A fost creat primul organism viu artificial

Vineri, 21 Mai 2010, ora 14:59
A fost creat primul organism viu artificial

Oamenii de stiinta americani au creat in laborator primul organism viu artificial, un genom sintetic. Realizarea, extrem de controversata, vine dupa 15 ani de studiu si circa 40 de milioane de de dolari cheltuiti in cercetare.

O echipa formata din J. Craig Venter, Hamilton Smith, Clyde Hutchison si Daniel Gibson din cadrul Institutului J. Craig Venter, in Rockville, a reusit sa introduca ADN creat in totalitate de om intr-o celula fara viata, golita in prealabil, apartinand unei bacterii, readucand-o la viata. Celula s-a dezvoltat ulterior, divizandu-se, relateaza Daily Mail.

Tocmai aceasta reusita naste controverse, existand temeri tehnologia ar putea fi folosita pentru a produce arme biologice, motiv pentru care, la solicitarea presedintelui Obama, Comitetul american pe probleme de energie si comert din cadrul Parlamentului se va reuni saptamana viitoare pentru a discuta implicatiile acestei descoperiri, dupa cum relateaza Reuters.

Prima celula sintetica realizata vreodata ar putea fi si primul pas in crearea in laborator a unor bacterii complexe, care ar putea transforma carbunii in gaze naturale, mult mai putin nocive pentru mediu, sau alge, care ar putea sa absoarba dioxidul de carbon si sa-l transforme in combustibil. Cu ajutorul noii tehnologii, s-ar putea crea noi si vaccinuri sau antibiotice.

Joaca de-a Dumnezeu

Comunitatea stiintifica este impartita in doua, unii crezand ca ceea ce a facut echipa de cercetatori americani e un fel de joaca de-a Dumnezeu.

Profesorul Savulescu, de la Universitatea Oxford, a declarat ca Venter a deschis cea mai profunda usa din istoria umanitatii, ce ar putea hotari si destinul ei.

Potrivit acestuia, nu s-a copiat artificial viata si nici nu s-au adus modificari prin inginerie genetica. Pur si simplu, s-a preluat rolul lui Dumnezeu, creandu-se viata artificiala care altfel nu ar fi putut exista. Riscurile nu pot fi comparate cu nimic din ceea ce exista deja.

Descoperirea ar putea fi folosita in viitor pentru a realiza cele mai puternice arme biologice imaginabile. "Provocarea este sa mananci fructul fara vierme", a declarat el.

Citeste si:
Vicepreședinte liberal, despre negocierea cu AUR: „PNL nu va negocia sau coopera în plan guvernamental cu partide extremiste”
Vicepreşedintele PNL Alexandru Muraru a declarat marți, 27 septembrie, că liberalii nu vor negocia sau colabora la guvernare cu partide extremiste și a transmis că nu vor exista negocieri...
Precedentul invocat de Orban prin care Cîțu nu mai poate fi numit premier dacă trece moțiunea. „Eu sunt Stan păţitul împreună cu preşedintele Iohannis”