Ziare.com

Presedintia a anuntat intrebarile pentru referendumul pe Justitie

de Alexandra Sandru
Joi, 25 Aprilie 2019, ora 12:03

   

Presedintia a anuntat intrebarile pentru referendumul pe Justitie
Presedintele Klaus Iohannis a stabilit intrebarile care le vor fi puse romanilor la referendumul pe Justitie, care va fi organizat in data de 26 mai.

Anuntul vine cu exact o luna inainte de ziua referendumului si la o zi dupa ce PSD a modificat in Parlament Codurile Penale, in procedura de urgenta si cu sprijinul ALDE, UDMR si al reprezentantilor minoritatilor nationale.

UPDATE 13:30 Klaus Iohannis a semnat decretul pentru organizarea referendumului national.

Seful statului s-a fotografiat semnand documentul, imaginea fiind postata pe site-ul Administratiei Prezidentiale.


Foto: Administratia Prezidentiala


Ziare.com v-a transmis, in format LIVE TEXT, declaratiile de la Cotroceni:

- Presedintele Romaniei decreteaza:

Art 1: Poporul e chemat sa isi exprime privinta cu privire la urmatoarele teme:

1. Interzicerea amnistiei si gratierii pentru fapte de coruptie.

2. Interzicerea OUG in domeniul infractiunilor si organizarii judiciare si extinderea dreptului de a ataca OUG direct la CCR.

Art 2: Pentru realizarea celor prevazute la Art 1 cetatenii sunt chemati sa raspunda la urmatoarele intrebari:

1. Sunteti de acord cu interzicerea amnistiei si gratierii pentru infractiuni de coruptie?

2. Sunteti de acord cu interzicerea OUG si cu extinderea dreptului de a ataca OUG direct la CCR?

Art 3. Data referendumului este 26 mai 2019.

- Presedintele va transmite un mesaj public cu privire la referendum astazi la ora 19:00.

Temele referendumului



Presedintele Klaus Iohannis a anuntat in data de 4 aprilie ca referendumul pe Justitie va avea loc pe 26 mai, odata cu alegerile europarlamentare, si se va referi la doua teme: interzicerea amnistiei si gratierii pentru infractiuni de coruptie si interzicerea OUG in domeniul infractiunilor, pedepselor si organizarii judiciare.

In vederea organizarii lui, Klaus Iohannis a discutat la Palatul Cotroceni cu reprezentanti ai societatii civile si ai partidelor parlamentare, dupa care a adresat o scrisoare de consultare oficiala a Parlamentului.

Pentru ca nimeni nu s-a impotrivit si toti pasii procedurali au fost indepliniti, opinia publica mai astepta sa afle cum suna intrebarea sau intrebarile prin care presedintele doreste sa afle care este opinia romanilor cu privire la starea Justitiei.

Legea referendumului a fost modificata de mai multe ori in ultimii ani, iar forma aflata acum in vigoare prevede doua conditii obligatorii. Astfel, pentru ca un referendum national sa fie valabil la el trebuie sa participe 30% din alegatorii inscrisi pe listele electorale permanente, iar ca sa fie validat trebuie ca numarul buletinelor cu optiunile "Da" sau "Nu" sa depaseasca 25%.

Scrutinul este organizat de Guvern, iar presedintele Autoritatii Electorale Permanente (AEP), Constantin Mituletu-Buica, a precizat miercuri ca, potrivit legii, fiecare intrebare este scrisa pe un buletin separat.

Citeste si:


PNL si USR au declarat pe mai multe voci ca sustin demersul presedintelui, in timp ce PSD si ALDE se impotrivesc, sustinand ca oricum un astfel de referendum este doar consultativ, neobligand Parlamentul la nimic.

Citeste mai multe despre:
Urmareste Ziare.com pe Facebook  si pe Instagram  Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre Iohannis intrebari referendum
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 35495 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
62 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

DA.

DA.

 

10 milioane de romani vor spune DA

iar alegerile europarlamentare vor fi castigate de USR.

ps. restul e can-can

 

Auzi acolo

Intrebarile sunt formulate in special pentru tineri si intelectuali.
Asa discriminare si dispet fatis fata de majoritatea romanilor demult nu s-a mai auzit.
Sau poate acum ca sunt universitati private la fiecare colt de strada, majoritatea populatiei este intelectuala?

 

are rost referendumul daca ?

sa zicem ca noi votam ce votam, si pe cei ce aplica nu-i intereseaza un rezultat al referendumului,care sa nu-i avantajeze,adica:
"ramane asa cum vrem noi ca asa vor muschii nostri",la fel ca la referendumul trecut

 

Propunere:...

...mergi la referendum, sa asiguri cvorumul si validarea si voteaza opozitia la viitoarele alegeri, ca sa-ti verifici ipoteza. Fii sigur ca USR si aliatii sai isi vor implementa numaidecat propria propunere, cu care referendumul din 26 mai interfereaza foarte bine. Iar in momentul modificarii Constitutiei, se va imnplementa si celalat, cu unicameral cu 300 de insi. Pentru ca exista o hotarare a CCR care obliga parlamentul la implementarea referendumului, chiar daca i se zice "consultativ", la prima modificare de Constitutie. Pesedelele hoate ascund treaba asta, contand pe slaba tinere de minte a romanului si prostesc lumea ca e inutil, ca sa nu treaca.

discutabil

prima intrebare nu-si mai are rostul pt ca atata timp cat infractorii fac legile, nici nu mai e nevoie de amnistie si gratiere, dupa cum tocmai s-a dovedit.
OUG-urile pe justitie ar trebui interzise, dar numai dupa ce se vor fi reparat toate ineptiile din justitie, altfel ne va prinde pastele cailor tot cu justitia mutilata de actualii borfasi din politica.

 

Intrebarile raspund temelor anuntate de mai mult timp

Ceea ce ma ingrijoreaza nu sunt intrebarile, ci pozitia unor inalti demnitari ai statului privind suveranitatea si rolul unui referedum. PSD si ALDE au inventat un nou concept si anume "suveranitatea consultativa".
Tariceanu si Nicolicea vad in referendum o "initiativa cetateneasca" ce nu obliga cu nimic Parlamentul, deci, conform parerii lor, exprimarea poporului prin referendum nu este un act de suveranitate. Dupa parerea mea este o incalcare grava a Constitutiei, asa cum s-a intamplat si dupa referendum-ul lui Traian Basescu.

Sa citim articolul 2 din Constitutie:

ART. 2
Suveranitatea
(1) Suveranitatea natională apartine poporului roman, care o exercită prin organele sale reprezentative, constituite prin alegeri libere, periodice si corecte, precum si prin referendum.
(2) Nici un grup si nici o persoană nu pot exercita suveranitatea in nume propriu.

Exprimarea este foarte clara: suveranitatea apartine poporului (NU Parlamentului si nici grupului care detine majoritatea in Parlament) si poporul isi exercita suveranitatea in doua moduri: prin organele reprezentative alese SI PRIN REFERENDUM. Daca domnii de la PSD si ALDE spun ca al doilea mod este consultativ, atunci inseamna ca si primul trebuie sa fie la fel, adica sa avem organe reprezentative (de exemplu Parlamentul) tot consultative... Cam asa ar rezulta, ceea ce este o aberatie.
In Constitutie, evident, nu se spune nicaieri ca prima sau a doua parte a frazei ar avea caracter consultativ.

Foarte intersant este si aliniatul (2) al acestui articol din Constitutie. Aliniatul 2 intareste si mai mult conceptul de suveranitate a poporului. Niciun grup sau persoana (deci nici grupul majoritar din Parlament, nici grupul de ministri care alcatuiesc Guvernul, nici grupul reprezentativ al unui partid politioc etc.) nu poate exercita suveranitatea in nume propriu. Deci, Tariceanu si Nicolicea incalca Constitutia de doua ori: o data pentru ca nu recunosc suveranitatea poporului exprimata prin referendum (considerandu-l "consultativ"), iar a doua oara incalca aliniatul 2 prin faptul ca isi exercita suveranitatea in nume propriu, spunand ca Parlamentul nu este obligat cu nimic in cazul exercitarii suveranitatii poporului prin referendum.
Din aliniatul 2 rezulta clar ca niciun grup (inclusiv din din Parlament) nu poate anula puterea de suveranitate a referendum-ului popular. Conform celor doua aliniate, referendum-ul popular nu are cum sa fie "consultativ". Odata validat de Curtea Constitutionala, rezultatul referendum-ului devine OBLIGATORIU pentru organele reprezentative alese de acelasi popor.

 

Si diaspora va iesi masiv..

si inca ceva...inapoi la 300 de parlaemntari...udmr a devenit tot mai mic si sper ca acest Honor (care e de fapt o rusine nationala alaturi de dragnea)bacsi sa nu mai intre in Parlament,in rest cred ca acum psd o va lua pe coaja, poporul care dee 2 ani si jumate lupta cu singurul motiv pt care psdragnea a venit la putere sa-l faca" nepatat politic din nou"..da tot mafiot ramane(sigur ii vor mai veni alte dosare)..cum pierd majoritatea si guvernul sa se restabileasca toate caile normale ale justitiei ..deci sa devina penal cu acte si pasibil 100% de mititica !!!! Si cam asa va fi !!! Alles gute

 

Te inseli

Diaspora nu va iesi masiv. Diaspora nu-i uita pe cei care au boicotat referendumul pentru casatoria barbat-femeie.
Nu-liarta pe Iohannis, pe Barna, pe Ciolos si Realitatea tv.
----------------------
Cine credeti ca se va trudi sa citeasca atata amar de text la cele 2 intrebari? Pe cine intereseaza cine-i ccr, avocatul poporului, curtea de conturi, si ce-s alea ordonante de urgenta. Dar mai ales faptul ca un referendum este doar consultativ fara valoare de implementare.
Nu se vor duce la vot nici romanii din tara nici cei dinafara.
Cat despre abonatii la traiTanase la Bruxelles pe cine intereseaza? Mai ales ca dintre ei ne-am procopsit cu o [rim ministreasa pe care daca ar fi sa o luam etalon de masurare a inteligentei europarlamentarilor, fugim de sectia de votare cat vedem cu ochii.

Tara minunata dar conducatori care sa stinga darul dat de Cel de Sus

Un cunoscator bineintentionat al constitutiei tarii este oripilat de ce aude din Dealul Spirii; aceasta oripilare ar fi indreptatita daca "emanatiile" in discutie ar fi proprii celui care le semneaza. Din pacate discutam de efectul
"cheita rasucita" pe care bietul roman nu vrea sa creada ca este adevarat si ca se intampla chiar lui. Iar daca este directionat spre rau, nu vrea sa vada cine "trage atele" ci se multumeste sa accepte sa gandeasca altii pentru el. DZEU iti da dar nu iti baga si in traista!

 
 

 
 

Alexandra Sandru:"Seful statului s-a fotografiat semnand documentul"

Sigur!?...:)))))) De unde-i culege Ziare.com frate?...:)))))

 
 

Punk@ ai dreptate!

Dupa ce il recunosti??
Probabil dupa ranjet :)))))

Sa vedeti cand si-o face un selfie la Budapesta

Are dreptate @Gigi Contra 14:48 Referendumul o abureala ca sa nu zic alureala.

Tovarase Cirtitzov !

Nu vrei sa votam.

este interzis sa interzici

tovarasi consilieri ai tov. presedinte al tovarasilor de hotii
luati vot peste botm2

 

Ei, acum puteti sa va ganditi ce vreti sa fiti: complici sau oameni

cinstiti. Eu va sfatuiesc sa luati aceste doua intrebari foarte in serios.
Va indemn sa participati masiv la alegerile europarlamentare si la referendum.
Orice vot conteaza, numai uniti si solidari puteti pune in genunchi mafia rosie.
Numai asa puteti sa va debarasati de coruptie, de ciubuc, de bacsis ... o adevarata rusine pentru un adevarat european.

Fiti europeni, nu balcanici sau sovietici!
Ganditi-va macar la copiii vostri, daca pentru voi conteaza mai putin!

VOTATI PNL si USR+PLUS!

 

Ba uite

ca o sa votam tot PSD sau ALDE !

Eu sper ca sa fie ultima data cand votezi PSD-ALDE

Asa sa ne ajute Dumnezeu!

 

Intrebari facute de autisti. Ce stie tzatza Leana ce e aia OUG, CCR?

Si un sfert din alegatori sunt tzatza Leana, un sfert nea Ion (ca este si el om)
si sunt jumatatea care voteaza, ca-s oameni cu frica de Dumnezeu si de domn Primar.

 

"Ce stie tzatza Leana?"

Nu conteaza,ea voteaza oricum PsD si ce-i spune primarul,popa,vecina...
Intrebarile sunt adresate romanilor educati,dar si tinerilor care lucreaza"afara" si-i pot sfatui pe parintii pe care ii intretin.

Atentie, GRESEALA!

- Ziare,com a reprodue gresit, incomplet, intrebarea a doua: "Sunteti de acord cu interzicerea OUG si cu extinderea dreptului de a ataca OUG direct la CCR?" Ca si cum se cere interzicerea oricarui fel de prdonante, nu a celor precizate in realitate.
- G4media da formularea: "Sunteți de acord cu interzicerea emiterii de către guvern a Ordonanțelor de urgență in domeniul infracțiunilor, pedepselor și organizării judiciare, precum și cu extinderea dreptului de a ataca ordonanțele de urgent direct la CCR?"
In cazul acesta, de fapt sunt doua intrebari, iar un cetatean poate fi de acord cu interzicerea dar nu si cu extinderea dreptului de a ataca. Si atunci ce raspunde: DA, sau NU?
- Hotnews: "Sunteți de acord cu interzicerea ordonanțelor de urgență ale Guvernului in domeniul infracțiunilor de corupție, corelat cu extinderea dreptului de a ataca Ordonanțele de Urgență direct la Curtea Constituțională?" Aici apare "corelat". Deci esti obligat sa le admiti la pachet sau sa le respingi la pachet?!!

 

O echipa slaba la Cotroceni. Sau complice.

Ce se intampla cu referendumul lui Base: ala cu 300 de parlamentari?

De ce nu este obligatorie implementarea rezultatului votului popular? Si acest referendum este consultativ?

De ce?

Ca sa ne aflam in treaba!
Sau, degeaba! Asa cum a fost si cu referendumul votat cu privire la reducerea numarului de ador/mitzi din Parlament!
Ce conteaza ca se mai duc pe apa Dambovitzei niste bani din buzunarele indobitoci/tzilor!

Din pacate nu se poate face decat cu schimbarea

constitutiei si asta se face cu 66,67% din voturile parlamentului reunit !!!
Asa prevede constitutia psd-ista a "parintelui" iorgovan, o *** de a lui iliescu; fie-i tarana usoara dar in IAD ...

Iti reamintesc faptele si situatia.

Basescu a propus o noua Constitutie cu 300 de insi fara imunitate, Boc a sustinut-o in Parlament in 2012, dar pesedeaqua hoata s-a opus, cica guvernul Boc n-are legitimitate "ca a taiat pensii si salarii", urmatorul sa faca modificarile. Iti reamintesc ca trebuie votul a 2/3 din parlamentari, ca o modificare de Constitutie sa treaca. Guvernul urmator, al pesedelei hoate, desi avea majoritatea de 2/3, pe care Boc n-o avea, s-a facut ca ploua si acum urla ca referendumul n-are valoare si nu schimba nimic, insa hotararea CCR de atunci a fost limpede: referendumul e obligatoriu si se va implementa la prima modificare a Constitutiei. Si uite asa stam cu o Constitutie depasita si demodata, doar pentru ca politicienii profitori nu vor sa implementeze rezultatul referendumului pentru unicameral cu 300 de insi.
Insa un referendum validat, nu are termen de valabilitate ca un kil de carne si nu expira, asa ca mai devreme sau mai tarziu, tot se va implementa. Asa va fi si cu asta. Deci, la vot Gica, chiar daca esti contra. Daca va fi validat, multe nefacute nu se mai pot face, chiar daca nu se schimba maine Constitutia, ca li se da peste nas cu rezultatul unui referendum validat, ori de cate ori vor incerca sa ne pacaleasca. De fapt va fi mai mult o nuielusa peste degetele CCR, ori de cate ori vor incerca sa scape vipurile hoate cu smecherii.

DA

Da si nu. Intrebari slabe cu zero efect juridic. Vor aduce ceva votanti in plus (pt presedinte si pnl) dar nu vor impiedica asaltul antijustitie. Presedintele a ramas cu mintea la OUG13 dar timpul a aratat ca sunt multe mijloace de a produce amnistia si gratierea. Mai degraba presedintele si-l doreste pe Dragnea liber si contracandidat pentru Cotroceni. Cu alte cuvinte, interesele lui Iohannis si Dragnea coincid, iar referendumul este un balon de sapun. Coruptii zambesc la asa intrebari, Ccr rasufla usurata, pana si psd-istii pot spune ca ar vota DA la asemenea intrebari subtiri. KWI a si-dat autogol (sau gol poporului roman).

 

Tovarase Cirtitzov !

CE VREI SA ZICI ?

@carnatsasesc

sper ca n-ai bagat in frigider melu cu tot cu pele.
Pelea sa o dai inapoi, nu o pui in frigider bah iobag cu capu gros.

Ai terminat de cules balariile din Piata Rosie?!?

???


Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor