Ziare.com

Germania: Biserica Catolica cere reducerea numarului de refugiati care sosesc in aceasta tara

Sambata, 06 Februarie 2016, ora 17:57

   

Germania: Biserica Catolica cere reducerea numarului de refugiati care sosesc in aceasta tara
Biserica Catolica germana cere reducerea numarului de refugiati care sosesc in Germania, apreciind ca tarile nu-i pot "primi pe toti nevoiasii lumii", potrivit unui interviu difuzat sambata de presa germana.

"Si in calitate de biserica, noi spunem ca este nevoie sa se reduca numarul de refugiati", a declarat presedintele Conferintei episcopale germane, cardinalul Reinhard Marx (foto), intr-un interviu acordat cotidianului regional Passauer Neue Presse, citat de AFP.

"Germania nu-i poate primi pe toti nevoiasii lumii", a apreciat cardinalul Marx, care a adaugat ca acest subiect nu poate fi tratat doar din prisma filantropiei, ci si a ratiunii.

Nou val de agresiuni sexuale in Germania - bilantul este insa "pozitiv"

Refugiat arestat in Germania dupa ce si-a aruncat copiii de la balconul unui centru de azil

Cardinalul Marx s-a declarat totodata ingrijorat de cresterea xenofobiei in Germania, intr-un moment in care partidul populist german Alternative fur Deutschland (AfD) profita de criza refugiatilor pentru a impune un discurs de dreapta radical, de neconceput pana acum pe scena politica germana.

"Din nefericire, a existat intotdeauna in Germania un oarecare potential al extremismului de dreapta si totodata al rasismului. Aceasta ideologie s-a consolidat in mod vadit", a spus Marx.

Merkel nu mai e iubita de germani. Popularitatea sa a ajuns la cel mai mic nivel
Urmareste Ziare.com pe Facebook  si pe Instagram  Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Sursa: AGERPRES

Articol citit de 3891 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
11 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Trezirea bisericii catolice nemtesti

s-a produs prea tarziu ca sa fie luata in seama.O biserica care sustine homosexualitatea,pedofilia si care a dat un papa care a demisionat ca era in Hitlerjungen nu prea mai are ceva de spus.Biserica catolica trebuie sa se ia de mana cu aia ortodoxa si sa se apuce de alte treburi daca nu au fost capabile sa pastreze religia asa cum au invatat-o .

 

Ei, hai, condamna-l pe Papa ca a fost utecist.

Sa ma condamn si eu pe mine ca am fost utecist, dar, mai grav, am fost si pionier. Dar, ia uita-te tu in oglinda ... vezi, esti bun de Papa? Sau de mitropolit?

Ba, Biserica Catolica din Germania ...

... are un cuvant de spus, fiindca are dimensiune sociala, e foarte implicata social. Acum ceva ani imi relata cineva de acolo ca Biserica Catolica a preluat blocurile de locuinte din fosta RDG, le-a reconditionat si le-a inchiriat pe post de locuinte sociale celor nevoiasi, inclusiv imigrantilor de atuncea (atunci nu venisera pastorii de capre si jihadistii din Orient, erau oameni saraci, multi din Europa de Est, dar civilizati si suficient de educati, veniti la munca, nu la pomana). Chiria era pur si simplu simbolica, includea utilitatile, inclusiv abonament la telefon. Daca se strica ceva, repara Biserica, pe cheltuiala ei. Daca un copil spargea o fereastra cu mingea, repara Biserica, daca erai la prima abatere. In plus, Biserica ii ajuta sa-si gaseasca un job, ii ajuta chiar cu bani sau cu ce se mai putea pe cei in somaj, ii ajuta pe imigranti cu consiliere si altele sa se integreze in comunitate. In atari conditii, normal ca nu ducea lipsa de enoriasi. Nu zic ca nu-si facea si prozelitism cu asta, dar oricum, AJUTA ! Poti sune acelasi lucru despre Biserica Ortodoxa ? A mai facut cate ceva, dar nici pe departe la anvergura Bisericii Catolice. Adevarat, ortodoximul nu a avut niciodata prea dezvoltat gustul prozelitismului, dar nici cu dimensiune sociala nu se poate lauda. Ma refer strict la dimensiunea sociala aicea a Bisericii ca institutie, umano-divina sau divino-umana, cum le place la unii s-o numeasca. Fireste, mi-ar putea spune unii ca nu asta e menirea Bisericii (implicare sociala), dar fiind totusi o institutie, nu poate exista in afara vietii sociale si nu poate nega dimensiunea sociala. In plus, daca nu va sti sa ajunga la inima oamenilor, va pieri ca institutie.

Nu putem compara Geramania cu Romania si...

...nici BOR-ul cu bogatul Stat Papal. Ca sa te implici social, iti trebuie bani. Voluntariatul, practicat pe scara larga in lumea catolica, nu prea are adepti la noi. Comunismul i-a facut pe romani egoisti, iar saracia, neimplicati social. Ba au devenit pretentiosi si agresivi. Chiar tu admiti ca Biserica ortodoxa face cate ceva, dar ai vrea sa faca mai mult. Eu, de exemplu, nu as vrea. Nu mi-ar conveni ca preotii sa se transforme in diriginti de santier, bucatari/ ospatari la cantine sociale, sau infirmieri la spitale. Ei sa se ocupe de suflete si morala, ca e trebuinta. Statul, care ne ia un sfert din venituri, e dator sa asigure partea materiala, pentru ceea ce ne ia. Dar statul doar ne ia si nu ne da nimic in schimb.
In alta ordine de idei, Biserica catolica, ca sa faca ceea ce face, ia lunar un procent din veniturile enoriasilor. La noi contributia e anuala si nu e obligatorie, pe langa ca e mica, da cine vrea, dar toti beneficiaza de servicii religioase. Nu discut aici exceptii si cazuri punctuale.
De la Marea Schisma care a despartit cele doua Biserici crestine, fiecare biserica a mers pe drumul ei: Biserica catolica lucreaza mult pentru trupuri, Biserica ortodoxa, mai mult pentru suflete. Prin urmare si-au dezvoltat instrumente specifice obiectivelor urmarite, Biserica catolica avand finante, banci, intreprinderi, exact ca o multinationala care lucreaza pentru profit, iar Biserica ortodoxa are biserici, manastiri, calugari, asceti care se indeletnicesc cu postul, rugaciunea si povetele. Dimensiunea sociala a BOR e mult mai redusa si nu primeaza in fata dimensiunii spirituale, dar asta nu inseamna ca va dispare ca institutie si nici ca va ramane pe vecie asa, desi duhovniceste asa ar trebui sa ramana, parerea mea.
Consecinta? Bisericile si manastirile ortodoxe sunt pline de credinciosi duminicile si in sarbatori, iar cele catolice cam goale, iar acum, cu imigrantii, se transforma in moschei.
Cand Daniel a ajuns patriarh si a inceput sa deschida ateliere de productie, sa aiba trusturi de mass-media, sa construiasca mega-catedrala, toti l-au criticat. Pai nu vreti voi sa faca ca Vaticanul si sa sporeasca dimensiunea sociala a institutiei pe care pastoreste? Pentru asta ii trebuie bani si asta e directia de mers. Ca e una buna sau una rea, ramane de vazut. Ca-i place sau nu lui Dumnezeu ce fac cele doua biserici, iarasi ramane de vazut, insa menirea lor nu e pentru lumea asta, ci pentru cea viitoare. Iar daca lui Dumnezeu nu-i place, s-ar putea ca pedeapsa lor si a nostra sa fie islamul si iar martiriul, ca la inceputurile crestinismului.

@Ambigua (nu aparea tasta de raspuns)

Te-am like-uit cu un 5, ca apreciere, desi stiu ca nu apreciezi astfel de vulgare aprecieri. Pai, stii, eu doar am raspuns de ce anume Biserica Catolica din Germania are un cuvant de spus in registru social. Nu m-am avantat in dizertatii doctrinale, n-am discutat ortodoximul ca inalta teurgie, partea esoterica sau altceva, ziarul (pardon, tableta) e doar s-o citeasca omul in tramvai (metrou) cand vine obosit de la serviciu, in drum spre casa. Totusi, am o obiectie la cele spuse de ***: daca Biserica Ortodoxa nu va avea si o dimensiune sociala, nu va mai avea nici cu cine, nici pentru cine sa mai salveze suflete si nici cui sa-i tina lectii de morala. Si nici n-ar fi moral sa nu aiba o asa dimensiune, fiindca Biserica (nu religia) e o institutie, indiferent ca ar fi umano-divina sau divino-umana - si ca institutie nu poate exista in afara socialului, in afara unei forme de organizare socio-umana, deci dimensiunea sociala ii este intrinseca, indiferent daca recunoaste asta sau nu. Si indicat ar fi sa nu o neglijeze, fiindca nu se stie de unde i se poate trage. Si nu-s bisericile la noi chiar asa de pline, poate prin unele zone, prin Vaslui, ceva ....

 

Merci pentru apreciere

Eu sunt din Ardeal, iar pe unde am umblat, n-am vazut duminicile biserci goale, iar la sarbatori mari, e om langa om, abia poti respira. Si nu ma refer la sate, ci la orase, prin sate n-am fost.
Eu doar am motivat de ce dimensiunea sociala e atat de dezvoltata in lumea catolica. Nu m-am bagat si nu ma bag in chestiuni de ordin doctrinar, doar judec logic prin prisma istoriei. Cine are bani, cumpara, iar Biserica catolica a avut si are. Tot pentru ca a avut multi bani, a finantat armate, cruciade si expansiuni. De aceea catolicismul e atat de raspandit in lume. Ortodoxia are un spatiu geografic mai mic, doar unde a putut "cuceri" cu cuvantul.
Legat de dimensiunea sociala, precum vezi, tendinta BOR e sa faca si ea cum fac catolicii si asta nu este neaparat bine, ca dezvolta prea mult apetenta pentru bani si cele materiale, cum am motivat in postarea anterioara. E o tendinta pe care o observ.
Iar cand zicem institutie divino-umana sau umano-divina si ne referim la dimensiunea sociala sau dimensiunea spirituala, porninim de la natura duala a lui Hristos, de om si Dumnezeu, respectiv natura noastra duala de trup si suflet, care o "copiaza" pe a lui Hristos, doar suntem chipul si asemanarea Sa, nu? Uite, de aceea nu va pieri biserica, chiar suprimand dimensiunea sociala. Pentru ca aceasta poate fi preluata de alte institutii lumesti, insa mantuirea n-are cine s-o preia.

Iar eu iti multumesc pentru raspuns

Dintru inceput, accentuez ca vorbim despre Biserica, ca institutie, nu despre religie aici. Remarc ca esti contra ecumenismului. Ai adus in discutie un pct. de v. care imi scapase, recunosc : anume ca Biserica Catolica dispune de resurse uriase, in timp ce BOR, nu. Tot tu ai mentionat una din resurse, anume ca Biserica Catolica primeste lunar de la fiecare enorias o cotizatie, in timp ce BOR, nu. Dar de ce primeste ? Fiindca, retine, enoriasii respectivi nu sunt obligati legal sau altfel sa cotizeze la Biserica, pot adera la orice cult, religie si oricum, in Vest, f.multi sunt atei. Daca o fac, inseamna ca VOR sa o faca. Inseamna ca Biserica a stiut sa ajunga la interesul, dar si la inima lor. In afara de faptul ca preotul e un f.bun comunicator, msai inseamna si ca biserica respectiva a stiut sa-si actualizeze discursul (ceea ce nu e cazul BOR), ca sa poata vorbi pe limba enoriasilor, cetateni ai sec. XXI : lumea vine la biserica fiindca acolo se discuta probleme presante ale comunitatii, cine ar trebui ajutat, ce a mai aparut nou, poate trebuie reparata vreo scoala, vreun drum, etc..., cum poate contribui comunitatea la asta, cum integram in comunitate noii sositi, etc... Fireste, la final, pastorul le mai "traduce" cate ceva din Evanghelii, le mai vorbeste si despre suflet si Mantuire - si e luat in serios de enoriasi, fiindca e respectat si stie sa se faca inteles de acestia - si uite cum implinim natura duala, a noastra si a lui Hristos. (In plus, nu intram aici in amanunte de alta natura, dar problema Mantuirii poate fi - si e normal sa fie - si o problema personala, de la caz la caz, nu e musai sa fie institutionalizata), Biserica e un liant in comunitatea respectiva. Pai asta nu e dimensiune sociala ? Oamenii cotizeaza fiindca stiu ca la o adica, pot si ei ajunge someri, pot da faliment - si atunci la parohia lor vor gasi mereu o mana intinsa. In ce priveste BOR s-a mentinut atatea secole prin puterea Cuvantului, fiindca pana nu demult la scara istoriei biserica nu era separata de stat, de puterea laica, de autoritate, altfel nu s-ar fi putut mentine in lipsa unei logistici proprii in nici o formatiune socio-umana, fii convins(a) de asta.
In rest, sa auzim numai de bine !

Da ar cam trebui luate masuri

Dar vad ca doamna merkel ia masuri de ochii lumii, doar asa ca sa potoleasca o eventuala revolta, si apoi o tine pe a ei cu cotele in continuare.
Asta este pentru populatia deja satula de violuri, pedofilie, crima si 'martiri sinugicasi ai diavolului'
Si veti auzi de războaie si de zvonuri de războaie; luati seama să nu vă speriati, căci trebuie să fie toate, dar incă nu este sfarsitul.
7. Căci se va ridica neam peste neam si impărătie peste impărătie si va fi foamete si ciumă si cutremure pe alocuri.
8. Dar toate acestea sunt inceputul durerilor.
9. Atunci vă vor da pe voi spre asuprire si vă vor ucide si veti fi urati de toate neamurile pentru numele Meu.
10. Atunci multi se vor sminti si se vor vinde unii pe altii; si se vor uri unii pe altii.
11. Si multi prooroci mincinosi se vor scula si vor amăgi pe multi.
12. Iar din pricina inmultirii fărădelegii, iubirea multora se va răci.
13. Dar cel ce va răbda pană sfarsit, acela se va mantui.

 

apocalipsa sf ioan

dar vine ceasul cand tot cel ce vă va ucide să creadă că aduce inchinare lui Dumnezeu.

Se refera la profetul mincinos si adeptii lui?

 

@civis, nu stiu daca mai citesti, ca subiectul a iesit de pe site

Ai un punct de vedere interesant, dar vis-a-vis de ce zici, parca povestesti cum era la noi in mediul rural candva. Oamenii nu plateau cotizatie, dadeau la biserica grau, cartofi, porumb, oua, ce mai aveau prin batatura. Viata comunitatii se constituia tot in jurul bisericii, nu in jurul primariei, ca in perioada interbelica, primaria avea alte atributii si bani putini.Si acum e tot asa, dar in comunitati sunt numai batrani, pe care nu-i mai intereseaza drumurile, scolile, reparatiile, ci doar drumul pana la cimitir. In orase lumea e prea pestrita, saraca, suspicioasa si coeziunea sociala mica. Lumea de la orase asteapta de la primar, ca stie ca el are banii comunitatii pe mana. Biserica doar e invinuita ca nu face una sau alta, desi el personal, nu se implica si nici bani nu da.
Poate nu m-am exprimat bine, dar mantuirea n-o putem gasi in afara bisericii, oricare ar fi ea. Individual nu se poate, pentru ca ar insemna negarea lui Hristos si a crestinismului ca religie. Atunci, de ce a mai venit? De ce a mai intemeiat Biserica (ca la inceput a fost doar una)? Ce se intampla daca nu venea Hristos si de ce a trebuit sa vina? Punand astfel problema, ajungi ca la matematica, daca a=b, b=c, atunci si a=c.
Daca nimeni nu poate ajunge la mantuire decat prin Hristos, iar Hristos insusi a intemeiat biserica, El este capul bisericii, e clar ca in afara Bisericii nu e nimic, cu atat mai putin mantuire. Poate fi ateism, poate fi islam, poate fi budism, paganism sau orice altceva, dar nu mantuire.
Individul nu poate fi in afara "institutiei religioase" care defineste comunitatea, pentru ca natura lui e sa traiasca in comunitate, nu in izolare, asa l-a facut Dumnezeu, ca fiinta sociala. Daca omul face parte dintr-un sistem social, automat este "prins" si intr-un sistem religios, care defineste comunitarea respectiva.
Am stat si m-am gandit daca e posibil cum zici tu sa dispara BOR, daca dispare latura sociala a institutiei. Si am ajuns la concluzia ca nu e posibil, pentru ca ramane latura spirituala, iar aia e scanteie divina. Am si o dovada, comunismul. In Rusia Biserica Ortodoxa a functionat in clandestinitate, latura sociala a fost suprimata complet, in Romania BOR a fost tolerata, lasata fara bani si finantare, ba chiar si fara credinciosi, carora li se spunea ca Dumnezeu nu exista si "popii ne minte".Uite ca a supravietuit, si la noi, si la rusi, desi dupa logica lucrurilor ar fi trebuit sa dispara ambele biserici.In Cuba la fel.
Si in final am sa atrag atentia asupra unui aspect pe care nu-l constientizam: criticandu-ne Biserica pe care n-o sprijinim si in care nu activam, ne atragem pedeapsa lui Dumnezeu, care ne-o va lua de la noi. Vin peste noi neamuri care n-au astfel de complexe, ba au un fanatism vecin cu sminteala si satanismul. Asta sa ne sperie pe noi, nu daca da BOR o farfurie de mancare in plus sau in minus. Vorba cardinalului Marx, nu-i putem satura "pe toti nevoiasii lumii", dar toti nevoisii lumii se pot mantui daca vor.
Cu stima.

 

@Ambigua

Te rog sa nu iei cele de mai jos ca atac/negare BOR, nici ca opozitie fata de pct. tau de vedere (doar din respect raspund). Imi permit sa avansez un pct. de vedere personal, doar de amorul dizertatiei, fiindca, stii, dialectic vorbind, daca toti am fi in consens, daca n-ar exista contradictia, lucrurile ar fi moarte din fasa. Acum, apropo de ce ai afirmat, vezi migrantii cu islamizarea, aici lucrurile sunt foarte COMPLEXE si din pacate nu Biserica ne va scoate din asta, fiindca nici nu poate si nici nu-s jocurile ei si n-are nici in clin, nici in maneca cu asta. Cat priveste "supravietuirea" bisericii in comunism, la noi si la rusi, biserica intotdeauna s-a avut excelent cu autoritatea temporala si de asta a si cazut ca pisica, mereu in picioare. Nu a prea fost ostracizata in comunism, fiindca a colaborat foarte strans cu autoritatile, lucru rasdovedit si mediatizat atata. Si nu a fost niciodata saraca, s-au gasit intotdeauna alte modalitati si solutii de "supravietuire". Adevarat, au existat preoti martiri, cu coloana vertebrala, sfinti, ca sa zic asa, pomeniti si astazi, dar au fost exceptii, ci nu regula si nu datorita lor a supravietuit Biserica ca institutie, cu toate ca urma li se regaseste si dupa moarte. Si nu spun asta nici in detrimentul Bisericii, nu poti acuza pe cineva ca vrea sa supravietuiasca, nici nu fac apologetica colaborationismului si nici a martirajului, constat doar ce s-a petrecut, fiindca cele afirmate mai sus sunt un fapt. Uite si Muntele Athos, implicat la varf in toate ingineriile financiare care au dus Grecia acolo unde este, fapt dovediat si intens mediatizat. Nu poti supravietui altfel in lumea asta. Vorbim aici de Biserica, ca institutie, repet, in dinamica procesului istoric. Fiindca singura urma alege turma si dupa roade pomul. Consider totusi ca autocefalia Bisericii Ortodoxe e un minus, n-o prea ajuta in lumea aceasta. Si un pericol, ca de aici pana la segregare, ghetoizare sunt putini pasi. Din alt pct. de v.,cand s-a crapat perdeaua Templului si au fost acele ore de intuneric, cum se arata in Biblie, ce inseamna asta ? Ca doar perdeua respectiva despartea spatiul sacru din interiorul Templului unde erau sacerdotii de cel profan. Nu inseamna oare ca noua lege adusa de Iisus nu mai face separatia, segregarea intre cele doua ? Chiar si viata lui Iisus inseamna nu izolare, ci implicare in lume, pana la moarte. Eu zic ca povestea cu perdeaua se leaga si de faptul ca individul poate avea acces direct la Dumnezeu, fara intermediarii sacerdoti sau altii, e singur, vis-a-vis cu propria constiinta, dar raspunde de gandurile, faptele si viata lui. Fiindca Iisus a adus un plus de libertate pentru individ, dar acesta raspunde pe cont propriu, fiindca are liberul arbitru si drepturile vin intotdeauna la pachet cu responsabilitatile. De aceea un crestin poate sublima (se poate ruga), poate lua contact cu sacrul si in timp ce sta coada la cartofi, spre deosebire de alte religii, complicate ritualic.
Fericire !


Platforma pentru solutionarea online a litigiilor