Ziare.com

Televiziuni amendate de CNA dupa ce au spus ca Soros controleaza tot in Romania. Sesizarile pe proteste mai au de asteptat

Marti, 31 Ianuarie 2017, ora 17:55

   

Televiziuni amendate de CNA dupa ce au spus ca Soros controleaza tot in Romania. Sesizarile pe proteste mai au de asteptat
Romania TV, B1 TV si Realitatea TV au fost amendate, marti, de Consiliul National al Audiovizualului (CNA) pentru derapaje din mai multe emisiuni, insa nu de acum, din timpul protestelor pentru apararea Justitiei, ci tocmai din noiembrie anul trecut.

Este vorba despre emisiuni din timpul campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din 11 decembrie 2016, in care s-a vorbit despre faptul ca omul de afaceri George Soros ar controla politicieni si magistrati din tara noastra.

Romania TV a primit cea mai mare amenda, si anume 100.000 de lei, pentru emisiunile in care s-a discutat despre omul de afaceri George Soros si pentru cele reclamate de Cristina Guseth, in care i s-au adus acuzatii ei si Monicai Macovei.

Amenda a fost propusa de Orsolya Eva Borsos si votata de sapte din cei 11 membri CNA prezenti la sedinta. Dintre cei patru care au votat impotriva, Florin Gabrea, Gabriel Tufeanu si Dorina Rusu ar fi vrut ca postul TV sa fie sanctionat cu amenda maxima, de 200.000 de lei, insa propunerea nu a intrunit numarul minim de voturi, adica sase.

"Cand am facut aceasta autosesizare am vazut ca se lansau tot felul de ipoteze si acuzatii legate de Soros. La inceput cred ca toata lumea a luat-o putin in gluma. Dupa aceea, cand am vazut ca de dimineata pana seara, si cred ca nu a fost nicio zi si se vede din redactarea acestei monitorizari, cat a fost de mare dezinformarea, manipularea. De dimineata pana seara la Romania TV s-a vorbit despre Soros (...)

Niciun moment nu s-a spus cine e Soros, ce a facut (...) de dimineata pana seara, tot ce era legat de Soros era rau, daca se scadeau salarii sau daca nu stiu ce se intampla era rau (...) daca era ceva legat de Iohannis era tot din cauza lui Soros, toti erau oamenii lui Soros, toti faceau ceva din cauza lui Soros. Parerea mea este ca Soros a fost doar un pretext, pentru ca era nevoie inainte de campanie electorala, in campanie electorala, sa existe cineva care sa fie folosit drept cal de bataie. Si, intr-adevar, a fost folosit", a spus Dorina Rusu.

Membrul CNA a adaugat ca din cauza ca nu au fost sedinte ale forului audiovizual s-a ajuns la acuzatii extraordinar de grave.

"Pentru ca nu am avut sedinta, s-a ajuns la niste acuzatii extraordinar de grave, niste aberatii, niste monstruozitati legate de faptul ca Soros a pus focul la Colectiv, care au continuat dupa aceea sub alte forme. Intr-un fel sau altul acuzatia legata de Colectiv a fost extinsa si la Bamboo. In momentul in care lasi sa se extinda o asemenea infectie, ea are niste consecinte care nu mai pot fi controlate", a mai precizat Dorina Rusu.

Ea s-a intrebat in cadrul sedintei care ar fi putut fi interesul public pentru care omul de afaceri George Soros a fost "demonizat" in Romania.

"Care sa fie interesul public pentru care o persoana, care are 86 de ani, care traieste in America, care nu mai are demult treaba cu ce se intampla in Romania, care a finantat la inceputurile democratiei organizatii neguvernamentale care au militat si care si acum o fac pentru drepturile omului, libetate, democratie, toleranta, diversitate, care sa fie motivul, interesul ca un asemenea personaj sa fie demonizat in Romania? Ce a facut Soros? Care e problema?", a intrebat Rusu.

"Metoda este urmatoarea. (...) Exsta cateva franturi de adevar care pot fi probate (...) Se folosesc bucatele de adevar pe care se construieste un intreg esafodaj si pe care se construiesc acuzatiile pe care publicul nu mai reuseste sa le distinga de fapte si opinii, de realitate si de supozitii si speculatii. Aceasta este schema pe care se merge si nu doar la Romania TV", a spus la randul lui Valentin-Alexandru Jucan.

B1 TV, amendata tot pentru cazul Soros

B1 TV a fost amendata cu 10.000 de lei pentru patru editii ale emisiunii "Dosar de politician" difuzate in luna noiembrie, in care s-a vorbit despre implicarea lui Soros in campania electorala din Romania pentru alegerile parlamentare.

In aceste emisiuni au fost incalcate prevederile legislatiei audiovizuale referitoare la informarea obiectiva a publicului si obligatia moderatorilor de a solicita interlocutorilor sa probeze afirmatiile acuzatoare.

Propunerea de 10.000 de lei a fost formulata de presedintele sedintei, Radu Bogdan Herjeu, si votata de sapte din cei 11 membri CNA.

"La B1 TV au fost cateva emisiuni in care s-a vorbit despre subectul asta - mai ales in emisiunea de pe 24 noiembrie 2016. 'Dosar de politician', in care au fost prezenti Sebastian Ghita, Andrei Piticas. S-au facut multe afirmatii similare celor facute si pe alte posturi. Citate - Andrei Piticas a vorbit despre faptul ca ceea ce fac acum in Romania ONG-urile lui Soros este similar cu fenomenul Pitesti.

Moderatorul nu a raspuns in niciun fel. Nici nu l-a intrebat ce e fenomenul Pitesti (...) In aceeasi emisiune s-a vorbit despre tradatorii de neam si tara. Moderatorul nu a reactionat. In emisiunea de pe 27.11, Sebastian Ghita spune ca i-au venit informatii despre cum sunt platiti ONG-istii lui Soros si i-a venit in plic acasa. Nu le-a aratat si nici nu a fost intrebat de moderator", a spus Dorina Rusu, membru CNA, care propusese o amenda mai mare, de 15.000 de lei.

De asemenea, "in emisiunea din 30 noiembrie s-a vorbit despre caracatita agentilor de influenta, antrenatii lui Soros care ne baga venin in suflet. Vorbesc despre faptul ca un invitat face afirmatii foarte grave pe post si moderatorul, desi este o dezbatere, nu spune absolut nimic", a mai precizat Rusu.

Aceasta a mai aratat ca "tot in 'Dosar de politician', de pe 17.11, s-a facut afirmatia ca procurorii si judecatorii sunt platiti de Soros, fara ncio dovada. Afirmatiile nu au fost in niciun fel amendate de moderatori, nu s-au cerut probe, nimic din toate astea".

Iata ce s-a discutat in sedinta CNA de marti in legatura cu modul in care televiziunile au prezentat protestele anti-gratiere din ultimele zile

Cum au prezentat TV-urile protestele: La Romania TV s-a vorbit ca se poate folosi "munitie reala impotriva manifestantilor". La Antena3, "tunuri cu apa"

Propaganda TV. CNA, o institutie care a abdicat de la rolul de arbitru mass-media

Minciuna de la Romania TV ca Iohannis cere legea gratierii, urmata de sesizari record la CNA: Nu poti sa te faci ca nu vezi!

Si Realitatea TV a primit amenda

In acelasi timp, postul de televiziune Realitatea TV a fost amendat cu 5.000 de lei pentru emisiunea "Jocuri de putere" difuzata pe 17 noiembrie, in care invitatii Bogdan Diaconu, presedintele Partidului Romania Unita (PRU), si Sebastian Ghita au expus teoria conform careia George Soros controleaza prin fundatiile si ONG-urile sale politicienii din mai multe tari, printre care si Romania.

In timpul emisiunii au fost afisate pe ecran titluri precum "Ghita: Magnatul Soros este un pericol pentru Romania", "Ghita: Soros are agenti de influenta in presa romaneasca" si "Ghita: Reteaua Soros controleaza si unii procurori romani".

"Printre alte probleme dezbatute in emisiune, acestia au expus teoria conform careia George Soros controleaza prin fundatiile si ONG-urile sale politicienii din mai multe tari, printre care si Romania. Scopul acestuia este distrugerea a ceea ce este national si inavutirea prin insusirea resurselor tarii. Pentru asta s-a apelat la policitieni, procurori, oameni de presa, toti fiind agenti de influenta in slujba sa.

In opinia lui Sebastian Ghita, unii au recunoscut fatis acest lucru - Sandra Pralong, de exemplu, altii slujesc interese straine Monica Macovei sau Raluca Pruna. Mai toate guvernele Romaniei au fost sabotate din umbra de fundatiile Soros si de Consiliul Investitorilor Straini. Romanii nu mai pot munci in propria tara, pentru ca tara lor este furata sistematic", arata o sinteza a constatarii intocmita de Directia Monitorizare.

Amenda a fost propusa de Radu Bogdan Herjeu si a fost votata de sase din cei 11 membri CNA.

"Tinand cont ca la Realitatea TV a fost un caz izolat, s-a intamplat o singura data, intr-o singura emisiune, si au fost putine afirmatii facute din partea celor doi, eu nu as propune aceeasi sanctiune ca pentru B1 TV, dar pe de alta parte si somatie mi se pare...", a spus Radu Herjeu.
Urmareste Ziare.com pe Facebook  si pe Instagram  Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: NEWS.RO

Articol citit de 5202 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
3 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

George Soros ar controla politicieni si magistrati din tara noastra

Da! Si adevarul supara. Acum se vad toti care sunt in slujba globalistilor...Cu cat guitza mai tare cu atat se acopera de ridicol. Ipocriti!.

 

In toti tropaie informarea corecta...a crestinilor.

CNA ul e emblema puritatii....
Chiar daca SRI are bugetul micsorat o sa gaseasca o firma din subordine sa-si rupa de la gura 5000 lei sa-l sponsorizeze pe Cozmin Gusă pentru plata amenzii.
Ceilalti sa faca interventii la DNA poate ii sponsorizeaza Pescariu si Florică ........

 

CNA = Adunatura de ignoranti.

Da Antena3 de ce nu-i amendata, cand zilnic vedem ca un grup de haidamaci, Mircea Badea, Ciuvica, Gadea Raspopitul si altii , debiteaza minciuni pe banda rulanta, manipuleaza oameni cu un grad de cultura redus ca sa nu zic altfel, jignesc, propaga ura intre oameni .
De ce CNA-ul este surd si mut la asemenea derapaje ?

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor