Secretul din miezul Pamantului, un reactor nuclear urias?

Marti, 15 Februarie 2011, ora 17:17
Secretul din miezul Pamantului, un reactor nuclear urias?
Foto: Daily Galaxy

Fizicienii au folosit un instrument special, localizat sub un munte din Italia pentru a studia unele dintre cele mai rare particule care au fost descoperite vreodata. Aceste particule se numesc "geo-neutrini".

Pentru prima data, ei au detectat un semnal foarte precis care provine din interiorul Pamantului. Din acest motiv, geofizicienii si geologii se intreaba daca nu cumva planeta noastra ascunde in miezul ei un urias reactor nuclear natural, informeaza Daily Galaxy.

"Geo-neutrinii" provin din straturile adanci ale planetei noastre. Detectorul folosit se numeste Borexino, fiind cel mai mare din lume de acest tip. El are scopul de a vedea in adancul planetei noastre si de a oferi informatii pretioase oamenilor de stiinta.

Borexino se afla la Laboratorio Nazionale del Gran Sasso, un laborator subteran, intr-un tunel lung de 1,5 km, aflat sub Gran Sasso, in muntii Apenini. El este folosit de Institutul de Fizica Nucleara al Italiei si sustinut de state precum SUA, Germania, Rusia, Polonia si Franta.

In 2005, Japonia si SUA au colaborat intr-un proiect asemanator desfasurat in Japonia. Si acolo au fost descoperite aceste particule foarte rare.

Oamenii de stiinta spun ca va fi nevoie de cercetari amanuntite in viitor pentru a putea raspunde la numeroasele intrebari legate de miezul Pamantului. Acesta este doar inceputul cercetarilor si se spera ca in viitor sa se poata afla care este sursa caldurii emanate de miezul Pamantului.

Răspunsul lui Piedone pentru Ciolacu: ”Mă duc, pe cuvântul meu, în prăpastie”. Primarul Sectorului 5 acuză un blat la București
Cristian Popescu Piedone a exclus o retragere din cursa pentru Primăria Capitalei, după o solicitare făcută în acest sens de președintele PSD. Marcel Ciolacu i-a sugerat lui Piedone să își...
Gabriela Firea, acuzată că joacă ”la două capete”. Candidat AUR: ”Nu se decide dacă îşi doreşte să fie primar sau europarlamentar”
Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria Capitalei, îi cere Gabrielei Firea să oprească jocul politic "la două capete" şi să se retragă de pe lista PSD - PNL pentru alegerile...
#pamant miez planeta, #italia sua rusia, #descoperire stiinta reactor nuclear , #stiinta tehnica
Comentarii
N
n_m_c_1971
rank 1
hehe!stiam ca cand dau gaze vine din interior!