sistematioc Romania si romanii stiu asta. Drept dovada sta faptul ca din totalul persoanelor cu drept de vot doar 23% au votat USL, o formatiune compusa din trei partide mari... Neprezentarea la vot este ultimul succes al masinariei de propaganda socialista a celor din USL! Acum faptele nu mai pot acoperi minciunile, si, cum USL nu stie sa supravietuiasca decat mintind, sunt practic la capat de tarla.

USL VA DISPARE!

l-am vazut pe Basescu cand s-a deghizat in Iliescu

prima data Basescu s-a deghizat in Iliescu ca sa faca trei mandate si sa toace Romania !
nu s-a saturat "de condus" , si-a dat masca jos ( fiindca era cald ) si a mai participat la inca doua mandate !
Basescu a venit cu teroristi de la Moscova ..... dar degizat in Iliescu , ca nu-l recunoasca maxi si ulivia , dar tot degeaba ca ..... maxi si ulivia nu se lasa pacaliti !

Demnitatea romanilor??

Cite natii si-au mai impuscat conducatorul in secolul XXI??

Basescu va fi acuzat de inalta tradare!

In perioada actuala se pun probele cap la cap!
Romania va plati anul viitor 3,5 miliarde euro, cel mai mare nivel de rambursare din totzi anii de dupa revolutzie!
Si asta in conditziile in care am pierdut 1 000 000 de locuri de munca si marile companii de stat Petrom si BCR sunt ale austriecilor, nu mai platesc dividende statului roman!
Basescu trebuie sa plateasca pt erorile de management ale crizei, pt luarea de masuri economice gresite.... in special marirea TVA-ului care a facut ca piatza romaneasca sa nu mai fie atractiva pt investitori!
Asa ca nu mai intereseaza pe nimeni cum isi recupereaza el increderea electoratului...

NU!

USL va fi infierat iar Ponta, Antonescu, Iliescu, Voiculescu si alte nulitati cu pretentii ce conduc USL vor fi cercetati pentru subminarea economiei nationale, pentru ca USL asta a facut de fapt din decembrie 1989 incoace! Gargara ieftina a uslasilor de serviciu precum maxi si ulivia este absolutamente ireleventa si sterila>

USL VA DISPARE!

pappy aberezi si o faci impotriva lui Basescu .

Pappy disperarea voastra apolitiie politice PDL-exARD-iste va determina sa fiti macabri.Ce spui USL in 1944, distrus din 1944 de Basescu?Zau,Bsescu este incriminat d etine si de crimele bolsevici din '44 si pana in prezent.Bravo,pappy asa se explica si HG 402/2010 cea care a pus p[iatra de hotar stalinsitului tinut securisc ,asa se explica si manifestarile pro hitlerist-stalinsite ale lui Basescu Traain , nu uita flacara olimpica batjocotrita hitlerist si de Basescu etc. etc. etc.
In ceea ce priveste distrugerea sistematica ariomaniie de catre USL sa avem pardon, USL abia a preluat guvernarea tarii, tara distrusa prin genocid socio-economic de PDL-exARD la ordinul mafiot al lui Basedsuc Train.Faptele vorbesc si dovedesc criminalitatea regimului Basescu, nu vorbele unpor bolnavi psihic de frica justei condamnari.
Raport al ***tii de Conturi: Regimul Băsescu a cheltuit ilegal miliarde de euro.

http://www.romanialeaks.org/2012/10/raport-al-curtii-de-conturi-regimul.html

 

Intre Basescu si Ceausescu, prefer pe primul

Basescu este cel mai urat sef de stat din ultimii 70 de ani. A semanat numai ura si dezbinare, a acumulat averi inca neclarate si nesupuse fiscului. Este omul care sfideaza o natiune.
As dori sa traiesc sa vad cati il vor omagia la mormant. Fac pacate in sfanta zi de Craciun , dar nu-l mai suport.
Pe 24 ianuarie sper sa nu-l mai gasim la Cotroceni. Se anunta o mare manifestare populara .

 

Ai pus punctul pe "i"!

Basescu a cerut austeritate romanilor, taieri de salarii si cresterea impozitelor!
EL, primul evazionist al tzarii, implicat in trafic cu motorina, evaziune de accize, recuperare ilegala de TVA, ... conturi secrete de sute de milioane de euro in Qatar, trafic de arme, evaziunea din portul Constanta pastorita de fratello Mircea....
Serviciile de informatzii nu si-au facut datoria, nu au vegheat la respectarea legilor tzarii, au asigurat protectie unor infractori, ... cocotzarea unor spioni straini in cele mai inalte functzii in stat!

PRESEDINTELE ROMANIEI

Traian Basescu este pentru orice roman cu capul pe umeri un erou, pentru ca este primul barbat de stat care a redat demnitat romanilor si le/a insuflatul curajul de a ridica privirea din pamant si de a tine capul sus impotriva urgiei adusa de lacustele USL care au pustiit Romania din 1989 incoace!

Traian Basescu este un barbat adevarat, un barbat capabil sa conduca si este o persoana charismatica. Am avut onoarea de a/l cunoaste personal cu multi ani inainte de a ajunge Presedintele meu si al celorlalti romani. Chiar daca am vorbit doar cateva minute, pot spune ca impresia lasata a fost extrem de puternica! Presdintele Traian Basescu ESTE un om puternic, in timp ce Ponta, Antonescu, Voiculescu, abia daca pot accesa titulatura de biped!

USL VA DISPARE!

 

 

Ceausesc a exterminat elita tarii,Basescu a ucis copii,batrani

Asteptam ca la acest inceput de an 2013 PICJ sa dea curs palnegrii penale facute impotriva asasinului securist Basescu Traian,p[langere inregistrala si apoi musamalizata la PICCJ.Actualul minsitru al justitiei trebuie sa spuna clar romanilor unde se afla plangerea penala, cu grave acuzatii de inalta tradare si genocid socio-economic facuta impotriva lui Basescu Traian de avocata Mihaela Anghelus si profesorul american de origine romană Ionită Romulus, semnatar al Cartei 77, analist politic timp de 30 de ani in New York si membru al United Press International.

http://www.romanialeaks.org/2012/08/plangere-penala-pe-numele-lui-traian.html

NU BASESCU!

Ci iresponsabilitatea cu care USL a jefuit Romania intre 1989 si 2009 au dus ca la izbucnirea crizei economice Romania sa se afle intr/o stare deplorabila! Si este O MINUNE faptul ca Presedintele Traian Basescu si Guvernarea PDl a reusit sa evite un dezastru! USL ESTE vinovat pentru dezastrul in care se afla Romania.

USL VA DISPARE!

La ce le-ar trebui romanilor elite? Ptr plagiat si

furat sunt suficiente 4 clase!! La drept vorbind romanii vor sa fie mintiti, furati si batjocoriti!!

De ce ar incerca Basescu sa-i schimbe pe romani??

Atita timp clasa politica ofera romanilor ceea ce ei viseaza (ajutoare sociale, oportunitatea de a plagia, promovarea familiei si a rudelor in politica si conducere, furtul din fonduri europene, etc) de ce s-ar schimba ceva??!! Asta este Romania si trebuie sa ne obisnuim cu ea.....

Era sa uit...

Electoratul isi va recpata increderea in Basescu dupa ce acesta va face 20 de ani de puscarie!
http://www.inpolitics.ro/efectul-mru-sri-rinjeste-coltii-catre-putere-art65968.aspx#

Vezi ca, comentariu intra in contradictie cu titlu.

Poate din cauza "ciolanului"

Domle sociolog , mai lasa-ne in pace ,

poporul a ales pe cei ce vor sa se sacrifice pentru tara .

Cine nu cunoaște...știe...

Regimul dăunătorului național, Bok Ciu Gao Zeus ,iși trece la realizări și mult clamata "reformă a Justiției". De fapt, pentru romani nu s-a schimbat mai nimic, dar mecanismul promovat in 2005, de Gozila Makavey-Basamak, a permis președinției să controleze Parchetele, prin numirile in funcție și conducerea CSM, prin promovarea unor persoane care il au pe "Nașul in suflet". In perioada cat a deținut intreaga Putere, regimul dăunătorului național, Bok Ciu Gao Zeus , a instalat un Avocat al Poporului convenabil și a alcătuit o majoritate confortabilă la CCR, cu judecători numiți de președinte sau care se tem " de pușcărie".

Viva Voiculescu & Antele lui minunate!

Visuri, visuri ,visuri.

Camelia Badea mai vrea un ciolan cald. Este bun si asta sleit. Basescu mai catiga increderea romanilor cand o inghiti un porc.

 

 
 

 

CINE a spus: am fost un *** ca am facut puscarie

pentru un asa popor?

.

Cei care l-au "colindat" pe Becali si vor face revelionul cu Vanghelie, sau asteapta pomana de la Mazare si care sant conectati la antena3, nu-l vor mai "vota" pe Basescu niciodata !

Se poate dle sociolog ca tocmai acum cind baba cu pensia

vrea sa mai faca o dreptate si sa bage mina in buzunarul guvernului pentru cei care n-au contribuit dar s-au sacrificat si sa le mai dea niste bani , sa bagi matale o sopirla ...

Nu mai speriati romanul cu bau-bau Basescu ce-i kaputt pt. romani,

Alte subiecte decat despre respingatorul mafiot ,schilodit si negru de rautate-n gura ,Basescu nu mai aveti?Ce nu intelegeti ca romanii il urasc si-l dispretuiesc asa cum nici Ceausescu nu a fost dispretuit de romani?Imediat ce Basescu va fi judecat si-ncatusat in tara va fi sarbatoare nationala pentru ca ultimul calau securisto-ceausist a fost dobarat total de romani.

Citat din Petre Tutea!

Citat din Petre Tutea
Mintirea "prostimii" prin omisiune! Acum sa va vad romanasii mei!De ce nu ai spus asta in campania electorala banditule? Marele nostru filozof Petre Tutea inchis de regimul comunist din care facea parte si eminenta cenusie comunista Ion Iliescu scria: "Am facut 13 ani de puscarie pentru un popor de idioti". Mare dreptate avea!V-au pacalit romani marind taxele si impozitele cu 16,5%, neacordand 6% la educatie (as dori sa o vad pe madam Anghel din nou in greva foamei), au luat tichetele de masa la bugetari, nici o angajare la bugetari pentru 2013 etc. Astept sa-i vad pe muritorii de foame in strada! Ce ati votat asta aveti! Astia au o aroganta mai mare decat a avut guvernul BOC pe care il veti regreta! Ulivia, maxi, ambidextru, calculator, danix va plac aceste masuri? Stii ce mi-as dori? Sa nu reusiti sa va descurcati cu cheltuielile zilnice! Eu sunt superasigurat!

Dl Presedinte Basescu nu va mai face NIMIC

in afara fisei postului .
Pentru ca nu mai are de ce .
Pe vremea cand era PDL la putere , s-a simtit obligat sa il sprijine .
Cum acum este USL la putere ... si cum USL are 80% din Parlament ...
chiar ca nu mai are ce face .

Eu nu cred in prostiile cu "popularitatea"
asa ca ....
nu am de ce sa-mi fac griji pt Dl Basescu .
Imi fac griji pentru mine .

@Ioan din Chicago

Numai ce a inghitit unul, asteapta sa-l digere.

Da' ce Omiduta, John of Chicago voia ca Basescu...

...sa-l inghitasi pe max cu ulivia cu tot?

.

Ca structura extrem de solida si motivatie exceptionala in toate esentele ei, personalitatea Presedintelui Romaniei, a raspuns si raspunde la multe din intrebarile care tin de sansele unui lider inascut! Acesta este si motivul pentru care fortele conservatorismului criptocomunist si protocomunist, au incercat sa faca din el "inamicul public numarul unu" ... Daca Basescu pierde, pierd cei 25 de milioane de romani de pretutindeni ... de castigat, castiga Antena3 si restul Trustului Intact, condus de Felix Voiculescu ! Bomboana de pe coliva va fi plasarea lui Sorin Oprescu la Cotroceni ... in mai putin de sapte ani, Romaniea va fi plina de turci de tigani si de chinezi !

Mda,

In ciuda aparentelor, nu vad o reinviere a socialismului in Romania. Este adevarat ca inca se plange dupa Ceusescu, dupa perioada comunista, ca sunt destui nostaligici care regreta vremurile trecute, insa romanii, in general, nu regreta cu adevarat socialismul, nici nu-l prea inteleg, regreta de fapt un lider puternic, un lider care sa-i protejeze in interior si sa le dea un nume in exterior. Romanii n-au dus-o bine in socialism, chiar daca au beneficiat de o anumita protectie sociala, singura perioada in care au dus-o mia binisor au fost guvernarea Tariceanu. Dintre cei care au votat USL sunt destui care au votat doar pentru a nu vota cu partidul lui Basescu. Sa nu uitam ca mai mult de jumatate din electorat nu s-a prezentat la vot. Deci nu cred in socialism si nici in revigorarea lui.

 

Socialismul,

Are ca slogan EGALITATEA!
O societate liberală și Romania poate să "găzduiască"
o astfel de societate,poate fi realizată doar dacă
reușește să armonizeze ECHITATEA cu partea ce există in orice societate omenească și se poate grupa sub
numele"de unde nu e,nici Dumnezeu nu cere".
Mi-ai sugerat odată "liberalule,lasă-mă"și nu te-am mai "deranjat".Acum ,m-am agățat de ideea ne-reinvierii...și n-am rezistat ispitei.Scuze!O să mă abțin in continuare...

 

In sfarsit!

Ati gasit un tantalau de asazis "sociolog" care sa supuna ce isi doresc patronii portalului Ziare .com!PD sa fie fericit ca a luat si 17% caci ar fi trebuit sa se intoarca la 7-8% cat avea in 2004,cand i-a salvat PNL,cu Stolo in frunte! Cat despre sect.2 aici lumea a grezut ca Ontanu mai e cu Boagiu,iar Popescu tocmai atrecut de la liberali la ungureni,asa ca a fost o situatie speciala ,nereproductibila. daca nu era legea asta ciudata nu intrau pedistii nici 5% in parlament ! Cat despre comparatia cu referendumul ,se vede ca bruno e un tantalau,care compara mere cu pepeni,iarna cu vara si viscolul cu zapuseala! Important e ca a fost o participare mai mare decat in 2008 pe o vreme caineasca,iar portocalii au luat sub 50% din ce luaesera atunci!Cat despre socialisti,vezi ca rad de voi fancezii,olandezii,belgienii,suedezii,norvegienii si in curand nemtii ca vorbiti de socialismul din 1917 toamna!Eu sunt de drapta,dar sa ai o astfel de imagine despre o ideologie adoptata de natiuni democratice este cam penibil!

Liberalule

Ai intles gresit, am zis doar sa ma lasi cu ideea aia a ta, nu sa nu discuti cu mine. Imi place sa discut cu tine deoarece imi place de barba ta!

Exact,guvernul Tariceanu a fost cel Mai bun dupa 589

A fost o mare prostie ca alegatorii nu au dat un vot de iincredre liberalilor
In 2008
.Acum ii avem pe Vosganian,Nicolaescu si Campeanu in actualul guvern
eu am incredere deplina in talentul D-lui Vosganian de a resuscita economiai

@Calculator

Nu am spus ca Guvernul Tariceanu a fost cel mai bun, ci ca atunci romanii au trait bine, insa acel bine a fost o iluzie deoarece o iluzie a fost si cresterea economica artificiala de pe timpul Guvernului Tariceanu.

Basescu mai are niste ani de puscarie de facut.

Or fi romanii "fraieri" dar nu iubesc hotii.

la asa economie asa ministru!!

Ar fi interesant de vazut cam care este economia Romaniei ....

////

Se pare ca confunzi socialismul cu comunismul.In Romania nu a fost niciodata socialism si nici nu va fi vreodata.Socialismul poate fi imtalnit in Suedia , Norvegia , Danemarca , Elvetia , unde dezvoltarea economica permite un asemenea lux social.

brei,

Vrei să spui că in Romanica a fost comunism ? Nici dacă ai fi lucrat la CC n-ai fi putut spune cu mana pe inimă că a fost comunism; doar privind pe ștatele de plată ale activiștilor cu studii de la 7 clase direct la facultatea din Moscova (unii) și apoi pe ștatele inginerilor foști bursieri la zi.

Nu se poate comunism decat intr-o țară al cărei popor are o supereducație și o superconștiință. In locul acestora la noi există supercorupția.

Nu se mai poate un socialism pentru că țara a fost jefuită de rezerve și trasă pe roată să nu mai rămană uzină pe uzină, țesătorie pe țesătorie, fermă pe fermă.. Ce a mai rămas a fost cărat peste hotare kg cu kg iar urmele așezate cu grijă in conturile celor pe care-i știm toți iar mass media - mai in glumă, mai in serios - ni-i tot arată zilnic.

Dar se poate o Romanie muncitoare. Adică niște ganditori să pună tot romanul la muncă după puteri și după școală (?!.. am vrut să nu fie o glumă dar totul a devenit de ras). Precum albinele care - fără strălucire - muncesc să creeze aurul sănătății din pulberi și soare..

Romanii vor atat de puțin... Cat de nepriceput sau ticălos să fii ca să nu poți conduce acest popor..

Și in final, NU !!! Băsescu nu va mai avea niciun fel de credit, niciodată, nici dacă iese cu duba cu bani prin parcuri. A pierdut cel mai frumos și mai de incredere mandat - primul - așa, de kiki. Pe al doilea l-a luat la noroc pentru că n-avea contracandidat de calitate.

@Ioan din Chicago

- nici pe bombo ?

Nici un presedinte nu este perfect

dar daca invata din greseli tot e bine.
De unde vreti unu perfect, fara greseli ... exista !?
Mioriticu, puturos, incult, complexat dar mitoman si marsav, pizmas se lamenteaza.... si celelalte impuritati, tiganime, bisnitari, delincventi ... si mai grav !
Un super-presedinte, ce sa faca ?
Sa asiste 20 milioane de asistati, cu ce resurse ?
Astia n-ar fi multumiti nici cu 10 super-autos de lux pe familie !?

 

Basescu a ucis oameni,aceasta nu-i greseala de iertat,

si poti explica ce intelegi tu prin " premisa socia
-lismului ereditar"!!??
Incultura,grobianuismul, proimitivismul marlanesc in gandire siexprimare sunt specifice regimuluii crimianl-securist Basescu-PDL-exARD.Sa speram ca a venit timpul ca toate cozile de topor securiste, controlate mafiot de infractorul Basescu Traian,SA dispara din viata publica romaneasca.

 

Vezi că-i Iliescu ucigașul oamenilor și a Romaniei

Ai reflexe inverse?

sociologul lui peste fabuleaza la cai verzi

cine este fraier sa reactiveze un decedat politic ca un sarpe otravitor in borcanul cu spirt de la Cotroceni.
capacitatile manageriale dezasroase TB su le-a dovedit pe spinarea cetatenilor timp de 3-4 ani cand a guvernat dictatorial impreuna cu paiata Boc.Cine este prost din noul guvern sa-I permita sa ia tremp la guvernarea USL?
finita la comedia Portocalia!

Și dacă,

Cunoscand "mioriticul" și cunoscandu-se pe sine și ale lui capacități,stătea in banca lui,ar fi ajuns un FILOZOF perfect!
Poate face in 2 ani,ce nu a putut face in 8 ani?Pentru romani,nu pentru el!
Nici nu e nevoie de președinți perfecți ci de uni umani și capacitați.După Murphy,un organ perfgect,le distruge pe celelalte!

@calculator 15.28

- "589" ? inainte sau dupa Hristos ?

////

Evident ca toti gresim ,dar nu toti avem pretentia sa fim presedinti.Basescu le face intentionat , fara sa-i pese de consecinte.

Relativ corecta analiza sociologului daca plecam de la premisa socia

-lismului ereditar; insa realitatea este mult mai concisa in aprecierea acumulaturii usl: jennabili, pennibili si grobieni da cu bani multi, case, domenii si cultura becalizata garantat. Parca traim intr-un cosmar perpetuu: am iesit din grota sa ne sapam singuri groapa la lumina zambetului care ucide uman si intelegator, mai draga animalutze de conjunctura. Ciocu mic ca noi suntem in varf!!!

 

@Nolticus

De acord cu tine. Pliticienii USL numai de construit ceva in tara nu le arde, nu o sa aibe timpul necesar sa-si bage cat ar dori la tescherea. Nu poti construi nimic cu nulitati si penali. Apoi este prea mult sa crezi in socialism in conditiile unei crize economice acute.

@nolticus-relativ corecta....

Este foarte adevarat ceea ce spui.Traim intr-o mocirla perpetua si ne
complacem sa fim condusi de niste nulitati cu aere semidocte,diplomati
si absolventi de "scoli" pe puncte si pe bani grei conduse tot sleatca lor,
cu dosare grele de-ti vine sa urlii ca lupul la luna, fanfaroni de ti se face
sila cand ii vezi si-i auzi cum isi dau cu caramida-n piept lamentandu-se
pe la diverse posturi TV si plangand cu lacrimi de crocodil cat de jefuita
a fost tarisoara asta?Niste putregaiuri comunistoide care ar trebui duse
la Targoviste si puse la zid ca cel pe care n-au avut curajul sa-l infrunte
ina fata natiunii.

 

 

Toti avem dreptul la scenarii daca sufeim de SCENARITA !

Daca ne luam dupa scenariul lui Bruno Stefan apare un anti scenariu. La ce bun o MIGRATIE in USL de la PD-L ?
Posturile sunt ocupate in ministere si administratie,astfel ca fripturistii au ratat sansa principala.
Sa stea pe tusa fara activitate ,nu doreste nimeni !
Scenariul doi este ca Ponta poate opri imigrarea cu care el nu e de acord.
Apoi USL e plin cu afaceri de familie in politica functiilor din ministere si administratie, care nu-i accepta pe INTRUSI.
..................................................
Traian Basescu poate miza pe o noua suspendare cu DEMITERE, astfel ca sa c poata candida din nou la presedintie in 2014 sau,dupa.

////

Daca e demis nu mai poate candida si nici nu mai beneficiaza de drepturile si onorurile acordate fostilor sefi de stat pe viata.

Care "majoritate" mai tyrex? Nici 20% nu i-au votat pe sacalii

...uslinosi. 4 milioane de inutili, vinde-voturi, bosorogi cu Alzheimer, "dogari" fosti bese-n cizme, "revalitioneri" facuti pe puncte, falsi asistati social, bugetari taietori de frunza la caini, astia sun "boborul" tau, de astia ti se umple tie gura ma tyrexule!

Conform titlului de articol,

Am căutat argumentele autorului și nici unul nu mi se pare esențial pentru imbunătățirea vieții romanului,pe termen scurt!Poate chestia cu"dușmanii externi,cu birocrații europeni ce incetinesc absorbțiile structurale"...!
De acord că nu e cazul să se"iubească" cu USL tot cum a făcut-o cu PDL-ul.Nici nu pare că ar fi vreo "demnă" de simpatia lui pe acolo!
Dacă "prin el insuși",va găsi demnitatea de care trebuie să dea dovadă un președinte de țară,fără a mai folosi armata de consilieri ca pe un guvern din umbră al celui OFICIAL,măcar s-ar mai atenua din
"dragostea"pe care a declanșat-o majorității populației!Și ar ieși ,poate,la PENSIE de la Cotroceni!
Nu e nevoie să jignim omul de sub funcție,pentru a ne arăta cat de mult ne-a decepționat,față de promisiunile din 2004,cand l-au votat liberalii cu speranță!

 

Labaralii cu speranta?

mai ce cacafonie

Labaralii se fac ca uita ca au fost la butoane din 2005 pan in 2008?
acum Iliescku e speranta voastra? sa va spalati cu el pe cap, ca cei ce se aseamana se aduna

Labarali, ce sa mai :D

Si ti-a fost rau?

Doar daca esti redus mental, nu recunosti ca perioada de guvernare liberala cu Tariceanu in frunte a fost cea mai buna pentru populatia romana de dupa razboi!Salariul minim a crescut de 5 ori,oamenii si-au luat case,masini,plasme,au calatorit in strainatate etc. Si totusi tantalaii i-au ales in 2008 pe pesedisti si pedisti cu cate 35% crezand apoi promisiunile mincinoase ale lui Basescu cu guvernul 'visurilor sale"!Apoi au dat-o pe greaua mostenire desi sub guvernarea lor PIB-ul a scazut cu 16%,iar tara a ajuns indatorata pe ani buni fara rezultate palpabile!

@conu mire

Ai dreptate. Liberaii s-au tradat pe sine si au tradat electoratul prin aceasta alianta cu PSD. Au tradat ideile care i-au consacrat din 1990 si pana in prezent si sperantele pe care si le-au pus simpatizantii in ei. De fapt nu cred ca se mai poate vorbi de liberalism sau de socialism, de o clasa politica de drepata sau de stanga atata timp cat nu se urmareste nici o doctrina, nici un pogram, cat totul se face dupa ureche si in functie de ce vrea electoratul pe moment.

Sa te auda Dumnezeu, Pappy! Moarte usl!

Toti mafiotii au ajuns in frunte...Sper ca romanii sa nu fie atat de prosti sa-i suporte la infinit...

 

Hei, Anuca!

Nu le dori moartea ca e pacat. Doreste-le plecarea in suturi de la conducerea tarii si lor si celorlalti politicieni.

Bla bla bla si hotii fura

Se scriu articole de parca ziaristilor le e teama sa spuna adevarul.Se pare ca spunandu-se adevarul,situatia Romaniei se clarifica iar ziaristii pot fi trimisi la plimbare,nemaiavaund ce scrie.Motivul pentru care PDL a pierdut este destul de simplu de explicat,scurt si cuprinzator.
In primul rand,trebuie explicat populatiei ca basescu a fost fortat de usl-isti sa recurga la taieri de salarii si pensii,nefiind de acord cu reducerea birocratiei bugetare,trecerea la parlament unicameral si reampartirea teritorial administrativa,reforme ce ar fi adus o reducere a cheltuielilor bugetare cu peste 4 miliarde de euro anual.Birocratia bugetara a votat usl de teama pierderii locurilor de trandaveala,iar pensionarii au votat usl razbunandu-se pe Basescu pe motiv ca le-a taiat din pensii.Aici aveam deaface cu doua paturi electorale,hotii,birocratia bugetara si pro.stii,pensionarii care ambi nu au inteles ca mai devreme sau mai tarziu acest usl le va face viata si mai mizera decat o au.Un alt motiv pentru care PDL a pierdut,a fost teama de puscariei a unor corupti din PDL,iar usl a mizat mult pe faptul ca acestia vor devenii tradatorii si sabotorii PDL la aceste alegeri parlamentare.
Romanilor le ramane o singura sansa:
Sa se organizeze in noi ONG-uri care sa trimia scrisori deschise la FMI si la toate forurile internationale prin care sa-i informeze ca orce imprumut acordat Romaniei sub guvernul ponta nu va fi recunoscut si nici rambursat,pana ce acest guvern nu va face reampartirea teritorial-administrativa a Romaniei in 10 regiuni din cele 43 de judete si trecerea la parlament unicameral cu cel mult 250 de parlamentari.

http://www.exploziv-news.ro/special/847-victor-ponta-este-asasinul-procurorului-cristian-panait-dupa-9-ani-exploziv-news-redeschide-un-dosar-bine-ascuns-de-catre-complicii-psd-dosarul-117p2002-dosarul-crimei.html

Sunt unii care anunță sfarșituri de alianțe,

Precum alții pană deunăzi,apocalipse!Chiar nu știu că alianțele create cu un scop,sunt șubrede?Ele sunt conform cu zicala:"fă-te frate cu dracul,pană treci puntea"!
Dacă se dovedește că "nu e dracul chiar așa de negru"
atunci profeții de ocazie se vor face de OCARĂ ca și cei despre apocalipsă!Și așa le trebuie acestor profeți ce folosesc sofismele ca pe șosete...

 

Sfarșitul este pentru Romania, venit de la alianța apoclipsă

USL (uniunea satanisto leninistă)

sunt de acord...

cu tine, "leberalule"!nu are sens sa asteptam, noi, astilanti,sa se rupa uslamul! ati reusit impreuna, mai bine e s-o beliti tot impreuna!
trebuie doar rabdare si tutun! eu le am pe amandoua!

Pană atunci,

Beliți-vă voi intre voi!Dacă mai puteți salva ceva din scrum!Noi avem treburi serioase...

 

daca fumezi mult tutun cu multa rabdare

Poti ajunge la rezultat-Cancer
finita la comedia Portocalia!

La ce bun Camelia?

Cine e T.B.? Lasa-ne cu fantasmele tale! E Craciun!

 

@Calculator

Te rog sa ma scuzi ca ti-o spun asa pe de-a dreptul, fara menajamente, dar te inseli amarnic, astea te-au prostit, te-au inselat. Vosganian habar nu are pe ce lume traieste, de finante nici nu mai zic. La fel si Nicolaescu. Au mai fost odata ministri si au facut o laie, la fel vor face si acuma.

omiduta vom trai si vom vedea cine are dreptate

Si cine nu.Acum dam in bobi.Mai rea decat guvernarea Base-Boc nu poate fi si deci va fi un progres oricum
In cateva luni vom vedea in ce directie curge guvernarea:la deal sau la vale.Deci putintica rabdare

////

Omiduta , nu ti se pare ca mirosi a anarhism ?

@Pappy

Eu n-am vazut barbati adevarati la conducerea tarii, Train Basescu nu-i decat un las, un om fara caracter si fara suflet. Nu a facut nimic pentru poporul lui, dmpotriva si-a aratat antipatia fata de el. Un barbat adevarat este un luptator pentru cei necajiti.

 

@Omiduta-TB este un tradator care lupta impotriva poporului

Care nu-l Mai vrea.
sociologii lui peste prajit inceraca zadarnic sa resusciteze un sarpe otravitor mort si pus la conservat in borcanul de spirt de la cotroceni
finita..

Draga prietene,

Daca blamezi socialismul, cum de esti fan USL? astea sunt fostii comunisti care vor sa instaureze o societate a jafului in Romania.

Scuze, omiduta, dar de data asta ai un rationament...

...de-a dreptul sucit si ilogic.
Un mare om de stat NU e ala care da de pomana poporului sau, ci acela care-l invata sa "pescuiasca", adica sa-si castige traiul zi de zi, nu sa stea cu mana intinsa ca sa-i dea din cand in cand, cate un milostiv, o coaja de paine, iar luni de zile sa faca foamea.
Omul necajit e vulnerabil in fata celui cu bani. Cel cu bani e mereu pus sa-l jefuiasca pe amarat pana la moar-te. Asa ca, singurul mod de a-l ajuta, e o justitie puternica. Pentru asta s-a batut presedintele si mai ca a reusit. Nastase e la puscarie, ala care i-a jefuit pe romani si mai si radea de ei dupa ce-i vedea zvarcolindu-se de saracie, sau ca Iliescu, lati (adica morti, batuti, sau plini de sange!).
Cand toti cei tentati sa-l bata si sa-l jefuiasca pe omul sarac si necajit isi va primi plata - adica inchisoarea - atunci putem vorbi de un barbat de stat care-i iubeste pe necajiti. Restul, care-i dau cate un os sau plang de mila amaratului, in timp ce ei si cei din jurul lor traiesc in lux, din sangele si sudoarea necajitului sunt niste demagogi, nu barbati de stat! Nu-i recunosti pe Cacarai?

Scuze Abigua,

Dar eu nu vorbeam de acte de milostivenie crestineasca, desigur ca nici un presedinte de stat nu ar avea cum sa milueasca tot poporeanul cu o coja de paine. Eu vorbeam de un Presedinte care sa-si ajute poporul. Adica sa-i creieze un cadru popice pentru dezvoltare, si ma refer aici la legi, la economie, la invatamant, la santate etc. Poporul nu are nevoie de acte de caritate, nu poate trai de pe azi pe maine, trebuie sa-si croiasca un viitor in tara.

Asa visa justitie basista este un instrument polit

Lui Nastase I s-au fabricat dosare.Pentru dovezile false la Dosarul Tamara nimeni nu a raspuns.Nastase sta in inchisoare fara dovezi materiale.
razbunarea politica prin intermediul justitiei af fost Mai mult ca evidenta in cazul incercarii de sinuciderii si inculparii dr Bradisteanu pentru "favorizarea infractorului".
Adevarati infractori sunt acei magistrati cu Nasul in suflet si procurorii care au fugarit cetatenii pentru faptul ca au votat impotriva lui base.
De jigodiile basiste de la CCR ce sa Mai vorbim
Justitia basista- mafia autentica
problema se va rezolva curand si mafiotii portocalii care au jefuit natiunea vor face coadala portile inchisorilor
finita la comedia Portocalia !

Ce sa pescuiasca beh Ambiguitate baptista zionista

..ca deja au mancat rechinii tai pokaito-jydowe$ti toata balta. Ai'drea'da'prama.tii amrlocite

Imim pare rau, dar Basescu nu stie sa pupte cinstit

El lupta prin mijloace bolsevice, adica securistice, dezbinand, inducand ura, prin viclenie si abjectie. Este o mare impietate sa vorbesti in aceste zile sacre de Basescu. In conceptia crestina omul asta ar trebui sa fie satana.

 

@Albescu

Stii ce-l reprezinta pe Stana? rautatea, ipocrizia, egoismul si lacomia. Toti politiicenii sunt satanici, toti trebuie inalturati de la conducere si am incredere ca o vom face-o.

@Omiduta-nu vreau sa ma lansez in controverse

Ideologice sterile.Am incredere in buna credinta si inteligenta guvernului si in special in Vosaganian,Voinea,Campeanu,Nicolaescu,Grappini.
acestia suntan ministrii extraordinari.
Am Fermanagh convingere ca vor reusi sa faca bici din rahatul pe care base l-a lasat.Vom putea vorbi Mai la object peste 6 luni cand vom putea vedea primele rezultate ale actualei guvernari
Inainte de acest termen este premature orice apreciere

Nu-i corect, omiduta!

Presedintele nu face legi, nu creaza cadrul economic sa aiba fiecare ce manca. Asta o face guvernul + parlamentul. Asa graieste Constitutia si d-aia au incercat sa-l suspende pe presedinte de 2 ori, cica se amesteca in treburile executivului, desi nu era adevarat! Fii obiectiva si nu judeca omu' gresit!
Singura putere a presedintelui ramane numirea sefilor la justitie, s-o faca independenta si puternica. De-aia se bat partidele ca chiorii sa puna mana pe institutia prezidentiala. Si sa poata numi premierul fara emotii. In plan intern, ATAT poate sa faca! Si de-ar fi un sfant, MAI MULT NU poate sa faca. Asa spune Constitutia. Daca nu ne convine, s-o schimbam, dar nu noi o vom face, ci tot ei, dupa cum le va dicta interesul. Norocul lui Basescu a fost ca a profitat ce s-a pregatit pentru Nastase si Iliescu. Acum Ponta vrea sa-i ia toate puterile si sa le detina el, insa se gandeste ca peste 2 ani vine Oprescu sau un PSD-ist de-al lui si nu mai merita efortul.

Ai tu "credinta" asta omiduta? Pe ce te bazezi?

Cumva pe electoratul asta care in majoritare nu voteaza si unde sunt dusi cu zaharelul la vot doar trantorii si t.ampitii?

basescu e ideolog leninist-stalinist

Ca si inaintasii pe care ii adora, lupta din rasputeri impotriva propriului popor.Trebuie judecat ca Ceausescu!


Prima   1   2   3   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor