Ziare.com

Modificarea Codului Penal - asalt la statul de drept sau decizie oportuna? Dezbatere Ziare.com

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Vineri, 13 Decembrie 2013, ora 13:02

   

Modificarea Codului Penal - asalt la statul de drept sau decizie oportuna? Dezbatere Ziare.com
Camera Deputatilor a decis modificarea Codului Penal in privinta infractiunilor de coruptie si a conflictului de interese.

Potrivit modificarilor, parlamentarii, presedintele Romaniei si cei care au profesii liberale nu mai pot fi acuzati de coruptie. Totodata a fost restransa drastic sfera conflictului de interse penal sub incidenta caruia nu mai pot intra nici parlamentarii si nici alesii locali.

PSD si PNL a votat modificara Codului Penal.

"Parlamentarii nu sunt functionari publici, trebuie sa fie sanctionati si trebuie sa fie completat Codul Penal cu acele instrumente astfel incat un deputat sau senator care greseste si isi incalca atributiile pe care le are prin mandatul pe care il are, pentru ca nu este functionar public, sa existe sanctiuni in Codul Penal. Toti parlamentarii indiferent de culoare politica sunt de acord cu acest lucru, dar nu pot fi echivalati unui functionar public, pentru ca noi nu suntem functionari publici", a explicat Valeriu Zgonea.

La randul sau Crin Antonescu sustine ca "parlamentarii nu sunt functionari publici, cred ca asta este un lucru evident pentru toata lumea si faptul ca pana acum ei erau asimilati functionarilor publici era un lucru nefiresc, care nu se regaseste nicaieri in lumea democratica si care, din fericire, prin aceasta modificare a fost schimbat. Deci, este foarte corecta. Nu inseamna cu nimic ca parlamentarii - asa cum iar ati inceput dumneavoastra, unii, sa titrati - au vreo superimunitate. Regimul parlamentarilor este exact acelasi in fata legii, in fata Statutului Senatului si Camerei, dar ei nu sunt functionari publici".

Ulterior, Crin Antonescu si-a schimbat pozitia pretinzand ca a fost gresit informat in privinta modificarilor Codului Penal care ar trebui retrase si redisctuate in Camera Deputatilor.

Reglementare a stranit critici vehemente.

"Nu am trait astfel de evenimente in 6 ani de zile nici cand legea ANI a fost declarata neconstitutionala", a declarat pentru Ziare.com Horia Georgescu, presedintele ANI.

El a explicat ca zona cea mai mare de impact este pe conflictul de interese, in zona alesilor, din perspectiva fraudarii banilor publici pe contracte de achizitii. Potrivit noii reglementari, nu mai exista conflict de interese "in cazul emiterii, aprobarii, adoptarii sau semnarii actelor normative sau administrative, precum si in cazul incheierii unui act sau a luarii unei hotarari care sa priveasca creatia, dezvoltarea, pregatirea stiintifica, artistica, literara, profesionala".

"Ce inseamna dezvoltare? Daca maine eu, ca presedinte de Consiliu Judetean, fac o scoala si semnez un contract cu o ruda de-a mea, nu-i dezvoltare? Asta e miza. Miza sunt contractele pe bani publici la nivel local. Modificarea vizeaza conflictul de interese al alesilor locali, al parlamentarilor, al ministrilor in functie.

Pentru functionarii publici va fi o mare problema de interpretare pentru ca legea vorbeste despre fapta persoanei in exercitiul atributiilor de serviciu ce rezulta dintr-un contract de munca si o fisa a postului. Cine are contract de munca? Alesii nu au, parlamantarii nu au, nici ministrii. Nu au nici fisa postului. Conflictul de interese penal a fost scos complet. Ramane doar conflictul de interese administrativ, pana la gradul 1, care la parlamentari, practic, nu are sanctiune", spune Horia Georgescu.

Fostul ministru al Justitiei, Catalin Pedoiu, avertizeaza ca modificarea Codului Penal poate avea consecinte dintre cele mai grave: "Daca Romania va fi tarata pe acest drum, va amintesc ca Tratatul de la Lisabona prevede posibilitatea suspendarii dreptului de vot in Consiliu. Sper sa nu ajungem aici".

Catalin Predoiu considera ca, "juridic, este o aberatie sa scoti parlamentarii din campul legilor anticoruptie care se adreseaza in principal zonei politice, tocmai pentru a feri actul legislativ si de guvernare de parazitare. Modificarile intra in coliziune cu obligatii internationale pe care ni le-am asumat prin diverse conventii anticoruptie la care suntem parte.

Din punct de vedere politic, modificarile reflecta o vointa si o mentalitate pe care le speram ingropate dupa vara lui 2012. Tansmitem un mesaj politic foarte prost, ca in Romania reformele pe linia justitiei sunt din nou in discutie. Consecinta va veni in urmatorul raport MCV. La Bruxelles exista un grup ad-hoc pe mecanismele de cooperare si verificare, care pune concluzii politice pe baza raportului tehnic. Iar aceste concluzii politice ale grupului ad hoc MCV influenteaza politicile statelor membre fata de Romania, inclusiv in domeniul Schengen. Cateva paragrafe scoase din Codul Penal compromit interese fundamentale ale Romaniei, care nu tin doar de generatia asta", a precizat Catalin Predoiu.

Profesorul de drept constitutional Gheorghe Iancu apreciaza ca modificarile Codului Penal sunt neconstitutionale pe motiv de discriminare: "Nu vad de ce numai un functionar public ar fi incompatibil si in conflict de interese, iar un deputat nu. Situatiile nu sunt diferite. In jurisprudenta curtilor europene se spune clar ca reguli diferite sunt in situatii diferite. Dar aici nu avem situatii diferite. Nu conteaza ce esti ca tot bani iei, sau carnati, tuica sau mai stiu eu ce". Profesorul Iancu apreciaza ca in acest fel se da liber la coruptie si crima organizata, iar DNA si DIICOT vor soma.

Modificarile aduse Noului Cod Penal privind redefinirea infractiunii de conflict de interese, a celei de functionar public si cele privind reducerea termenului de prescriptie speciala au fost adoptate fara avizul CSM, punct de vedere obligatoriu cu atat mai mult cu cat este vorba despre o lege organica, atrage atentia Alina Ghica, membru al CSM.

"Aceste legi sunt aplicate de judecatori si procurori, nu de reprezentantii altor puteri in stat, astfel incat consultarea magistratilor este din punct de vedere legal, moral si obligatorie. Pe de alta parte, recentele rapoarte ale Comisiei Europene au relevat necesitatea respectarii dispozitiilor legale care impun consultarea magistratilor, subliniindu-se ca tocmai cadrul legislativ este acela care poate duce la afectarea independentei justitiei.

Sintetic, in urma modificarilor aduse Codului penal un demnitar al statului (care nu mai este functionar public, desi exercita o functie publica) poate dirija contracte de achizitie publica unui membru al familiei sau unei persoane apropiate fara ca aceasta sa constituie o incalcare a legii. Am certitudinea ca orice cetatean intelege aceasta anomalie juridica, iar pe de alta parte rapoartele Comisiei Europene vor releva afectarea cadrului legislativ, cu atat mai mult cu cat magistratii nu au fost consultati pe aceasta tema", a aratat Alina Ghica pentru Ziare.com.

Expertul anticoruptie Laura Stefan apreciaza ca modificarea Codului Penal are doua consecinte majore: dezincriminarea coruptiei pentru parlamentari si dezincriminarea conflictului de interese: "De acum parlamentarii pot sa mai cada sub incidenta unei infractiuni de coruptie doar daca da mita. Acolo este pedepsita persoana privata care da mita. Dar parlamantarul care ia mita este mult mai greu de pedepsit. Si abuzul in serviciu vizeaza doar fapta functionarului sau functionarului public. Cavalcada aceasta nu poate fi explicata decat cu intentia clara de a pune in libertate sau de a curata eventualele pete al diverselor persoane care au demnitati publice."

"Dupa cutemurul de vara trecuta, acea incercare de lovitura de stat, vedem acum cum intr-o zi trec fulgerator prin parlament propuneri iresponsabile, care vor pune Romania pe lista neagra a tarilor care emit pretentii in zona luptei anticoruptie.
Vom deveni oaia neagra care va trebui sa explice in anii urmatori cum de a luat parlamentul o astfel decizie", a explicat Laura Stefan pentru Ziare.com.

Ziare.com te invita la dezbatere: Sunt binevenite modificarile la Codul Penal sau reprezinta ele o lovitura data statului de drept? Capata alesii superimunitate, devenind imuni la legea penala? Va fi declansata ofensiva asupra banului public?

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 3823 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
56 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

oportuna ,

- normal , da' nu pentru statu' de dreptzi !

 

Postand un comentariu pe Ziare com, cu DESTINATIE,"nepublicat"

..... am primit si un atac cibernetic.
Noroc cu AVG-ul meu care a blocat totul si l-a arestat.

 
 

 

scuze !

- da' pentru statu' de dreptzi !

"dr" Tonta ...Legalizati Coruptia pentru toata..

Populatia....Romänia va deveni singura tara in lume
cu o coruptie 0%.
Romania o sa fie invidiata de restul lumi.
Legalizati si; "Maryana, Coca, Curbele,Distilatul"etc
Puscariile au sa se golesca total.

Romania trebuie depontizata urgent !

!

Hera,nu crezi ca ar trebui mai inainte debasificat

A ?

 

De ceea ce se intampla noi suntem vinovati.

Poate ca sunt necesare unele modificari,dar acestea trebuie sa aiba in vedere faptul ca intr-un stat de drept nimeni nu este mai presus de lege.Codul Penal trebuie sa tina seama de egalitatea tuturor cetatenilor in fata legii.Nici in statul totalitarist-comunist nu se puteau ascunde de lege unii lideri ca incalcau legea.De unde gandirea de super imunitate indiferent a cui in fata legii.Poate ca in comuna primitiva vraciul si seful de trib aveau acesta super valoare.
Dar ceea ce se intampla in parlament este o extensie a ceea ce am votat noi.Nu ma refer neaparat la partide cat la oameni.Priviti cu atentie de ce factura sunt 70% din ocupantii fotoliilor de parlamentari,la faptul ca unii s-au plimbat pe la 3-4 partide si pozeaza in sfinti.
Cert este faptul ca acum mai mult se vede ca este necesar un parlament mult redus ca numar dar cu oameni de calitate.Este o speranta dar nu cred ca se va indeplinii curand intrucat avem un popor manelizat,care l-ar vota pe Guta asa cum l-a votat pe Becali si pleiada de otvizati din partidul excrocului zambaret ddotv.Bine inteles lista se continua cu usl...

Haideti sa ne intelegem, domnilor!

L-am auzit aseara pe Antonescu spunand accentuat, de cateva ori, ca parlamentarii nu sunt functionari publici ci inalti demnitari, adica ceva/cineva cu insusiri divine, coborat direct din cer in mijlocul romanilor.
Sa le amintim acestora ca, daca sunt acolo, in parlament, e pentru ca au fost alesi de oamenii la care au intins mana si pe care, cei mai multi dintre ei, i-au mintit si mituit, profitand de saracia si incultura lor. In aceasta calitatate, de alesi, parlamentarii nu sunt decat niste functionari, niste executanti, in slujba oamenilor, a alegatorilor si nicidecum niste persoane cu insusiri divine asa cum s-ar vrea. Asa ca ei ar trebui sa stea drepti in fata romanilor, sa dea socoteala atunci cand trebuie si nu sa-i trateze si sa-i transforme pe romani in niste slugi miloage care sa se inchine la ei si sa-i perceapa ca pe niste idoli. Sa le intre bine in cap parlamentarilor ca ei exista si traiesc bine datorita alegatorilor, sa tină cont de faptul ca alegatorii ii intretin. Si nu invers, nu ei dau de mancare alegatorilor.
In tarile cu adevarat democratice, asta-i opinia!

vad ca nu stiti cum se fura la adapostul

legislatiei proaste , a coruptiei din sistem .

Egoismul , dezinteresul in ceea ce priveste necazurile aproapelui .... ii caracterizeaza pe romani . De-aia nici Goma nu a mai vrut sa stie de Romania , de-aia ëlitele" nu sunt elite , mai degraba majoritatea se arata interesata de ce face Dragusanu sau ce chiloti poarta ..... mai stiu eu cine decat de impilarea nationala .

Cred ca romanii isi merita soarta si pe alesii astia de pomina .

PS fireste ca voi participa , dar fara entuziasm .

trebuie opriti

Trebue obligatoriu pus capat acestei CONTRAREVOLUTII dindecembrie 2013. Nu mi-am putut inchipui ca acesti bolsevici mai au putere si dupa 23 de ani

Opriti-va voi.Ponta va da de lucru si va consumati

toti banii,subiectele si resursele de campanie electorala.In plus va dezvaluiti si mecanismele prin care vreti sa furati si sa manipulati alegerile dedin 2014.
BaseRau a trimis inapoi la parlament modificarile CP asa ca stati linistiti ca nu aveti tema de discutie

Si inca ce putere au dobandit

Se cred super oameni la adapostul celor 70% din votul alegatorilor.Sa nu uitam procentul participarii celor de pe listele electorale care se situeaza la 40%.Atunci cum reprezinta ei o majoritate covarsitoare?In realitate se afla sub 30% din votantii usl-lui.Un motiv de analiza serioasa,de concentrare a fortelor pentru alegerile viitoare.

Dizolvarea parlamentului

Nu am mai dat demult, de prea mare scarbă, pe la cabina de vot. Insă la un referendum pentru dizolvarea parlamentului actual m-aș prezenta cu cea mai mare plăcere. Vorba lui Taras Bulba: "Стой и не шевелись! Я тебя породил, я тебя и убью!" - "Stai, nu te mișca! Eu te-am făcut, eu te ucid!" Parlamentul s-a transformat intr-o peșteră de talhari care nu (mai) are nimic de-a face cu reprezentarea poporului. Din această cauză trebuie trimis la "plimbare".

Se poate schimba,poate ramane asa,poate sa dispara sau sa reapara

numai de afacerile,mai bine zis matrapazlacurile prezidentiale,sa nu se ocupe ! Le mai enumeram ? Ar fi pierdere de timp,pentru ca sunt prea multe .

 

copiluuuuuuuuuuuu debil

traiasca si infloreasca sfinta noastra lupta impotriva celor care se p,isssssssssssssssssssssa pe maretul Uslam...cei 7,4 milioane de alegatori...cu Maxi,copilul,cetateanul european,ulivia...inainte fratilor...sa aparam sfinta hotie pe care cu sacrifii am cistigat-o in decembrie 89! sa va fie tarina de o tona pe mormintul vostru!!!!!!!

Huooooo! Comunisti de spaga si danigeana.

Afara din Eurpa!
La Pekin cu voi!

..........................PINA LA UTMA!...........

...Fuussesse [ca oltenii fac si acum legea!] vreodata Romania a romanilor? Aceasta in intreaga sa istorie! Si atunci dece ar fi acum?...Prea Clar, acolo este Drakula Land! Nici rusii nu au cunoscut vreodata democratia si tot asa nici romanii nu o pot invata la FARA FRECVENTA!...fara participare, demnitate,mindrie,determinare!...Da de gura sint'tari'!...Proletari din toata romania,ramineti uniti, si asa nu aveti griji...
viorel ratiu cincinnati oh usa

Cand a fost Romania Stat de Drept ???

Nici peste 50 de anii NU va fi Romania Stat de DREPT - atata timp cat INTERLOPI Securisti Politici au Confiscat Romania dupa ce au dat Lovitura de Stat din 89.

Atata timp cat in Romania NU exzista Justitie la ceva asteptati ???

Un experiment : Daca la alegerile Europarlamentare 2014 - toti cetatenii isi vor anula buletinele de vot = Cate voturii valabilevor fi ???

Ati mai auzitceva de acel recesamant ???

Pana la urma cate persoane cu dreptde vot vor participa in 2014 lavot ?? Si cei decedati depeliste ??

Traiasca Republica Securista Interlopa Sclava Romania.

Copilu',incredibil!

Pai n-ai inteles absolut nimic,nu presedintele modifica CP pentru a da liber la hotie.Desi au vrut sa se dea bine pe langa el,incluzandu-l in categoria profesiilor liberale exceptate de sactiuni de coruptie,Presedintele e hotarat sa respinga modificarile CP.

:)) de cate ori ? Io ma distrez la maxim,cand vad

ca unii de pe aci,vor sa dizolve Parlamentul !!!....Mai baieti ,voi credeti,ca Parlamentul este al 5-lea cub, de gheata ?....Sigur aci sunt multi membrii ,ai miscarii dreptace !....stiti voi care miscare,aia prscticata in intimitate ...:)...Ce zici Neamtule,dar tu Funeriu ?

la ce ne trebuie atatia? sa faca legi pentru ei?

parlamentari populatie recensamant
Germania 945 59859996 2013
Franta 925 65834000 2013
Marea Britanie 650 63705000 2012
Italia 630 80548000 2013
ROMANIA 581 20121641 2011

indiferent din ce partid vin tot sunt prea multi, iar populatia in Romania din 2011 a tot scazut pana azi

Hera, scrii mai sus in postarea ta de la ora 9: 54

...ca, citez : "Romania trebuie depontizata urgent !"
Eu cred ca procesul de salubrizare al tarii trebuie sa inceapa cu Voiculescu !

Daca

tot voiau sa "indrepte" lucrurile, aveau la indemana specialisti, nu matriteri-carnatarii din parlament. Si nu era nici o urgenta, s-o faca la miez de noapte, nestiuti de nimeni. Era o dezbatere publica si in final se lua o decizie. Acuma gasesc o mie si una de scuze. Desfiintarea acestei rusini nationale si alte alegeri.

 

Te referi la matriterul Costica Canacheu ? Ala e la voi.

...Ce nume ! Mai bine schimbati numele partidului si din pdl sa-l numyti calachei, calacheii lui basescu.

@lupa_imasgusi

- pai ce se compara cu toni grebla sau gigel stirbu !

 

 

!!!!vrei sa mai fie demis iar ? la referendumul de anul trecut

a fost demis,mai vreti odata ?...atunci bine.

Las-o pe-aia cu referendumul ca ma enervezi...

Sunt Basist declarat dar de-astea eu nu rumeg.
Dupa doua mandate-GATA! AJUNGE!
Deci mergem acolo pentru a cere respectarea legii si, eventual, alegeri parlamentare anticipate.
Cred ca lumea a inceput sa inteleaga ce tampenie a facut ducand in Parlament sutele alea de bisnitari ordinari.
300 de parlamentari sunt mai multi decat avem nevoie.
O singura camera este destul sa ne arate neputinta.
Parlamentarii sa serveasc a tara, nu sa o puna in genunchi.
Parlamentarii sa canddeze pentru tara, nu pentru a-si mai cumpara patru case la "colectie".
Sa conteze mai mult calitatea si claritatea legilor decat numarul lor.
Deci... see you soon :)

Pe Basescu l-ati intrebat?

Nu stiu de ce, dar miroase a diversiune de tip Dogaru. Realegerea incalca Constitutia si nu cred ca el e de acord cu asta.
Trebuie sa iesim, dar impotriva abuzurilor puterii.

Corect !

Ce realegere !??
Mai trebuie sa vrea si ''candidatul'' si sa fie modificata Constitutia -- ceea ce in mod evident nu se poate .

Asa ca .....

Mai oameni buni !
Nu v-ati prins nici dupa 24 de ani ca nu avem "stat de drept'' ?

vall,asa cred si eu

Basescu in cei 9 ani a dat tot ce a putut pentru a salva ce se putea din statul de drept si pt. a stabiliza tara din punct de vedere politic si institutional,ne-a slavat de la prabusire economica in '2010
(impreuna cu E.Boc) si nu ne-a adus in situatia critica prin care trec si acum Grecia,Irlanda,Portugalia si chiar unele tari mai mari.Pretul a fost incredibil de scump:indepartarea guvernelor de dreapta si suspendarea presedintelui.Viata a demonstrat ca a avut dreptate.Masurile perfide ale guvernarii uslamiste nu ne salveaza de la nimic,in schimb scad nivelul de trai al cetatenilor.

Decembrie 1989-Decembrie 2013 usl va sunat ceasul !

Politicieni rusofili din usl

Va sunat ceasul,va venit sfarsitul !
Decembrie este luna cand se implinesc 24 de ani decand ati dat lovitura de stat.
Romani
Anuntati pe toate caile si mijloacele.sambata 14 Decembrie 2013,veniti sa inconjuram pajnic parlamentul.Cerem sprijinul ambasadelor tarilor UE si protectia UE.

Cerem:
Demisia tuturor parlamentarilor,demisia guvernului
Referendum pentru realegerea lui Basescu

 

Chiar ar fi o idee,cu referendumul asta,dar nu avem inca lege,

asteapta cam de multisor la Cotroceni,spre a fi promulgata.

daca bagati treaba asta cu referendumul, nici Base

...nu participa la asa ceva.
Reveniti cu picioarele pe pamant.
Base a fost presedinte destul. Acum este randul altora sa miste tara inainte.
Guvernul asta si Parlamentul insa... nu maiau ce cauta in scaunele alea. Au aratat destul ce vor si ce pot sa faca.
In plus, AU MINTIT cu Roasi aMontana, cu gazele de sist, cu FMI-ul, cu doctoratele, cu impuscatul in fular si mai apoi eliberarea lui Nastase samd.
Trebuie sa dispara de-acolo si sa plateasca pentru ca si-au batut joc de noi.

@Ciuvica M

- "Presedintele Traian Basescu a anuntat ca va semna Legea referendumului in data de 14 decembrie, la ora 23.59, in prezenta presei"
- si intra in vigoare peste un an !pana atunci , referendum normal cu prag de 50% !

Avem un Parlament plin de infractori care vor sa se situeze deasupa

legii, lucru inadmisibil in orice democaratie. Intr-o democratie, parlamentarii nu sunt alceva decat un grup de ctateni, care preiau conducerea pe o anumita perioada de timp. Nu au nici un drept in plus fata de ceilalti cetateni, in schimb au mai multe obligatii, deoarece in toata aceasta perioada trebuie sa lase interesul personal de o parte, pentru a vedea de interesul general. Parlamentarii sunt primii dintre cetateni care trebuie sa se supuna tuturor legilor din Romania, iar, in plus, trebuie sa fie persoane morale, carora sa nu li se poata impta nimic. Parlamentarii noastri ce fac? Vin in fata noastra si se dau mari demnitari, adica este o onoare pentru noi ca ei stau la conducere si fura, trebuie sa le acordam respect si supusenie, deoarece tara este pe mana lor si fac din ea ce vor. Ei, uite, ca nu e chiar asa. Nu suntem un popor batut in cap, iar regulile democratiei europene nu permit ca intr-un stat, cei care conduc sa fie deasupra poporului si a legilor tarii. Parlamentarii sunt egalii nostri, puterea nu este in mainile lor, ci a noastra, noi doar le-am delegat-o pentru o scurta perioada de timp.

 

De acord cu tine Omiduta...

Dupa punctaje iti dai seama ce de Parlamentari sunt pe-aici, printre noi :)
Nu i-am ales acolo sa se "buriceasca" la noi si sa-si voteze pensii de nababi si imunitate la hotii samd.
Nu le convine-JOOOOOOOOOOOOOOOOS!

Dar de presedinte,ce zici fa,ii luara astia Dante

Alighieri ! Unde se retrage el,dupa ce elibereaza Cotroceniul,la Nana,sau la Jilava ?

omiduta,

nici eu nu sunt de acord cu discriminarea intre alesi si alegatori.
Unde s-a mai intamplat asa ceva intr-o democratie adevarata si consolidata"Ai un 5 de la mine.

Exact pe dos!

Romania este devastata de coruptie, de influenta nefasta a alesilor si, in locul unor legi mult mai aspre, ei dau liber la hotie.
Singura solutie de bun simt: inlaturarea oricaror exceptii in tratamenul hotiei, chiar si a celor care existau pana acum.

 

@Leonidda

- unii zic , ca la palatu' victoria !

:))) trimiteti-i urgent,la spital,la Ploiesti !

...:))))))....bata-va pusca magarului !!!!.....ai si tu mila,de mine,ca ma prapadesc,de ras !!!!...:))))))....

NU Silvia:parlamentarii romani au CUMPARAT voturi!

parlamentarii romani au platit/cheltuit sute de mii de Euro ca sa "se aleaga" (tii minte sacosa plina de "bunatati" pe care ai adus-o acasa si cei 50 RON primiti, cind ti-ai vindut votul?); acum parlamentarii romani trebuie sa-si "recupereze banii investiti" si "sa scoata profitul"!! Nu ti se pare normal? Ipocrizia si nemernicia electoratului roman i-a adus la putere? Raul trebuie oprit la sursa!

Zadarnic incerci sa dregi busuiocul! Nu mai acuza incultura si naivitatea poporului roman!

Romanul e istet si viclean: daca ar avea oportunitatea unor noi alegeri, si-ar vinde din nou votul! Asta e cert/garantat: 100%!

Parlamentarii romani, urasc poporul roman, de la care si-au CUMPARAT votul: stiu bine cit i-a costat sa se aleaga!

Acest cerc vicios a fost pregatit de komunisti cu zeci de ani inainte de '89! komunistii au stiut cel mai bine ce se va intimpla....si au fost prgatiti din timp: nimik nu e la intimplare!!

 

daca ar fi foarte isteti

ar lua pomana si ar vota ce vor ei, nu votul care le este platit. S-a intamplat la alegerile locale intr-un sat din Bulgaria. A iestit cine au vrut satenii, iar cel care a vrut sa-i corupta a ramas cu buza umflata si cu banii luati.

Auzeam ca la Ploiesti PSD-ul le dadea punga si ii punea sa jure pe Biblie ca vor vota psdisti. Cei mai multi, nu au indraznit sa-si calce votul si au preferat sa nu mearga la urne.

Ce tot atat a fost sau n-a fost, este sau nu-i...

... in fata acestei adunaturi de uite-o nu e, de alba-neagra.
Parlamentul trebuie dizilvat si trecut la alegeri anticipate, caci falimentul acestei clase politice diriginte este absolut.
Nu mai exista usi deschise pentru Romania cu asa trimisi, iar daca sar alesii gardul, pun aia cainii pe ei.
Cu dottore care cica s-a batut cu Obama pe burta la funeraliile unui luptator impotriva rasismului pentru ca apoi sa trimita la CCR un Bolcas rasist, cu Kakarai care vorbesc prorus si antieuropean cu ochii la Voiculescu, si de-alde Dragnea si Voiculescu, pe la Externe alt natarau care sare cand la gatul SUA cand al Europei, avem de ales.
Ori ii dam pe ape niciunul sa scape, ori stam inchirciti si cu pledul pe cap pana termina aunatura asta de alesi unu si unu ce mai e de furat, ce mai e prin bordei si prin ograda.
Singur un foc purificator ne mai scapa de cangrena.
Altfel amputarile urmeaza !

Hera,

asta inseamna resp[onsabilitate civica,cinste lor.Pe asemenea oameni trebuie sa se bazeze politicienii cinstiti.
Te salut cu drag si ai toata consideratia mea.

Parlamentarii?

Niste mafioti.Pleava societătii , gunoaie care din păcate se pare că nu se pot recicla.Iar noi suntem prosti că ii votăm.

 

Care stat de drept?

Bunul plac al tagmei jefuitorilor nu este stat de drept.

 

Jos Ponta! Jos Guvernul! Alegeri anticipate este singura solutie!

De data asta s-au intrecut pe ei....

 

Anuca,

ma bucur ca se manifesta tot mai multi in favoarea statului de drept si al interesului national.Nu stiu exact cati suntem,trendul insa este in favoarea noastra.Pana si unii debusulati pana acum incep sa se trezeasca.

Pentru Kiatra,

eu sunt prin natura mea corecta.
De aceea iti apreciez comentu' de la 12:13,nu sunt ranchiunoasa desi stiu ca ai un dinte impotriva unor politicieni de dreapta si mai ales impotriva presedintelui.Salve tie ca nu i-ai pomenit.De aceea pentru prima data ai un 5 de la mine.
Nu ti-o lua in cap,cand o iei pe miriste te sanctionez fara pardon.

 

@Profa

Pana saajunga actuala Grupare INTERLOPA Securista Politica a Uniunii Securistilor de Lux(USL)- la ciolan am sperat ca vom scapa de DICTATURA Securista INTERLOPA.

Eu amspus si ma repet , NU am gasit o formatiune politica in Romania lui 2014.

Promit ca , te voi anunta cand se va infiinta prima formatiune politica in Romania.

Din punctul meu de vedere ,cred ca doar MONARHIA -mai poate salva Romania de acesti Interlopi Securisti Politici.

Sa vezi ca dupa data de 14.12.2013 - se va demara procedura de suspendare si vomintra cu acte in regula intr-o Dictatura fara iesire.

situatia deplorabila in care s-a ajuns ca..

....si imagine se datoreaza abuzurilor facute de 'justitia' basista,procurorii basisti,facaturi de acte de justitie gen 'ba pe-a mati',justitie gen 'desi nu sint dovezi.....las' ca stim noi[basisti]...',arestari pentru 'imagine' fara nici fel de justificare etc,etc....Cineva trebuie sa-si puna intrebarea ca daca nu cumva parlamentul,parlamentarii nu au reactionat cei drept aberant politic dar in legitima aparare la puhoiul de abuzuri si aberatii pe care le face asa zisa 'justitie' basista?????

 

Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor