Postul România TV, amendă uriașă din partea CNA pentru emisiuni şi dezbateri în care s-au făcut referiri la Clotilde Armand şi Raed Arafat

Miercuri, 27 Octombrie 2021, ora 19:16
3558 citiri
Postul România TV, amendă uriașă din partea CNA pentru emisiuni şi dezbateri în care s-au făcut referiri la Clotilde Armand şi Raed Arafat

Postul România TV a fost amendat, miercuri, de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA), cu 45.000 de lei pentru emisiuni de ştiri şi dezbateri în care s-au făcut referiri la primarul sectorului 1, Clotilde Armand, şi la Raed Arafat, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU).

Postul de televiziune a fost amendat cu 25.000 de lei pentru mai multe emisiuni de ştiri şi dezbateri difuzate în perioada 3 iulie - 20 septembrie 2021, în cadrul cărora s-au făcut referiri la primarul sectorului 1, doamna Clotilde Armand, fără a se respecta dispoziţiile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului nr. 504 / 2002, precum şi prevederile art. 40 alin. (5) şi ale art 64 alin. (1) lit. b) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual.

„Toţi furnizorii de servicii media audiovizuale au obligaţia să asigure informarea obiectivă a publicului prin prezentarea corectă a faptelor şi evenimentelor şi să favorizeze libera formare a opiniilor", potrivit art. 3 - (2) din Legea audiovizualului.

Art. 40 alin. (5) din Codul de reglementare a conţinutului audiovizual prevede că "moderatorii, prezentatorii şi realizatorii programelor au obligaţia să nu folosească şi să nu permită invitaţilor să folosească un limbaj injurios sau să instige la violenţă", iar art. 64 - (1) din acelaşi Cod stipulează că "în virtutea dreptului fundamental al publicului la informare, furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele principii: a) asigurarea unei distincţii clare între fapte şi opinii; b) informarea cu privire la un subiect, fapt sau eveniment să fie corectă, verificată şi prezentată în mod imparţial şi cu bună-credinţă".

Amenda de 20.000 de lei a fost dată pentru acuzaţii aduse lui Raed Arafat, radiodifuzorul încălcând prevederile art. 3 alin. (2) din Legea audiovizualului şi pe cele ale art. 40 alin. (1), (2) şi (4) din Codulul audiovizualului. Raportul analizat cuprinde emisiunile „Punctul culminant” (ediţia din 23.08.2021) şi „Newsline” (din 24.08.2021).

Art. 40 din Codul audiovizualului prevede că: "(1) În virtutea dreptului la propria imagine, în cazul în care în programele audiovizuale se aduc acuzaţii unei persoane privind fapte sau comportamente ilegale ori imorale, acestea trebuie susţinute cu dovezi, iar persoanele acuzate trebuie contactate şi invitate să intervină pentru a-şi exprima punctul de vedere. În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere sau nu a putut fi contactată prin încercări repetate, trebuie precizat acest fapt. (2) În cazul în care acuzaţiile prevăzute la alin. (1) sunt aduse de furnizorul de servicii media audiovizuale, acesta trebuie să respecte principiul audiatur et altera pars; respectarea acestui principiu presupune condiţii nediscriminatorii de exprimare până la finalul aceluiaşi program în cadrul căruia s-au făcut acuzaţiile.În situaţia în care persoana vizată refuză să prezinte un punct de vedere, trebuie precizat acest fapt. () (4) Moderatorii programelor au obligaţia să solicite ferm interlocutorilor să probeze afirmaţiile acuzatoare, pentru a permite publicului să evalueze cât de justificate sunt acestea".

De asemenea, postul a primit somaţie publică pentru emisiunea „România de Poveste” din 04.07.2021, în care s-au făcut referiri la jurnalistul Mălin Bot, fără a se ţine cont de dispoziţiile art. 40 alin. (1) din Codul audiovizualului.

Citeste si:
Postul Nașul TV, amendă record de la CNA pentru modul în care a prezentat subiectul vaccinării anti-Covid
Postul Nașul TV, amendă record de la CNA pentru modul în care a prezentat subiectul vaccinării anti-Covid
Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a sancţionat joi, 25 noiembrie, postul Nașul TV pentru încălcarea dispoziţiilor legislaţiei audiovizuale referitoare la vaccinarea împotriva...
Raed Arafat anunță un Breaking News: ”România TV a pierdut!”. Decizia instanței în procesul intentat postului
Raed Arafat anunță un Breaking News: ”România TV a pierdut!”. Decizia instanței în procesul intentat postului
Șeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU), Raed Arafat, a anunțat joi, 2 decembrie, că a câștigat în primă instanţă un proces intentat postului România TV pentru...