Potrivit unor surse din industrie, Intel a purtat negocieri cu Sony încă din 2022 pentru a obține un contract în valoare de 30 de miliarde de dolari, vizând motorizarea viitoarei serii de console PlayStation 6. Dacă ar fi reușit, acest parteneriat ar fi asigurat Intel comenzi consistente pentru următorii cinci ani, oferind companiei americane o stabilitate financiară necesară în contextul problemelor recente cu procesoarele pentru desktop.
Intel a depus eforturi considerabile pentru a-și demonstra capacitatea de a concura cu AMD, inclusiv prin lansarea acceleratoarelor grafice pentru gaming. Deși lansarea primelor soluții grafice Intel a fost primită cu scepticism, această mișcare ar fi fost parte a unei strategii mai ample, menite să poziționeze Intel ca o alternativă viabilă pentru AMD și soluțiile sale grafice Radeon.
Cu toate acestea, negocierile cu Sony s-au împotmolit atunci când a venit vorba de împărțirea profiturilor și de asumarea responsabilității pentru potențialele probleme de compatibilitate. Trecerea la o platformă Intel ar fi ridicat numeroase provocări pentru Sony, inclusiv adaptarea uriașei biblioteci de jocuri pentru PS5 la noua arhitectură. De asemenea, ar fi existat dificultăți legate de dezvoltarea jocurilor pentru PS6 pe o platformă Intel, dar concepute inițial pe arhitectura AMD. Sony ar fi dorit să transfere o parte din aceste riscuri și costuri către Intel, o propunere la care compania americană nu a fost dispusă să adere.
Pe lângă dificultățile privind profitabilitatea și compatibilitatea, este posibil ca performanțele promise de Intel pentru noul SoC să nu fi atins nivelul așteptărilor Sony. Dependența deja existentă a Sony de soluțiile AMD ar fi făcut și mai dificilă o tranziție către o altă platformă hardware. Astfel, parteneriatul cu Intel a fost în cele din urmă abandonat, iar Sony a decis să continue colaborarea cu AMD.