25 de ani de la Revolutie: Romanii cred ca procesul lui Ceausescu a fost incorect

Luni, 22 Decembrie 2014, ora 17:24

   

25 de ani de la Revolutie: Romanii cred ca procesul lui Ceausescu a fost incorect
Aproape 70% dintre romani cred ca procesul sotilor Nicolae si Elena Ceausescu a fost unul incorect, la fel si verdictul, arata cel mai recent sondaj INSCOP Research.

Astfel, 68,4% dintre respondenti au apreciat ca procesul de pe 25 decembrie 1989 a fost unul incorect si doar 12,7% ca a fost unul corect, arata studiul efectuat de INSCOP Research in perioada 27 noiembrie - 2 decembrie 2014 la comanda cotidianului Adevarul.

In ceea ce priveste verdictul dat, proportiile sunt cam la fel, 70,7% dintre cei chestionati apreciind ca a fost unul incorect.

"Asta nu inseamna ca romanii considera ca Ceausestii sunt nevinovati. Vorbim strict despre cat de mult a respectat procesul conditiile unui act juridic democratic", a explicat Darie Cristea, coordonator proiecte INSCOP Research.

Pe de alta parte, aproape 80% dintre participantii la studiu au declarat ca inca nu stiu adevarul despre ce s-a intamplat in decembrie 1989.



In aceste conditii, 33,5% din romani cred ca evenimentele din decembrie 1989 au reprezentat vointa poporului roman, care s-a revoltat impotriva sistemului comunist, in timp ce 33,4% cred ca a fost o lovitura de stat data de cei care voiau sa il inlature pe Ceausescu, iar 20,9% considera ca la baza acelor evenimente au stat o decizie luata de marile puteri de a desfiinta sistemul comunist in Europa de Est.

In ceea ce ii priveste pe participantii la evenimentele din decembrie 1989, cea mai buna imagine o are Sergiu Nicolaescu, urmat de Petre Roman, Ion Iliescu si Mircea Dinescu, arata graficele publicate de Adevarul.

Cercetarea a fost efectuata pe un esantion de 1.076 de persoane, considerat reprezentativ pentru populatia de 18 si de peste 18 ani a Romaniei, iar eroarea maxima admisa a datelor este de +/- 3%, la un grad de incredere de 95%.
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 6423 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
Comentarii
Salamcusoia
rank 5
A fost pedeapsa lui Dumnezeu pentru Craciunul furat de comunisti.
25 decembrie 1989 era luni, si toti eram la serviciu.

Comunistii ca cizmarul Ceausescu Nicolae, serbau Mos Gerila pe 1 Ianuarie.

Rusofilii serbau si serbeaza pe 6 Ianuarie.
emy1960
rank 5
la noi.....
copii securistilor si comunistilor din esalonul doi au ajuns sa conduca aceasta tara de aceea a si avut acest parcurs care a distrus,furat si vandut tot ce sa putut din tara.Astia ar merita GLONTUL pusi cate zece in rand pentru a se face si economie de gloante.
Ernst
rank 5
In alte tari s-a facut procesul comunismului, al securitatii,
la noi si dupa 25 de ani, e ceata: "Pe de alta parte, aproape 80% dintre participantii la studiu au declarat ca inca nu stiu adevarul despre ce s-a intamplat in decembrie 1989."
Ciucurel
rank 3
Nu numai ceatzã, dar ÎNCA pute!...
Cat despre esantionul de o mi si ceva de persoane, dacã ne uitãm la numele cu "cea mai bunã imagine" - ne dãm seama cã "esantionul" a fost ales cu grijã - dintre bucuresteni!... La Timisoara nici Ilici, nici Petricã R., nici Sergiu Nicolaescu sau Mircea istericul-Dinescu - nu au fost si nu sunt "vreo marcã"... Cel putin primii trei mentionati, au fost siliti in repetate randuri sã iasã pe usa din spate a Prefecturii - nu o datã! In fugã si peste gard, n-au avut rãbdare nici sã li se deschidã poarta! Au fost extrem de... "grãbiti", datoritã "iubirii proletare" manifestatã de timisorenii prezenti! Timisorenii nu le vor ierta niciodatã miticilor/comunistilor, faptul cã au ignorat cu desãvarsire "Proclamatia de la Timisoara"!!!!!!!!! Ilici si cu haita lui au furat Romania de cel putin 20 de ani de democratie adevãratã, tarand tara in democratia "iliescianã/originalã"!
dac67
rank 5
Un proces corect ar fi dezvăluit prea multe...
Maresalului Antonescu i s-a facut un proces jidovesc
si a fost impuscat. Toti judecatorii, toti procurorii, toti calaii erau jidani(Paul Rassinier-minciuna lui ulise)
Ceausescu proces neconcludent,impuscat imediat.
După 1989 unii evrei sunt in aparatul de stat
Petre roman,Isărescu,Răzvan teodorescu,brucan,barlădeanu
In 1989 romania are 0 lei datorii
in 2014 peste 100 miliarde euro datorii iar țara
e devalizată.
Daca inainte de 1990 se trăia rău din cauza achitării
datoriei externe,acum cică trăim bine,avem de toate
magazinele sunt pline-dar la pret de specula de 3-10 ori
mai mari ca la producator,in acelasi timp datori vanduti
țara are peste 100 miliarde euro datorii.
Salamcusoia
rank 5
Antonescu nu a ucis romani.
Ceausescu a ucis fomistii romani si ar fi continuat sa ucida ca sa isi pastreze scaunul.
Adrian_Marinescu
rank 5
Să avem răbdare
Peste vreo 1000 de ani vom avea si noi democratie ca in Elvetia si vom aplica modelul suedez!
Cred că Ceausescu era destul de ramolit si nu poate fi acuzat decat de 50% din răul făcut romanilor,de restul sunt vinovati apropiatii săi,securitatea care incepuse să devină stat in stat si sistemul comunist.
b22
rank 5
bravo tovaraseilor..bravo v-ati trezit din somn???
Nu cumva aveti pretentia sa se fi pus la dispozitia acestui calau si un avocat din Bangladesh sau Coreia de nord??? a avut un proces l-a fel cum le-a facut si el victimilor lui!!! Acest calau si criminal a murit asa cum a trait!!!bag sama ca la unii le pare rau dupa el pt ca au pierdut o serie de avantaje si mai ales din Importanta..vezi secretarii de partid prim secretarii..ETC..ETC!!!Pupati-l admiratil si scuipatil!!
dianatudor
rank 5
Un proces legal ne scăpa de toți criminalii
securiști și comuniști, care au confiscat revoluția romanilor, cocoțandu-se pe jertfa vieților nevinovate ale tinerilor revoluționari.

Sigur că procesul ceaușistilor a fost unul NELEGAL, dar pedeapsa pe deplin meritată, trebuia să vină in urma unuimare proces al comunismului.

S-a dorit o judecată in grabă pentru că un proces legal și adevărat, conform procedurilor Codului Penal, ***ăța clasa politică de criminalii care l-au ajutat să confiște Revoluția romanilor, pornită de la Timișoara in 16 decembrie 1989 și definitivată la București in 22 decembrie.

Din acest moment "lumina" de la răsăritul sovietic, invățată de apărătorul comunismului satanic I.Ilici, care zbiera ca un diavol dezlănțuit, plangand pentru "intinarea comunismului", in timp ce dădea ordin pentru impușcarea vieților tinere, ce iși infranseseră teama față de teroarea dictaturii satanist comuniste, a furat Revoluția romanilor.
razek
rank 1
Cele doua revolutii, a noastra si a lor
A noastra vroia disparitia regimului opresiv, de infometare, bazat pe nepotism si slugarnicie al Ceausestilor. A lor urmarea numai inlocuirea Ceausestilor cu esalonul 2 de perestroikisti din politica, securitate si armata.
Ciocnirea celor doua revolutii a dus la Mia de morti ai lui Iliescu si la aparitia “democratiei originale" care ne-a izolat in Europa.
Salamcusoia
rank 5
Cind l-am urcat pe acoperis, am fi preferat sa nu il salveze
elicopterul.
MeAgain
rank 5
Revolutie? Care Revolutie!?...
Daca-r fi fost vreo revolutie, lucrurile erau cu totul altfel in Romania, acum!.
DR.STRANGELOVE
rank 5
Cu totul altfel, cum?
Perestroika? :)
MeAgain
rank 5
Ai si tu o obsesie care, din pacate, te lasa orb
la realitatea inconjuratoare...:))) Ca orice obsesie, e-adevarat!...:))))
Incearca sa cobori cu picioarele pe pamant. Ai avea mult mai multe de invatat.
DR.STRANGELOVE
rank 5
Procesul lui Ceausescu
a fost facut de mantuiala, doar pentru a fi impuscat mai repede. Nu ca n-ar fi meritat, dar decat asa, mai bine suferea un accident.
memorex
rank 1
procesul ceausestilor a fost perfect.tinand cont ca fusese tiran
nicio tara cu un regim represiv ca al lui nu si-a lichidat conducatorul cu blandete. sunt destule exemple in istorie anglia franta rusia libia sunt doar cateva exemple.
am vazut ca unii s-au oripilat ca au fost executati cu brutalitare si p-orma au fost bagati in saci de rafie pentru a fi transportati la bucuresti. sunt imaturi nu au tangenta cu realitatea.
pe mine m-a oripilat faptul ca un ofiter al armatei nu stia sa traga la tinta si in loc sa-i nimereasca partile vitale a ochit picioarele. dar nu ma mira asa au fost ofiterii armatei romane niste ciurucuri. buni doar la baut luat spaga de la soldati pentru permisii si curvari. poligonul nu-l serveau. instructia lor lasa de dorit.
acu vad ca prapaditul care l-a ucis pe ceausescu zice ca-i este rusine. regreta acele vremuri? nu mai vine spaga?
Tov.Ispas
rank 5
Corectie
N- fost nici un proces, a fost un asasinat oribil. Primitiv. Ca toti cei care au participat.
b22
rank 5
Memorex ai dreptate ...
Memorex ai dreptate ...Asa cum a facut el la altii asa i s-a facut si lui!!!
Titanu
rank 3
Ca de fiecare
data poporul are dreptate! Dar avocatul apararii care s-a comportat ca un acuzator, procurorul de sedinta voinea ce mustrari de constiinta(daca au)au?
Te-o
rank 5
"Procesul"Ceasestilor a fost un asasinat politic evident!
Iliescu,autorul acestei mascarade ,a fost cainele care si-a muscat stapaii,de teama ca acestia sa nu-i dezvaluie adevarata fata de tradator de tara!
Deturnatorii revolutiei au facut greseala sa ffaca public un "proces"mascarada care a socat lumea externa!
Ramane una din crimele generate de Iliescu si gasca de agenti rusi infiltrati in Romania(ca agentul GRU Militaru,asasinul tinerilor militari de la Otopeni)!Teo
dianatudor
rank 5
Pe ce teren am construit
In alte țări după 1989, s-a construit pe teren ***ățat de satanismul comunismului și se vede diferența. La noi, s-a construit pe crimă, pe minciuna comunismului, cu eșalonul 2 de comuniști/securiști și am ajuns la sărăcie materială și spirituală, condusă concertat și profund interesat din primii ani după 1990 de Crima organizată.

Minciuna ateului I.I, care nu a ezitat să concerteze tot masacrul de după 21 decembrie 1989, numai pentru salvarea și instalarea eșalonului 2 de comuniști sataniști, va fi adusă la lumina zilei, dacă oamenii nu il vor mai cita și apăra pe acest criminal incă nejudecat. Sunt convinsă că Justiția il va judeca pe el și acoliții lui, așa cum merită, conform procedurilor legale.

Criminalii cu mainile murdare de sange nevinovat se plimbă liber printre noi, dar Justiția trebuie să-și facă datoria de a-i judeca pe toți.
Adrian_Marinescu
rank 5
Ce au dorit complotiştii adică FSN?
Ce ordine a primit Vasile Malutan de la sefii săi? Posibil să-l ducă pe Ceausescu la aeroportul Boteni dar probabil fiindu-i frică să nu fie doborat l-a lăsat in camp.La sediul MAPN generalii FSN Stănculescu si Militaru dădeau ordine iar gen.Guse le executa.Familia Ceausescu a fost prinsă rapid desi era posibil ca populatia revoltată să-l linseze dssi in provincie lumea era mai ***and mirată de ce se intamplă si mai pasnică.
Asupra unitătii militare din Targoviste "teroristii"(cred că tot la ordinul FSN)au tras si au murit cativa soldati.Apoi a venit comandoul in frunte cu Gen.Stănculescu trimis de FSN cu scopul de a-l lichida rapid pe Ceausescu si Sinistra după un simulacru de proces mai mult pentru ochii străinătătii.Causescu era un om bătan rămas in urma timpurilor si condus de Securitate(trimis la moarte după ce l-au trădat).Cred că avea frică de popor si nu indrăznea să facă reformele absolut necesare de frică să nu piardă puterea si slăbească sistemul comunist.Marea Adunare Natională nu a indrăznit să il demită si FSN cu sprijinul GRU a incercat lovitura de stat cu avertizmentul Timisoara cand Ceausescu in al 12 lea ceas ar fi trebuit să demisioneze.Nu a ascultat acest averizmeant si a fost aplicat punctul princial la planului privind revolutia din Bucuresti.Este clar că Securitatea cunostea planul revolutiei si a participat activ la el trădandu-l pe Ceausescu.Aramta nu a trădat dar nu a aplicat toate măsurile cerute de situatia de urgentă si ordinele lui Ceausescu iar după sinuciderea gen. Vasile Milea a terecut sub ordinele FSN(Stănculescu si Militaru).
Din martie 1989 cănd Causescu a anuntat că datoria externă a fost plătită trebuia ca nivelul de trai să se imbunătătească simtitor dar nu s-a intamplat asa,aici Ceausescu a gresit cel mai mult.Dacă poporul nu era nemultumit trebuia ca FSN să facă o revolutie de palat sau un atentat.SUAnu mai dorea comunism in Romania voia să aibă influentă deplină in Romania asa cum este astăzi.
Cred că Gorbaciov a fost un ucenic vrăjitor care a declansat forte pe care nu putea să le stăpanească, a dorit perestroika dar a iesit altceva in mod clar a fost păcălit de masonii unchiului Sam.
Cred că pentru Romania era mai bună perestroika si trecerea tereptată la economia de piată,trebuia păstrat rolul principal al statului in economie.Cred că Iliescu avea dreptate cu modelul suedez al statului social.
Astăzi statul este slab si indatorat iar economia dependentă de capitalul străin.Dacă nu facem totul cu fortele proprii nu vom iesi niciodată din recesiune si sclavie.Romania nu are prieteni si se pare că nici interese proprii de apărat.
Salamcusoia
rank 5
Daca nu il salva elicopterul
L-am fi ajuns noi pe acoperis
LucianDinDanemarca
rank 2
Deloc
Ceausescu si-a primit judecata si pedeapsa care a oferit o Romaniei si romanilor dealungul domniei sale. Cum poti face altcumva, unui sef de stat, care in timp ce murea lume pe strazi, din ordinul lui, si el vizita fabrici de covoare persane? Un sef de stat care scoate propria armata sa traga in propriul popor, isi merita singur moartea.
Ina18
rank 5
Dupa zeci de documentare,
de teorii conspirative sau analize de toate natiile,inteleg tot mai putin.Concret(din familie)stiu ce insemna detinut politic,ce insemna frica de securitate,ce insemna viata de zi cu zi.Si totusi nu cred ca poporul roman este ucigasul Ceausestilor.
sanziana
rank 5
Romanii de rand ar trebui sa fie intrebati daca vor sa stie adevarul
Nu vad in sondajele astea de doi bani aceasta intrebare.
Rusii au inlaturat monarhia din Romania prin lovitura de stat si tot prin lovitura de stat l-au inlaturat pe Ceausescu, instalandu-l pe Iliescu (eu nu l-am rugat sa-i ia locul ). Dupa fiecare din loviturile de stat a urmat jaful.
Isarescu sa prezinti nota de plata
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor