Ziare.com

Atentie, romani! Vi se pregateste manevra stanga-mprejur spre Est

de Sebastian Burduja, economist
Joi, 22 Martie 2018, ora 18:18

   

Atentie, romani! Vi se pregateste manevra stanga-mprejur spre Est
Sebastian Burduja
Curtea Constitutionala a Romaniei a anuntat recent intreruperea legaturilor cu Comisia Europeana, un gest unilateral, inexplicabil si fara precedent.

Citeste toate textele scrise de Sebastian Burduja pentru Ziare.com

Tot in aceste zile, televiziunile de casa ale coalitiei penalilor prezinta asa-zise "liste negre de la Bruxelles", prilej de infectare a opiniei publice cu un conspirationism desantat si stupid - marii nostri "conducatori" sunt arestati nu pentru ca ar fi furat, chiar daca infractiunile lor sunt dovedite in instanta, ci pentru ca, vezi Doamne, "asa a ordonat UE".

Iata un nou pretext de infierare a Bruxelles-ului. Colac peste pupaza, Viorica Vasilica Dancila, premier al Romaniei, someaza Comisia Europeana sa dea explicatii cu privire la un circuit de documente firesc, agreat in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV).

Totul face parte dintr-o regie simpla dar eficace, clocita in laboratoarele consultantilor platiti cu bani grei sa inventeze fumigene care ne abat atentia de la problemele reale ale Romaniei si de la cei vinovati pentru acestea: gaseste un inamic, real sau inventat, si pune-l pe agenda publica drept tap ispasitor pentru toate relele posibile si imposibile.

E evident pentru toata lumea ca, mai ales dupa castigarea alegerilor din 2016, mesajele anti-UE ale lui Dragnea, Tariceanu si complicilor acestora s-au inmultit si s-au ascutit.

Sa ne aducem aminte de reactiile batoase din marja infamei Ordonante 13. Un an mai tarziu vine si scrisoarea artagoasa a presedintilor celor doua Camere catre Comisia Europeana, in urma avertismentelor acesteia privind Legile Justitiei, scrisoare semnata abuziv (si neconstitutional) in numele intregului Parlament. Totodata, in timp ce Guy Verhofstadt pledeaza pentru mai multa Europa si critica vehement autocratiile postmoderne din Ungaria sau Polonia, colegul sau de familie europeana, Calin Constantin Anton Popescu-Tariceanu, lauda Polonia, numeste Brexit-ul un act de curaj al britanicilor si considera UE o dezamagire.

Deocamdata, Liviu Dragnea se abtine public, dar trimite la inaintare alti fruntasi PSD-isti sa dea de pamant cu UE, cu accente ridicole si grosolane. Deputatul-mitraliera Radulescu, condamnat penal pentru dare de mita, ii da lectii prim-vicepresedintelui Comisiei Europene: "Ce daca vine Timmermans? Parteneriat inseamna sa asculte pozitia noastra, nu inseamna sclavi si stapani".

Pe un ton si mai batjocoritor, avocatul (si uneori soferul) penalilor, Serban Nicolae, la baza muncitor la Intreprinderea Mecanica Fina Bucuresti si ulterior absolvent de facultate privata, caracterizeaza astfel avertismentele lui Jean-Claude Juncker cu privire la Legile Justitiei: "ridicole si usor etilice".

Aceste tipuri de reactii sunt, pe undeva, de inteles. Ce asteptari putem avea de la acesti indivizi? Sa inteleaga rolul, rostul si misiunea sau valorile UE cand ei nu stiu nici macar sa se exprime in vreo limba straina (si, adesea, nici macar in dulcea si biata limba romana, stalcita chiar si in punctele culiminate ale unui discurs de epopee, cu acel deja celebru "vreti sa mai fiu in continuare presedintele vostru?").

Serban Nicolae, deputatul "mitraliera" si ceilalti ca ei au exact pornirea pe care o are orice ins mediocru confruntat cu ceva care il depaseste: sa respinga ceea ce nu intelege.

Asa cum sustine si Liviu Avram, coalitia PSD-ALDE ne pregateste ceva. Pentru cleptocratia instalata la butoane, Uniunea Europeana, cu "obsesiile" ei legate de respectarea statului de drept, a combaterii coruptiei si a independentei Justitiei, este un ghimpe in coaste.

Confruntarea cu UE e tot mai fatisa

De ce? Asa cum am explicat de la bun inceput, actuala guvernare - corupta, semi-analfabeta, vadit incompetenta - are nevoie de un inamic extern, colectiv, pe care sa dea vina.

Scenariul e unul consacrat si indelung testat. Toate regimurile europene care s-au indepartat de democratie (Polonia, Ungaria, Turcia) au adoptat un discurs critic la adresa Uniunii Europene. La fel si miscarile politice extremiste sau populiste care isi cresc influenta in tarile vestice, in democratii consolidate (Frontul National in Franta, AfD in Germania, Partidul Libertatii in Olanda etc).

Discursurile noii generatii de autocrati europeni par trase la indigo. Statul Paralel a fost inventat nu de PSDragnea si de consultantii lui, ci in Turcia.

Inamicul public al lui Liviu Dragnea si al televiziunilor de casa, George Soros, a fost principala tema de campanie in Ungaria. Consultantii bine platiti ai lui Liviu Dragnea nu fac decat sa aplice in Romania o reteta care, din nefericire, s-a dovedit eficienta in alte parti: nationalism agresiv si inventarea unor inamici externi - Soros, multinationalele, strainii, UE.

Dintre toate prostiile pe care le fac cei care ne conduc azi, intoarcerea cu spatele la Vest - si, inevitabil, imbratisarea Estului - este de departe cea mai grava. Ne-am convins deja ca oamenii astia fac orice ca sa-si salveze pielea si sa-si protejeze averile - inclusiv, sau mai ales, compromiterea parcursului euro-atlantic al Romaniei.

Consecinte iremediabile pentru Romania

Cu o Mama Rusie gata sa isi primeasca inapoi fiii ratacitori prin lumea pacatoasa a Apusului, cu o Uniune Europeana atacata din interior si inca in cautare de raspunsuri, un astfel de viraj va avea consecinte iremediabile pentru Romania. Va fi lovitura de gratie a unor politruci semi-analfabeti care nu inteleg nimic din ce se intampla in lume astazi si care, vai lor, vor ajunge la cosul de gunoi al istoriei. Totul este sa nu traga si tara dupa ei.

In tot acest context, miza alegerilor europarlamentare din 2019 devine vitala.

Mai e un an pana la inceputul campaniei (neoficiale). Vom avea de ales intre Occident sau Orient, Europa sau Rusia, democratie pe bune sau dictatura reinventata, libertate sau lanturi.

Multi experti autohtoni sau internationali indeamna la calm si subliniaza faptul ca, in contextul ascensiunii iliberalismului la nivel mondial, Romania este ferita pentru ca nu are o forta politica de orientare populist-extremista.

Nu impartasim linistea lor. Daca vor continua in aceeasi linie, PSD si ALDE se vor transforma in vehicule de promovare pe fata a discursului anti-UE si anti-Occident. Chiar si in absenta unui partid declarat anti-european, exista o posibilitate reala ca pe listele PSD sau ALDE sa isi poata face loc cu usurinta un Nigel Farage al Romaniei. Poate pentru prima oare de cand am intrat in UE, ar trebui sa ne gandim de zece ori pe cine trimitem sa ne reprezinte in Parlamentul European.

In concluzie, manevra stanga-mprejur spre Est, marca inregistrata PSD-ALDE, devine una dintre cele mai periculoase miscari pentru viitorul Romaniei. Raspunsul trebuie sa fie ferm si fara echivoc, si trebuie sa vina de la noi toti: mai multa Europa in Romania, mai multa Romanie in Europa.

Alternativa este intunericul de la Est

Modelul autocratic promovat de Putin si aliatii sai. Dublul condamnat penal Adrian Nastase, invitat la Moscova chiar in pragul alegerilor prezidentiale din Rusia, priveste spre Rasarit cu admiratie. "UE a expirat, Romania trebuie sa mearga spre Rusia sau China", spune acesta.

In aceste zile, multi dintre noi am fost socati de vestea disparitiei lui Andrei Gheorghe. Cred ca cel mai bun mod in care ii putem cinsti memoria este sa facem cu totii ceea ce el a facut intotdeauna: sa spunem lucrurilor pe nume si sa facem lucrurile pe bune. Sa nu mai dam vina pe altii. Sa ne asumam ca avem fiecare dintre noi o responsabilitate: sa ne pese, sa ne implicam, sa nu renuntam nicio clipa.

Vorba lui Andrei: "e o problema de pastrare a libertatii: cat poti, unde poti, pana la ultima bucata".

La acest articol a contribuit si Alin Iliescu, politolog, absolvent al Masterului de Comunicare Politica si Marketing Electoral din cadrul SNSPA si specialist in comunicare new media. Este implicat activ in proiectele de schimbare civica din Romania, iar in prezent ocupa functia de director executiv al Platformei Actiunea Civica a Tinerilor (PACT).

Sebastian Burduja este Managing Partner al companiei RISE Consortium, o platforma globala de investitii dedicata dezvoltarii Romaniei. A lucrat ca expert in domeniul dezvoltarii regionale pentru Banca Mondiala, la sediul central din Washington, D.C. A fost si consultant la Dalberg Global Development Advisors, o firma de consultanta strategica, specializata in solutii de dezvoltare la nivel mondial. A lucrat la Comisia Economica a Natiunilor Unite pentru Europa, la McKinsey & Co., la National Endowment for Democracy si la Institutul Freeman Spogli pentru Afaceri Internationale. Este co-fondator si presedinte de onoare al Ligii Studentilor Romani din Strainatate (LSRS), membru fondator al Fundatiei CAESAR (Centrul pentru Acces la Expertiza Studentilor si Absolventilor Romani) si presedinte al Platformei Actiunea Civica a Tinerilor (PACT).

Despre ce vrei sa scriem?
Harta alegerilor locale 2020. Lista cu toti candidatii la consiliile judetene si la primariile marilor orase din Romania
Urmareste Ziare.com pe Facebook  si pe Instagram  Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 58258 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
45 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Eu cred, domnule Burduja...

... ca si dumneavoastra inflamati putin opinia publica. Daca ne uitam putin catre BREXIT, vedem ce inseamna asta si ca iesirea din UE nu e o optiune pentru Romania!
In plus, ar trebui un referendum pentru asta si reorientarea tarii catre est!
La cat de dragi ne sunt noua rusii in prezent, nu cred ca s-ar ajunge pana acolo!...

 

daca nu poate prezenta stiri pozitive din opozitie, apeleaza

la metoda cunoscuta: stiri negative despre putere, sa bage frica-n electorat... asa a ajuns ZEROnnis in fotoliu: dandu-l cu catran pe Ponta

tovarose periuta de dinti

uniunea europeana si hotia nu prea sunt compatibile rusia si hotia e perfect , china si hotia inseamna un glonte in ceafa pe stadion , pe care o peferati?( si admin cine e cenzura pesedista)

Te doare tare, sau numai din cand in cand?

Ce stire negativa, omu' vorbeste de realitatea generata de politica daddy si cand vasilica "someaza" UE si alti disperati fac judecati de opinie despre ce sa faca UE si cum sa ne accepte asa cum suntem, nu cred ca mai ai ceva de comentat, mai draga.
Cat despre alegerea lui Johannis, cat de negativ ar fi prezentat el pe nenea pontosu' realitatea bate filmu' asa ca...

dada, sigur. altfel, Ponta e baiat bun, da' astia

rai din opozitie l-au vrut pe tusa. bai nea pensula, cand iti citesc postarile imi dau seama ca, comunismul n-a murit. esti dovada vie.
e clar ca ti-e greu sa vezi ca TOT ce face clanul PSD-ALDE e impotriva UE.

Adevarul

Abia astept ca Romania sa iasa din Comunitatea Europeana. Abia astept sa vad din nou cozile la ambasadele europene pentru o viza de iesire in Europa .Cred ca a venit timpul sa parasim CE si asa nu am meritat sa intram .Sa vedem ce se va intampla in rromanika cand nu vom mai fi in CE , sa vedem cine va fi vinovat atunci de saracia, hotia, coruptia din tara .

Momentan masmedia germana ne face reclama

Ieri am fost pe agenda a doua posturi TV germane:
1.Primul fillmulet a fost despre cei 100.000 de mii de ciini vagabonzi din RO si ajutorul german prin infierea a ca.2000 de catei la un pret de 70€ bucata.
2.Acest fimulet a avut ca tema plata alocatiei pentru ca. 40,000 de copii din fosta Europa de est. Un desen gen marcaj de drumuri de munte, situa RO in virful imagini, urmata de PL si BG. Dar cind s-a prezentat graficul copiilor din ce tara provine, RO ocupa locul 3, cu ca. 17.000 de copii, dupa PL si Croatia???
Avind in vedere ciinii, in masina cu numer D, se urcau numai ciini de rasa si cu aspect de castel, iar avind in vedere alocatiile pentru copii, am mai auzit de la extrema dreapta austriaca aceasta problema.
Avind in vedere situatia actuala din tara, nu doresc sa comentez atitudinea concetatenilor nostrii care numai ei stiu cum au ales aceasta solutie, departe de tara!

Romania ramane in UE !! Sigur !

de ce ? pai 20 miloane de guri care consuma produse UE , 20 milioane care pot fi manevrate incepand cu cei tineri # rezist etc. 20 milioane consumatori de masini second hand ... 4 milioane de romani pe drumuri europene ,mana ieftina si calificata de lucru prin anglia ,germania ,italia si spania .. acum se stie de ce ramanem in ue !!! dar oare apropo criticilor ue ,unguri ,polonezi ,slovaci etc. chiar toti sit nebuni si nu au dreptate ??? sau ue trebuie sa tina cont si de vointa poporului a tarii respective ??

Nu stiu daca intrebarea trebue pusa daca orientarea sa fie catre Est

sau Vest, relevant ar fi daca este in interesul Romaniei sau nu.

 

bun articol domnu Burduja

si descrierea contextului, si descrierea culorii locale. dar slabut la capitolul oferta.

tot articolul descrie de ce sunt psdisti un dezastru, dar lumea deja stie. aia 10-12 care cred ce zice psdul nu conteaza. cum au aflat si americani cu alegerea lui trump, mesajul negativ, chiar daca e corect, nu e suficient. lumea vrea sa stie cum le va fi lor mai bine daca te aleg pe tine. explica cum facut drumuri cu bani europeni si licitatii transparente unde hotii psd nu fura banii le vor dubla si tripla salariile in urmatorii 5 ani, si veti castiga alegeri. Iohanis a demonstrat ca se poate, avand credibilitatea mandatelor prospere in Sibiu, dar trebuie sa aveti mesajul vostru de prosperitate central si discutat aberatiile psd pe margine, nu invers.

Cu Dragnea si Tariceanu, vom juca in B la anu !

de fapt in divizia B, adica la Visegrad.
Nici macar acolo, ca se uita de sus la noi pentru tilharie si Cuurvasareala.
Ne ramine divizia C cu alde Dodon

D-aia dle Burduja,

a caștigat Putin alegerile că a fost Nastase la Moscova inaintea alegerilor.

Ce are...una cu alta?

Articolul zice cam clar care e treaba, dar daca tot pomenisi sa te servim: stie si Grivei de ce a castigat putin si daca nu stie, ia vezi ce a facut cu cel mai inversunat adversar. Seamana cu al x-lea congres a lu' dracnea ( ca nu cred ca a fost al psd-ului) unde daddy a decis ca si abramburica e un pericol si nu trebuie lasata sa vorbeasca?
Deci spre est zici?

Desteapta postare!

!

Spre Est

Nu e o opțiune valabilă pt Romania. Cine pune problema așa e un postac psd acoperit.

Nici un fel de manevra de stanga'mprejur

Nici un fel de manevra de stanga'mprejur ...

Si nu mai folosi sintagme indoielnice cu "m'prejur" ca se interpreteaza ...

Problema romanilor si a altor natiuni din Est jecmanite far' de rusine de zece ani de lepre, ratati, scursuri umanoide puse in capul Europei, de catre acei unii care nu vor binele lumii,

nu este cu Rusia si China ...

Problema este ca sus-zisele lepre, ratati, scursuri, jegosi, ***, zdrentze, etc.

au "intinat nobilele idealuri" comunitare in care eu personal am crezut si cred.

Nu se poate ca in 28 de ani de pregatire si aderare al UE numarul romanilor ucisi de "tranzitia" fara final previzibil, ucisi discret, fara gualguri, fara Canal, fara torturi la vedere prin :

- mizerie fiziologica, cu salarii de mizerie

- mizerie morala indusa cu program, seara de seara la TV-uri prin filme care salbaticesc omul

- alimentatie discret eliminatorie din viata

- boli stranii aparute brusc si boli vechi acutizarte prin diverse mijloace (alimentatie otravita "sttintific" in principal, vaccinuri masluite, virusi indraciti in plus in laboratoare, etc.

- tolerarea criminala a interlopilor, mafiilor diverse,

- distrugerea vietii a sute de mii de fete si femei tinere prin prostitutie (nu exista prostitutie libera !)

- distrugerea vietii a sute de mii de tineri romani prin droguri

- distugerea a sute de mii de familii prin credite obisnuite, prin credite de IFN si prin camartari asociati cu juzi, avocati, politisti, judecatori, executori,

sa depaseasca de departe numarul total de morti in lagarele comuniste sau cu vietile distruse de prostiile bagate pe sub pielea comunisitlor de catree unii, altii.

Si eu si parintii mei am fost victime ale acelor prostii comunsite bagate de unii, altii.

Credeam ca Europa ne va vindeca de relel e anterioare.
Ori, in zece ani Europa ne-a aratat fata hada a unei psostituate batrane, prezentata anterior ca o femeie-mama frumoasa si buna.

Asta este - in esenta - adevarul.

Nu vrem cu nimeni, vrem intr-o adevarata Euoropa, aceea la care am visat in anii grei ai comunsimului, ani facuti - acum realiez - si mai grei tot de catre Oamenii *** bagati inca de atunci, dupa plan in PCR.

Matale, autorule semeni bine cu arhetipul Omului *** definit mai sus ...

O proba suplimentara este ca esti aparat de argumente precum acestea, ale mele de catre diriguitorii sitului.
Preventiv, cu rosu.
Nu este nimic !
Nu apare aici, gasesc eu unde sa il public.
Stiu ei ca nu ai tu, autorule argument simple, clare precise.
Degeaba ai studiat SP la SNSPA …
Ori nu ai destula minte si esti sincer in avocatul EU actuale, *** batrana sulemenita.
Ori ai mine si ai carte buna.
Dar, nu ai character bun, de roman.

 

gabierule,linisteste-te si invata sa scrii corect

degeaba ai citit romane de aventuri la biblioteca
nationala,n-ai ramas cu nimic.
atentie mare mosule,nastase bombonel nu te-a uitat :)))
de ce crezi ca s-a dus recent la moscova ?
sa se sfatuiasca cu putin in privinta ta,
ai devenit o obsesie pt el.

AlienDelon, m-ai facut praf, si cred ca nu numai pe mine!

N-o sa intru sa-ti demontez argumentele, o sa.ti spun doar convingerea mea - care a a majoritatii romanilor care au fruntea de macar 2 degete - anume ca starea lamentabila a Romaniei se datoreaza ROMANILOR, care permit sa se urce la putere toate zdrentele, toti escrocii, toti spagarii, toti analfabetii!
Restul, adica Europa, USA, Dumnezeu sau cine vrei tu, te ajuta, dar nu-ti baga in traista!
Daca tu insati nu faci nimic ca sa te ajuti, ce dreaku vrei sa faca altii?? Daca tu nu esti capabil sa absorbi fonduri europene, adica banii altora, ce dreaku vrei sa-ti faca UE, sa te scape ei de coruptie? Pai UE incearca si asta, dar se trezesc ca penalii la putere le spun sa nu se bage, ca "ei asa vrea fiindca ei poate"

Am inteles ...

Public in alta parte comentariul meu.
Autorele este d'ala care boxeaza cu propria umbra ...

 

Publica-le in Opinia publica, pe DC News, pe platforma online

...A3 si o sa ai numai succese!!! Mai poti incerca pe ziarele franceze de stanga sau extrema dreapta de tip Le Pen... Vrei sa fi jmecher, te dai anticomunist de mic dar respira din toti porii tai Putinismul!!!

mai ceva ca in 1945

se pare ca Romania este membra nu Nato ci tocmai a pierdul razboiul cu USSR si Ana Pauker e pregatita sa ia puterea in Romania..eu va inteleg..motivele..dar exagerarile nu ajuta pe nimeni..

 

Ba @Vlade lasa vrajeala !

Zi-ne cind ne dau inapoi rusnacii tai Tezaurul Furat?

Mie nu-mi place treaba asta cu "aprobarea adminului"

Asta e.

Ratoiala asta a guvernului fata de UE, ofensiva privind legile , faptul ca extrem de multe fapte penale nu au fost incriminate sau au ramas in "nelucrare" , vizitele anumitor oficiali ai Rusiei, faptul ca am vandut pe nimic toata floarea industtriei , gazele si petrolul .... ne indeamna sa credem ca Rusia va pune incet-incet stapanire pe Romania. Sub o forma sau alta - politic sau prin cumparare.

 

da ai dreptate

ca industria si resursele..le-ai vandut Rusiei..am impresia uneori ca voi traiti intr-o lume paralela...SINCER ! :)))))))

nici politic,nici prin cumparare

dragnea inchina tara de bunavoie daca rusii il lasa
sa guverneze,in numele lor,judetele din sud.

Am spus-o si eu!

Ca sa scape de puscarie asta vinde tara, isi vinde parintii si chiar pe "Irinuca dragostea lui"!

Ai perfecta dreptate!

Incepe sa semene a cenzura.
Multe pontari care deranjeaza prin faptul ca arata adevarul ,in schimb multi semidocti sint admisi ,desi folosesc cuvinte murdare sau minciuni!

Adevarul

Abia astept sa vad romanii plecati la munca deportati in rromanika , astept sa vad cozile de odinioara la ambasadele europene, sa vedem cum va gestiona politicul nostru romanii adusi cu forta acasa, sa vedem ce va face rromanika fara banii trimisi de cei plecati in Europa .Hai s-o vedem si pe asta.Daca se intorc numai 1 milion de romani deportati in tara va fi razboi civil .O sa vedem ce se va alege de politicienii nostri cand vor incepe romanii veniti acasa sa ceara PAPA .Sa vedem fomistii de acasa cum vor gestiona aceasta problema .

 

@amerikaine

imi poti explica te rog cum ar putea orice tara din lume sa deporteze romani care au rezidenta sau cetatenie in tarile respective ? :))))) aia care si-au vazut de treaba lor nu o sa aiba de suferit ! o sa fie deportati doar leprele si bine fac ca o sa-i deporteze ! ba mai mult ar trebui sa inceapa de acum ca ma sufoca ori de cate ori vizitez Europa !

Are dreptate dl Burduja!

Mai ales in ce priveste primul eveniment ce ne asteapta in 2019, adica alegerile pentru Parlamentul European.
Insa, vorba cetateanului desporetit de Nenea Iancu: "eu cu cine votez?".Pentru ca ne sunt bagati sub nas tot cei care provin din partidele politice.
Cand vor candida cei care au pregatirea necesara si gandesc la binele cetatenilor carei aleg?

 

Dar oare de ce ne mai miram?

Ideologia si propaganda politicienilor romani, polonezi sau unguri aflati acum a putere este asemanatare cu cea a imamilor din tarile sarace arabe: pur si simplu dau vina imediat pe americani, pe occidentali si in general pe forte externe pentru absolut toate problemele cu care se confrunta tarile lor. Ei practic niciodata nu isi asuma nici o vina, nici o responsabilitate. Altii sunt de vina tot timpul. Ce simplu...

 

...

Cu tot respectul, cand ne unim cu URSS?

 

nu ne unim benga

ne vor uni rusii cu cine vor dori ei daca nu deschidem ochii la timp

dracnea by teldrum via Brazilia

Tu esti acolo deja, dar cred ca poti sa-l intrebi pe daddy, ca sigur stie...sau macar spera.
Deci viloiul? Bine merci...

cind o sa iasa dragnea

din puscarie

@Harapalb

Intrebarea care orientare este in interesul Romaniei "catre Est sau Vest" este diversionista si are menirea de a arunca samburul indoielii in mintile unora mai labili!
Orientarea catre Vest este singura optiune,mai ales dupa 45 de ani de iad rosu de "orientare"catre Est!
O orientare catre Est ar duce Romania catre "modelul"venezuelian,care a transformat aceasta tara cu cele mai mari rezerve de petrol din lume,candva prospera si invidiata,intr'o catastrofa economica dominata de foamete si haos social!
Comparati tarile ramase in "spatiul de est",un caz tipic este Belarus,cu nivelul de dezvoltare al Romaniei dupa ce s-a orientat catre Vest!
Sau situatia mizera a Serbiei pe care o invidiam cand ne bucuram de "binefacerile"Estului!
In prezent PIB-ul Romaniei a crescut la dublu fata de aceste tari!
Nu mai vorbesc de insusi "farul luminos"al Estului ,Rusia,unde ziaristii sau oponentii sunt exterminati fizic!
Problema virarii catre Est a actualilor mafioti care au pus mana pe tara,in frunte cu Dragnea si Tariceanu,nu este nici pe departe ideologica(indivizii nu au ideologie) ci de salvare fata de o justitie independenta ,singura care poate functiona in Vest,pe care ar vrea-o subjugata intereselor proprii pentru a putea jefui "imunitar"bogatiile nationale!
Dupa modelul lui Putin si al camarilei sale!
Sunt convins ca o eventuala fortare a reorientarii Romaniei spre Est se va lovi de riposta ferma a romanilor si va insemna linsarea,politica, publica a actualilor mafioti!Teo

 

Est sau Vest, A fi sau a nu fii... Alb si Negru... Nu

conteaza decat sa porti si sa te porti cum e moda !
ACUM e moda Vest !
De ce Vest ?
Ce bunaciuni ne-a adus vest-ul, ca tot saracii Europei am ramas si sa nu va fie cu suparare dar suntem mai saraci decat am fost: vezi taierea industrie, nimicirea agriculturii, reformarea invatamantului de a ajuns sa produca analfabeti cu diplome universitare, etc., etc. Am ajuns o tara condusa de un der.bedeu penal cu diploma definitiva si irevocabila data de instanta ! O tara in care poti candida chiar si din Puscarie, sa castigi fotoliu de primar si apoi sa fii scos din a puscarie sa depui juramantul ... puscariasilor iara cand ti se da drumul sa ocupi fotoliul respectiv. Asta ne-a adus vest-ul...
A, era sa uit, de megaHaiducia cu ecoBonurile alea de 10 mii de euroi ce se daruiesc ghertzoilor hoti ce au furat suficient sa nu se uite la bani si sa-si ia masinutza electrica la pret de garsoniera !
Si asta din taxele platite de ai ce abia au banutzi sa-si ia o "rabla" adusa din vest.. Si uite cum ne intoarcem noi la vest...
Cred ca cantonarea sau mai bine zis, comiterea delictului de opinie de a nu fii in corul celor "doctzi" si a spune de ce vest ?, de ce est ? si de ce nu ceea ce ne e noua bine, este tot o reminiscenta comunista !

n-ai inteles articolul

autorul e ingrijorat de orientare anti-ue a coalitiei
psd+alde+udmr.
nu ne indeamna sa ne orientam noi spre est asa cum
intelegi tu.

eu vreau spre vest dar sa fim liberi,fara psd,fara rusi,
fara ue.
m-am saturat de tot felul de stapini...

@harapalb si nu numai, Est vs Vest

Si in opinia ta, sau a oricui vrea sa raspuna, cam care ar fi interesul Romaniei, spre est, spre vest sau de una singura?

Ca unul care cunosc istorie cit de cit si am trait pe vremea comunismului va spun CLAR: Rusia NU e o solutie in pofida faptului ca nu mai e comunista! Rusia pe unde a trecut a lasat doar nenoriciri, saracie si mizerie! Daca credeti ca nu-i asa mai studiati... In plus se vede treaba ca Putin a instaurat un soi de autocratie dictatoriala in care doar el si argatii lui au dreptul sa controleze tot. Un sistem care nu are cum asiguara o prosperitate generala si care dpdv al dreptatii sociale si a libertatilor este o cale total inchisa! Doar exaltatii si ignorantii pot crede ca Rusia ar fi o varianta.

Vest. Pai Romania se chinuie de vreo 500 de ani sa intre in Europa ca sa adere valorilor si principiilor ei doar ca nu am reusit datorita... , ghici ghicitoarea mea, ... ESTULUI! Ba turcii, ba rusii s-au opus mereu ca noi, sa putem intra in ridul tarilor civilizate de tip occidental! Oricum ai lua-o vestul ofera democratie si libertate care sint NET superioare oricaror oferte venite dinspre est! Adca orice om cu cap trebuie sa se intrebe in ce tara ar vrea sa traiasca in una ca Rusia, Ucraina, Moldova, Kazahsta sau intr-un ca Suedia, Franta, Danemarca, Germania, Italia sau chiar Spania unde multi merg sa lucreze.

In atari conditii cind ii vad pe unii cum vin cu aberatiile ca UE inseamna colonizare, sclavizaresau tragind cu ochiul spre rasarit, ma apuca bitzul si pt mine suna a masochism sau prostie crasa!

Da, mai e o varianta, ca Romania sa fie un soi de Elvetie, adica de capul ei, asa in bataie vintului oarecum. Lor le reamintesc ca asta e o utopie care nu are nici un sens. Romania nu e in mijlocul Europei inconjurata fiind de tari si neamuri civilizate ca sa-si poata permite sa fie de capul ei. In plus Elvetia chiar daca nu e in UE are foarte strinse legaturi comerciale si culturale cu ea si nu e chiar de capul ei si e la adapost. In plus si economic, tehnologic Elvetia e deja intr-o pozitie care sa-i permitita sa fie de una singura pe cind RO are de recuperat imense decalaje economice, materiale, culturale si de ce o mai fi.

Prin urmare, celor care se bat cu caramida-n chept si se cred mari si tari mioritici, uitindui-se cu fudulie neaprobatoare spre vest, le recomand cu caldura sa se uite in oglinda prima data si sa nu se imbete cu apa rece. Romania NU poate fi singura iar influenta estului nu ne-a adus mai nimic bun in istorie!

Desteapta-te roamne!

 

sunt de acord cu aproape tot ce ai spus c

cu anumite adaugiri : Romania nu trebuie sa intre in Europa.Romania face parte din Europa cu mult inainte altora care nici macar nu erau in Europa pe vremea cand stramosii tai erau aici . faptul ca Romania nu s-a alaturat "Europei civilizate" care a ucis si jefuit continente intregi ca sa aiba bogatia pe care tu o invidiezi acum este si din cauza ca Romania a fost mereu tradata de "Europa civilizata" , tradata si folosita ca si carne de tun tot timpul in istorie . ai zis bine de rusi si turci , poti adauga si tatarii si altii care au trecut prin Romania dar vad ca si tu ca si multi altii uiti mereu sa spui ca ai fost mereu tradat de cuplul germano-ungar .atat voiam sa adaug . daca esti roman adevarat nu ai cum sa uiti Basarabia dar nici Dictatul de la Viena asta ca sa-ti dau un exemplu de cea mai recenta tradare a germanilor si ungurilor impotriva ta!si mai sunt si altele , prea multe chiar !

@ Vlad Tepes, ai si tu dreptate pana la un punct

...dar ai uitat sa spui ceva de inconsecventa noastra, de o caracteristica de tradare cand esti partener cu cineva...Poate ca nemtii nu au uitat. Apoi sa nu uitam ca ne place minciuna si hotia. Uite chiar in aceste vremuri suntem pe cale sa legiferam hotia!!! Mai cunosti vreo natie care a facut asa ceva?

Sint 3 feluri de tari !

Multi semidocti incep sa birfeasca Romania ,zicind ca Romanii sint niste prapaditi ,care nu stiu sa se chibzuiasca si nu sint buni manageri si ne dau exemple Elvetia,Suedia,Anglia,Japonia Olanda ,
Belgia si alte state bogate si cu regim democratic.
Vreau sa stabilesc 3 tipuri de tari:
1-Tari care nu au luat biruri si nici nu au dat.
2-Tari care au primit biruri de la alte tari si au reusit sa-si mareasca veniturile
3-Tari care au dat biruri si au fost saracite.
Tarile care au luat biruri,acum se lauda cu
bogatiile lor si se uita cu dispret la sarantoci!
Printre cele mai mari tari saracite de biruri si de razboaile nimicitoare pe tara ,este Romania.Cele mai neomenoase actiuni au fost date de Rusia Tarista si de Rusia Stalinista bolsevica.
Turcii s-au multumit cu biruri.Rusii au cotropit Romania si a dorit sa o faca gubernie ruseasca.Au rapit Basarabia prin mijloace murdare .Acum Basarabia a fost partial rusificata prin metode barbare(gulag) si prin aducerea rusilor in Basarabia.Nici nu putem scrie cate nenorociri au adus tarii noastre
Acum ,prin spionii si oamenii de incredere ai rusilor ,cauta sa denigreze tara noastra. In Franta s-a creat o atitudine proasta datorita RRomilor si a raspindirea prin ziare ,exagerarea maruntisilor saraci si o minciunilor .Acum si-au inceput sa divizeze tara pentru a o scoate din UE
Asta este urmarea saracirii Rominilor prin biruri si tot felul de fapte mizerabile de catre tarile cotropitoare.

"manevra stanga-mprejur spre Est"

a fost gandita si pregatita din timp la Moscova. Acum ca rusii au control deplin asupra Casei Albe (aia din Washington DC), se pot dedica recuperarii Europei de Est pe care au pierdut-o in '89. Si probabil nu se vor opri la Berlin de data asta. Trump cu antieuropenismul si germanofobia lui va fi mai mult decat bucuros sa-l doara-n cot de ce fac rusii in Europa. Asa ca, toti aia care va temeati de NWO... bine ati venit la NWO!

 

@Nosferatu 22.03.2018, 18:01

Complet de acord, cu exceptia afirmatiei:
"suna a masochism sau prostie crasa".
Asta e valabil doar intr-o foarte mica masura. Vajnicii aparatori ai gunoaielor de la conducere, sau cei care sustin ca Estul e solutia, au interese! Follow the money! Li se rupe-n basca de Romania.

 

Banatul nu vrea alipirea la rusi , ramane restul cu teleormanul ...

NICIODATA in Banat nu se va mai vorbi limba rusa in scoli .

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor