Cererea lui Dan Voiculescu de sesizare a CCR in dosarul RCS&RDS, respinsa

Vineri, 12 Septembrie 2014, ora 08:44
2477 citiri
Cererea lui Dan Voiculescu de sesizare a CCR in dosarul RCS&RDS, respinsa

Inalta Curte de Casatie si Justitie a respins definitiv joi cererea lui Dan Voiculescu de sesizare a Curtii Constitutionale in legatura cu o exceptie de neconstitutionalitate in dosarul privind santajarea administratorului RCS&RDS, Ioan Bendei.

De asemenea, instanta suprema a respins mai multe contestatii depuse de Sorin Alexandrescu, Dan Voiculescu, Camelia Voiculescu, SC Antena Grup SA, SC Antena 3 SA si SC Intact Publishing SRL.

Acest dosar se afla de aproape 11 luni la Curtea de Apel Bucuresti in faza de dezbateri din camera preliminara, desi noul Cod de procedura penala stipuleaza ca durata procedurii in camera preliminara este de cel mult 60 de zile de la data inregistrarii cauzei la instanta.

Directorul general Antena TV Group, Sorin Alexandrescu, si Dan Voiculescu au fost trimisi in judecata pe 1 octombrie 2013, fiind acuzati in legatura cu folosirea institutiilor media (televiziuni, publicatii online si scrise) pentru santaj cu scopul obtinerii de foloase materiale ilicite insemnate.

In acelasi dosar au mai fost deferiti justitiei fostul presedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala Serban Pop, Camelia Voiculescu, asociat si administrator al societatilor Antena TV Group, Antena 3 si Intact Production, care este si singurul asociat al SC Intact Publishing, George Daniel Matiescu, imputernicit al Intact Publishing, precum si firmele Antena TV Group, Antena 3 si Intact Publishing.

Potrivit DNA, in perioada 16 aprilie - 21 mai 2013, Sorin Alexandrescu a exercitat in mod repetat si gradual acte de constrangere asupra lui Ioan Bendei, administrator al companiei RCS&RDS, amenintandu-l cu darea in vileag a unor presupuse fapte de coruptie.

"In mod concret, inculpatul Alexandrescu a exercitat acte de amenintare cu publicarea, prin intermediul entitatilor media, a unor documente care, in opinia sa, argumentau o pretinsa fapta de coruptie savarsita de partea vatamata, in situatia in care acesta nu ar fi acceptat semnarea unui contract de retransmisie a posturilor de televiziune apartinand Antena TV Group la un pret dorit de inculpat.

Semnarea contractului in conditiile impuse de inculpat, respectiv la o valoare de 6.480.000 euro/an, pe o durata de 5 ani, ar fi garantat stingerea litigiilor existente pe rolul instantelor, oprirea campaniei media impotriva societatii pe care o reprezenta partea vatamata si a persoanelor din conducerea acelei societati", sustin procurorii.

Citeste si:
Pedepse de trei ori mai mari pentru cei care agresează animale. Cum e pedepsită zoofilia
Pedepse de trei ori mai mari pentru cei care agresează animale. Cum e pedepsită zoofilia
Noile prevederi legale privind protecţia animalelor, care stabilesc sancţiuni mai dure pentru persoanele care comit orice act de cruzime sau violenţă asupra acestora, au intrat, joi în...
George Simion, scandal monstru după ce a încercat să intre cu forța într-o televiziune. Liderul AUR a urlat la un angajat: „Bă, cine ești tu?” VIDEO
George Simion, scandal monstru după ce a încercat să intre cu forța într-o televiziune. Liderul AUR a urlat la un angajat: „Bă, cine ești tu?” VIDEO
Președintele AUR George Simion a încercat miercuri seară, 18 mai, să intre în sediul televiziunii Digi24 însă a fost oprit de către paznicii postului. Conform unor imagini publicate chiar...