Oamenii de stiinta de la Google au dezvoltat primul program de calculator capabil sa invete o gama larga de sarcini de unul singur. Programul este considerat primul pas semnificativ in directia obtinerii unei inteligente artificiale.
Programul, sau "agentul", asa cum il numesc creatorii sai, a invatat sa joace 49 de jocuri de computer vechi si a gasit propriile strategii pentru a castiga, scrie The Guardian.
In viitor, aceeasi abordare va putea fi folosita pentru masinile care se conduc singure, pentru telefoanele inteligente care actioneaza ca un asistent personal sau pentru cercetarea stiintifica in domenii precum schimbarea climatica si cosmologia.
Programul a fost creat de DeepMind, compania britanica achizitionata de Google anul trecut pentru 400 de milioane de lire sterline, care are ca scop sa construiasca "masini inteligente".
"Agentul" este considerat a fi o evolutie fundamental diferita fata de incercarile anterioare de a crea inteligenta artificiala, cum ar fi programul Deep Blue, care l-a invins la sah pe Gary Kasparov in 1997 sau programul Watson, al IBM, care a castigat jocul Jeopardy! in 2011.
In ambele cazuri, computerele au fost programate cu regulile jocului si strategii specifice pentru a depasi performantele omenesti prin puterea lor de calcul. "Agentul" se bazeaza insa pe algoritmi care invata singuri, spun creatorii sai.