Ziare.com

Iohannis in "escape room"

Miercuri, 13 Noiembrie 2019, ora 16:43

   

Iohannis in "escape room"
Nu stiu daca Iohannis se pricepe la jocul zis Escape Room. Dar e-n capcana si nu singur. Nu dezbaterea-i problema. Si cu atat mai putin Dancila, in fata careia presedintele ar urma sa castige, cum spun sondajele, lejer.

Un prieten sibian, sas, ca si preopinentul pe care-l stie bine, personal, mi-a recomandat candva, pe nemteste, sa-l las, fiindca-i "beratungsresistent". Rezista cu remarcabila rezilienta, adica, la orice sfat.

Mai ales la cele bune. Dar adevarul e ca presedintele Iohannis nu pare sa aiba o iesire convenabila din dilema in care s-a varat. A vrut cu dinadinsul un tur doi cu V.V. Dancila. Si l-a obtinut, cu ajutorul resturilor inca foarte consistente ale partidului stat, cu sustinerea unui peisaj mediatic manipulant si dezolant, cu sprijinul unor mentalitati incremenite in varii forme de trecut si al votului unei anticleptocratii divizate, fatal, intre reformisti modernizatori si nationalisti ortodoxisti.

Acum ca si-a vazut visul cu ochii, fericirea i s-a spulberat. Se simte prins intr-o capcana. Si-n ciuda meritelor lui, nu e omul care sa joace cu placere "Escape Room". Si cu atat mai putin este el presedintele in stare sa evadeze din cursa pe care i-au intins-o propria incapatanare si dusmanii sai.

Impreuna cu sfetnicii de care, altfel, nu asculta, Iohannis considera, nu fara temei, ca n-ar fi nimic de castigat dintr-o confruntare TV cu Dancila. Orice succes in devoalarea neajunsurilor politice, gramaticale si mentale ale preopinentei s-ar atribui, desigur, "proastei satului care se vrea in fruntea statului", cum s-a spus, mai degraba decat virtutilor tocilarului premiant.

In schimb, orice esec in fata repetentei l-ar putea costa scump pe taciturn. E inca vie rana mortala pe care a pricinuit-o ascensiunii lui Mircea Geoana inadecvarea pesedistului in tranta din arena cu Traian Basescu.

Or, mai toata suflarea oamenilor de bine, ba chiar si respiratia toxica, intretaiata de tipete isterice ale celor de rau, proptind din rasputeri ce-a mai ramas intact din PSD, ii cer presedintelui marea dezbatere. Care, cert, n-ar putea fi un dialog, date fiind insusirile inalienabile ale fostei locuitoare din Videle, cocotate pana de curand in fruntea Guvernului de catre ex-ventrilocul ei, Liviu Dragnea.

Ca atare, ii pare simplu lui KWI s-o tina una si buna cu refuzul oricarei dezbateri cu o individa care "a guvernat impotriva romanilor trei ani de zile". Si e nedemna sa fie validata de un dialog cu el. Oricat de adevarate ar fi aceste aprecieri - si niciun observator independent nu le-ar contesta, Iohannis se insala.

In chestiune nu e Dancila



Si nici dezbaterea de dragul dezbaterii. In chestiune e poporul, teoretic suveran oriunde in Europa, unde nu domneste democratia originala, defecta, care in Romania are, iata, traditie si sistem.

In chestiune e puterea poporului, care se manifesta prin alegeri daca e suveran.

Ca ne place sau nu, aproape un sfert din cetatenii care au votat in primul tur a optat pentru sefa PSD. Ii consideram partidul ciuma rosie? E dreptul nostru. Dar, daca tara n-a devenit cnezat sau voievodat, nu e dreptul nimanui sa-i excluda de la informatie pe romani, nici daca in orbirea lor sunt minoritatea care a votat-o pe Dancila.

Doar ca voievod Klaus Werner Iohannis ar avea privilegiul de a nu se cobori s-o onoreze printr-o disputa directa pe reprezentanta clientelei PSD, a serbilor, boierilor si baronilor dusmani, care ar fi vrut sa prefaca democratia romaneasca intr-un sistem feudal.

A alege e actul esential al unei democratii. La randul sau, un scrutin democratic depinde de votul informat. De votul cetatenilor stiutori. Carora, devreme ce alcatuiesc natiunea suverana, trebuie sa li se dea o socoteala credibila, intr-o presa demna de acest nume, despre ce a fost si ce-ai de gand sa fie.

Or, intr-o tara doldora de serbi, cu o presa atarnata si televiziuni arondate, nu poti sustine convingator ca romanii ar fi inteles in corpore tot ce s-a intamplat in ultimii ani si care-i miza viitorului, pentru ca presupui ca au zacut pe Facebook si li s-ar fi spus in retele.

Iohannis cel tacut si absent a pretins nu o data, mai mult sau mai putin credibil, ca ar apara democratia. Dar cum o poti oare proteja prin abandon? Ori subminandu-i in multiple feluri actul primordial de a alege, actul de a informa, de a da socoteala, de a raspunde public pentru faptele-ti din trecut si cele programate sa configureze viitorul?

Dincolo insa de aceasta contradictie si de neajunsul moral al arogantei si lasitatii refuzului confruntarii electorale directe, cu participarea unor ziaristi realmente critici si independenti, se pune si problema inconsistentei politice si intelectuale a desconsiderarii manifestate fata de popor, fata de cutumele si principiile democratiei.

A refuza ca favorit dezbaterea, pentru ca, vorba lui Codrin Stefanescu, "putem", e si o prostie frizand ineptia proverbiala pusa in carca rabdatoare a contracandidatei.

Caci miza Romaniei grevate de decenii de crime si prostii monumentale ale partidului-stat este ca tara sa scape de comunism, fesenism si democratia originala, promise de perpetuarea la carma a PSD.

Or, profitand de dezbinarea romanilor si de incompetenta, ori lipsa de experienta a liderului USR, partidul ciumei rosii probeaza ca a supravietuit, propulsand-o pe Dancila in turul doi al prezidentialelor.

Nu-i putin, dupa colosalele nefacute si esecuri inregistrate de PSD din 2017 incoace. Or, tristul succes electoral recent al PSD ar putea fi potentat notabil. Fiindca abandonul lui Iohannis i-ar putea determina pe multi anticleptocrati frustrati si de infrangerea rusinoasa, partial interdependenta, a unor Barna si Paleologu, sa-l pedepseasca pe arogantul sef de stat, fie prin neprezentarea la urne, fie prin stampilarea numelui cel odios.

Astfel s-ar reconsolida cleptocratia.

Un escape room poate fi amuzant. Dar presedintele inchis in el nu-i fitecine. E seful statului si-ar fi bine sa fie alti cinci ani. Nu e deci singur, in capcana din care nu stie sa iasa. Impreuna cu el e un popor intreg, captiv demult si el. Nu pare in stare sa se elibereze fara ajutor. Sa nu i-l refuzam.

Petre M. Iancu
Urmareste Ziare.com pe Facebook  si pe Instagram  Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Citeste mai multe despre Iohannis escape room Iohannis turul doi
Sursa: Deutsche Welle

Articol citit de 7147 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
36 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Chiar asa de greu de inteles ?

Iohannis nu are nevoie de o dezbatere cu Dancila pentru a informa poporul Roman, inclusiv electoratul PSD. Un interviu cu un ziarist sau om de televiziune respectabil ar fi de ajuns. In nici un caz nu se poate cobori la nivelul sau legitima pe Veoprintr-o confruntare directa.

 

Dezbaterile sunt un "must" cand vorbim de alegeri.

Arunca o privire in statele civilizate din lume.

Statele civilizate

si candidati civilizati ....

Tocmai tu te-ai gasit sa vorbesti

despre civilizatie?
Iohannis sta drept in picioare in timp ce Dancila e in genunchi si isi cauta brosa prin iarba parjolita de pesede.
Ca sa stea de vorba cu ea, presedintele ar trebui sa se cocoseze, lucru care chiar nu merita sa il faca. Viorica pur si simplu nu merita atentia lui. E gata. E terminata.
Iar daca marii amatori de circ vor sa vada sange si sa o vada pe viorica tarandu-se ca sarpele, asta este treaba voastra. Daca nu va convine, mergeti si votati-o pe ea, ca sa aratati ca voi sunteti mai isteti decat propriul sau electorat.
In plus daca Iohannis nu accepta sa dezbata nimic cu isteata statului, practic ii face un serviciu, fiindca o salveaza dintr-o noua scena in care ea singura s-ar umple de ridicol din nou.

@ Vintage Rank user: x5 13.11.2019, 16:53

ai dreptate. acum ne povesteste werner cum e treaba cu cele 6 case, devenite 5 intre timp. a cam dat in balbaiala. auzi la el: cica PSD i-a inventat asta. adica nu el primar fiind a facut manareli fara sa fie deranjat ci PSD care i-a expus gainariile cu fals in acte, ar fi de vina. acum incearca sa nu para conflictual, ci baiat de treaba la interviu insa nu raspunde clar intrebarilor. jurnalistii sunt prea blanzi.

Tu realizezi?

Ca Iohannis e posibil sa piarda alegerile?
Stiu ca voi penelistii simtiti suflul victoriei, dar noi useristii de obicei cream acel suflu si suflul asta e nesigur tare.
Cine crezi ca a determinat oamenii sa iasa la vot ? Tacerea lui Iohannis? Recordul din Diaspora cine sa zbatut sa deschida mai multe sectii ? Cine sa chinuit sa trimita reprezentanti peste tot? Cine a cread grupurile de sustinere si tot asa, fara acel suport al USR+ e grav. Iohannis nu face nimic sa ajute situatia.

Ai gresit adresa

Eu sunt membru Plus si am votat cu Barna

SI , TOTUSI SA NU FIM NAIVI ...cand niste voinici

ca bradul sunt dirnici sa vina la TV sa-si arunce in cap cu hardaul cu zoaie , in loc sa mearga unde au treaba si, sa mai repare si metroul sau sa repare conducte la RADET ...dragi trantori nenorociti cu nicolicea , olgute sau gabite , care din prea multa plictiseala umbla noaptea dupa lilieci..

Pare putin probabil sa piarda Iohannis

Dar ai dreptate cu cei din USRPlus (sustinatori, votanti si politicieni), ei au fost cei care au ridicat temperatura in campanir. Daca USRPlus decidea sa nu aiba candidat, cred ca nici dracu nu isi mai aducea aminte de ceva din campania asta. Cred ca uitam si in ce zi se voteaza. Moartea pasiunii, asta am fi avut.

Chiar si asa, nu cred ca Iohannis pierde alegerile. Sustinatorii USRPlus au facut ca toti dracii dupa turul I (si eu ma includ in categoria asta, ca sa fie clar), pentru ca frustarea/dezamagirea a fost mare. Dar cu cu fiecare zi care trece, se intra pe un fagas rational si acesti sustinatori or sa voteze in mare parte (peste 80-90%) cu Iohannis.

Si Iohannis si compania stiu asta. Nici macar nu trebuie sa se agite pentru voturile alea.

ciudat articol, plin de intentii bune dar

colorat naiv cu povesti fumate deja de alti autori pe aici, si respinse foarte clar in primul tur. Recunosc, habar nu am ce e escape room, si nu inteleg de ce autorul o considera un fel de cultura generala, deci aia e o pata de culoare stranie.

Din nou vad povestea fara sens ca ar fi preferat sa o infrunte pe dancila in loc de barna, desi dancila a luat mai multe voturi ca barna (nu stiu daca intelegeti cum functioneaza un vot). Lumea nu face o favoare lui iohanis votandu-l, voteaza pentru ei, iar majoritatea chiulangiilor de la vot au invatat din prostia din 2016. Nu iohanis are probleme daca iese dancila, ei au. iohanis nu a “pretins" ca apara democratia, iohanis a aparat-o 5 ani de zile blocand legi nedemocratice, numiri nedemocratice si abuzuri nedemocratice, culminand cu schimbarea guvernului.

Daca a avea de 3 ori mai multe voturi decat adversarul inseamna sa fii prins in capcana, doresc dreptei la mai multe capcane. Democratia insemna vot, nu dezabatere cu dancila. Realitatea e ca in acest caz particular cu dancila si psdul, o dezbatere nu ar muta nici un votant dintr-o tabara in alta, deci virtutile unei dezbateri sunt practic nule. Inteleg entuziasmul criticilor lui iohanis, mai ales dupa ce a intrat in turul doi fara probleme, dar realitatea e ca legatura dintre o dezbatere si democratie e minima. mi se pare o oportunitate pierduta, dar nu mare lucru pentru cei care nu sunt obsedati exclusiv de vorbit

@rc. Escape Room este un joc in care participantii

sunt inchisi intr-o incapere pe care nu o pot descuia decat daca rezolva niste enigme. Deci nu pot scapa de acolo deat daca sunt inteligenti si joaca in grup, fiecare aducand o idee care poate fi salvatoare.

Dar, in afara de asta, articolul este un fel de discutie inutila, menita sa puna autorul intr-o lumina buna si daca se poate, pe eroul principal (Iohannis) intr-o pozitie defensiva. Un articol gratuit si fara nimic original, la fel ca dottoratul lui Ponta sau Oprea :)))

Ideea cu dezbaterea "democratica si obligatorie" este foarte relativa. In anumite tari occidentale se practica aceasta dezbatere, inca inainte de primul tur. In altele aceasta dezbatere nu exista. Candidatii au spus ce au de spus in media si cu asta basta. Nu merg prin piete sa stranga mana la babe si sa ii ajute pe cei care lesina de emotie (vezi Barna si "mortul" de pe strada :)))

Daca cineva nu stie cine este presedintele Romaniei dupa 5 ani si cine este patzachina lui Dragnea dupa 1-2 ani, atunci nu ii serveste la nimic o dezbatere acum. Este un elector proaspat intors din Spatiul Cosmic :)))

Aveti incredere in instinctul dv. si votati nu numai cu inima ci mai ales cu capul.
In cazul de fata, nu stiu cine ar putea avea dubii si indoieli.

Ăsta e Peter Moscu, iar aberează: ii plange de milă lui Iohannis, ii

dă lecții, vrea să-l ajute(!) Auzi la el, că unii din electoratul lui Barna și Paleologu o să voteze cu Dăncilă! In realitate Iohannis stă foarte bine, e probabil caștigător, tactica lui de a evita dezbaterea nu i-a afectat scorul. Și a avut dreptate, ceilalți candidați erau mult in urma lui ca procente, dacă participa la o dezbatere cu ei ar fi insemnat să ii valideze, să se coboare la nivelul lor. Și acum, ce ar putea să dezbată Dăncilă? Cum se pun murăturile? Alta e problema: ar fi trebuit să facă un bilanț al primului său mandat, doar cu ziariștii, să răspundă la intrebări să dea explicații: de ce a fost atat de moale in lupta cu PSD, de ce a numit-o pe Dăncilă prim-ministru etc. Intrebări incomode, dar datora niște răspunsuri romanilor. Dar dacă nu vrea, asta e. E urat din partea lui, dar nu se poate face nimic.

 

el e ales de uniunea ziaristilor ?

interesant,nu stiam.

un munte de om,fricos ca un soricel :)))
daca ipochimenul se intilneste cu putin,
trebuie sunat la smurd cu 2 ore inainte,
sa inteleaga arafat ca e vorba de sefu'
si nu arunce pompierii napalm pe suncile
lui rozalii :)))

Acum pot RRomani sa si-o alega si pe Dracita !

Multi PNL-isti in frunte cu mos gerila au sapat sub scaunul lui USR Barnea !
acum sa fi fost o finala Johannis /barnea puteam dormi cu toti linistiti si Dracita era deja ingropata la margine satului linga alti maidanezi!
Nu scapam de Ciuma Rosie!

 

acum sa fi fost o finala Johannis /Barnea puteam dormi cu toti

In afara de Klaus Iohanis . Acum e SIGUR ca va fi reales , pe cand cu Barna nu era sigur si nu mai putea face nazuri la dezbaterea publica !

La cum vad situatia acum

Nu avea Iohannis nici o sansa in fata lui Barna. De aia au jucat asa murdar si au scos armele(Rise project, Digi24 etc.)

Cred ca ai mare dreptate...

Asta este destinul nostru. Sa avem un munte de om care nu spune nimic! Nimanui...
Tara cheltuieste bani degeaba pt. acest nou brand "de Sibiu": paiata necuvantatoare!

@Movici. "Nu scapam de Ciuma Rosie!" Daca o votati pe

veorica, aveti dreptate! Nu scapati de Ciuma Rosie!

"Multi PNL-isti in frunte cu mos gerila au sapat sub scaunul lui USR Barnea !"
Iar ai gresit, nu sunt membru al nici unui partid romanesc. Cat despre Barna, nu am sapat sub scaunul lui, ci mai degraba i-am livrat "cadoul" direct pe cos :)))
Imi pare rau ca nu am avut o hartie de ambalaj ca lumea :)))
https://i.ytimg.com/vi/lr1KntFFh54/maxresdefault.jpg

Cert, am o preferinta pentru Klaus Iohannis. Este normal sa mi-o exprim si sa ridiculizez pe ceilalti prichindei care sunt ca furnicile de jur imprejur. Barna, daca mai ramane prin politica, se va maturiza. Veorica va imbatrani si va crapa in ignoranta generala.

PS Mi-ai mai citit alte comentarii si iti multumesc. Dar am senzatia ca nu prea intelegi ce scriu :))) A bon entendeur.

 

multumesc de explicatii cu "Escape Room"

am invatat ceva nou, si de acord, nu imi schimba opinia despre articol. pe de alta parte altii vad ca tot nu invata, tot statul paralel e de vina pentru problemele lor.

pana una, alta vad ca iohanis a raspuns la intrebari si dancila bate campii, deci discutia despre dezbatere s-a rezolvat

de bun simt

evident ca democratia este doar un concept abstract pentru presedintele in functie. l-am votat in turul 2 in 2014 pentru ca m-a scarbit aroganta lui Ponta. acum fuge el de dezbatere cu Viorica, sau de orice alt interviu live fara intrebari prestabilite. sasul isi cunoaste handicapul si cauta sa-l ascunda, ca sa nu mai aiba ghinion. insa tocmai aceasta incapatanare s-ar putea sa-l coste pentru ca omul de rand, vrea sa-l vada pe Iohannis prezentand bilantul primilor 5 ani de mandat si planurile pentru al doilea. Ori el si de asta fuge. consilierii lui pot inventa fel de fel de pretexte dar frica lui Werner este motivul. Oare Basescu ar fi refuzat o dezbatere cu Veorica? La cat era de siret ar fi facut dezbaterea si ar fi trimis-o acasa. Ori Iohannis nu este capabil de asa ceva. El gandeste lent si citeste ce-i scriu altii pe fituici.

 

e ok ce-ai scris,dar esti psdist

:)
ok,fiti linistiti,sa vedem ce putem face pt toanta
voastra,nu fiti aroganti ca pnlistii.
nu garantez nimic,dar exista si pt netoata aia
o sansa,nu poti sa ai ghinion mereu...

sa vedem...

@ DemonBanal Rank user: x3 13.11.2019, 19:50

Draga Daemon, imi pare rau sa te dezamagesc dar nu sunt PSD-ist. Nici nu am votat cu Veorica in turul 1. in 2014 am votat cu KI. insa pot sa-ti zic ca sunt impotriva unui presedinte arogant, care refuza dezbaterile cu exceptia interviurilor aranjate unde jurnalistii nu pot insista pe intrebari incomode. adica le da flit cu alta intrebare! in seara asta a mers chiar pe schema alta intrebare! oricat ar vrea sa para de normal, nu a raspuns cum de 6 case au devenit 5 cand statul i-a luat una! a facut fals in acte. ca justitia e selectiva si nu se grabeste sa-l acuze, e grav. justitia trebuie sa-si faca treaba tot timpul nu uneori si doar cu unii. pana nu se reformeaza dreapta asta, nu vad nicio solutie cu Orban, Turcan si Gorghiu. mai lipseste Blaga si tabloul e complet.

PARCA NICI NU MAI PUTEM ...trai fara noi scenarii si sansa de a ne

imagina tot ce ne poate mintea desi , e greu de presupus ca dialogul lui Klaus cu Viorica va fi cel pe care-l ni-l dorim noi .
Chiar daca chestionarul va fi partial cel imaginat de noi , raspunsurile sunt cu totul altele , daca nu cumva , cei ce doresc infruntarea vor avea mari surprize si dezamagiri , cu alte dispute prin cotloane intime sau total insignifiante , care nu sunt altceva decat o investigare inutila si o proba de rezistenta la stres .

In fond asta ne dorim ? , si cui foloseste cand de fapt intresanta este atitudinea unor persoane speciale care , au avut suficient timp pana acum sa ni se arate ,
ASA CUM SUNT ...

 

bravooo!

din explicatzia ta intzeleg cum functzioneaza democratzia in romania. sa o stapanitzi sanatosi.
PS mie nu-mi trebuie un interviu invelit in ciocolata , vreau o dezbatere la sange cu intrebari dure si apoi sa-mi fac o opinie.
nu am nevoie de un ziarist sa-mi spuna de ce ar trebui sa votez pe unul sau altul.

 

Am impresia ca ai gresit tara

"vreau o dezbatere la sange" intre cine ?
Mutu si Toanta ! la Vacanta Mare !

Tocmai s-a anuntat o conferinta de presa azi la 18:00

Deci nu va fi un ziarist cae sa inveleasca intrebarile in ciocolata, ci vor fi jurnalisti din toate partile care pot sa il intrebe ce vor ei. Nu e nevoie de Dancila, ea nu are nici o calitate care sa ii permita sa faca o dezbatere reala.

Prima conferinta de presa dupa 1800 de zile

Si ceva imi spune ca o sa fie si ultima. Trista victorie.

@ Munteanu7 Rank user: x5 13.11.2019, 17:50

asa da! discurs liber a lui Iohannis. a trecut de la fituici la prompter!

Ei na, exact ce spuneam că ar trebui să facă Iohannis:

"Cum nu accept aceasta dezbatere cu doamna Dancila voi organiza eu o dezbatere, marti seara, vor fi invitati politologi, formatori de opinie, jurnalisti". E OK, să-și facă bilanțul primului mandat și să spună ce vrea să facă in următorul, sub tirul intrebărilor jurnaliștilor și politologilor. Ce să dezbată cu Dăncilă?
http://www.ziare.com/klaus-johannis/candidat-prezidentiale-2019/live-iohannis-sustine-o-conferinta-de-presa-la-sediul-pnl-1585503

 

ai un umor demn de o cauza mai buna

se pare ca pnlistii nu ti-au inteles subtilitatea :)))
sint foarte speriati si incordati,joianis e sedat,
sa nu cada cu botul in microfon si sa-l inghita
fara sa mestece bine :)))

Joianis

nu este roman. El nu reprezinta romanii sau Romania deci nu se poate cobori la nivelul nostru sa vorbeasca cu noi. El este fanariotul numit de Inalta Poarta (amerlocia sau zionia) pentru a distruge ce a mai ramas din Romania

 

sie haben recht,herr oberst

was konnen wir machen ?
es ist sehr schwer...

@Munteanu7

in concluzie,pari a fi singurul membru+ care a votat
cu barna.
tovarasii tai l-au tradat,clar ?

dar nu cred ca esti membru +,nici ca ai votat barna.
ti-am citit postarile,esti de-al pnl,stimabile :)

 

@v_sile

da,am suferit mult.

dar nu voi mai vota un pnlist niciodata,pricepi ?
pentru magaria cu cei 1000000 de mercenari care
l-au neutralizat pe barna in noaptea de 10.11.2019,
votind,la ordinul pnl,cu dancila.
prima data am crezut ca au fost doar 500000 dar,
avind toate datele de la bec,am corectat calculele.

acum,sincer sa fiu,de multi ani nu mai votez nimic
din ce propune pnl,drept rasplata pt usl-ul de care
nu s-au dezis nici pina acum.
nu l-am votat nici macar pe un bun prieten care
a ajuns primar din partea pnl pe listele usl.

cu joianis am facut o exceptie in 2014,
prea mi-a fost greata de ponta,cu referendumul din 2012.

acum nu mai vreau sa aud de falsa si timpita teorie
a "votului util".

sincer,cred ca trebuie sa maninci o lamiie fara zahar
inainte de a vota iohanis iar dupa vot,spala-te,
sa nu se imprastie virusul capului aplecat :)))

daca tot vrei sa vizitezi sectia de votare,
stampileaza buletinul de vot fara sa-l deschizi
impatureste-l corect si fa-i vint in urna.
nu uita sa verifici daca buletinul de vot are
aplicata stampila sectiei de votare,in caz contrar
stampilezi hirtie igienica :)

 

In sfarsit ,dupa atatea prostii ,a scris si Iancu ceva mai de Doamne

ajuta!

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor