Ziare.com

Romanii care muncesc in strainatate, printre cei mai afectati de modificarile fiscale de la 1 ianuarie 2018

Sambata, 22 Aprilie 2017, ora 23:06

   

Romanii care muncesc in strainatate, printre cei mai afectati de modificarile fiscale de la 1 ianuarie 2018
Modificarile la Codul Fiscal, pentru introducerea impozitului pe venitul global, anuntata de PSD pentru 1 ianuarie 2018, ii vor afecta foarte mult pe romanii care pleaca la munca in strainatate, chiar si in alte state din Uniunea Europeana.

Potrivit Profit.ro, draftul de proiect, care se afla in discutie la Ministerului Finantelor, prevede ca impozitul pe venit se aplica in cazul persoanelor fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania, pentru veniturile obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei.

Asta inseamna ca romanii care pleaca sa munceasca in alta tara vor datora impozit statului roman, daca nu-si muta rezidenta fiscala in tara in care se duc. "Riscurile sunt foarte mari ca acestia sa fie impozitati de doua ori, de statul in care lucreaza, dar si de statul roman, a declarat pentru Profit.ro Gabriel Sincu, director executiv al departamentului de asistenta fiscala si juridica la EY Romania.

In prezent, un roman care munceste cu contract de munca in strainatate plateste impozit doar in tara in care castiga veniturile. Daca se vor aplica noile reguli, asa cum sunt prevazute in draftul de modificare a Codului Fiscal, pentru a nu plati impozit si in tara in care castiga banii, si in Romania, persoana respectiva va trebui sa-si mute rezidenta in afara Romaniei.

Cardul de masa Up Dejun iti aduce discounturi de pana la 50% la categorii precum: abonamente de servicii medicale Regina Maria, curierat DPD, card de carburant OMV Petrom, produse de birotica si papetarie Lecom, solutii de digitalizare, tracking GPS flota auto de la iTrack si altele. Obtine oferta AICI!

Mai mult, persoana care doreste sa isi schimbe rezidenta trebuie sa completeze si sa depuna la autoritatea competenta din Romania un formular, cu 30 de zile inaintea plecarii din Romania pentru o perioada sau mai multe perioade de sedere in strainatate care depasesc in total 183 de zile, pe parcursul oricarui interval de 12 luni consecutive, si sa faca dovada schimbarii rezidentei fiscale intr-un alt stat.

"Trebuie sa am mare grija cum gestionez toata partea asta (de schimbare a rezidentei, n.r.). La perioade mai scurte, care nu permit mutarea rezidentei fiscale, impozitarea se va face in Romania", a atentionat Sincu. In plus, daca vor pleca din tara fara sa-si schimbe rezidenta, persoanele respective vor plati impozit si in Romania, pana vor avea schimbata efectiv rezidenta.

Citeste si:

Angajatii isi vor plati singuri impozitul pe venit

Ce prevede proiectul Ministerului de Finante privind impozitul pe gospodarii. Cine si cat plateste, dar si cine e scutit

Fost sef ANAF: Impozitul pe gospodarie, o prostie in stare pura. Fumigena propagandistica sau ideea unui politruc desprins de realitate
Urmareste Ziare.com pe Facebook  si pe Instagram  Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 50669 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
38 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Stiam,am atentionat demult ,de cand au aparut discutii pe IVG!

Salve!

Am anticipat ,ca asa ceva ,se va intampla.Mai mult
,am spus ,ca cei vizati,vor fi ,cei ce lucreaza in afara Ro,in UE sau afara UE.
Cei cu contracte prin firme romanesti ,si cei cu contracte cu firme de afara ,au o situatie diferita,fiscalizata diferit.
Oricum am avertizat ,CA VALUTA "STRAINILOR" E TINTA,si ca vor fi foarte probabil suspusi dublei impozitari.Pentru ca la final aceasta se doreste!
Nu sunt bani ,dupa toate aberatiile propuse de PSD!

Nu-mi vine sa cred ,cum am putut face aceasta predictie.

Stima,
gg

 

Banditii de la finante

Sa vezi procese frate cu prostii de la ministerul finantelor.
E clar ca nivelul intelectual al celor care fac aceste legi este sub nivelul marii!!
Pana si ultimul "capsunar" stie mai multe decat sefii finantelor din Romania. O data ce platesti impozitul pe ceea ce muncesti intr-o tara europeana este clar ca nu se mai poate impozita a doua oara, dar hotii de la psd cred ca pot mulge de peste tot.Asta pana vor incerca sa mulga taurul.....sa vezi lovituri de corn ce o sa ia.....

 

Romanul ghita dracnea a gasit un job in Germania

Am sa dau un exemplu concret:
1.900 € salariul lunar brut
- impozit pe lohn (salariu)
- asigurare medicala
- -.- pensie
- -.- somaj
--------------
1.300 € primeste virat in contul bancar.
Din banii astia trebuie sa-si plateasca casa+masa, mai o haina, un pantof, o bere. Trimite ceva si familiei din tara.
Asa ca, ce i-ar mai putea impozita pesedeaua? Fara gluma.
---
*Alta e situatia celor trimisi prin firme romanesti, acolo depinde de ce declara aia la fiscul din tara.
**Cei care lucreaza la negru nu platesc nicaieri impozit, nu se pun.
*** Hotiii si cei care trimit fetele la "produs", iarasi nu se pun.

FALS!

Daca platesti impozit in Germania atunci nu mai platesti si in Romania (Asta inseamna sa ai rez. fiscala in Germania). Informeazate inainte sa aberezi.
Exista si niste protocoale semnate intre Ro si cam restul lumii menite sa evite dubla impozitare si care dateaza de inainte sa te nasti tu.

 

gresit

citeste ce am postat deja. din 2016, orice roman e rezident fiscal in Ro pana atunci cand solicita a.n.a.f schimbarea rezidentei fiscale. primesti o instiintare care spune ca ai fost sters din evidentele fiscale din Ro. in caz contrarm trebuie sa platesti c.a.s.s. chiar daca nu ai nici un venit. se calc in functie de salariul minim pe economie. anul trecut era 180 de euro. anul asta, a crescut salariul minim.

Noroc ca romanii sunt harsiti in lupte d-astea, asa ca ...

...in final va fi o lupta intre banditii Fiscului romanesc si romanii care se apara cum pot!
Rezultat sigur: si mai multi romani vor cere alte cetatenii si se vor duce cu familiile pentru totdeauna, nevrand sa mai vada Romania nici in fotografie!
Alde pesedeaua sunt complet pe aratura, vor sa scoata bani si din piatra seaca si din izma creatza, ca dupa ce au promis marea cu sarea ca sa fie votati, acum nu mai stiu pe unde sa scoata camasa!

Zis CristiUSA 23.04.17, 00:55, poti si argumenta?

Ce anume e fals din ce am postat?
Am dat un ex. oarecare, un roman munceste in D, plateste impozit acolo.
Ex. poate fi inteles si de un copil de clasa V. Deci?

 

Impozitati fraierii care muncesc!

De la trintori oricum nu o sa vezi un ban.Dar trebuie platiti regeste.Sa ne (re) amintim:
-peste 40000 popi platiti cu salariu gras de la stat,scutiti de impozit,biserici,case parohiale,manastiri construite ca .ula in rezervatii naturele,toate moca.
-peste 40000 de gabori,platiti regeste,fara impozit,plus pensii nesimtite.
-peste 40000 consulatanti fiscali,fisc,etc
-sparlamentari,tiganime asistata,isu,administratie publica,primari,etc
-peste 2 milioane care nu dau un leu la asigurari sociale,dar se inghesuie moca la spitale,scoala moca,bani moca.
Toti cei enumerati mai sus,votanti psd,sug p[omeni de la cei(putini) care muncesc 8-12 ore /zi,deseoari si simbata,duminica,fac cursuri recalificare anual,etc,etc.
Muriti ba pesedeilor!

_

Singurul caz de care stiu ca se poate sa platesti impozit in doua tari este urmatorul:
Ai rez. fiscala in tara A iar acolo impozitul este mic, sa zicem 10%
Iar cetatenie in tara B care are impozit mare, sa zicem 30%
Atunci tara B poate cere diferenta de la 10% la 30% si atunci poti fi impozitat si in tara B cu 20%

@cristi si hc-t

in UE nu exista dubla impozitare ...se impoziteaza venitul din salariul acolo unde esti rezident peste 183 zile din an ( jumate de an plus o zi pentru cei care stiu matematica ) acceasta intelegere este semnata de toate tariile din UE plus Romania mai are acord cu multe alte tari in afara UE pentru evitarea dublei impozitari dupa accelasi principiu .asa ca numai aberati nici uni nici alti ca azi e sf. gheorghe

Uite cum mi se impoziteaza mie in Romania

..de doua ori salariul.
Sint suficient de prost incit sa am venit Numai din salariu.(blestemul machidonului: sa-ti dea Dzeu sa ai bani numai din salariu).
Scirbiciul la o multinationala este suficient de stresant ca sa-mi dea de lucru toata ziua(inclusiv in weekend...cum--"sarcini" prin email..fra si asta,si asta..),incit sa n-am timp(si energie) ptr altceva.
Putinii bani care-mi mai ramin,ii mai pun in banca.Banca imi impoziteaza putinele "venituri" cu 16-18% pe an,desi se foloseste moca de banii mei.Dubla impozitare!
Nu ma bag la bursa,sint prea multe tzepe.Acasa nu pot sa tin banii,ma tilharesc astia in seara in care am scos banii din banca(dau in primire functionarii de la banca,cu adresa,ect,interlopilor).

Mama lor de strain ! Spune PSD ! ca doar ei ne incurca planurile....

Cu o majoritate coplesitore toti de afara au votat contra PSD pai hai sa le fortam mina odata pentru todeauna .
Dragi Romanini daca sinteti la procesul de mutat de ce nu mergeti mai departe si renuntati si la cetatenia Romana " ca de va iau taxe . Mai mult veti fi mai putin inportiva nostra .!

 

"Mai putini impotriva voastra"?

Adica impotriva celor 18% votanti pesede?
Adica impotriva asistatilor sociali, interlopilor, pensionarilor cu Alzheimer si bugetarilor-taietori-de-frunza-la-caini?
Pai voi o sa ramaneti sa platiti impozite si sa munciti pentru ajutoarele si pensiile voastre, plus pentru a avea ce fura politichia damboviteana!
Atunci sa va vad!

Nu intelegi sensul glumei dar asta este .

I'm gonna have to get a restraining order for this guy lol .
Do me a favor love me less . lol
btw i love grils ,jest saying!
I don't know about you ! but I'm not judging!!

 

sugerez "pe aceasta cale" pesedeilor:

... daca vretzi bani atunci introducetzi "impozit pe IQ" celor care v-au votat :)) .. formula fiind simpla: 1/IQ pt calcul proportional :))

.. si asa va creste PIB-ul real :))

E o lege

Internationala,impozitu se aplica mumai in tara unde ai produs venitu si nu poti fi impozitat de doua ori.Daca intre Romania si tara unde lucrezi exista un acord,ca poti plati si in Romania,atunci se schimba,dar ma indoiesc ca o tara care iti da un salariu,ii convine,sa piarda impozitu,in favoarea Romaniei.Dar ma rog cu un Guvern in deriva,care isi cauta noi surse de impozit,nu te mai mira nimic.au nevoie de bani,toti avem de ce nu, confisca averile penalilor,de ce nu da amenzi consistente,bani care intra la buget,la contrabandisti,de tigari...de orice,le iei averile cand i-ai prins,la fel si politistii,care isi iau spagi...le confisti totu.Asa zisi capsunari tin tara,prin banii trimisi.Or sa inceapa sa se fereasca,nu o sa mai investeasca in tara,isi mai construiau,renovau case... totu se va face in mai mica masura si pe ascuns.

 

FALS!

Depinde de rezidenta fiscala si NU de tara unde ai produs venitul.
Atentie rezidenta fiscala poate fi diferita in unele cazuri de rezidenta de domiciliu.

Ai dreptate

Dar esti pe state in Germania,unde esti, platesti taxe la Germania...deci chestia cu rezidenta cade in cazu Romaniei...e absurd as platesti de doua ori,cind impozitele sunt mari...ma rog iti dau de o bere,cand vin in vizita...dar nu sari pe mine,ca pierzi trenu...

nu ai dreptate

e vb de rezidenta fiscala. eu am cetatenie canadiana, locuiesc in Ca de ani buni insa... dupa mintea celor de la a.n.a.f rezdient fiscal in Ro pana am solicitat sa imi schimb rezdenta fiscala. toti romanii vor fi buni de plata, indiferent pe unde lucrezi. cum spune cineva, daca lucrezi in Germania, platesti acolo. da, asa e. insa legiutoul roman te considera dator sa platestin in Ro pana nu soliciti schimbare rezdentei fiscale in Germania. asta e smecheria. deci, esti dator sa platesti taxe in tara pana cand soliciti tu incetarea acestei situatii. problema va apare in momentul in care vei avea nevoie de ceva din tara si te vei trezi dator la a.n.a.f. ai obligatia de a solicitata schimbarea rezidentei fiscale inainte de a pleca sa lucrezi. nu conteaza in ce tara si ce taxe platesti, care este statutul tau acolo. esti fortat sa platesti in Ro pana soliciti modifcarea rezidentei fiscale. asta e smecheria facuta de ponta. in 2012 introduce rezidenta fiscala si prevederea ca orice roman e rezident fical in Ro, situatie care inceteaza doar in momentul completarii formularului https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/A2_74_2012.pdf in noul cod fiscal din 2016 introduce obligatia platii c.a.s.s. chiar daca nu ai nici un fel de venit. citeste prevederea din codul fiscal/

De ce nu vrei tu sa citesti legea?

De ce nu vrei tu sa citesti legea?
ART. 180 (
Legea nr. 112/2016)
(1) Persoanele fizice care nu realizează venituri de natura celor mentionate la art. 155 sau
care realizează venituri lunare exclusiv din investitii si/sau din alte surse ale căror baze lunare
de calcul se situează sub nivelul valorii salariului de bază minim brut pe tară si nu se
incadrează in categoriile de persoane exceptate de la plata contributiei sau in categoriile de
persoane pentru care plata contributiei se suportă din alte surse datorează contributia de
asigurări sociale de sănătate astfel:

a) lunar, prin aplicarea cotei individuale de contributie asupra bazei de calcul reprezentand
valoarea salariului minim brut pe tară, si au obligatia să plătească contributia de asigurări
sociale de sănătate pe o perioadă de cel putin 12 luni consecutive, incepand cu luna in care
se depune declaratia prevăzută la art. 181; sau
b) la data la care accesează serviciile acordate de sistemul public de asigurări sociale de
sănătate potrivit legii, prin depunerea declaratiei prevăzute la art. 181, aplicand cota
individuală de contributie asupra bazei de calcul reprezentand valoarea a de 7 ori salariul
minim brut pe tară.

majoritatea romanilor

din UE sunt muncitori migrantzi pe durata limitata . in final revin in romania unde de fapt au investit ce bani a facut in UE.si-a luat casa , loc de veci etc. pentru romanii stabilitzi definitiv 'afara' legea din romania nu are nici un impact. nu aduc bani in romania , nu am un cont de banca in romania nu am o adresa in romania ,ce sa taxeze? cei ce fac naveta de paste si craciun si-si pun banii in banca sau cumpara proprietatzi si au o adresa in romania unde sa-i caute fiscul sunt buni de plata pentru ca figureaza in cataloagele din romania. daca ai de gand sa faci naveta la munca in UE este nevoie sa-tzi declari plecarea din tzara si schimbarea de domiciliu sa fii scos din evidentzele fiscului.

@pilula-patrula-alpatrlea-etc 2:19-Chestia cu Alzheimer...

...este spusa intr-un sens figurat, adica se refera la batrani dusi de pe lume, care nu mai judeca, nu neaparat la Alzheimer in faza finala! Adica gurile stirbe care urlau langa palatul Cotroceni acum catva timp!
Tu de fapt intelegi, da vrei s-o faci pe istetzu'!

cainele moare la drum lung si tu de grija altuia.

da' de aia de la Victoria ce zic? aia n-aveaau gura stramba si fata schimonosita de ura?
In loc sa vada meciul la tembelizor cu berea-n mana trebuiau sa se duca la vot... nu s-au dus... sufera democratic consecintele...
cu impozitul pe gospodarie nu vor fi probleme, trebuie numai sa treaca o perioada de seceta pana da ploaia...

Prin prostie crasa PSD-ALDE saboteaza interesul national!

Este cea mai sigura cale de a goli Romania de romani si a-i convinge sa ramana definitiv "afara"luandu-si familia cu ei!
Daca acest dezastru demografic nu-i intereseaza pe PSD-isti,ar trebui sa-i intereseze faptul ca miliarde de euro,dolari etc. trimisi in tara de expati,nu vor mai fi transferati,lipsind economia de un venit gratuit!
In loc sa incurajeze banii veniti gratis din strainatate,prostia administratiei actuale ,va determina o hemoragie de bani din tara!
Toate institutiile abilitate ar trebui sa semneze acorduri de evitare a dublei impozitari pentru a incuraja pe romanii pensionari sa se repatrieze aducand pensiile straine si orice alt venit,deja impozitat, in tara!
Cum crede un incompetent din actualul guvern ca isi vor mai repatria pensiile,sau orice venituri,romanii care au muncit in strainatate si au fost,deja,impozitati acolo?
O astfel de aberatie ma determina sa renunt la ideia repatrierii si sa raman definitiv unde locuiesc si unde am muncit trei decenii!
Adio influx de bani din strainatate!
Eu cred ca singura solutie este o reactie masiva a romanilor care sa forteze alegeri parlamentare anticipate,inainte ca mafia PSD-ALDE sa distruga tara pe criteriul ca are majoritate parlamentara pe baza a ...18% din voturile potentiale!
Situatia este comparabila cu prostia suprataxei pe benzina a lui ponta,care a produs pagube la buget,marii consumatori de combustibil,tranzitarii de TIR-uri ,facandu-si plinul inaite de intrarea si dupa iesirea din tara,profitand de incompetenta guvernantilor romani mai ales Ungaria si Bulgaria!
In disperarea lor de a se salva de la faliment financiar dupa distrugerea veniturilor bugetare pe populisme anti-economice,mafia PSD-ALDE cauta surse de compensare a propriei lor prostii cu efecte de boomerang!Teo

 

@tata

Acolo unde ai salariu automat ai si rezidenta fiscala. Nu poti sa iti pui rez. fiscala in ce tara vrei tu. Sunt niste conditii iar daca ai salariu atunci automat doar acolo poti sa ai rez. fiscala. Deci tu ai rez. fiscala in Germania. Romania nu poate sa impoziteze nimic.

Acelasi lucru spuneam mai sus !

cu tote ca alti nu inteleg . Desteti astia de PSD va aduce mica economie pe care o mai are romania complet la marginea prapastiei stai sa vezi cind nu vor mai putea sa se inprumute ce se va intimpla .O bucata buna de bani nu mia vin din strainate ( promisune cu caraul sau facut ) side inprumutat ioc sau cu niste dobinzi infernale cred ca vezi clar se sa va intimpla .

_

Am vrut sa zic doar ca exemplul este gresit deoarece nu se poate plati impozit de doua ori pe aceeasi suma deoarece exista niste acorduri internationale. Iar articolul spune clar ca impozitul se plateste doar unde ai rezidenta fiscala.
Chiar daca Gabriel Sincu vrea sa ne sperie ca trebuie sa ne mutam rez. fiscala eu nu am de gand sa-mi mut nimic pt. ca nu dau doi bani pe birocratia din Ro. Daca vor bani sa ma caute si dupa aia le arat eu acordurile internationale si adresa ambasadei.

 

Ce prevede proiectul Ministerului de Finante privind impozitul

pe gospodarii. Cine si cat plateste, dar si cine e scutit.eci aveti toate sansele la doua impozitari conform aceluias minister. Eu nu stiu ce ce peste un milion de doctori,it si cercetatori cu salarii mari nu vor platii taxe, aste este cea mai mare problema, deoarce aceste categorii nu ies in starda la manifestatii nicodata.Cind acestia vor iesii la pensii cine vor platii pensii pentru ei daca acum nu se acumuleaza ia taxe si impozite sume astonomoce pentru pensiile lor. Punetiva intrebarea si cautatii in rasturnarea guvernului raspunsul.
God blessTrump.

@ cristiusa

deci... m-ai facut sa ma uit din nou pe codul fiscal. daca gresesc eu, vina imi apartine. insa... vezi codul fiscal, articolul 180.
Persoanele fizice care nu realizează venituri de natura celor menționate la art. 155 sau care realizează venituri lunare exclusiv din investiții și/sau din alte surse ale căror baze lunare de calcul se situează sub nivelul valorii salariului de bază minim brut pe țară și nu se incadrează in categoriile de persoane exceptate de la plata contribuției sau in categoriile de persoane pentru care plata contribuției se suportă din alte surse datorează contribuția de asigurări sociale de sănătate astfel:
a) lunar, prin aplicarea cotei individuale de contribuție asupra bazei de calcul reprezentand valoarea salariului minim brut pe țară, și au obligația să plătească contribuția de asigurări sociale de sănătate pe o perioadă de cel puțin 12 luni consecutive, incepand cu luna in care se depune declarația prevăzută la art. 181; sau
b) la data la care accesează serviciile acordate de sistemul public de asigurări sociale de sănătate potrivit legii, prin depunerea declarației prevăzute la art. 181, aplicand cota individuală de contribuție asupra bazei de calcul reprezentand valoarea a de 7 ori salariul minim brut pe țară.
verifica sectiuna 3 din normele de aplicare a codului fiscal. reglementeaza dubla impunere si necesitatea depunderii hartiilor ca sa eviti dubla impunere.
plus, verifica ordinul de aici
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/legislatie/OPANAF_3743_2015.pdf

art scris dupa ureche

a intrat in vigoare de anul trecut si produce efecte incepand cu 2017. este vorba de rezidenta fiscala, nu cea fizica. idiotul care a conceput asta, considera orice cetatean roman rezident fiscal in Ro. adica, platitor de taxe in Ro, chiar daca nu ai nici un venit in tara.pt a va schimba rezidenta fiscala trebuie sa depuneti la anaf formularul a2_74_2012 insotit de o dovada a platii taxelor in tara in care locuiti. altfel, in marinimia lui, statul roman va va pune s aplatiti c.a.s.s calculat la salariul minim pe economie. e vreo 180 de euro pe an.
https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/A2_74_2012.pdf

 

FALS!

CASS este optional pentru cei fara venituri.
Legea nr. 112/2016

...

http://www.ziare.com/impozit/fiscal/contributia-la-sanatate-pentru-persoanele-fara-venituri-fantomele-nu-se-alunga-cu-masuri-inutile-1403612
http://www.evz.ro/schimbare-radicala-pentru-persoanele-fara-niciun-venit-platesc-contributie-la-sanatate-doar-daca-vor-iata-ce-spune-noua-lege.html
http://www.asistenta-contribuabili.ro/persoanele-fara-venituri-platesc-contributia-de-asigurari-sociale-de-sanatate
3 surse diferite, nu sunt specialist in finante. cauta in legea despre care pomeneai si vei gasi. daca ma insel e greaseala mea. oricum, inca de la aparitia noului cod fiscal, am depus la a.n.a.f formularul cu pricina si am obtinut radierea din evidentele fiscale din Ro. problema va apare atunci cand primi o mostenire, donatie, vei vrea sa cumoeri o proprietate si ai nevoie de clearance de la a.n.a.f.

Stane ! esti deprimant si grosier!

nu te mai loga pe tote acounturile "alternative "ca de desconspiri .
Oricum nuami din cit ne dam seama cine scrie !
After all you stinking the place !

 

Du-te bre invartindu-te cu engleza ta de balta!

Faci glume pe care nu le intelegi nici tu si apoi cauti sa te dai rotund boscorodind niste fraze de nuvela ieftina po-englezki!

Manipulare

Dragnea a spus clar ,,orice venit obtinut pe teritoriul Romaniei,,

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor