Ziare.com

M.Cosea, despre FMI: Romania ramane ca soldatul japonez pe insula, inca 25 de ani dupa razboi

de Camelia Badea
Joi, 18 Iulie 2013, ora 07:15

   

M.Cosea, despre FMI: Romania ramane ca soldatul japonez pe insula, inca 25 de ani dupa razboi
Romania nu mai are nevoie in prezent de un acord cu FMI, dar guvernantii isi doresc acest lucru pentru a avea o mai mare trecere in exterior.

Prin urmare, ramanem ca soldatul japonez, singuri pe "insula", in conditiile in care tarile vecine au renuntat la FMI preferand sa se bazeze pe profesionalismul propriilor specialisti, considera analistul economic Mircea Cosea.

"Legatura cu FMI in momentul de fata, dupa parerea mea, este, in primul rand, politica. Prin acest acord, guvernantii actuali doresc sa aiba o mai mare trecere in exterior atat fata de institutiile financiare internationale, cat si fata de cei care stau in spatele acestora, adica marile puteri - SUA, UE.

Dupa parerea mea, Romania are in momentul de fata nevoie de FMI doar in proportie de 10%, sa zicem, si asta numai pentru a reusi sa aiba un foarte mic spor de vizibilitate pe piata financiara. Pentru ca Romania, din pacate (din cauza unei guvernante proaste, si pe timpul vechiului guvern, dar si al actualului), nu a reusit sa isi puna in valoare atuurile economice pentru a se finanta singura in mai mare masura, asa ca ea merge pe piata financiara pentru imprumuturi, iar obtinerea unei dobanzi cat de cat acceptabile este intr-o oarecare masura determinata si de raportul cu FMI", a explicat prof. Mircea Cosea pentru Ziare.com.

Motiveaza-ti angajatii cu mixul perfect de beneficii extrasalariale! Alege cardul de masa Up Dejun cu cost 0 si ai abonamente medicale Regina Maria de la 3 EUR/angajat. Afla mai multe AICI!

In opinia sa, in acest moment, acordul cu FMI nu mai este favorabil Romaniei pentru ca el impune, asa cum s-a vazut din discutiile purtate la Bucuresti de Christine Lagarde, un nou val de "asa-zise reforme" care, in general, sunt niste "limite in dezvoltare".

"Ma refer la restructurari masive, in conditiile in care nu se creeaza locuri de munca, limitarea salariului pentru a pastra competitivitatea, nu prin tehnicitate, ci prin salarii, privatizari care, de fapt, sunt vanzari la taraba etc. De aceea, personal, eu cred ca Romania nu mai are nevoie de acordul cu FMI si as zice ca ar trebui sa ne uitam putin la experienta maghiara pentru a vedea ce se poate face pentru a iesi din recesiune si fara aportul FMI", a explicat analistul economic.

Ungaria cere FMI sa-si inchida biroul din Budapesta

Budapesta - Experti, nu clienti politici

Intrebat daca politicienii romani ar fi in stare sa se mobilizeze si sa faca reformele necesare societatii romanesti si fara "biciul FMI" si daca este clasa politica de la Bucuresti similara cu cea de la Budapesta, prof. Cosea a raspuns ferm: "Nu este".

"Indiferent de excesele pe care le are in raporturile cu Romania, clasa politica maghiara da dovada de mult mai mult atasament fata de interesul national. E mai demna in modul in care lucreaza si, as spune eu, e bazata pe o expertiza mult mai buna din partea specialistilor.

Specialistii care sunt astazi implicati in procesele economice din Ungaria nu sunt clienti politici si asta se poate verifica. Sunt oameni care au CV-uri absolut fantastice, cu studii in strainatate, cu experienta bogata in organismele internationale. Nu sunt nici veri, nici rude, nici colegi de banca cu guvernantii, asa ca au puterea de a gandi original si de a crea reforme", a comentat ironic Mircea Cosea, cu trimire la actuala componenta a Guvernului Ponta, dar si la clasa politica in general.

Ce ii mai deosebeste pe politicienii maghiari de cei romani?

"Eu cred ca in Ungaria, spre deosebire de Romania, politicienii au inteles un lucru: ca puterea lor sta intr-o discutie transparenta, sincera si directa cu cetatenii, cu poporul.

Sunt convins ca daca actuala guvernare de la Bucuresti ar avea curajul (si daca ar avea, as spune eu, si puterea de demonstratie), si ar spune poporului ca e nevoie sa facem anumite reforme cu o mai mare mobilizare interna, ca aceste reforme vor fi pe o anumita perioada, ca la sfarsitul acestei perioade vor fi si rezultate, ca politicienii se vor angaja ca in functie de aceste rezultate sa mai ramana sau nu pe esichierul politic, eu cred ca populatia ar intelege", a raspuns analistul economic.

Romania, soldatul japonez al Europei

Mircea Cosea subliniaza si faptul ca romanii ar avea nevoie sa inlocuiasca umilinta aratata in fata FMI cu o reintoarcere la demnitatea nationala.

"Deja in Romania exista o reactie negativa fata de FMI. FMI a procedat cu Romania intr-o maniera, as spune eu, de neocolonialism, iar populatia este satula pana peste cap. Ar avea nevoie de o reintoarcere la o demnitate nationala, la puterea de a crede in guvernanti, iar clasa politica, la fel ca Banca Nationala, care si ea este foarte umila fata de FMI, ar trebui sa arate populatiei ca stie ce trebuie sa faca.

Lucrurile sunt grave. Pe mine nu ma incanta in niciun fel prelungirea acestui acord, mai ales ca ramanem ca soldatul japonez, pe o insula, inca 25 de ani dupa razboi. Suntem singura tara din zona asta care ne mai umilim si ne mai aplecam in fata FMI, care vine in Romania ca sa ne dea citate din Eugen Ionescu", a sustinut Mircea Cosea, referindu-se la recentele declaratii facute de Christine Lagarde la sediul BNR.

Lagarde (FMI), despre Romania si UE: Unde-s doi, puterea creste!

"Nu vin turcii peste noi, nu vin nici rusii cu tancurile. Ne decimam singuri"

Intrebat de ce ramane Romania "soldatul japonez al Europei", nu are si ea propriii ei specialisti, scoliti in strainatate, Mircea Cosea a raspuns: "Avem specialisti foarte bine pregatiti, dar nu sunt in sistemul guvernamental de decizie".

"Nu sunt acceptati. Sigur ca noi avem acum, pe langa domnul prim-ministru, fel de fel de consultanti, onorifici si neonorifici, unii foarte bine pregatiti, cum sunt unii tineri pe care ii apreciez, dar care nu au nicio experienta de guvernare si nicio putere. Ei sunt limitati si inconjurati de forta politica. Un manual de economie nu e un program de guvernare. Nu poti sa vii intr-un talk-show, cum s-a intamplat, si sa spui ca trecem la exploatarea resurselor minerale pentru ca asa spune, in manual, costul de oportunitate. Nu!

Un program de guvernare are o latura sociala, una politica, alta demografica, alta nationala. Trebuie alta gandire. Asta e problema, nu suntem in stare sa atragem specialistii pe care chiar ii avem. Sunt oameni tineri care ar sti ce sa faca, dar ei s-au retras in privat, in asa-numitul grup de analisti, apar pe la televizor, ca nu au unde sa se duca. Si oricum nu ii asculta nimeni, nu ii baga nimeni in seama", a subliniat prof. Cosea.

In aceste conditii, intrebat daca nu s-a creat un cerc vicios, clasa politica nereusind sa se primeneasca, iar alegatorii sa sparga prin vot clanurile de clienti politici, Mircea Cosea a raspuns: "Asta e drama acestei tari".

"Drama este ca suntem propriii nostri dusmani. Nu vin turcii peste noi, nu vin nici rusii cu tancurile, nu ne ataca nimeni. Ne decimam singuri pentru ca nu putem sa intelegem ca lucrurile nu mai pot continua in directia actuala", a concluzionat el.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 2921 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
24 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Ai perfecta dreptate Camelia; "Ne decimam singuri",..

dar tot singuri ne meritam si soarta, iar ei stiu asta, nu au nici-o frica de Dzeu, fac din noi ce vror ei umilindu-ne in ultimul hal !
Vorba cintecului:
Dac-as fi putin matol
Si-as avea si un pistol
Mi-as face singur dreptate
N-as astepta pin'la moarte
Sa-mi faca altii dreptate !

 

Romania are 7 milioane pensionari tineri si indirjiti!!

Pensionarii romani: 80% cu virste intre 50-60 de ani; au iesit foarte devreme la pensie, pt. ca nu puteau (si nici nu vroiau!!) sa se adapteze economiei de piata, contribuind prin pensionarea lor timpurie, la privatizarea colosilor industriali (nimeni nu ar fi cumparat acesti colosi industriali cu zeci de mii de salariati) care ulterior au fost taiati si dati la fier vechi. O contribuie importamta la esalonul pensionarilor a dat-o Armata Romana care culegea recoltele in perioada komunista. Un important segment din clasa activa a parasit tara pt. a lucra in strainatate (intrarea in EU a fost de un imens ajutor pt. cei care vroiau sa munceasca). Din noile generatii se face selectia: cei buni pleaca iar cei mai putin buni ramin in tara si devenind bugetari. Romania este o piata de desfacere pt. produsele straine,o sursa de forta de munca si de materii prime pt. economiiile dezvoltate dar si un camin de pensionari tineri si indirjiti.

@ emigrantul anonim

Nu este niomic nou din ce ai spus in aceasta postare si nici creu de inchipuit pentru cei traiti in Romania,cat si pentru cei reantorsi in vizita.Sunt de acord cu tot bla,bla,bla-ul tau din postare doar un singur lucru nu.
Colosii industriali.
Ei bine dragule,acei colosi industriali,nu numai ca romania nu avea necesitatea de ai vinde dar ii putea privatiza,dati in gestiune romanilor cu conditia sa-i reduca la scara daca era nevoie si sa produca pentru intern.Este adevarat ca multe dintre produsele acestor colosi nu erau la standardele de ce-a mai inalta tehnicitate dar cat timp tu nu importi,devi independent.Daca acei colosi nu erau ruinati de mafia ploitica,acum Romania putea sa produca la preturi excelente/competitive orce era nevoie pentru agricultura,pentru necesitatile casnice si asta ar fi insemnat un turism dintre cele mai eficiente in lume.

Romania este unde este datorita poporului suveran

de aia s-au adus regi de afara ca Romanii au condus cu fesele(scuze)voi nu va vindeti tara.tarle.de bine de rau voi ati primit cate ceva de la parintii vostrii ,ce veti lasa voi in urma voastra?saracia si nevoile?asta pregatiti voi copiilor vostrii?nu var mai inghiti pamintul nemernicilor.

economistii lui peshte !!!!

1- Ro nu poate fi piata de desfacere fara generarea unor venituri care sa acopere costurile acelor produse . deci tre sa munceasca , sa produca , sa castige ca sa poata sa consume .
2- acordul cu FMI este important pt ca nu vor oameni de specialitate in posturi cheie tovarasii conducatori de tara , deci le trebuie un element extern care sa corijeze derapajele .
3- singura reteta buna pentru tarile care au un nivel mic al colectarilor la buget sunt legate de cresterea disciplinei (la nevoie cu parul) si cresterea vitezei de rotatie a banilor in economie . ori decalarea platilor , intarzierile nemernice la plata facturilor , finantarea pe spatele furnizorilor , toate duc la cresterea preturilor , scaderea consumului , scaderea veniturilor la buget , etc(toate elementele spiralei negative)

Domnule COSEA !

La care populatie faci matale apel " sa inteleaga" ?

"Sunt convins ca daca actuala guvernare de la Bucuresti ar avea curajul (si daca ar avea, as spune eu, si puterea de demonstratie), si ar spune poporului ca e nevoie sa facem anumite reforme cu o mai mare mobilizare interna, ca aceste reforme vor fi pe o anumita perioada, ca la sfarsitul acestei perioade vor fi si rezultate, ca politicienii se vor angaja ca in functie de aceste rezultate sa mai ramana sau nu pe esichierul politic, eu cred ca populatia ar intelege"

Era nevoie de reforme si in perioada Boc , si in perioada Tariceanu samd .
Si ?
Ne-am ales cu miscari de strada ale paramilitarilor Dogaru si Pricina -- din pacate ne-sanctionate de fricosul Boc -- si de rasturnari de guverne , de suspendari ale Presedintelui .
Cu cine vrei matale reforme , cu mancatorii de pomeni !?? Ca doar nu crezi ca noi vom uita vreodata raul facut Romaniei de securisti ....

In rest .... sanatate , ca altceva nu mai e .

Ghilotina

Ghilotina,referendumul de demitere al presedintelui a fost pus la cale de mafia usl,care in prealabil a analizat (daca nu chiar au facut deal cu fmi) opinia fmi .Ei au stiut ca fmi va tace qitik daca le va reusi lovitura de stat.Acest fmi nu dorea la Bucuresti un presedinte de stat care vrea reforme ce aduceau o reducere a cheltuielilor bugetare.De ce crezi ca guvernul ponta a marit parlamentul in loc sa-l reduca, tocmai sa arate fmi ca vor sa colaboreze si deci fmi sa-i sustina.Am avut atunci noroc cu americanii care il vroiau pe Basescu pentru nato ca de nu, Basescu azi nu mai era presedinte,iar la Bucuresti si instaura dictatura rosie,azi fenechiu nu mai primea condamnare si naastase era curat ca lacrima.

 

crezi ca mai e sanatate ?

uita-te mai bine si la ministerul ala si la casmb !

NU ! NU NE meritam Soarta ...

Io, cel puțin, absolut DELOC ...

Măcar din Postările pe care le fac din 2004.
Reacția de DINAINTE de 2008 in contra mea, ar fi edificatoare,
DACĂ as avea Postările din Jurnalul Național, Gardianul, ZIUA (care a apus), Adevărul.
Da' sunt la Index ... :)):))

Ca ȘI ASTEA de AICI, de la To'arasuu' Puzderie de Pissderie,
care sunt "banned", ca
NU pot accesa Comentariile MELE.

Ca ȘI din Implicarea plina de Aventuri, To'arasi in Cestiunea Bibliotecii Naționale,
sabotata permanent ȘI, mai ales, după 1989 și SI_MAI_Ales după 2002.

Si ACUM, To'arasi, o vedeți, da' NU este, "Care_NU_este" ...
DACĂ, măcar Zece_la_Suta dintre 'Telectualii Romani ar fi făcut ASA_CEVA,
fiecare pe Craca LUI de Competenta și Activitate, ALTA ar fi fost Situațiunea Romaniei ...

3. Sa știi ca
NU imi place Cestia cu Pistoluu' și cu Matoluu' ... :)):))

ASTA se și VREA de către MULTI din Jur și de mai Departe ...
OARE, Matale, Galody Merlot, de CARE Parte a Baricadei ești ?
Ca NU se poate sa NU ințelegi și Matale, chiar Matoala și cu gadilici la Tragaciuu' Pistolului, Cestia ASTA ... :)):)):))

uxcvdkruuuuuuuuuuuuuuu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

esti matol ?

Pentru Gabierul !! ma intrebi, eu pe care parte

a Baricadei sint ?? pai asta este Gabierule,ca am ramas ca intr-o coma indusa din '89 incoace,de care nu pot sa scap iar mortzii de la groapa, nu-i mai pot aduce inapoi, nu am nici-un Idol politic la ora actuala;..ma tot uitam cu surpindere cum romanii discuta infrigurati despre "marea frauda'n sus","frauda secolului in jos"....si multe alte "fraude pe mijloc", dar schimbari "nema";... mai vine si Gitenstein'ul cu lonzinci de risu'plinsu' ca "una" tot mi-a ramas in cap si ma doare!; zice el !! "Important ca poporul roman sa aiba incredere ca referendumul s-a desfasurat in mod liber si corect si ca regulile stabilite au fost aplicate"; yeah right, asta sa i-o spuna lu' Mutu;.. mai apare si madame Lagarde, o feminista desavirsita cu aspiratii de gaze "divine", care ne abureste complet, ca asta'l arde pe Zeus'ul UE si incepe sa vinture "Morile de Vant" moderne ele secolului 21 eolian prin Romania; ca deh ! sintem o tara bogata Nu ??, apare si Ghita din stir, c-o stire de-ai crede ca nu stie "ni'ik", MINCIUNI cit cuprinde scapate parca pe cordonul hilarian special cu dedicatie pentru romani;.. presedintele basescu zice;"cereti si v'o dam" (CE ?)...doreste el "Unirea" ?? hai sa fim seriosi !!.. e doar praf si pulbere, !! asta e !!.. aruncat in ochii oamenilor;!!pai nu sint baietii astia buni ?? jos palaria fratioare$ ! circ cit cuprinde;!!..dar de ce nu isi dau oamenii seama de "Manipularea Nociva" asta nu inteleg eu???!!!..pentru ca pe mine ma apuca durerea de fiere si-am devenit si hipertensiva de cind scriu pe Zi.co,..ma rog la "Eliah"ul tau sa nu-mi sar din minti, ca de mi-ai pune un pistol in mina, eu care nu omor un paianjen, primul ar fi "urs'ul KGB'ist care si-acum manevreaza papusile din spatele cortinei de fier, caci raul trebuia taiat de'acu' 23 de ani Gabierule, dar noua nu ne-a lasat Dzeu creierul ca la plante in radacina/picioare vreau sa zic; !! cind calcam pe el sa ne doara constiinta, noi il avem pe undeva aerian intre cer si pamint; !! si vii cazut parca din universuri paralele si-mi spui cu convingere ca TU nu esti unul din aceia care-si merita soarta !! da pe ce planeta traiesti omule, ca m-ai facut curioasa?? cind eu pling de mila omenirii !!!
Cu stima, de la aceeasi "galody merlot", din portitza!!, dulce si suava, ca o garofitza !!

In loc de fmi avem nevoie de ...

1)Parlament unicameral,maximum 300 de parlamentari
2)Reampartirea teritorial administrativa,10 judete din 41
3)Ministrii tehnocrati
4)Parlamentari tehnocrati
5)Primarii marilor orase tehnocrati
6)Justitie independenta,in primul rand de fapt

 

urmatorul acord cu FMI va fi stand-by ; si atat .

Asta tocmai pt ca Romania nu mai este credibila .
Daca dupa 2008 Romania nu imprumuta bani , azi era dezastru ; oricum , dezastru tot va fi pt ca exista niste Turcan , niste Blaga , niste Fenechiu sau Antonescu ... si , culmea , carora populimea le da voie sa faca prapad . Prin vot .

Mai vorbim .

ASA_Este, "Care_Este", dom ... Bursucel, You ...:)):)):))

Cu TOATE, To'arasuu' ... :)):)):))_de_Bine (Serios).

Afara de cestia cu Reformele !
IAR Reforme ?
Ca TOOOT, To'arasi "Reforme_pe_Paine" NI se baga pe gat, ca la Curcani, de 24 de Ani.
SINGUTUU" Rezultata Palpabil sunt 3500 de Depunatori de BANI din Imprumuturi, numai in Cipru.

Daca Fiste_Care ar avea DOAR un Milion Sfeterisit de la NOI, Romanii, ar fi 3,5 Miliarde de Euro.

DACA ar fi Zece Milioane de Caciula, ar fi 35 de Miliarde ...

Deci, NU de Reforme avEM, Noi, Romanii Nevoie.
Ci, de BUNA_Administratiune.

Primuu' PAS,da' MARE, ar fi
Eliminarea Starii de Colonie.

TOTI, To'arasi, New_Colonialistii au Nevoie de ASTIA,

de 24 de Ani, far' de deosebire de Culoare "Politica".
EI ii tin in Carca Noastra ...

Vezi Vara lu' 2012.
Inversunarea cu care s-au napustit si AMENINTZARILE cu care i-au speriat pe ASTIA_de_ACUM,

ca si Spoumitzele Posstacks de AICI, din Pagina ASTA, care le "cardesc" in Dunga New_Colonialists,

arata ca Starea de colonie ESTE Cheia Distrugerii LENTE, da' In_Exorabile a Romaniei ...

 

Excelenta articol si foarte buna argumentare din parte dlui. Cosea.

Devine evident ca lipsa de educatie de calitate se traduce prin lipsa de adevarati specialisti interni si mai ales dovedeste lipsa de maturitate politica si nationala a populatiei, in general.
Nu ii mai acuz pe cei 7 milioane, dar este evident ca sinteti pe mina unor cirpaci si plagiatori, alesi de cei care le seamana...

 

Nu ii acuza nimeni pe cei 7 milioane pensionari:au vrut o.....

viata mai buna, tihnita, linistita, un venit lunar sigur, etc. Nu au capatat nimic, se lupta sa supravituiasca (stiu ca sunt si pensionari cu zeci si sute milioane lei vechi pensii=pensionarii de elita: armata, militienii, securistii, magistratii); referinta mea este la marea masa de pensionari romani, bolnavi si flaminzi, care isi vind votul la psd sa cistige: un kil de faina, un litru de ulei de gatit, aprox. 50 RONI. Nu nu-i acuz ca se "prostitueaza" moral, fara sa realizeze imensul rau facut tarii prin promovarea in parlament a tot felul de lichele, arrivisti, imorali, penali, etc.

daca nu-i acuzi

ce faci ? ia reciteste-te !

mosule ,

tu parca mai vii de-acasa !

domnul profesor

totdeauna mi-a placut de Cosea ca ti le spune in fata nene , intr-o exprimare ca tre' sa fii al *** de *** ca sa nu intelegi . l-as pune prim ministru in secunda doi,da' e complicat in romania. nici nu cred ca ar accepta.

 
 

 

@ sorineldobre...mey..

Cu capul de sus..OK, cu äla mono-narä care e umflat räu shi "strigä" intruna : vreau cä.. un sorinel-pushtiu.. do# bre ..sä mä dezumfle cu bokka lui..azi mai pe searä ..!!!? Shi uite asha sätul itzi iei sticlutza cu Furadan.Adio shi un praz fleshcäit ..pe copirsheu*täu.!?

De ... Portitza pomenishi ? ..... :)):)):)):)):))

1. DACA stii Bancuu', insemana ca ... ai Antrenament si NU te vor durea Shalele ....

2. DACA NU stii Bancuu' inseammna ca NU stii stii Bancuu' de la Portiza din Drum, pe'nserat si ... te vor durea Shalele ...
O Vreme, vei face Febra Musculara ... :)):)):))

 

bine Gabierule, tu ai grija de tine..

si eu de "shalele si portitza" mea !!
ps. cind nu-ti raspund,..nu dispera, te citesc si crede'ma ca ma "amuz destept"
Toate cele bune fam. Gabierii.

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor