Lumina verde face cunoscuti cercetatorii romani

Duminica, 06 Iunie 2010, ora 10:31
Lumina verde face cunoscuti cercetatorii romani
Foto: EVZ

Un grup de cercetatori de la Universitatea de Medicina si Farmacie "Carol Davila" a descoperit un efect cu totul nou: o noua tranzitie a campului electromagnetic. In urma cu un deceniu, legile fizicii nici macar nu admiteau bazele acestei teorii. Descoperirea poate avea pe viitor aplicatii in cancer sau maladii virale.

Cercetarea grupului condus de profesorul Sorin Comorosan, desfasurata la Institutul Clinic Fundeni, se concentreaza asupra efectului iradierii microorganismelor cu lumina verde, relateaza Evenimentul Zilei.

Aplicatiile descoperirii ar putea fi diverse in viitor: de la anihilarea radicalilor liberi (cancer si maladii virale) la lumea informaticii si cosmeticii.

Potrivit doctorandului Radu Mitrica (foto), "lumina verde exercita o actiune protectoare impotriva radiatiei nocive ultraviolete (UV)". Altfel spus, daca era iradiata in prealabil cu lumina verde, albumina (bovina - substanta organica din grupul proteinelor) nu se mai rupea, nu mai era denaturata.

"Cu experimentul acesta s-au deschis noi oportunitati si am reusit sa publicam lucrarea intr-o revista de varf". In 2010, rezultatele studiului cercetatorilor de la Fundeni a fost publicat in European Biophysics Journal.

Dupa ce experimentul a fost repetat pe albumina umana si alte substante, "s-a formulat un model al interactiei luminii verzi cu macromoleculele biologice". Potrivit acestuia, lumina verde produce sisteme macromoleculare solide, puternice, capabile de interactiuni la distanta.

Altfel spus, acea albumina nu se mai "rupea" sub UV tocmai datorita acestor sisteme, generate de lumina verde.

Pionieri in acest domeniu

Primele studii asupra luminii verzi au fost facute de profesorul Sorin Comorosan in SUA, la mijlocul anilor '70.

In anii dinainte de 2000, pe baza studiilor profesorului Comorosan s-a produs o crema de protectie solara. Odata aplicata pe corp, aceasta ferea pielea de radiatiile UV. In fond, crema era un scut verde intre radiatiile solare si piele.

Acum, dupa succesul ultimelor experimente de la Fundeni, iradierea cu lumina verde ar putea fi aplicata in diverse domenii, de la cel alimentar la elaborarea de tehnologii de tratare a cancerului.

Cercetarea a fost sustinuta de Institutul Clinic Fundeni, catedra de Chimie Organica si departamentul de Polimeri din cadrul Universitatii Politehnice din Bucuresti, precum si de Institutul de Fizica Atomica de la Magurele. Un alt sprijin important a fost cel al doctorului Irinel Popescu.

Ciolacu este sigur de victoria lui Firea la Capitală: ”Va câștiga şi cu Piedone, şi fără Piedone”
Indiferent dacă Cristian Popescu Piedone se va retrage sau nu din cursa electorală, Gabriela Firea va fi noul primar al Capitalei, este convins Marcel Ciolacu. Premierul a precizat miercuri,...
Ciolacu susține că nu există riscul ruperii coaliției: ”Ce voiaţi? Să stau la televizor să spun: "m-am gândit eu că e mai bun Piedone"?”
Marcel Ciolacu nu crede că decizia privind candidaturile separate la Primăria generală a Capitalei va afecta în vreun fel coaliția formată din PSD şi PNL. El susţine că membrii alianţei...