Ziare.com

Proiectul lui Basescu de Constitutie - presedinte mai puternic, parlamentari neprotejati

de Lucian Lumezeanu
Miercuri, 01 Iunie 2011, ora 18:38

   

Proiectul lui Basescu de Constitutie - presedinte mai puternic, parlamentari neprotejati
Presedintele Traian Basescu a trimis Consiliului Legislativ proiectul de modificare a Constitutiei, care, desi pastreaza multe dintre prevederile actualei legi fundamentale, are o serie de modificari importante.

Noul proiect prevede, printre altele, modificari importante in structura unor institutii ale statului, incepand cu introducerea unui parlament unicameral cu maximum 300 de membri, pana la prevederi referitoare la functionarea acestora - cum ar fi suspendarea presedintelui doar cu avizul obligatoriu, nu consultativ al Curtii Constitutionale, eliminarea acordului Parlamentului privind anchetele sau perchezitiile la adresa membrilor Legislativului sau acordul dintre presedinte si premier pentru numirea unor noi ministri, in cazul unei remanieri.

Parlament unicameral, parlamentari fara scut juridic

Presedintele Traian Basescu a considerat ca e obligatorie includerea in noua Constitutie a prevederii ca Parlamentul devine unul unicameral, iar numarul membrilor sai e limitat la 300, asa cum au decis alegatorii romani la referendumul de la sfarsitul anului 2009.

Seful statului a amintit ca rezultatul acestui referendum nu e unul consultativ, fiind vorba de suveranitatea poporului, iar Parlamentul e obligat sa puna in practica aceste modificari.

O alta prevedere importanta, cea de la articolul 72, e cea prin care se elimina votul din Parlament pentru urmarirea, retinerea, perchezitia sau arestarea unor membri ai Parlamentului, care va tine doar de Inalta Curte de Casatie si Justitie, astfel incat alesii nu mai pot scapa de justitie prin votul colegilor lor.

Suspendarea presedintelui, doar daca vrea CCR

Procedura de suspendare a presedintelui se modifica si ea, astfel ca rolul cel mai important nu ramane doar in seama Parlamentului, ci si a Curtii Constitutionale.

Astfel, daca pana acum avizul Curtii Constitutionale era doar consultativ si Parlamentul era cel care decidea, prin noua lege fundamentala, daca CCR decide ca presedintele nu a incalcat Constitutia, Parlamentul nu il mai poate suspenda pe seful statului.

Deficitul bugetar, limitat prin lege

Traian Basescu a propus ca responsabilitatea bugetara sa fie stabilita prin lege, astfel incat deficitul bugetar sa nu poata depasi 3%.

Depasirea acestei cifre va putea fi facuta doar in situatii exceptionale, printr-un vot in Parlament. Mai mult, orice depasire a deficitului, de la 0 la 3%, va putea fi facuta doar pentru investitii, nu pentru altfel de cheltuieli guvernamentale.

Intrebat cum se vor stabili sanctiunile pentru cei care depasesc deficitul, presedintele a explicat faptul ca sanctiunile se vor stabili in Legea raspunderii Guvernului si ca primul care va raspunde e primul ministru.

Schimbari pentru Guvern

Proiectul propus de Traian Basescu schimba si multe lucruri in functionarea institutionala si in relatiile cu alte institutii ale statului ale Guvernului Romaniei.

Una dintre ele e faptul ca Guvernul nu-si va mai putea asuma raspunderea in Parlament mai des de o data pe sesiune parlamentara, fata de situatia de acum, cand numarul de asumari nu era limitat.

O a doua prevedere importanta e cea prin care presedintele si premierul trebuie sa se puna de acord in privinta unui nou ministru, in cazul unei remanieri guvernamentale.

Cat priveste aprobarea sau respingerea unui Guvern de catre Parlament, Basescu propune ca Legislativul sa se pronunte in termen de 10 zile pe un nou Guvern.

Schimbari majore la CSM

Consiliul Superior al Magistraturii e si el vizat de schimbari majore, atat in structura sa, cat si in transparentizarea activitatii acestuia.

Astfel, presedintele Romaniei nu mai are dreptul de a prezida sedintele CSM si nici de a participa la acestea.

Componenta acestui for se modifica - Legea fundamentala in vigoare prevede ca presedintele CSM este ales doar dintre cei 14 magistrati mambri ai Consiliului, dar conform proiectului de modificare a Constitutiei, numarul reprezentantilor magistratilor scade de la 14 la 10, crescand in schimb cel al reprezentantilor societatii civile, de la 2 la 6 - 3 numiti de Parlament, 3 de catre presedinte.

Mai mult, pentru transparentizare, votul din Consiliul Superior al Magistraturii ar trebui sa fie public, nu ca pana acum.

Judecatori, legi si justitie

Rolul judecatorilor si raspunderea lor ar suferi schimbari importante prin viitoarea Constitutie, stabilind mult mai clar ca acestia trebuie sa se supuna deciziilor Curtii Constitutionale.

Articolul 124 prevede, in loc de "Judecatorii sunt independenti si se supun numai legii" , ca "Judecatorii sunt independenti si se supun numai Constitutiei, legii si deciziilor Curtii Constitutionale. Raspunderea judecatorilor si procurorilor se stabileste prin lege organica".

Cu alte cuvinte, corelat cu Articolul 73, da posibilitatea Parlamentului sa stabileasca raspunderea magistratilor, prin lege organica.

O alta modificare e cea a articolului 44, astfel ca se elimina prezumtia caracterului licit al dobandirii averii. Formularea in actuala Constitutie e "averea dobandita licit nu poate fi confiscata. Caracterul licit al dobandirii averii se prezuma". Formularea mea e "averea dobandita licit nu poate fi confiscata".

Tot in domeniul Justitiei, perioada de retinere se extinde de la 24 la 48 de ore, pentru a da mai mult timp magistratilor sa verifice probele.
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 5226 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
91 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Traian Basescu a propus ca responsabilitatea bugetara sa fie stabilita prin lege, astfel incat deficitul bugetar sa nu poata depasi 3%

Este una din cele mai importante, bune masuri pentru viitorul Romaniei. Sa nu ajungem in situatia Greciei si a altor tari care au chetuit bani pe care nu-i aveau. Maastricht cere asa ceva. Germania de ex. a iontrodus "o frana" in Constitutie, evident nu imediat, pentru a se opri luarea de noi credite.
Doar o tara cu un buget cat de cat echilibrat are viitor. Si nemtii platesc, datorilor datoriilor acumulate in ani, anual miliarde din buget doar...dobandanda pentru creditele luate.
Sper sa treaca aceasta masura. Nu sunt sigur, politicienilor nu le convine, ei vor sa aiba bani de cadouri electorale, nu-s banii lor.

 
 

 

Un singur lucru vrea ..

ca in caz de suspendare, daca Curtea Constitionala da aviz contra suspendarea se opreste si nu se mai face referendum si invers. Dar stim cu totii ce jude avem acolo pusi de PDL-isti.. umili, serviabili, poate chiar unii buni de santajat cu ceva penale...

 

CCR - este confiscat politic

Si uite asa intram cu drepturii depline in EPOCA SECURISTA INTERLOPA cu act CONSTITUTIONAL.

Acest om e foarte periculos

poate sa calce totul in picioare, peste cadavre, peste amici politici, doar ca sa fie primul solist la fraiele puterii. Opozitia chiar de ar castiga alegerile, cum presupun , se imbata cu apa rece de cred cumva ca il pot usor incoltii. Acest neom.. e in stare de manifestatii de strada violente de se simte in pericol.. cu mana de oameni de-i raman loiali. Trebuie impuscat si presupun ca cineva din armata, sau srvicuii o va face. Cineva care e lovit crunt de batjocura asta de reforma si a suferit o pierdere, incat consecinta pt el sa mai conteze. Eu inca sper sa fie suspendat si sa piarda oric sansa la referendum. Are multe explicatii oricum de dat la DNA. Dar nu cu Morar si baschebalista in functii.

DICTATURA SECURISTA INTERLOPA -PROTEJATA de act CONSTITUTIONALA....

"La 19 noiembrie 2004, Gheorghe Onisoru, presedintele Colegiului CNSAS, s-a deplasat la Arhivele Ministerului Apărării Nationale din Pitesti, unde a studiat, in original, documentul "U.M. 02510 Mangalia, Serviciul 1 Jurnal pntru reteaua informativa 1972-1980" . Din pagina 65, pozitia 3990 a extras următoarele date:

Numele si prenumele: BASESCU TRAIAN

Categoria: colaborator

Denumirea U.M. sau ofiterul care a efectuat recrutarea: Lt.col. TUDOR GHEORHE

Semnatura de primire a copertilor doarului de colaborator sau numarul adresei de expediere: Borderou nr.001744/ 09.11.73

Data incetarii legaturii: 27.09.76

Data clasarii la arhiva/ predarii la alta unitate: Transferat la Inspectoratul Judetean Constanta – Securitate, cu adresa nr. 00151392/29.09.1976

In etapa următoare, CNSAS a solicitat Serviciului Roman de Informatii Dosarul Fond Retea privind pe Basescu Traian.

Generalul Sorin-Marius Brateanu, seful Secretariatului General al SRI (unitatea detinătoare a arhivelor Securitătii), l-a convocat la "un drink" pe Gheorghe Onisoru si i-a dat spre studiu dosarul de colaborator al numitului Băsescu Traian, după care, de comun acord, au incheiat si semnat actul de clasificarea dosarului ca fiind de interes pentru securitatea natională. Apoi, generalul a semnat si a trimis la CNSAS adresa prin care comunica: "Basescu Traian nu este cunoscut in evidentele S.R.I.".

Dar in alte evidente? In ianuarie 1990, cand s-a perchezitionat seiful sefului Centrului de Informatii Externe, s-a găsit si o adresă a ministrului Apărării Nationale in care se specifica: "[...] Urmare a incetarii misiunii pentru care fost detasat [...] dispuneti restituirea dosarului maiorului [rez.] Basescu Traian".

Povestea acestui dosar este cu adevărat complicată. Piese grele din el au traversat Atlanticul si au fost puse in miscare, ori de cate ori, constrans de obligatii anterioare, "Piratul" avea cap compasul deviat de anomaliile magnetice est-siberiene."

La ce sa ne asteptam de la un SECURIST pana in MADUVA CIOLANULUI ???

Baselu are dreptate!!!! daca se elimina scutul imunitatii parlamentare, multi paduchi din politica vor ajunge exact unde le e locul: la PUSCARIE!

plus ca n-avem nevoie de 2 camere parlamentare si peste 300 parlamentari care jefuiesc la greu banul public!!!!!!!!
Dar aceste modificari ale constitutiei sunt praf in ochi! nu vor fi aprobate in vecii vecilor, Amin! Infractorii interlopi din parlament vor vota contra in unanimitate fie ca-s din guvern sau opozitiei! toti au furat si vor sa continue sa fure, in frunte cu bastanul Basescu!!!!!!!!

BASESCU VREA SA SCHIMBE CONSTITUTIA

DUPA CHIPUL SI ASEMANAREA LUI !!!!

Vezi cum vrea Basescu sa modifice Constitutia pentru UDMR :)))

Romania va fi stat multinational de catre structuri…multinationale, Cominternul. Azi, de catre...multinationale.

FELICITARI TUTUROR CELOR CARE AU LUCRAT LA CONSTITUTIE!!!

E o placere sa vezi ca in afara de antinationalii din USL sunt si romani adevarati!!!

O Romanie fara USL va fi o Romanie mai curata!!

Regret ca vor suferi (oarecum pe nedrept) liberalii adevarati din acest conglomerat comunist.

Trebuie sa fii dement ca sa te opui acestor revizuiri ale Constitutiei, atat de necesare!

Parerea mea este ca cine se va opune adoptarii revizuirii actualei Constitutii va plati scump la alegeri. E ca si cum ai fi impotriva statului de drept. Cum sa te opui la:
1. Micsorarea numarului imens de mare de parlamentari, total disproportionat cu numarul populatiei Romaniei, putine tari avand un Parlament la fel sau mai mare ca al nostru.
2.Limitarea dreptului Guvernului de a-si asuma raspunderea la o singura data pe sesiune, ceea ce va da legimitate mai mare Parlamentului in dezbaterea si promulgarea unor legi.
3. Raspunderea penala a ministrilor, ceea ce va conduce la o responzabilizare mai mare a actului de guvernare.
4. Prezumarea actului licit al averii, astfel incat averile nedovedite ca licite sa poata fi confiscate.
5. Eliminarea imunitatii in fata justitiei a ministrilor sau a parlamentarilor, ceea ce va crea premiza infundarii in puscarie intr-o perioada cat mai scurta a acestora, nemaifiind necesar avizul Parlamentului.
6. Responsabilizarea judecatorilor pentru sentintele gresite ca urmare a incompetentei sau a coruptiei, astfel ca nu vom mai avea aceea inamovibilitate a judecatorilor care erau stat in stat si faceau jocul politicienilor sau a marilor hoti ai tarii, dand sentinte cu adevarat hilare cu iz de coruptie crasa.
7. CSM va avea un numar mai mare de oameni din societatea civila iar presedintele nu mai are dreptul sa prezideze sau sa ia parte la sedintele CSM, ceea ce va conduce la depolitizarea totala a acestui for de conducere al justitiei.
Am enumerat doar cele mai importante schimbari propuse de Traian Basescu si cred ca cea mai importanta este cea de la punctul 6, referitoare la judecatori, care va conduce la oprirea tergiversarilor proceselor in justitie cat si la inculparea marilor penali.
Deci, cine se opune acestor modificari mai mult decat necesare, una dintre ele fiind ceruta imperativ de electorat in referendumul din 2009, si ma refer la reducerea numarului de parlamentari, va pierde enorm!!!
Impactul va fi devastator pentru cei care mizeaza la nesfarsit pe prostia electoratului roman!

Manevra presedintelui ar putea fi dejucata simplu, daca opozitia, spre exemplu, ar saluta proiectul noii Constitutii, cu unele rezerve, desigur, care ar putea fi transpuse in fapte la dezbaterile din Parlament, si apoi ar inchide subiectul pana la anul.

Conferinta de presa de azi marcheaza intrarea lui in campania electorala. Basescu nu vizeaza, de fapt, decat obtinerea dreptului de a se implica activ in scrutinele de anul viitor.

Am senzatia ca unii doresc sa imparta Romania in 2,3 sau mai multe bucati numai ca sa-si pastreze scaunele in Parlament.

Si daca se poate sa n-aiba nici-o responsabilitate fata de cetatenii care i-au votat,sa lipseasca si sa fie platiti din banul public.
Imi pare rau dar n-avem nevoie nici de lenesi,nici de delicventi.
Avem nevoie de oameni responsabili,cu simt civic,cu educatie morala si daca se poate altruisti ca de aia au salarii de 8 ori mai mari decat restul cetatenilor.
Daca tot mananca si se plimba in masinile din banul public sa-si faca treaba.
Cui nu place munca ci doar platourile de televiziune sa nu candideze pentru Parlament.

Basescu nu vizeaza, de fapt, decat imunitatea si obtinerea dreptului de a se implica activ in scrutinele de anul viitor.

Manevra din diversiune in diversiune ar putea fi dejucata simplu, daca opozitia, spre exemplu, ar saluta proiectul noii Constitutii, cu unele rezerve, desigur, care ar putea fi transpuse in fapte la dezbaterile din Parlament, si apoi ar inchide subiectul pana la anul.

Eu zic: dimpotriva!

Chiar daca iti este dusman, omul asta, presedintele, a facut niste propuneri curajoase si foarte necesare si, mai ales, foarte corecte! Nu asta conteaza?

Daca denaturezi, raspandesti soparle, incerci sa distrugi ce face bun un om doar pentruca il ai pe lista, abia asta e stului securist!

Copii - batrani :)))

De ce vrea Bulibasa Basescu sa-si traga o Constitutie ? Cred ca toata lumea stie de ce - sa obtina cat mai multe voturi pentru PDL anul viitor. Numai ca nu prea e cum vrea el si de aceea e doar o campanie majora de imagine pe bani publici.

@i.e.feher "deficitul bugetar sa nu poata depasi 3%. "

"Este una din cele mai importante, bune masuri pentru viitorul Romaniei"
in 2010 Romania a avut deficit 6,4%. In 2011 este prognozat deficit de 4,4%. Noroc ca legea nu se aplica si pentru anul asta. Oricum sa guvernezi bine nu inseamna ca daca scrie in constitutie se rezolva treburile. Si in tratatul euro la fel se specifica si Germania si franta nu au indeplinit conditia si nici una din tari nu a fost sanctionata. Apa de ploaie

Raspuns

Care e problema ta???tu ai citit bine acest articol, aceasta reforma este mai ales in beneficiul oamenilor, daca sti sa o interpretezi iti dai seama,ca odata cu aceasta reforma ajutam economia Roamniei ca sa nu mai cheltuim ce nu aveam, ca ajutam justitia sa-si faca treaba in 48 de ore nu in 24 cat despre averea ilicita care nu poate luata, asa este dar aceasta nu poate fi confiscata numai in cazul in care nu ai dovezi asupra posesorului si inca un punct care trebuie tinut cont este faptul ca parlamentari nu pot sa-si judece si sa le voteze soarta colegilor, este foarte corect justitia are datori asta!

Daca simpatizati USL, trebuie sa va bucurati de schimbarea Constitutiei

Conform sondajelor, USL va castiga, va da presedintele...

Daca Antonescu va fi ales presedinte, si va considera ca are prea multe puteri (sau raspunderi - deh, program greu), poate initia schimbarea Constitutie la randul lui.

Basescu se vrea mai puternic decit Ceausescu.

Isi baga ghearele in git de ciuda ca nu a putut sa ia puterea in Romania dupa caderea cizmarului pentru a continua ideologia comunista la care tine foarte mult.

O sama:Conform sondajelor, USL va castiga, va da presedintele...

Care sondaje? Cele facute in studiourile Antenei 3 si Realitatea? Adevaratul sondaj NEMASLUIT apare in standard.ro si arata cam asa:

Niciunul 14.37% (261 votes)

USL (PSD+PNL+PC) 23.84% (433 votes)

PDL 41.52% (754 votes)

Albă-ca-Zăpada 8.09% (147 votes)

Un partid nou, dar nu Albă-ca-Zăpada 6.33% (115 votes)

UDMR 2.31% (42 votes)

Altul 3.52% (64 votes)


Total Votes: 1,816

Propunerile sunt rationale, logice si transparente ... pentru cei care au ochi sa vada si nu sunt orbiti de partizanat politic.

Astea sunt propuneri la Constitutie care raman valabile si dupa ce termenul lui se incheie. Nu sunt propuneri de care va "beneficia" Basescu, mai ales ca majoritatea lor vor imbunatatii functionarea guvernului si vor pune capat coruptiei din Parlament. Numai o institutie juridica poate stabili daca Presedintele a incalcat sau nu Constitutia si declansa procedura de suspendare, si nu baietii din opozitie care au ceva de impartit cu Presedintele, oricare ar fi el. In rest, poporul roman si-a spus cuvantul cu privire la configuratia unicamerala a parlamentului si la numarul de parlamentari. Conform Constitutiei actuale, rezultatul referendumului din 2009 a devenit lege si trebuie respectat ca atare.

nici cum nu-i bine ! daca face reforma , de ce face reforma ? daca nu face reforma , de ce nu face reforma ?

---------------

Ca sa treaca noua Constitutie trebuie aprobata intai de doua treimi din Parlament si apoi votata in cadrul unui Referendum national de adoptare a Constitutiei cu cel putin jumatate plus unu din numarul total de alegatori.

.

pai de asta le e frica...

ca o sa treaca lejer. numai cine e orb nu observa faptul ca toate propunerile sunt absolut corecte. din pacate in parlament aceste propuneri vor fi atat de rastalmacite incat o sa vedeti ce proiect de constitutie o sa iasa pana la urma. mare minune sa nu adopte un priect care sa prevada trei camere ale parlamentului.

 

DOMNULUI PRESEDINTE TRAIAN BASESCU,

Toate modificarile sunt de bun simt! In sfarsit, daca amendamentele din Parlament nu vor schimba sensul propunerilor, Romania va intra in normalitate! Depolitizarea actului juridic si economic va da TONUL! Succes la vot!

Va dati seama ca in acest caz,

masina de vot a PDL-UDMR-UNPR-Minoritati nu va mai functiona in niciun caz. Din motive foarte lesne de inteles.

Belarusul Basescu da bine la prosti :)))

O fumigena tipic basesciana dupa cum ne-a obisnuit, o falsa tema de dezbatere.

Daca insa sunteti curiosi sa cititi proiectul de modificare o sa constatati ca ne intoarce in anii 30.

Daca vrem sa fim un popor liber, trebuie sa fim responsbili

Libertatea fara responsabilitate duce la anarhie, iar de la anarhie pana la subjugare nu e decat un pas. Trebuie sa citim inainte de a vota si, mai presus de toate, trebuie sa gandim, sa deschidem ochii, iar acolo unde nu stim, sa intrebam. Uniunea Europeana este in pericol din cauza crizei economice mondiale, lumea intreaga este pandita de pericole de peste tot, in Romania pericolul cel mai mare sta la panda la Cotroceni. Sa nu ne asteptam la un salt in forta facut anume pentru a ne impresura pentru ca nu o sa-l vedem, impresurarea se va face pe nesimtit, tiptil, mestesugit si cu viclenie.

Ai o abordare ingusta

daca nu rauvoitoare

Iarasi nu se prevede nimic despre posibilitatea revocarii din functie a parlamentarului

Am mai spus, odata ales, parlamentarul se lipeste de scaun pentru 4 ani si nici macar arestul nu-l mai poate face sa-si piarda mandatul. e necesara o comdamnare definitiva, care dupa cum merg procesele la noi poate dura pana la Sf. Asteapta.

Toti ceilalti alesi, de la presedinte la ultimul primar dintr-un catun pot fi dati afara legal, urmand anumite proceduri specificate limpede. Parlamentarul e mai presus de orice prevedere si daca ai avut ghinionul sau neinspiratia sa alegi prost cu ala stai pe cap toata legislatura.
E corect?

 

DRAGEI DYANA,

Poate va aparea ceva in noua lege electorala?!

corect Dyana, poate ca ONG-urile vor arata ca nu-s doar supuse politic si vor milita

pentru posibilitatea revocarii din functie a parlamentarului!!!

dyanei

Cred ca nu-i chiar asa; este un pas sa poti ancheta parlamentarii mai usor, adica fara acordul Parlamentului; depolitizarea si responsabilizarea justitiei este tot un lucru bun, deci, care-i problema? E un pas inainte! Pe mine ma enerveaza ca nu se restrictioneaza accesul in Parlament a ministrilor, functionarilor publici, care, cf, reglementarilor actuale nu ar putea lua bani din 2 locuri tot de la stat ! Si este si neconstitutional prin nerespectarea separatiei puterilor in stat. As vrea sa mai vad rasa si legea sponsorizarii partidelor politice (care este foarte substantiala) si in conjunctura actuala de criza, nu a fost stirbita nici cu un procent !
Oricum, e un inceput spre normalitate !

sunt de acord cu BASESCU!

Ma mira tupeul celor care cred ca Basescu face Constitutie pt el. Astia sunt cei care nu vir sa vada adevarul, sunt cei de rea credinta. RUSINE!!!

 

Si eu

Tupeul deriva dintr-o incredere supralicitata pe un fond saturat de vointa. Vor aparea critici si interpreti de false conspiratii; este reactia celor care simt ca-si pierd privilegiile feudale in favoarea normalizarii exercitiului democratic de conducere. Adevarul este universal si are un beneficiu atemporal; reaua credinta este masca beneficiarului de castig facil, imediat si supradimensionat.

Parlamentarii vinovati sa plateasca!

Corect. Parlamentarii care gresesc cu buna stiinta sau incalca legea trebuie sa plateasca pentru faptele lor, intai cu functia de deputat sau senator si apoi in Instanta. Nu se poate ca sa se mearga din prostie in prostie sau din greseala in greseala, pentru ca nu este corect fata de romanii care acorda votul unuia sau altuia din Parlamentul Romaniei.

Fiind vorba de un document elaborat sub supravegherea si sub comanda lui Basescu, proiesctul de modificare a ...

...Constitutiei contine, in mod cert, numeroase 'capcane" si fitile, lucruri aparent logice, simple, dar care, printr-o interpretare abuziva sau "originala", sau personala, a unui individ calat pe rele, pot conduce la cele mai nenorocite situatii!
Este nevoie de un studiu foarte atent al fiecarei propozitii si, pentru sanatatea morala a natiunii, de RESPINGEREA, preventiva, a "capodoperei" chiorofilante!

 

si in mod cert

vom studia, cauta,interpreta fitilisme si capcane pana la sf asteapta. Evident ca avem timp, bani si interes; despre restul ... este greu sa ii explici unui hot ca poate castiga si altfel decat furand; cat despre a intelege este subiect SF.

Toate modificarile propuse sunt foarte bune,

cu exceptia impiedicarii poporului sa destituie un presedinte p.rost cu ajutorul CCR, ai carei membri sunt numiti politic.

 

Pai numa' poporul instituie si destituie presedinti.

La urne! Fie la termen, fie anticipat, dar nu te astepta sa fie alegeri prezidentiale in fiecare luna sau in fiecare an. Mai avem si alte treburi, nu numa' sa manevram stampile.
Sau stii dumneata altceva?

ar fi o solutie si la problema asta

CCR sa fie votata de popr,nu de parlament.
si judecatorii,si ministrii,si primul ministru,sa nu mai existe nici o functie obtinuta prin numire.
TOTI DEMNITARII SA FIE ALESI !
de ce un primar de catun sa fie ales iar un sef de guvern sa fie desemnat si apoi ales de parlament care este ales de popr ?
TOTI TREBUIE SA TREACA PROBA ALEGERILOR DIRECTE DE CATRE POPORUL PE CARE IL VOR CONDUCE.
cu mandate clar definite in privinta drepturilor si obligatiilor care le revin.
ASTA AR FI O REFORMA POLITICA ADEVARATA.

Da, corect, numai ca nu am auzit

nimic despre o posibila schimbare a sistemului de numire pentru dinozaurii din CCR.

doctore,poate ne face parlamentul o surpriza placuta si pune in practica macar o parte din ideile mele

cel putin alegerea prin vot direct,universal si secret a magistratilor si a membrilor ccr...
sa fim optimisti,poate ca parlamentarii,in dorinta de a-l surclasa pe presedinte,se vor stradui in directia cea buna,nu ca pina acum.
cred ca si baselu ar ramine mut de uimire...
dar si de incintare.
insa domnii parlamentari nu prea au chef sa dea poporului dreptul de a alege autoritatile statului,n-ar mai putea sa-si impuna protejatii in functii grase si ar fi nevoiti sa se dedice plictisitoarei activitati legislative,ultima chestie la care le sta gindul :)))

eu sper sa le dea dumnezeu mintea romanului cea de pe urma :)))

Suspendarea Presedintelui nu poate fi facuta decat cu acordul CCR!

E bine ca se specifica acest lucru, pt ca Presedintele statului, chiar si conform actualei Constitutii nu poate fi suspendat decat daca incalca grav legea.
Or incalcarea oricarei legi, fie ca vb de o incalcare grava sau insignifianta, nu poate fi hotarata decat de un judecator.
Parlamentul, nici ca individ si nici ca grup, nu poate sa decida niciodata daca x sau y sau chiar Presedintele au incalcat vreo lege.
Ei pot doar sa-l acuze pe Presedinte dar decizia numai CCR poate si are dreptul sa o ia.

Parlamentul , in cazul suspendarii presedintelui nu poate avea decat rolul unui procuror, din oricare proces jusridic.
Parlamentul poate sa-l acuze pe Presedinte de toate prostiile din lume, la fel cum un procuror il acuza pe un inculpat.
Dar cei care iau decizia finala nu pot fi decat judecatorii, nicidecum alt organism politic al Romaniei!

Asa ca degeaba urla Ponta si Porumbacu, felix sau Bombo, Iliescu sau Olguta ca Basescu a incalcat grav legile statului.
Asta e doar parerea lor, insa cei care decid nu pot fi altii decat judecatorii!

Asa esta de fapt si acum numai ca Iliescu-Bombo cand au facut Constitutia n-au mai specificat acest lucru!
Au lasat totul in coada de peste, tocmai pt a avea portite de scapare cand vor sa scape de un presedinte incomod!

 

Sau sa sustina un presedinte depasit

intotdeauna legiuitorul isi asigua portite de scapare cand intentia lui este partinitoare, sau elimina posibilitatea de interpretare cand urmareste o directie clar definita.

O tara condusa de blonde

Asta ni se intampla daca ne lasam condusi de blonde.
Am devenit imuni la intelegerea democratiei. Inca mai sunt printre noi cei care nu vad cum Bossescu vrea sa desfiinteze ultimele urme de democratie si mai ales vrea sa puna pe butuci Parlamentul.

unanume

nu cred ca-i chiar asa!Daca a cere sa se aplice cu adevarat imunitatea parlamentarului, care de fapt si pana acum era clar, imunitate pentru declaratiile politice si nicidecum pentru incalcarea legilor prin fapte de coruptie, trafic de influenta, s.a.tie ti se pare ca afecteaza democratia, inseamna ca ai citit sau ascultat alte declaratii de presa decat cele prezente si prezentate in articol! Uneori, chiar ma intreb de ce nu au vrut sistemul de vot al lui Al.I.Cuza dar acum zic ca bine ca nu l-au adoptat, la cata itelectualitate lipsita de bun sint si gandire logica avem !

Ganditi-va ca pana acum Felix a gasit , numai in ultimul an, vreo 5 motive de suspendare!

Asa i s-a parut lui Felix ca trebuie si gata...il suspendam!

Pana si Porumbacu a scapat porumbelul acum cateva zile declarand ca Basescu va fi suspendat in prima zi in care Opozitia va avea majoritate.
Deci Porumbacu nu si-a pus nicio secunda problema incalcarii legii de catre Presedinte. El a spus clar ca daca va avea majoritate, automat il vor suspenda pe Basescu! Motive nici nu trebuie. E destula sa aiba majoritate!

Asta spune tot de fapt despre modul in care gandesc Porumbacii!

Noroc ca Ponta, sfatuit bine de Iliescu, l-a bagat in derizoriu pe Felix, de fiecare data, spunand clar ca Presedintele va fi suspendat cand (si daca) va incalca legea, nicidecum pt ca asa li se nazare lui Felix sau Porumbacu.

Dar altfel, situatia ramane absurda.
Facem majoritate, il suspendam.
Iar ei, Parlamentarii, sa preia automat si rolul judectorilor intr-un domeniu strict juridic!
Or asa ceva este intolerabil intr-un stat European.

Dar, ca de obicei, Basescu i-a prins iar pe picior gresit.
Norocul lor, al Parlamentarilor si ghinionul poporului roman, este ca parlamentarii, nici macar cei ai PDL nu vor vota niciodata chestia cu ridicarea imunitatii si cu averile Parlamentarilor.
Si astfel, intreaga actiune va pica cu brio!

Felix, Tonta si Porumbacu nici nu trebuie sa faca vreun efort pt a obtine majoritate in acest caz.
O multime de PDL-isti vor vota impotriva acestor modificari.

Romania nu are inca o clasa politica, dispusa la astfel de imbunatatiri radicale ale mediului politic.

Su ce este mai rau, ca nici dupa ce dinozaurii vor pleca (Iliescu, Basescu, Bombo, Tariceanu, Hasotii) nu va fi mai bine pt ca deja esalonol 2, al tinerilor viitori politicieni este o copie fidela a "veteranilor " de-acum.

Indiferent ca vorbim de EBA, Banicioiu, Olguta, Ponta, copiii lui Nastase, copiii lui Hrebenciuc sau copiii nustiu carui deputat sau senator.


Ce naste din pisica, soareci mananca (si va manca), in vecii vecilor!

Sistemul care va fi ?

Mai bine am stabili odata pentru totdeauna ce fel de sitem sa avem prezidential, semi-prezidential, parlamentar ca la ora actuala nu mai stie nimeni cum este la noi. Predomina in tarile din Europa sistemul parlamentar, care ar fi cel mai bun. In felul acesta nu cadem iar intr-o dictatura de care ne-am saturat.

 

Daca chiar se va pune in vigoare ...

Pot, sincer, sa afirm ca sunt de acord cu "noul proiect" de modificare a Constitutiei! ... in primul rand pt. ca este un prim pas spre normalitate.

PS: daca asa ar fi actionat dl T. Basescu inca de primul mandat prezidential, fara sa dea curs "viselor de prea-marire" pe care le avea si sa se fi pus in slujba tarii, alta ar fi fost situatia astazi. Din pacate cand esti "prezidentiabil" uiti de cinste, onoare, bun-simt, patriotism ...conteaza "interesul tau" care din pacate este "interesul celor care te "sponsorizeaza" si te-au ajutat sa ajungi "The man""

 

Proiectul lui Basescu de Constitutie - presedinte mai puternic, parlamentari neprotejati

Stau si ma intreb: CE DREAC MAI VREA GAGAUZUL ASTA, FRATE?
MAI MULT DECAT DEJA ARE!

ARE TOTUL, TOTUL PE MANA: SERVICII SECRETE, TOATE MINISTERELE, COMITETELE SI COMITZIILE POSIBILE, DNA-URI, CURTI NE-CONSTITUTIONALE, PARLAMENTE, TOTUL!

VREA CUMVA SI VOINTA DIVINA, SA-I STEA IN GENUNCHI, CA MADAM UDREA, SCUZATI PORCARIA?

CA NU MAI POT SA-L VAD RANJIND PESTE TOT, CA PROASTA-N P**A, SCUZATI, PE JMENARUL ASTA DE DOI LEI LEGATURA, CA PATRUNJELUL DIN PIATA AMZEI!

CE DREAC NI SE INTAMPLA, MAI COPII?
DE SUNTEM BLESTEMATI SA STAM CA FRAIERII SI SA NE UITAM PASIV SI NEMERNIC, CUM ASTA SE CHIVERNISESTE PENTRU NEAM DE NEAMUL LUI, DE-ACUM ZECE GENERATII INCOLO.

NE FURA SI CLOSHCA DE PE OUA SI NOI, UNII DINTRE NOI, INCA-L APLAUDAM SI-L LAUDAM CA NISTE SCOSI DIN MINTI!

CE NI SE INTAMPLA, VA INTREB?

 

Intrebarea corecta: Ce mi se intampla??

Ai ori o problema de incompatibilitate emotionala, ori o lacuna serioasa in a intelege introducerea democratiei in era post iliesciana ori ai gresit locul; adica poti merge la medic, la politie sau in piatza la o drojdie mica - cu ortacii!!!!

 

..............

Este una din cele mai importante, bune masuri pentru viitorul Romaniei. Sa nu ajungem in situatia Greciei si a altor tari care au chetuit bani pe care nu-i aveau. Maastricht cere asa ceva. Germania de ex. a iontrodus "o frana" in Constitutie, evident nu imediat, pentru a se opri luarea de noi credite.
Sper sa treaca aceasta masura. Nu sunt sigur, politicienilor nu le convine, ei vor sa aiba bani de cadouri electorale, nu-s banii lor.

 

Un *** MINTAL atenteaza la viitorul ROMANIEI

Este imperios necesar ca toti politicienii ROMANIEI sa se sezizeze cit NU ESTE PREA TARZIU si sa stopeze initiativele acestui presedinte care ocupa TOTAL NEPREGATIT INTELECTUAL locul decizional de atita importanta in viitorul si prezentul unei tari mutilate de fosti comunisti si securisti ca el : TRAIAN BASESCU !!

 
 

 

BASESCU TRAIAN VREA PUTERE PENTRU EL SI VREA INGENUNCHEREA TOTALA A POPORULUI ROMAN,

..pentru ca Parlamentul REPREZINTA POPORUL ROMAN.

Prezenta lui Basescu Traian la Cotroceni,devine o problema juridica pentru un TRIBUNAL PENAL INTERNATIONAL.STALINISM NAZISMUL PDL-ist NU POATE FI ADMIS INTR-O TARA MEMBRA A UNIUNII EUROPENE.

 

draga mea ulivia, nu cumva si tu esti dintre cei care si centreaza si dau cu capul? stiu si tu, pe zoaie.com exista indivizi, ca nu le pot spune oameni, care scriu articole si pe urma vin si posteaza comentarii, evident pe ascuns

Basescu a facut niste propuneri de bun simt dar puliticienii nu pot sa vada mai mult decat propriul lor interes (mai ales ca pierd multe locuri grase de parlamentari!!!). A, si sa nu uit: spor la munca tuturor POSTACILOR platiti/de partid si o DIN INIMA trimitere la originile proprii! Stai, nu te grabi, ca eu ma gandeam la originile de partid/de unde-si i-au cei 30 de arginti. :-))

si cum Curtea Constitutionala este la"cheremul sau" ,.

intr-o zi ne pomenim ca este Basescu pe veci,..asa ca el propune ce vrea muschii lui ,ailalti executa (PD-Listii).Cit va mai fi Basescu ,coruptia de sus este la rang de PD-L,..si Ilici cu ai lui au fost hoti si Constantinescu si Tariceanu,dar la asa nivel coruptia nu a fost asa de mare. Sa vedem cind adevaratii judecatori si cei din serviciile secrete sa-si faca treaba ,ce-o sa mai faca ? In port e bagat pina in git cu frate-su si cu Blajnar. Vom vedea pina cind?

 

MULTE TAMPENII POT DEBITA UNII

Vine Basescu cu propuneri de bun simt si se trezesc unii sa le supra-interpreteze. Oare de ce? In mod sigur prietenii stiu de ce, nu-i asa? RUSINE!!!

da,da,...

toate propunerile lui au fost de" bun simt",..pentru cine ? Pentru tine probabil.

Alooo, dispora degenerata :)))

Proiectul lui Basescu nu este in masura capabil sa reformeze politica, economia ori administratia din Romania.

Este, in schimb, un instrument chel pentru a crea tema necesara unei campanii de lunga durata a expertului in creze de tot felul, din diversiune in diversiune, in dauna intregii clase politice.

Un proiect creat special pentru a isteriza si, pe cale de consecinta, pentru a da in legislativ, inaintea alegerilor de anul viitor.

Vezi ca iar vorbesti pe nas

Din cei 9 judecatori de la CCR, 6 sunt din partea PSD-PNL si ceilalti 3 din partea PDL - Presedinte!

Oare de ce ti-e frica?


Uite, sa te lamuresti!

Aspasia Cojocaru - 2004 - PSD
Augustin ZEGREAN - 2007 - Basescu
Iulia Antoanella MOTOC - 2010 Senat
Petre Lazaroiu - 2010 Basescu
Tudorel TOADER - 2007 - PSD-PNL Parlament
Ion Predescu - 2004 - PSD senat
Acsinte Gaspar - fost ministru PSD
PUSKÁS Valentin-Zoltán - 2007 Senat PNL
Mircea Stefan MINEA - 2010 - PNL

Inca o data....De ce ti-e frica?

ma ciuciule,..

dar PD-listii fac rind la m..a acasa? sau,..tii tu "poarta ? CCR este total al lui Basescu,..mai un pic.

Xer - bla-bla...din partea mea poti sa faci spume pana pocnesti...

Crezi ca o sa-mi para rau cumva? ))))
Dimpotriva!
Cand va vad cum incepeti sa faceti clabuci si nu mai aveti alte argumente decat injuraturi si alte expresii triviale, inseamna ca v-am atins unde va doare mai tare!

Asa ca, da-i bataie )))))

da, pt mine si pt cei corecti au fost propuneri de bun simt; pt carcotasii de serviciu nu se pune ;-)

Vezi ca veni-vidi-.... ti-a dovedit cat de slab esti documentat si cat de bine dai cu bata-n balta. :-)))

Bravo

Bine punctat.......Cei care habar nu au pe ce lume traiesc, sa nu mai vorbeasca!!!!!!!!

Amigos,sanatacos !

Citeste mai intii propunerile ,si apoi comenteaza-le ,una cite una.Altfel te compromiti ca un *** natarau.Esti jalnic si penibil, de toata mila.Comentariul tau este o insulta la adresa bunului simt si a oricarei logici.


Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor