Ziare.com

Lovitura de la Cotroceni: Consilierii prezidentiali lanseaza Miscarea Populara

de Diana Robu
Luni, 25 Martie 2013, ora 19:02

   

Lovitura de la Cotroceni: Consilierii prezidentiali lanseaza Miscarea Populara
Consilierul prezidential Cristian Diaconescu anunta infiintarea Fundatiei "Miscarea Populara".

"Astazi (luni - n.red.) am decis, impreuna cu colegii mei, sa initiem procedurile pentru infiintarea Fundatiei 'Miscarea Populara'", scrie Cristian Diaconescu pe blogul personal.

"Stiu ca acest subiect va capta atentia presei romanesti si a opiniei publice deopotriva - semn ca noua noastra forma de expresie, care isi propune sa promoveze valorile de centru-dreapta, este asteptata atat ca noua platforma socio politica, dar si un real catalizator pentru implicarea societatii romanesti in elaborarea si implementarea deciziilor majore care ne privesc", adauga consilierul prezidential.

Acesta mentioneaza ca "vom avea suficient timp sa furnizam toate elementele care tin de functionarea si dezvoltarile ulterioare ale Miscarii Populare, asa ca pentru inceput va voi oferi liniile principale ale obiectivelor noastre".

Seful cancelariei prezidentiale enumera, printre obiective, modernizarea Romaniei, pastrarea orientarii proeuropene si proatlantice ca unica solutie pentru Romania, reforma constitutionala, stimularea clasei de mijloc, locuri de munca pentru tineret, criterii de integritate pentru o clasa politica adaptata la valorile Uniunii Europene.

Obiectivele Miscarii Populare

De asemenea, Cristian Diaconescu puncteaza ca, printre obiectivele Miscarii Populare, se mai afla reformarea sistemului de educatie orientat spre performanta, stat de drept eficient bazat pe principii constitutionale solide, promovarea culturii romanesti precum si stimularea afirmarii tinerelor talente, stimularea elaborarii unor strategii pentru dezvoltarea agriculturii, industriei IT si a turismului prin consultarea categoriilor profesionale specializate, dialog continuu cu romanii care traiesc in afara granitelor, precum si identificarea oportunitatilor pentru incurajarea acestora de a reveni acasa, strategii vizand incurajarea tinerilor care au studiat in strainatate pentru a-si pune competentele in slujba Romaniei.

"In actele constitutive ale fundatiei vor fi enuntate o serie de programe si strategii care vizeaza dezvoltarea societatii romanesti, in ansamblu, cu accent pe oferirea de oportunitati pentru clasa mijlocie si tineret, ca principale forte motrice pentru progresul tarii noastre", mai noteaza seful cancelariei prezidentiale.

"Misiunea acestei fundatii este deschisa tuturor celor care doresc sa promoveze o Romanie moderna", incheie Cristian Diaconescu.

Reactii la cald

Consilierul prezidential Sebastian Lazaroiu a anuntat primul, pe Facebook, ca se va inscrie in Fundatia Miscarea Populara. Un raspuns prompt a venit, tot pe reteaua de socializare, de la purtatorul de cuvant al lui Traian Basescu, Bogdan Oprea: "Si eu, subscriu, Sebastian".

Mesajul a fost distribuit si de consilierul prezidential Daniel Funeriu. De asemenea, mesajul apare si pe pagina oficiala de Facebook a presedintelui Basescu.

"Fireste ca ma voi alatura Fundatiei Miscarea Populara. Undeva trebuie reinceputa constructia unui pol de dreapta pentru viitor!", a scris pe reteaua sociala, la randul sau, consilierul Ioan Chifu.

Si europarlamentarul PDL Cristian Preda a comentat anuntul lui Diaconescu.

"Salut infiintarea Miscarii Populare. Ca membru in grupul PPE din Parlamentul European, voi participa la orice dezbatere si actiune care vor intari identitatea celei mai importante familii politice din Uniune", scrie europarlamentarul pe blog.

"Dati-mi voie sa salut aceasta initiativa, vine in intampinarea a ceea ce PDL gandeste ca partid de dreapta. Obiectivele aproape se suprapun 100% cu obiectivele PDL si nu putem decat sa ne bucuram si sa speram ca aceasta Miscare Populara se va alinia politicii PDL", a comentat si deputatul PDL Ioan Oltean.

Basescu, dupa victoria lui Blaga: Adio, PDL! Ne-am despartit definitiv!

Presedintele Traian Basescu a postat un mesaj pe Facebook la scurt timp de la incheierea Conventiei PDL la care Vasile Blaga a castigat presedintia partidului, victorie contestata de Elena Udrea. "Adio Partid Democrat, astazi ne-am despartit!", a subliniat Traian Basescu.

"Ei nu mai sunt o piatra de moara pentru mine, eu nu mai sunt o piatra de moara pentru ei. Ma voi dedica constructiei unei alte solutii de dreapta, cu oameni cinstiti, cu oameni care nu fug cu urnele, cu oameni care accepta dreptul democratic al contestatiei.

Si vreau sa stiti ca nu voi face nimic pentru a aduce alaturi de mine vreo bucatica din PDL", a mai spus presedintele.

Denumirea de "Miscarea Populara" a fost inregistrata, in trecut, de catre fiica cea mare a presedintelui, Ioana Basescu, la OSIM.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 19433 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
133 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Esecul de proportii de la Conventia PDL trebuie acoperit!!!!

Masina de zgomote a Securitatii politice isi linge ranile de la Conventia PDL. Adevarul e ca au realizat la Conventie un scor incredibil de mare pentru Basescu (Udrea). Dar nu suficient... Pentru a nu lasa ca adversarii sa se bucure de infrangere au scos doua initiative: numirea lui Morar la CCR si infiintarea Miscarii. (Sa nu credeti ca le-a gandit Basescu, Basescu e cel de pe Facebook, complet ilogic si despartit de realitate) Structurile care l-au salvat la referendum gandesc pentru el!
Numirea lui Morar mi se pare infinit mai importanta dar cu un impact devastator la adresa judecatorilor. Din nou li se da peste bot spunandu-li-se ca sunt pe picior de egalitate cu procurorii. Asta va induce un sentiment de frustrare pe care cu greu putem sa-l evaluam, dar cu consecinte imprevizibile. Asigurarea pe care i-a fabricat-o Basescu(structurlie) lui Morar ii a da curaj sa atace in forta. Vom vedea arestari spectaculoase si procese care vor elibera pe cei arestati de dl Morar!!! Putintica rabdare....

 

prietene ma scuzi de inoportunitate dar trebuie sa-i mai spun

ceva 'colegei de suferinta' @ioanaiiiiii.
multumesc anticipat.
Ioaniiii te rog sa ma scuzi nu mi se intimpla des dar se mai intimpla .Sa gindesc una si sa scriu aproape altceva din viteza.
Exista cod CAEN :
Cod CAEN : 94 Activitati asociative diverse.
941 Activitati ale organizatiilor economice, patronale si profesionale
9411 Activitati ale organizatiilor economice si patronale
9412 Activitati ale organizatiilor profesionale
942 Activitati ale sindicatelor salariatilor
9420 Activitati ale sindicatelor salariatilor
949 Alte activitati asociative
9491 Activitati ale organizatiilor religioase
9492 Activitati ale organizatii or politice
9499 Activitati ale altor organizatii n.c.a.
Dar dupa cum observi 9499 n.c.a.(n.c.a. = necuprinse in clasificarile anterioare, neclasificate in alta parte ) lasa loc de orice activitate necuprinsa in cod.
Oficial pot face tot ce-mi tuna daca 'titulatura' activitatii nu este interzisa.
Organizarea de tabere ...exista in caen dar organizarea de tabere pentru copii cu dizabilitati nu exista.
Si asociatiile sint cu scop sau fara scop patrimonial.
Fiind non profit (majoritatea) te doare capul cu adunatul de fonduri pentru desfasurarea activitatii si implicit supravietuirea ta ca 'lucrator in folosul comunitatii'.Multe asociatii si fundatii supravietuiesc la limita.
La astia nu le pling de mila ca se descurca ei.
Te rog sa ma scuzi pentru ca informatia a fost incompleta si poate a lasat loc de interpretari.

O noua raza de speranta pentru Romania....

Sa dea Dumnezeu sa nu ne bucuram iar degeaba. Oricum, d-l Cristian Diaconescu este una din cele mai carismatice si mai credibile personalitati din politica damboviteana. Ar trebui ca sa invete din experienta celorlalte partide, iar membrii din conducerea acestei miscari sa fie alesi dupa niste reguli foarte stricte, in asa fel incat sa nu mai permita gunoaielor sa se ridice pana la varful conducerii, asa cum s-a intamplat cu toate partidele de pe esicherul politic. Doamne ajuta acest popor greu incercat.....

 

@AdyCa

Cine ii mai crede?
Cu ce e diferit ce vedem acum fata de deceptia avuta acum o decada cu Emil COnstantinescu si compania sa.

////

Personalitatea ta carismatica a pierdut lamentabil alegerile in PSD si a plecat suparat , la fel ca prietenii tai astazi.Daca cei care nu stiu sa piarda o competitie sunt credibili ,dupa capul tau , ai o problema , prietene !

o fundatie?

doamne, cat de dragut, ce oameni buni!sa vedem ce este aceea o fundatie:Art. 15. OG 26/2000
(1) Fundatia este subiectul de drept infiintat de una sau mai multe persoane care, pe baza unui act juridic intre vii ori pentru cauza de moarte, constituie un patrimoniu afectat, in mod permanent si irevocabil, realizarii unui scop de interes general sau, dupa caz, comunitar.
Deci, dl Diaconescu, va da, din buzunarul propriu, in calitate de fondator, "2) Activul patrimonial initial al fundatiei trebuie sa includa bunuri in natura sau in numerar, a caror valoare totala sa fie de cel putin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundatiei." , si se va ocupa, de strangerea de fonduri in vederea realizarii scopurilor propuse. daca trec de Judecatorie, ca sunt mai mult de partid politic, decat de fundatie. Si acum, sa vedem care sunt relatiile unei fundatii cu autoritatile statului, Art. 51.
(1) In cadrul Camerelor Parlamentului, Presedintiei Romaniei, Secretariatului General al Guvernului, institutiei Avocatul Poporului, autoritatilor administrative autonome, ministerelor, al celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si autoritatilor administratiei publice locale functioneaza structuri organizatorice pentru relatia cu asociatiile si fundatiile.
(2) Autoritatile publice mentionate la alin. (1) se pot consulta cu reprezentantii asociatiilor si fundatiilor care isi desfasoara activitatea in sfera lor de competenta, in vederea stabilirii unor programe sau activitati comune. Inteleg ca fundatia domnului Diaconescu, va strange bani pentru modernizarea Romaniei, pastrarea orientarii pro atlantice si pro europene si reforma invatamantului? Si in cadrul activitatii, spre atingerea acestor scopuri, de exemplu pastrarea orientarii pro atlantice, va incheia protocoale cu NATO? Ar trebui sa se uite la Smurd, ei sunt o fundatie, au facut un sistem de medicina de urgenta, dl Diaconescu ce va face, un sistem statal separat? Mult succes!

 

cu scuzele de rigoare d-na la asociatii,fundatii nu este

necesara inscrierea activitatii conform CAEN deci daca nu incalc legea pot sa fac ce vreau .
Ordonanta nr. 37/2003 pentru modificarea si completarea O.G. nr. 26/2000
cu privire la asociatii si fundatii
(publicata in Monitorul Oficial nr. 62 din 1 februarie 2003)
In temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 1 pct. III. 9 din Legea nr. 680/2002 privind abilitarea Guvernului
de a emite ordonante,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. I.
Ordonanta Guvernului nr.26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.39 din 31 ianuarie 2000, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (1) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1.
(1) Persoanele fizice si persoanele juridice care urmaresc desfasurarea unor activitati de interes general sau in interes comunitar ori, dupa caz, in interesul lor personal nepatrimonial pot constitui asociatii ori fundatii in conditiile prezentei ordonante."

2. Dupa articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 11, cu urmatorul cuprins:
"Art. 11.
(1) In sensul prezentei ordonante, se considera a fi de interes general domenii ca: dezvoltarea economica, culturala si sociala, promovarea si apararea drepturilor si libertatilor omului, promovarea sanatatii, educatiei, stiintei, artelor, traditiilor, culturii, prezervarea monumentelor culturale, asistenta sociala, ajutorarea saracilor si defavorizatilor, asistenta oamenilor dezavantajati fizic, a copiilor si a persoanelor in varsta, activitatea de tineret, sporirea cunoasterii si participarii civice, protejarea mediului si naturii, sprijinirea religiei si valorilor umane, sustinerea bunastarii sociale, sprijinirea lucrarilor publice si infrastructurii, sprijinirea sportului.
(2) Prin interes comunitar se intelege orice interes care este specific:
a) unei comunitati: cartier, localitate, unitate administrativ-teritoriala;
b) unui grup de persoane fizice sau persoane juridice care urmaresc un obiectiv comun sau au aceleasi opinii, aceeasi cultura, orientare religioasa, sociala, profesionala si altele asemenea."
Faza ca nu-mi place mie ce face o fundatie sau o asociatie nu tine.

ma rog, o sa vedem!

asa e, defineste acolo interesul general! nu trebuie sa corespunda Codului CAEN, fireste, ala se refera la altceva, trebuie sa aiba un scop posibil!vedetu ca pe la sfrasit scrie si ca se desfiinteaza daca scopul nu poate fi realizat, ceva de genul asta! cu atat mai mult daca pui din prima unul imposibil, ti-l taie judele! de fapt, respinge cererea de acordare a personalitatii juridice! dar nu e problema, stimate domn, faceti fundatie daca va place, fundatiile sunt bune, exista unele de sute de ani, de exemplu, aia care da premiul Nobel!faceti si dumneavoastra una pentru pastrarea orientarii pro atlantice a Romaniei, e foarte bine! o sa faceti mitinguri, o sa va legati de stalpi ca sa pastreze Romania orientarea, sau cum?

Cristi Diaconescu infiinteaza Fundatia Miscarea Populara

Ponta incepe sa-i sinucida pe uslasi,ca pe procurorul Panait.Postacii uslasi s-au drogat pentru a face fatza stresului si pentru un timp de lucru mai mare,prin postarile de toata haznaua pe care le fac pe site.Asteptati haznaua mama,Haznaua 3,ca sa vedeti locuitorii permanenti de la Haznaua 3 cum mustesc de zoaie si miros pestilential.

 

@ioanaiiiiii

- sa-nteleg ca te-a cam lamurit mos bazil ?

draga, astept cu interes sa faca fundatia

si voi toti sa donati fonduri, sau sa va plimbati cu listute prin statii sa cersiti doi lei pentru realizarea maretelor scopuri! Mai e o parte pozitiva,. fundatiile au o gramada de salariati, aici, se poate vorbi de crearea unor locuri de munca, ma tem insa ca trebuie sa le sustineti voi, din banutii personali. Desigur, poate Liiceanu si Plesu, isi vor dona averile, ca dna Udrea a zis ca ramane in PDL, nu pare interesata, ea stie ce e aia o fundatie, a crescut in stima mea! limbajul civilizat si dialogul, ceea ce s-a intamplat intre mine si mos Bazil, nu inseamna ca m-a convins, vezi si tu mesajul transmis, daca nu injuri si nu scuipi nu inseamna neaparat ca sustii pozitia cealalta. Dealtfel, mos bazil a citat din lege, nu am de ce sa il contrazic, are dreptate.
Acum, ia zi tu cu mana pe inima, o sa votezi fundatia asta, la urmatoarele alegeri? ce sanse crezi ca are, cam cate locuri o sa ia in parlament? sincer, va puteati inscrie in grupul alora de la GDS, dar daca vreti sa le faceti concurenta, cu atat mai bine!

Credeti pägÄnilor credeti....in CE??????

cä vä salveazä cineva???
In momentul de fatä se vede la orizont
numai "personalitati" cu scheleten in Pivnitä.
Cine sä schimbe soarta Romäniei incä nu a apärut.

 

Marele castig al Miscarii Populare ,

este trierea inca de la inscriere pe criteriile Monicai Macovei de integritate.Ce nu s-a putut face la PDL ,partid cu multi ani in spate si cu la fel de multi politicieni corupti,se va realiza la MP inca la "presectie" .Va fi mai greu la inceput cu fondurile necesare unui viitor partid,dar probabil ca este o chestie discutata si deja rezolvata. Un partid al carui statut va contine un criteriu principal numit integritate ,nu va avea concurenta in Romania (la electorat ma refer ).

 

domnule,

spuneti cu mana pe inima, o sa ii votati?

Aveti dreptate...

Fondurile sunt extrem de importante... Priviti la NR (nu vorbesc despre Neamtu ci despre idealistii care cred in aceste principii)... Fara bani sunt "morti"

Ce mai integritate !

Traseistul face selectia apoliticilor !

Incä un securist vrea la putere

Votatil repede

 

treziti-va

hei, ati adormit? a ajuns sa refaca dreapta un fost pesedist de frunte? iar, pedelistii de frunte il felicita pe acest traseist. cata ignoranta!!!!!

 

Am intuit corect!

Boc și Udrea ,fac săpături in PDL,crează gruparea care la momentul oportun,să se alieze cu DA,PDL BU
și mișcarea popular-prezidențială a consilierilor.Utimii il propun candidat la președenție pe CD ,cu susținerea
aliaților.
M-am temut și mă mai tem,că și "cearta"cu Blaga face
parte din scenariu și că cei veniți in PNL,eee..!

 

Cata dreptate ai liberalule

Ai dreptate liberalule. Base a bagat calul troian Stanisoara la voi in cetate! Veti fi macelariti!

pai a fost ales momentul cind si cum

-anunt:Diaconescu
dupa ce Basescu a condamnat manariile bolsevice din PDL sugerind ca o parte coalizeaza cu metehnele USLamiste.
i-a cam lasat cu chilotii in vine pe USL si o parte din PDL.Nu ati vrut reforma ..o aveti fie ca vreti sau nu vreti.
O sa vedem cine cu cine si cum.
Eu felicit Diaconescu&co.

 

////

Mosule ,felicitarile , masa si dansul se dau dupa cununie , iar tu te cam grabesti .Povestea populara pozata pe facebook mai are inca mult pana va ajunge partid politic , daca va ajunge vreodata.

foarte adevarat prietene dar

-exista o tema de rumegat si astazi nu a fost virful...vor mai fi.
-Basexcu a devenit iar dusmanul poporului pe toate capacele de veceu.
-pUSLamalele nu fac nimic pentru ca Basescu le ocupa gindurile si neavind memorie distributiva sint blocati intr-un gind si-o nesimtire.
-a nins si nu au aparut urzicile si bolsevicii incep sa urle de foame ca papa au..unii.
-capra USLeului promisa la alegeri a devenit tap si supravietuiti daca aveti mina buna.
Imi place sa constat ca unii sint optimisti cind sintem intr-un dezastru total .

Initziativa moarta inca inainte de a se naste!

Circ baselarian!

 

scepticism

Sunt sceptic - am vazut in trecut si alte astfel de miscari si aliante care au esuat lamentabil. Una din ele parca se numea D.A.
Oricum, se pare ca initiativa vine dinspre Basescu si ai lui.
Dar ce capital politic mai are Basescu?
Cine ii mai crede, cine ii mai urmeaza, cine ii mai voteaza. Uitati-va la sondajele de opinie, majoritatea poporului le spune NU.
ei spun ca sunt reformatori, dar singurul realitatea la fata locului este ca au redus din salarii cu un sfert , au zapacit invatamintul preuniversitar, si in rest totul a ramas neschimbat.

un esec si o deceptie asa de mare am mai avut cind cu Emil Constantinescu si pntcd-ul , au promis o multime si au esuat in toate cele.
Poate cineva sa imi spuna care e motivul pentru care PDL-ul sa aiba alta soarta decit PNTCD-ul ?

 

@PAPITO...

cel cu "degetul din avatar in gura"

...

BASESCU RULZ!!!

mai degraba Basescu Pa!!!!!!!!!!!!!!!

PS: CIUDA... fr.....ere

 

@ElyCrau

- vorbeste tata , mai frumos !

Moment istoric !

In anii de dupa revolutia de la 1848,elita romaneasca a perodus un grup de intelectuali-politicieni care au fost germenul unirii principatelor romane si crearea Romaniei iar mai apoi instaurarea monarhiei romanesti si trecerea Romaniei in randul natiunilor civilizate ale Europei. Acesti tineri romani au fost in majoritatea lor francmasoni. Azi,francmasoneria din Romaia inglobeaza multzi oameni de calitate indoielnioca,parvenitzi si chiar "bonetrime" cu bani (in cautare de galoane sociale).Domnule Diaconescu,va apreciez de mai multi ani si stiu ca sunteti un om integru si de buna intentzie. De aici din Canada ,simt pentru prima data de la plecarea din tzara (1981) dorintza de a ma implica pentru un viitor CURAT al Romaniei.Ceea ce eu doresc sa va transmit este faptul ca in afara granizelor Romaniei sunt mii de romani de calitate,care si-au castigat galoanele demnitatii intr-o lume care nu le-a fost intotdeauna amicala. Acesti oameni,cred eu,ar fi gata sa se bata pentru un viitor CURAT al tzarii. Personal sunt din cei care sunt convinsi ca nu poti trata cancerul cu aspirina,in plus sper ca miscarea dv. nu este initziata de presedintele Basescu (daca da, sa stiti ca ea va fi un mare eshec in ciuda reputatiei dv. care pentru mine o depaseste cu mult pe cea a unui semidoct ajuns in mod cu totul nedrept sa conduca destinele Romaniei in momente de importantza capitala). Sa va ajute Dumnezeu si sa va ocroteasca!

 

domnule, miscarea asta

este constructia de dreapta pe care a anuntat-o alaltaieri Basescu, e facuta de consilierii lui, popularizta pe pagina lui de facebook si poarta denumirea inregistrata de Ioana Basescu la OSIM, in vara! Este incercarea lui Basescu de a contracara esecul de la alegerile PDL, si probabil o idee de rezreva, pe care o avea mai demult pentru situatia in care PDL nu i se va mai supune! Cristi Diaconescu este consilierul lui Basescu, al acelui semidoct, pe care il pomeniti, caruia ii datoreaza locul caldut in care se afla! Eu cred ca e o prostie, dar ma rog, vad ca lumea se bucura, nu vreau sa stric bucuria nimanui! Daca va uitati pe scopurile lor, nu veti gasi nimic revolutionar, doar un program de partid, "modernizarea Romaniei, pastrarea orientarii proeuropene si proatlantice ca unica solutie pentru Romania, reforma constitutionala, stimularea clasei de mijloc, locuri de munca pentru tineret, criterii de integritate pentru o clasa politica adaptata la valorile Uniunii Europene." Trecand peste faptul ca o fundatie nu poate sa isi propuna un asemenea scop, pentru ca scopul unei fundatii trebuie sa fie posibil, adica realizabil prin mijloacele aflate la indemana acesteia, va rog sa va uitayi in programul oricarui pratid vreti dumneavoastra, PDL, PSD, PNL, sa vedeti daca nu gasiti exact aceleasi deziderate, promisiuni, cum vreti sa le spuneti! Unde sunt ideile revolutionare ale pasoptistilor? ce sa zic, eu va urez succes, astept sa se inscrie toti cei prezenti in aceasta fundatie si mai multi decat atat,incat sa faca numarul necesar pentru transformarea in partid, ca asta e de fapt scopul, munca de convingere nu a fost niciodata partea tare a lui base!sunteti singurul de pe pagina asta care disociati aceasta miscare de basescu, am presupus ca sunteti sincer, asta m-a facut sa scriu aici! daca ce ati spus acolo, se doreste a fi un indemn, sau o speranta, sunt salutare, dar ma tem, fara sorti de izbanda!

////

Am o nedumerire , in privinta neutralitatii politice a institutiei Presedintelui.Daca presedintele trebuie sa fie apolitic , de ce consilierii ar putea face poli de dreapta sau altfel de poli politici.Poate n-am inteles bine care-i neutralitatea institutiei Presedintelui Romaniei sau consilierii astia o dau in gard.

 

Prima   1   2   3   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor