Ziare.com

Comisia Iordache a terminat in 6 zile Legea privind statutul magistratilor. Ce urmeaza acum

de Bogdana Boga
Miercuri, 29 Noiembrie 2017, ora 19:07

   

Comisia Iordache a terminat in 6 zile Legea privind statutul magistratilor. Ce urmeaza acum
Comisia Iordache a finalizat miercuri, la o saptamana de la primele lucrari, dezbaterile pe Statutul judecatorilor si procurorilor, prima din pachetul de Legi ale Justitiei. Legea intra saptamana viitoare la vot in Camera Deputatilor, apoi in Senat, dupa care va ajunge la presedintele Klaus Iohannis.

Pe de alta parte, la Comisia speciala lucrarile vor continua de saptamana viitoare cu celelalte doua legi din pachetul Legilor Justitiei.

In cea de-a sasea zi, Comisia Iordache a transat ultima problema spinoasa din prima lege - raspunderea magistratilor.

Intr-un final s-a stabilit ca statul are dreptul sa se indrepte impotriva magistratilor vinovati de erori judiciare, dupa ce a platit prejudiciul fata de persoana vatamata, daca magistratul respectiv a actionat cu rea vointa sau grava neglijenta, ceea ce se va stabili printr-o hotarare penala definitiva sau printr-o masura disciplinara a CSM.

Ziare.com v-a prezentat, in format LIVE TEXT, desfasurarea dezbaterilor din Comisia Iordache:

19:07 - Comisia Iordache continua luni de la ora 10:00 lucrarile pe Legea 304/2004, privind organizarea judiciara.

19:00 - Dupa o saptamana de dezbateri, Comisia speciala a terminat discutiile pe prima lege, cea privind statutul procurorilor si judecatorilor.

Legea de modificare a Statutului procurorilor si judecatorilor a fost sustinuta cu 10 voturi pentru, 5 impotriva, inregistrandu-se si o abtinere.

Florin Iordache a precizat in randul modificarilor importante care au fost aduse legi: separarea carierelor, un principiu pe care "judecatorii si partial procuorii l-au imbratisat", marirea perioadei de practica a magistratilor la 3 ani, marirea perioadei in care un judecator/procuror trebuie sa stea la nivelul unei instante.

Legea 303/2004 va intra saptamana viitoare la vot in plenul Camerei Deputatilor si apoi va ajunge in Senat, camera decizionala.

"Saptamana viitoare va fi depus un raport, urmand ca in urma dezbaterii cu amendamente admise si respinse sa fie adoptat de Camera Deputatilor ca si prima camera sesizata. Senatul fiind Camera decizionala", a spus Iordache.

18:03 - PSD a respins unul dintre amendamentele pe care chiar social-democratii il depusesera si pe care au fost dezbateri aprinse in comisie in ultimele 20 de minute. Situatia este catalogata drept absurda de Stelian Ion si Alina Gorghiu.

17:55 - Florin Iordache s-a intors in sala, unde restul membrilor comisiei purtasera discutii in contradictoriu despre cine are dreptul sa conduca lucrarile in absenta lui. Alina Gorghiu l-a intampinat spunandu-i "ne-ati bagat in belea" ca ati plecat.

17:40 - Florin Iordache, presedintele comisiei, s-a retras pentru a intra in direct la Antena3, unde moderatoarea nu intelege daca statul e obligat sa se indrepte impotriva magistratului vinovat de o eroare judiciara si nici cu explicatiile fostului ministru nu se poate lamuri.

17:30 - In sfarsit, au trecut de articolul 96.

Iata ultimele aliniate votate, varianta asociatiilor de magistrati:

"Plata de catre stat a sumelor datorate cu titlul de despagubire se efectueaza in termen de maxim 1 an de la data comunicarii hotararii judecatoresti definitive.

Dupa ce prejudiciul a fost acoperit integral de catre stat, acestuia ii revine dreptul de a se indrepta cu actiune in regres prin Ministerul de Finante, impotriva judecatorului sau procurorului care cu rea credinta sau neglijenta a savarsit eroarea judiciara cauzatoare de prejudicii.

Termenul de prescriptie a actiunii in regres a statului impotriva judecatorului sau procurorului pentru erorile judiciare este cel din dreptul comun si incepe sa curga de la data achitarii integrale a prejudiciului de catre stat.

Competenta de solutionare a actiunii in regres revine, in prima instanta, Curtii de Apel Bucuresti - sectia civila. In cazul in care judecatorul sau procurorul impotriva caruia se exercita actiunea in regres isi exercita atributiile la curtea de apel competenta sau la parchetul de pe langa aceasta, actiunea in regres va fi solutionata de o curte de apel invecinata, la alegerea reclamantului.

Pentru exercitarea actiunii in regres este necesara stabilirea existentei relei-credinte sau a gravei neglijente a judecatorului sau procurorului prin hotarare penala definitiva sau in conditiile prevazute de art. 44-51 din Legea 317/2004 privind CSM, referitoare la verificari prealabile, cercetarea disciplinara, actiunea disciplinara si solutionarea acesteia prin hotarare definitiva".

17:23 - S-a votat pentru modificarile la aliniatele 7-13 varianta asociatiilor profesionale, care prevede ca statului ii revine dreptul sa se indrepte impotriva magistratului vinovat.

17:20 - Comisia a stabilit ca lucrarile sa se desfasoare azi pana la ora 19:00.

17:07 - Steluta Cataniciu (ALDE) sustine insa ca termenul de prescriptie sa inceapa la momentul in care statul achita prejudiciul, asa cum prevede amendamentul propus de Guvern.

17:00 - Catalin Predoiu (PNL) propune ca statul sa aiba termen de prescriptie de un an de la data in care s-a constatat reaua credinta sau grava neglijenta a magistratului (prin hotarare penala definitiva sau disciplinara).

16:52 - Acum se dezbate intens prescriptia, adica in ce termen are statul dreptul sa se indrepte impotriva magistratului, pentru a-si recupera banii platiti pentru eroarea judiciara.

16:47 - Sunt 3 ore si jumatate de cand se discuta azi in comisie si pana acum s-au dezbatut doar cateva aliniate din acelasi articol 96.

16:40 - Reprezentanta AMR mai sustine ca statul se poate intoarce impotriva magistratului cu actiune in regres, in caz de eroare judiciara, doar daca exista o hotarare penala definitiva care arata ca respectivul a actionat cu rea-credinta sau grava neglijenta.

16:38 - Stelian Ion (USR) sustine ca nu ar trebui stabilita competenta teritoriala, ci doar cea materiala.

16:34 - Se dezbate unde va fi introdusa actiunea impotriva magistratului - la Curtea de Apel de care tine domiciliul persoanei parate (magistratul) sau la sediul reclamantului (Ministerul de Finante - Bucuresti).

16:30 - S-a revenit in sala. Reprezentanta AMR sustine ca statului, dupa ce a platit prejudiciul, sa "ii revina dreptul" prin Ministerul de Finante de a se indrepta impotriva judecatorului care cu rea credinta sau grava neglijenta a savarsit eroarea judiciara.

16:07 - Din nou este pauza.

16:03 - Reprezentanta CSM sustine ca nu exista aviz de la Consiliu pe aceasta modificare. CSM considera ca actualul aliniat din lege este suficient.

15:58 - Catalin Predoiu (PNL) atrage atentia ca actualele prevederi ale legii referitoare la raspunderea magistratilor nu s-au aplicat niciodata, pentru ca Ministerul de Finante nu a exercitat actiunea de regres impotriva judecatorilor vinovati. De aceea, paguba a ramas mereu a statului.

15:57 - Florin Iordache sustine ca nu e normal ca doar statul sa plateasca mereu in caz de rea credinta sau grava neglijenta a judecatorului si spera ca toti cei prezenti sunt de acord cu el.

15:47 - Reprezentanta CSM sustine ca exista riscul ca procedura privind eroarea judiciara sa se suprapuna peste caile extraordinare de atac. Discutiile sunt tehnice, aplicate, insa este clar ca acest articol 96 din Legea 303 (dezbatut deja de 2 ore) este un punct foarte sensibil pentru sistemul judiciar.

15:34 - Steluta Cataniciu anunta ca ALDE preia unele dintre amendamentele Guvernului, dar sustine ca plata de catre stat a sumelor datorate in baza erorilor judiciare se efectueaza indata, nu dupa vreun termen cum sustinea MJ.

15:30 - Reprezentanta Ministerului Justitiei propune ca statul sa se poata indrepta impotriva judecatorului in termen de un an, din momentul in care a platit prejudiciul.

15:29 - S-a reluat sedinta. Reprezentanta Asociatiei Magistratilor propune niste conditii in care statul se poate intoarce pentru recuperarea prejudiciului impotriva magistratilor.

15:04 - S-a luat o pauza.

14:59 - Reprezentanta CSM atrage atentia ca "asta inseamna ca se vor genera niste procese inutile numai pentru ca vrem sa transformam actiunea in regres in actiune obligatorie".

14:57 - Aceasta schimbare este contestata de reprezentantii magistratilor. "Este o ingerinta directa asupra independentei judecatorului. Ne opunem cu desavarsire acestei forme", acuza reprezentanta UNJR la sedinta.

Replica vine de la Marton Arpad (UDMR) rapid: "Cum puteti spune ca este ingerinta asupra independentei faptul ca un judecator da o alta decizie?"

14:50 - PSD propune un amendament, care prevede ca, dupa ce prejudiciul a fost acoperit de stat in caz de eroare judiciara facuta din rea-credinta sau grava neglijenta, statul se indreapta impotriva magistratului vinovat. Mai exact, statul sa se indrepte obligatoriu impotriva magistratului si sa se elimine sintagma "se poate indrepta", cum stipuleaza actuala lege. Atat UDMR, cat si PNL sustin eliminarea sintagmei "poate".

14:49 - A trecut o ora si jumatate de la inceputul sedintei si de abia s-au votat 3 aliniate de la un singur articol 96, care vizeaza erorile judiciare si raspunderea statului pentru ele.

14:32 - Tot la propunerea PSD, s-a modificat si alt aliniat: "Pentru repararea prejudiciului, persoana vatamata se va indrepta cu actiune numai impotriva statului, reprezentat prin Ministerul Finantelor Publice. Competenta solutionarii actiunii civile revine tribunalului in a carui circumscriptie domiciliaza persoana indreptatita."

14:26 - La propunerea PSD, s-a adoptat o modificare a unui alt aliniat de la art. 96: "Nu este indreptatita la repararea pagubei persoana care, in cursul procesului, a contribuit in orice mod la savarsirea erorii judiciare". In forma initiala acest aliniat continea la final si formula "de catre judecator sau procuror".

14:12 - S-a trecut la vot. Un aliniat mult discutat a fost abrogat, spre nemultumirea reprezentantilor CSM si ai Opozitiei.

Iata textul abrogat:

" (4) Dreptul persoanei vatamate la repararea prejudiciilor materiale cauzate prin erorile judiciare savarsite in alte procese decat cele penale nu se va putea exercita decat in cazul in care s-a stabilit, in prealabil, printr-o hotarare definitiva, raspunderea penala sau disciplinara, dupa caz, a judecatorului sau procurorului pentru o fapta savarsita in cursul judecatii procesului si daca aceasta fapta este de natura sa determine o eroare judiciara".

14:04 - Alina Gorghiu (PNL) spune ca aceasta abrogare risca sa goleasca de continut raspunderea patromoniala a statului in caz de eroare judiciara.

13:58 - Se discuta de jumatate de ora despre abrogarea a doua aliniate din art.96. Reprezentanta CSM arata ca aceasta abrogare inseamna ca toti cetatenii care sunt nemultumiti de o hotarare in instanta pot acuza o eroare judiciara, ceea ce ar insemna ca nu se respecta autoritatea lucrului judecat, iar instantele vor fi inundate de astfel de procese.

13:52 - Nicolae Moga (PSD) are o interventie lunga in care sustine ca in lege sa se tina, in general, cont de drepturile cetatenilor, fara sa spuna concret la ce se refera.

13:43 - Ioan Cupsa (PNL) anunta ca liberalii vor prelua si vor sustine punctele de vedere exprimate de asociatiile profesionale de magistrati.

13:40 - Stelian Ion (USR) atrage atentia ca legea este dezbatuta prea repede, "pe genunchi", si se pot face erori grave astfel.

13:38 - Serban Nicolae (PSD) sustine ca in aceasta lege nu se poate stabili modul in care un cetatean se poate indrepta impotriva statului ca urmare a unei hotarari judecatoresti pe care o considera nedreapta.

13:31 - Incepe dezbaterea de la articolul 96 despre raspunderea magistratilor. Fiecare dintre participanti isi spune punctul de vedere legat erorile judiciare si cum se angajeaza raspunderea magistratilor si a statului.

13:28 - Iordache anunta ca pe Statutul judecatorilor si procurorilor a primit un punct de vedere de la Asociatia Magistratilor, care va fi distribuit membrilor comisiei.

13:25 - Presedintele Comisiei, Florin Iordache, deschide sedinta cu cateva minute intarziere fata de ora anuntata (13:00).

Iata concluziile din:
Urmareste Ziare.com pe Facebook  si pe Instagram  Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 8084 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
26 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

fasaiala MARE... statului ii revine DREPTUL in loc de OBLIGATIA de a

se indrepta "impotriva magistratilor vinovati de erori judiciare, dupa ce a platit prejudiciul fata de persoana vatamata, daca magistratul respectiv a actionat cu rea vointa sau grava neglijenta, ceea ce se va stabili printr-o hotarare penala definitiva sau printr-o masura disciplinara a CSM"... balagii...

 

Efecte perverse?

Ma insel eu, sau au inceput sa apara efecte perverse ale luptei noastre pentru a apara Justitia?
Ce s-a intamplat, blat,intelegeri pe sub masa?
Dupa ce ca aveau salarii si pensii uriase, si-au mai adaugat un avantaj la pensii capata asistenta medicala gratuita pentru ei si soti,proteze gratuite de parca ar fi saracii societatii... iar din raspunderea magistratilor s-a ales praful.
Eu nu mi-am pierdut bunul simt, nu vreau sa mai lupt pentru "apararea Justitiei"!

 

ANTI psd+alde

Cine este Ciordache?

 

Cum e posibil așa ceva?

... PSD a spus sau a propus ca magistrații să facă un control psihiatric o dată la 5 (cinci) ani. De ce asta, de ce numai magistrații? De ce nu li s-ar face control psihiatric și politicienilor, innebuniți de atat bine?
Dacă e să le analizăm comportamentul și vocabularul, mai bine de trei sferturi dintre ei ar trebui să fie gardieni in penitenciare sau el inșiși deținuți. Iată o dovadă a nebuniei, parlamentarii vor girofare. Păi de ce cand ei, de un an deja, lucrează numai și numai impotriva justitiei? I-am plătit un an degeaba. Pentru țară, pentru oameni ce-au făcut parlamentarii din 11 dec pana azi, acum? Nimic!

De-aia...

Pt că e posibil sa nimerești o judecătoare spălată pe creier că tine basista care te trimite nevinovat la parnaie ,de-aia! Șoferii profesionisti fac din 6 in 6 luni control medical ,inclusiv la "dibla" , ai răspundere nene.. o lege poate fi indreptată ,destinul unui om nu . Mai ales daca nimerești un procuror că portokala distrugătorul de destine ,vieți...

Propun administratiei Ziare.com,ca si postacii de

pe sait sa aiba avizul domnului doctor psihiatru Hanibal Dumitrascu,sau Andrei Firica !

Nu-i mai apara Silvia!

PSD s-a hotarat sa cedeze acolo unde nu-i intereseaza, ca sa castige ce si-au propus. Poate asta a fost planul – foarte ingenios!
Iar "coana Joitica", dama sensubila, s-a lasat sedusa, a cedat.

Departe de mine sa am macar 00001% simpatie rosie dar...

de cand e lumea si pamantul fiecare muritor a avut, are raspundere pt ceea ce face, spune, etc...muncitorul care la strng, turnatorie, mecanica etc , taranul care planteaza, cultiva , inginerul care nu respecta un proiect , doctorul care taie altceva decat ce ar trebui (vezi Ciomu), si oricare alt personaj de pe planeta care isi face eronat, defectuos, intentionat gresit obligatiile profesionale trebuie sa raspunda dar limitele , felul, valorile raspunderii sa nu il faca sa se inhibe, sa nu fie stresat, conditionat ca el sa nu mai produca ceea ce legea, functia, meseria o cere ...Nu poti da la rebut un produs si sa nu acoperi paguba, nu poti trimite la cambuza, hazna , priponeala un om din motive inventate, aberante, dusmanie, ordin , asociere la grup infractional etc ..raspunderea magistratilor trebuie analizata, cantarita, pregatita cu atentie si fara o forma care sa duca la ,,decat sa platesc sau sa pierd functia", mai bine las pe altul sa raspunda in locul meu...lipsa legilor sau legile cu interpretari duc la abuzuri...sa avem legi corect explicite si fara ,,erori" de procedura si fara dosare dedicate ori la comanda si nici sa nu distrugem vieti doar pe ,,autodenunturi" ale unora care prin asta scapa de raspundere ...apoi condamnari cu suspendare pt fapte deosebit de grave, omoruri, delapidari, talharii etc si pt un hot de o paine ori pt o injuratura sau imbranceala sa trimitem romanii la puscarie si, in final, corect ar fi ca politicienii care se cred mai presus decat muritorii de rand sa primeasca un ,,spor" de odihna , astfel incat sa fie descurajate abuzurile, traficul, coruptia, etc ....spune unu ca daca va aparea raspunderea financiara a magistratilor , instantele vor fi asaltate de procese...pai asta ar insemna ca ori cel care face actiune impotriva magistratului sa plateasca cand se constata in justitie ca a acuzat tendentios, calomnios , ori magistratul sa fie indepartat deandata si sa plateasca ...cum la noi se obisnuieste dupa modelul interlopilor sa nu gasim bunuri , valori pe numele vinovatului, sa se treaca precum la medici la asigurare de genul ,,malpraxis" sau, si taxa pt valoarea ceruta de petent, timbru ca in civil...

 

perfect de acord!

n-am nici o obiectie de facut! perfect de acord cu ce ai scris!

Sigur că urmăresc știrile și ce se intamplă in țară pentru că nu mi-

... -e indiferent in ce țară trpiesc!
Mă uit inspre parlament și constat cu mare durere in suflet ce puțini sunt cei care se declară fățiș impotriva condamnatului și inculpatului din fruntea parlamentului.
De fapt, vreau să evidențiez ce puțini sunt cei din parlament care nu fură.

Dupa lecturarea acestui subiect, intreb...

Daca un judecator de prima instanta, judecatorie sa zicem, da un verdict, o hotarare, o solutie la un dosar si la recurs intanta superioara, sa zicem tribunalul si tot asa , se da o solutie total opusa anterioarei, se considera ca magistratul de la instanta inferioara e bun de plata?? Intreb....si daca un proces dus pina la ICCJ unde acuzatul castiga, este exonerat, judecatorii de la instantele inferioare , procurorul de caz si partial seful lui care a avizat dosarul devin responsabili??Cine ma poate edifica? Multumesc.

Ha-ha:-) 1) kOmisia ciordache e neconstitutionala

2) kOmisia ciordache a terminat=distrus=facut praf=ciomu.uit legea. Pai de aceea a si fost pus.

pacifistul...

DA,o analiza pertinenta.Ciumacii care striga in piata fara sa stie de ce,fara sa citeasca legea,ar trebui macar sa citeasca cele cateva randuri scrise de nick Pacifistul...

sper ca exista si un back-up al actualei situatii

sa-i ajute pe cei care vor veni la putere sa repuna lucrurile in ordine.

 

Promisiuni pentru magistrati pe buzunarul sărmanilor sărmani

Așa cum PSD-iștii iși cumpără voturile de la săraci cu o sticlă de ulei și o pungă de mălai, iată, acum, comisia Iordache, folosind aceeași metodă, incearcă să-i cumpere pe magistrați promițandu-le medicamente și proteze gratuite pentru membrii familiilor lor.
Atenție oameni buni! Aceste servicii vor trebui plătite de cineva și acei cineva vom fi noi, cei care abia trăim, abia ne descurcăm din puțin de pe o zi pe alta. Comisia Iordache face cadouri dand lovitura la buzunarele noastre pentru că, in nici un caz, nu va scoate bani din buzunar Iordache.

silvia_h...

Nu te mai tot plange acum cand pensia iti tot creste.Trebuia sa te plangi cind iti taia base si udrea si boc(idolii tai)veniturile si tva 24%,benzina 6,5 lei.Tu esti clar spalata pe creier,vezi precum calul.Ai mai fost si profesoara (e drept,doar de lb rusa),oricum te ocupai de educatie.Ce sa invete un copil de la tine?! citeste noile amendamente la legea justitiei,sa vezi ca sunt ft corecte.Vrei tot justitia facuta de Macovei care aresteaza oameni fara vina?,oricine,inclusiv procurorii sa plateasca pt faptele lor.Ori tu vrei tot justia lu' Udrea care e libera desi are:
5 case in Bucuresti
4 terenuri in baneasa
mosie la nana
4 mil euro in conturi
actiuni in valoare de 2,5 mil euro
cabana in Bucegi.
De ce nu te intrebi de unde ?!,procurorii au descoperit ca toata averea lui Dragnea e de 700.000 euro,ori te faci ca nu stii?,ori crezi aberatiile cu conturi secrete,plantatii in Brazilia !?,dute mai femeie la Bicaz ,ca esti aproape,dute macar la casa memoriala Bacovia,sa iti mai aerisesti creierul imbacsit de ura si rautate fara margini !!

Ce urmeaza? Demonstratii, alegeri, DNA, Iordache in

puscarie, Dragnea si Tariceanu trasi pe roata. Un inceput bun..

Bravo Iordache! Asa se lucreaza! Daca vrei sa faci

..ceva pentru Romania! Daca nu ai facut nimic niciodata te gandesti cum sa faci 5000 amendamente!

Nu-i doare pe ei,cine plătește erorile...

Ținta acestei comisii,este să-și scape actualii lideri de PĂCATE,scoaterea la lumină a colegilor asemenea lor din detenții și,CEA mai importantă țintă:Președintele ca a 3-a putere in stat și care nu le mai aparține!
Doamne ferește de situația cand ar caștiga și acest pol de putere și parlamentul!Atunci ar aplica contrara acestei directe și se ințelege care ar fi!
Dar,ROMÂNII NU SE MAI DEȘTEAPTĂ?Că treji pot ajunge numai cu apă de la puț,cealaltă fiind dovedită că imbată la volan!

 

penali

Si uite cum scapa penalii din guvern!
Dati legile astea dupa ce fac penalii parnaie.

 

11 luni ! doar atat a trecut de cand psd-alde udmr conduc...

... si ni se pare o eternitate !

Jos cu aceste partide antinationale !

Vremea vorbelor a trecut!

Trebuie iesit masiv in strada.

 

...

Fortele speciale americane, inca au intrat in forta peste Parlamentul Romaniei, ca sa-l execute pe nesupusul Iordache?

 

Scrieti ba corect...

ART. 96

(1) Statul răspunde patrimonial pentru prejudiciile cauzate prin erorile judiciare
(6) Pentru repararea prejudiciului, persoana vătămată se va indrepta cu actiune numai impotriva statului, reprezentat prin Ministerul Finantelor Publice. Competenta solutionării actiunii civile revine tribunalului in a cărui circumscriptie domiciliază persoana indreptătită.
(8) După ce prejudiciul a fost acoperit integral de către stat, acestuia ii revine dreptul de a se indrepta cu acțiune in regres prin Ministerul Finantelor Publice, impotriva judecătorului sau procurorului care cu rea credință sau neglijență a săvarsit eroarea judiciară cauzatoare de prejudicii.
NA CA V-A FACUT PLACEREA SOROSISTILOR!E corect ,sa plateasca staul nu?Adica tu???Bai, tie la servici cand gresesti iti plateste statul si dupa aia iti ia banii tie patronul ???N-ai zburat in secunda doi??Pana si doctorii platesc malpraxisul!Judecatorii nu ,ca au cate 4!Of of popor de ,numai spun ca iar ma depuncteaza madam IED!

 

Bre baale, raule si ipocritule!

Da de ce nu scrie si sa se indrepteze statu in contra lu politicianu hotz ca tine, carele a furatu din banu public?
De ce sa nu raspunda si politicienii pentru faptele lor?
De ce sa nu raspunda si politicienii, material si penal, pentru prejudiciile materiale cauzate scumpei noastre patrii?
-Ex. legi proaste ( exact ca cei care le-au votat!).
Sau prejudicii de imagine, ca alea de le cauzara nentu draknea si nentu taricean, de cand cu rezbelu lor cu statele paralele ale americii!
De ce sa raspunda to(n)ti, dar ei nu, niciodata?
PS Ba voi stiti bancu cu ratza?
Ratza-i dreaku!!!

mutilarea independentei justitiei

cum adica sa plateasca? E independent! daca vrea plateste daca nu vrea nu plateste. eu zic ca nu plateste ca isi aplica singur prezumtia sau certitudinea de nevinovatie valabila doar pentru ei.
Ca de aia curg de la cedo condamnari cu nemiluita.

 

Dumnezeu a facut lumea in 6 zile.

Comisia Iordache a terminat in 6 zile Legea privind statutul magistratilor.
Ce urmeaza?
Cred ca ciordache se va odihni, ca Dumnezeu, nu?
Ca doar nu o fi vreun stahanovist...

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor