Solutie pentru eradicarea foametei? Cercetatorii finlandezi au produs o proteina din electricitate si CO2

Duminica, 23 Iulie 2017, ora 15:38
Foto: Ziare.com

O echipa de oameni de stiinta din cadrul Centrului de Cercetari Tehnice (VTT) si de la Universitatea Tehnologica Lappeenranta (LUT) din Finlanda a gasit o metoda de a produce o molecula de proteina cu ajutorul electricitatii si a dioxidului de carbon.

Proteina poate fi obtinuta "oriunde este disponibila energie regenerabila", mentioneaza VTT intr-un comunicat, centrul de cercetari neoferind insa detalii cu privire la procesul de productie.

"Spre deosebire de agricultura traditionala, metoda de productie aflata in curs de dezvoltare nu necesita o locatie care sa ofere conditii pentru agricultura, precum temperatura corespunzatoare, umiditate sau un anumit tip de sol", a declarat Jero Ahola, profesor la LUT.

Conform lui Juha-Pekka Pitkanen, cercetator principal la VTT, o proteina produsa prin aceasta metoda poate fi dezvoltata ulterior pentru a fi obtinute alimente sau furaje.

"Pe termen lung, proteina creata cu electricitate va putea fi utilizata atat pentru gatit cat si ca produs de sine statator. Mixtura este foarte nutritiva, cu peste 50% proteina si 25% carbohidrati. Restul este reprezentat de grasimi si acizi nucleici. Consistenta produsului final poate fi modificata prin schimbarea organismelor utilizate in productie", a explicat Pitkanen in prezentarea publicata pe site-ul LUT, intitulata "Proteina produsa prin electricitate pentru reducerea foametei la nivel mondial".

Oamenii de stiinta estimeaza ca noua metoda de obtinere de alimente din electricitate va fi de aproape zece ori mai eficienta in comparatie cu fotosinteza si astfel va avea un impact minim asupra mediului inconjurator.

Insa, in acest moment este nevoie de circa doua saptamani pentru a produce un gram de proteina in laborator, iar cercetatorii au subliniat ca procesul are nevoie de imbunatatiri.

"Ideea este de a dezvolta conceptul intr-un produs realizat in masa, la un pret care va scadea pe masura ce tehnologia va deveni din ce in ce mai comuna", a declarat Ahola.

Studiul face parte dintr-un amplu proiect de cercetare intitulat "Neo-Carbon Energy" prin care se doreste dezvoltarea unui sistem energetic in totalitate regenerabil si fara emisii, a mentionat VTT, conform sursei citate.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie