Inteligenta artificiala doboara record dupa record. Daca recent omul a fost invins la rezolvarea cubului Rubik de un robot, iata ca nici la un joc stravechi, Go, nu mai suntem campioni.
E drept ca robotul construit de o companie detinuta de Google este unul specializat in acest joc, relateaza Sputnik.
Dorinta de a crea un robot mai priceput decat omul la Go, unul dintre cele mai vechi jocuri din lume, exista inca din 1997, cand computerul Deep Blue, de la IBM, l-a invins pe renumitul sahist Garry Kasparov. Iata ca miercuri robotul numit AlphaGo a reusit aceasta performanta, a anuntat revista Nature.
Go, joc originar din China, vechi de 2.500 de ani, se bucura in continuare de popularitate la nivel mondial, dar mai ales in Coreea de Sud si Japonia. Pana acum, acesta era o adevarata provocare pentru inteligenta artificiala, date fiind nenumaratele pozitii posibile pe tabla de joc.
Practic, posibilitatile de mutare sunt mai multe decat atomii din Univers, a explicat Demis Hassabis, din partea companiei DeepMind (care s-a ocupat de proiect), detinuta de Google. Reusita a fost inregistrata de robot impotriva lui Fan Hui, de trei ori campion european la Go, si anuntata de Hassabis pe o retea sociala.
We made the front cover of Nature! Details here: https://t.co/v6CSHelVTC #AlphaGo #DeepMind pic.twitter.com/bugshPxb4q
- Demis Hassabis (@demishassabis) January 27, 2016
In martie 2016, computerul va juca impotriva unui alt campion la Go, Lee Sedol.
Roboti mai umani, macar dupa "moarte" - ideea inedita a cercetatorilor italieni
Educarea inteligentei artificiale, astfel incat aceasta sa castige in astfel de jocuri, are drept scop rezolvarea unor probleme cu adevarat serioase pentru omenire, cum ar fi intelegerea tiparului schimbarii climatice sau gasirea unor tratamente pentru boli grave.