Ziare.com

Cum a reusit AUR sa ajunga pe locul 3 in intentia de vot a romanilor. Rolul crucial jucat de pandemia de COVID-19

de Andreea Ruxanda
Vineri, 16 Aprilie 2021, ora 13:16

   

Cum a reusit AUR sa ajunga pe locul 3 in intentia de vot a romanilor. Rolul crucial jucat de pandemia de COVID-19
Un sondaj sociologic publicat de INSCOP arata o crestere substantiala inregistrata de AUR privind intentia de vot a romanilor. Mai exact, marcheaza un procent de peste 6% comparativ cu decembrie 2020. Potrivit analistilor, contextul politic si social este cel care a favorizat aceasta ascensiune.


Sondajul a avut drept scop sa arate ce partide ar vota romanii daca alegerile ar avea loc in martie 2021, iar AUR s-a clasat pe locul trei incepand cu februarie 2021, cu un scor aproape dublu in doar patru luni.

Clasament



PSD - 30,6%
PNL - 26,3%
AUR - 15,3%
USR-PLUS - 14,2%
Pro Romania - 4,7%
PMP - 3,8%

Analistul politic Adrian Zabava a explicat pentru Ziare.com cum ajunge un partid precum AUR sa creasca atat de mult in sondaje in doar patru luni si sa ajunga in primele trei optiuni de vot ale romanilor.

Mai exact, este vorba despre "un context politic si social care ii favorizeaza", dar si de expunerea de care au parte.

"Printr-un context politic si social care ii favorizeaza, caracterizat de probleme sociale, neliniste, probleme ale actualului guvern, plus ca miscarea politica isi creste notorietatea.

La momentul alegerilor parlamentare probabil ca inca aveau probleme de notorietate, nu toata lumea stia cine este AUR chiar daca au reusit sa intre in parlament cu un scor important. Acum notorietatea lor creste pe zi ce trece prin toata expunerea de care au parte", explica Adrian Zabava.

Pandemia de COVID-19, "norocul" AUR



Adrian Zabava sustine ca pandemia de COVID-19 a fost un factor foarte important in cresterea AUR si ca formatiunea politica ar fi avut sanse mici sa treaca pragul electoral la alegerile parlamentare daca nu ar fi existat virusul.

"Miscarile politice anti-sistem, ba chiar cu mesaje extremiste de genul AUR, nu pot sa aiba succes decat in momente complicate pentru societate sau in momente in care cel putin o tema polarizeaza foarte mult societatea.

Nu imi imaginez ca alegerile parlamentare din anul 2020, intamplandu-se fara sa fie vorba de o pandemie, alegeri in care o majoritate PNL-USR-PLUS ar fi castigat alegerile dupa cativa ani de guvernare PSD, ar fi adus natural la un AUR care sa treaca pragul electoral atunci.

Fara pandemie e clar ca AUR ar fi avut mult mai putine sanse sa fie vizibili si sa devina mainstream in politica romaneasca", adauga Adrian Zabava.

Bazinul votantilor AUR, in crestere



Analistul politic adauga ca exista in continuare loc de crestere pentru AUR, cu atat mai mult cu cat ca pandemia nu pare sa se apropie de sfarsit. In plus, virusul COVID-19 a dus la o stare de incertitudine, astfel ca principiile oamenilor au ajuns sa fie mult mai usor de schimbat.

"Cred ca exista in continuare loc pentru AUR de crestere, nu cred ca acolo se opreste bazinul lor. Spun asta pentru ca ceea ce traim, si anume contextul politic-social generat de pandemie, poate schimba energiile sociale si inclusiv viziunea multor segmente de electori.

Nu e o situatie normala in care valorile ne sunt foarte bine stabilite, principiile ni se schimba greu, in consecinta si decizia de vot se schimba la fel de greu. Nu, suntem intr-o situatie care lasa extrem de multe urme atat in mentalul colectiv cat si asupra situatiei fiecaruia dintre noi, fie ca vorbim de situatia economica, psihologica si asa mai departe.

In consecinta, politica devine foarte dinamica, nu vad de ce bazinul AUR s-ar opri la 15% in momentul de fata pentru ca deocamdata pandemia inca este in toi si nu-i vedem sfarsitul", concluzioneaza Adrian Zabava.

Momentele cruciale din pandemie in care AUR a avut ocazia sa creasca



Pandemia de COVID-19 a lucrat in folosul AUR si au existat mai multe momente care au ajutat la propulsarea partidului.

De exemplu, membrii AUR au militat pentru redeschiderea scolilor inca de la preluarea mandatului. Acest lucru se intampla in decembrie, cand Romania abia parea sa fi trecut de al doilea val al pandemiei de COVID-19. Tara noastra inregistra atunci intre 4.000 si 7.000 de cazuri zilnice. Cu doar o luna in urma, virusul lovea puternic tara, fiind inregistrate circa 10.000 de infectari pe zi.

Tocmai din acest motiv prezenta fizica in unitatile de invatamant era suspendata, orele desfasurandu-se online. Membrii AUR s-au prezentat in Senat cu pancarde cu mesajul "redeschideti scolile!".



"Nu este normal ca cei mici sa sufere din cauza lipsei de raspundere a guvernantilor. Trebuie sa revenim la scoala, la singura scoala care poate exista, cea fata catre fata. Asa cum au facut-o majoritatea tarilor Europei. Educatia online nu este educatie", a transmis George Simion, liderul AUR, in 23 decembrie.

In plus, AUR a orchestrat mai multe proteste, cele mai rasunatoare fiind cele fata de noile masuri restrictive adoptate de guvern in 28 martie. Reprezentantii partidului s-au implicat masiv, anuntand manifestatiile pe toate canalele lor de socializare si alimentand nemultumirile oamenilor.

Mai multe stiri si conturi false care au contribuit la mobilizarea protestatarilor au fost asociate cu grupurile de Facebook AUR.

AUR a profitat si de anumite temeri nefondate ale oamenilor care au vizat vaccinarea contra COVID-19. Cu toate ca oficialii au transmis de la bun inceput ca imunizarea contra virusului nu este si nu o sa fie obligatorie, au existat manifestatii in acest sens, la care au participat si membrii ai partidului.

De exemplu, la inceputul lunii martie, George Simion participa la o manifestatie impotriva "vaccinarii fortate". Astfel de pozitii au avut drept efect discreditarea campaniei de vaccinare si alimentarea zvonurilor, stirilor false si teoriilor conspiratiei.



AUR s-a implicat activ si in scandalul demiterii lui Vlad Voiculescu. Partidul i-a solicitat premierului Florin Citu demiterea imediata a ministrului Sanatatii Vlad Voiculescu, precum si a sefului DSU, Raed Arafat, dupa situatia de la Spitalul Foisor.
Urmareste Ziare.com pe Facebook  si pe Instagram  Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Citeste mai multe despre aur George Simion AUR pandemie covid vot
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 5273 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
46 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Foarte simplu

Acu' pe bune : crede cineva ca HAUR este pe locul 3?
Asa pot sa spun si eu ca am un sondaj in care HAUR este pe la 75-80 % din numarul stelelor de pe cer la mare lupta cu reformatorii din mafia PSD si cu Putin!
Ha, ha, ha!

 

Helvetul fals , de origini cioropina croncanitoare va expune

sinteza lui in privinta partidelor USR ex-USB, Plus , etc. Bine ça a servit la cantina partidului PNL zoaiele jurnaliere din fundul gradinii

 

Vin nemții!

Nu cocoșeilor, nu mai dați vina pe virusul neamului, actuala putere in frunte cu Werner-principalii vinovați!

 

stati linistiti

gainuselor ca si inainte de alegeri eram plini de sondaje trucate care au fost departe de rezultatul real al alegerilor.
V-a crescut pipota degeaba, va imbatati cu apa rece printule, tineti-o tot asa.

Foarte simplu

Toata lumea se uita la HAUR si nimeni nu comenteaza ca mafia PSD a scazut de la 34-35 % in sondajele lui Pieleanu la 30-31 % in sondajul unei alte slugi a mafiei PSD !
Oare pe unde sunt mafiotii PSD in sondaje daca slugile mafiei PSD o dau pe 30-31 % ? Oare depasesc 20 % ?
Ha, ha, ha !

Cresterea AUR in sondaje,daca este reala,demonstreaza ca poporul de

"i-di-oti"la care se referea Tzutzea,este din pacate,inca,numeros!
Sa sustii un partid fara niciun program politic credibil,decat scandalul si principiul lui "Gica contra",care se comporta ca la usa cortului ,contestand masurile anti-pandemice adoptate de tot mapamondul,facand jocul evident,al rusilor putinisti,este o dovada ca inca mai avem o parte semnificativa,din fericire,nu determinanta,de cetateni inconstienti!
Ce face AUR este contra securitatii romanilor,sustinand deschiderea scolilor ceeace ar genera zeci de mii de copii imbolnaviti de coronavirus,si renuntarea la masurile de protectie ca purtarea mastii!
Mai grav,AUR ideamna pe romani sa nu se vaccineze!
Evident cu exceptia vaccinurilor....rusesti!
Este o rusine nationala si sper ca aceste sondaje sa fie total gresite!
Pentru binele Romaniei!
Mai ales ca rezultatele obtinute de actualul guvern,atat antipandemice,cat si economice sunt cu mult peste rezultatele obtinute in majoritatea tarilor!
Problema sondajelor in Romania este lipsa de resposabiltate a respondentilor care nu cred in importanta lor si raspund
formal ,precum si elementele tehnice legate de reprezentativitatea mostrei alese!
Ca dovada numeroasele cazuri in care "sondajele"au esuat fata de rezultatele reale ale alegerilor!
Teo

Baliverne INSCOP masluite de slugile lui Niro,

.

Alooo...Haur e un partid cara a speculat lipsa

wcTudorului nationalist...Si e finantat de Pzd...care e finantat, la randul lui de maika Russia...si de Orban Victor...Asa ca atentie ce veti vota juvetilor...

Pina si Tudorache vine la plimbarea tricolorului

pentru Sputnik.

 

 

Serios?

si mai cresc,,, daca traia Vadim o imbulinau rezistentii rau de tot la propiu! ha,ha ,ha fraza celebra :"si ai curaj sa ridici ratul la Vadim? " ce rea la guura raposatului acum... nici dambovita nu ii mai spalau pe astia!

 

Foarte simplu

Tu ai vreo garantie ca HAUR este pe locul 3 de jubilezi asa?
Sau tu esti excitat pentru orice stire (falsa sau adevarata) prezentata la haznalele de partid care ataca actuala guvernare?
Pro Romania era aproape de USR-Plus in toate sondajele dinainte de alegeri si acum sunt uitati de lume!
Parerea mea este ca HAUR va fi inghitit de mafia PSD pana in 2024!

Daca spui o minciona de 1.000 de ori, devine

adevar.

(Goebbels)

* * *

- cum ar veni , au crescut pe cadavre !

USR+ a fost OK la inceput ...au devenit prea aroganti

Cred li s-a urcat la cap puterea.....prea cred ca sunt buricul pamantului.... si Barna la sefie....ii trage in jos rau de tot.

 

observatie

neconforma cu realitatea ! doar atata ai vazut ?

Nu, el tia vazut si pistilu

dhaia se balbaie

Ai dreptate...Credem ca sondajul asta

a avut darul sa ii aduca cu chicerele pe pamant...Si mai ale pe Plus, care cica ei vroiau sa iasa nene ,de la gubernare...hehehe...

@ ULAKE Rank user: x5 16.04.2021, 15:15

vad ca-ti lasa gura apa dupa el; de ce nu depui o cerere, poate ti-l dau eu...cumva...

CARCOTASUL , tu faci parte fin banda scatofilo- PD

, daca pricepi , daca nu sa-ti servesc o portie de zborala , tie si lu' mousu'tu Gerila Gigi MacConstant , proteine sa va dea lamuie tot poporul roman si la putanele de mamelevoastre centutiste de lopette

@cdi. Intuitia dvs. este corecta. Am afirmat acelsi lucru in

mai multe ocazii: Barna este cel care va demola USR si Ciolos cel care va scufunda Plus. Nu am fost convins niciodata de USR ex-USB, dar am crezut ca Plus este diferit. M-am inselat teribil. Sunt din aceelasi creuzet, stanga-caviar! Acum vad ca sunt numiti neo-marxisti. Nu ma mira.

Helvetul popo narofil si scatofilist versat ,fost

COMUNIST PUPINC TURIST , helvetul vaccar ce stie sa spele gaurile negre cu instrumentul lingual , cel mai josnic si decazut din rasa umana , bipedul abruti si retard al natiunii
va explica cum se balegareaza musca ....bey FDPhute ,place la tine succhiare cazzo pe socialul suisse, hai ?

Helvetul putut cu limba antrenata

sa penetreze acel creuzet .... fara fund

Si

cum, in toate statisticile europene 40% dintre tinerii pana in 25 de ani din Romania sunt analfabeti functional, in 5-6 ani ajung pe locul 2 dupa psd. Atunci, cu acest tandem in frunte, o sa ne uitam la Bulgaria cum ne uitam azi la Elvetia, iar Elvetia nu va mai fi in raza noastra de actiune...

 

bine spus !

dar ce-i de facut ? continuam doar cu micii si berea, sau mai adaugam si un pic de gandire (auto)critica ?

@misulica. In perioada antebelica, leul aur avea valoarea

francului elvetian. Istoria RO a fost paralela cu istoria Elvetiei (si a tuturor tarilor europene). Nenorocirea a venit dupa 1947, cand RO si-a pierdut LIBERTATEA! Daca sperati ca aceasta libertate a fost recucerita dupa 1989, veti fi dezamagit. De cand Ciuma Rosie nu a mai pus mana pe putere, exista sanse ca RO sa redevina un stst de drept LIBER si EUROPEAN. Adica se apropie si de Elvetia, chiar daca aceasta nu este un stat UE :)))

Libertatea, votul sistematic, exigenta adevarului si a rezultatelor sunt esentiale pentru ca masinaria democratica sa aiba un sens. Noi votam aici cel putin 4 referendumuri (OBLIGATORII, nu optionale) si zeci de alte votari comunale, cantonale sau federale. Nimeni nu lipseste la vot !

Pentru ca RO sa ajunga ca Elvetia este suficient ca romanii sa aiba comportamentul elvetienilor! Nu este nimic complicat, este suficienta putina educatie si dorinta de a participa, nu cea de a fi spectator! Asta iti doresc eu tie, Dulce Romanie !

Constant ..bey imputitule de MacGigi ,fils de pute

fii te rog amabil si treci pe nicurile adiacente , suceur de bytes si lecca cul , fiotte si tarlouze helvet mangeur de merde

Mielul Oligofren

De ce nu dam vina si pe altele ?
Pensii speciale.
Cumulul de functii
Impostura pe functii.
Secretizarea informatiilor publice, salariu, minuta sedintelor, doctorate, samd

 

daca baga astia vaccinarea obligatorie sare A.U.R la peste 50%

lumea si-a pierdut rabdarea cu restrictiile aberante impuse de pseudo-specialistii guvernului. aceasta este trambulina politica a A.U.R.

 

odata cu

mortalitatea romanului mioritic, din pacate !

Sondajul lui Pește.

Unde e UDMR-ul?

 

Foarte simplu

Daca HAUR fara Sosoaca ia 15 % si Sosoaca cu al sau partid ia 10-15 % inseamna ca partidele pro rusesti (mafia PSD+HAUR+Sosoaca) iau in total spre 61 % !
Ha, ha, ha !

https://youtu.be/_4kDVMhrqt8

a facut sondajul !

nu se vede ?

Profesore...La

Buda Pesta

Foarte simplu

Toate companiile de sondare a opiniei publice sunt controlate si stau in pozitie de drepti in fata mafiei PSD, si ca urmare automat in fata celor de la HAUR, slugile credincioase ale mafiei PSD!
Hai sa fim seriosi!
HAUR are cel mult procentele pe care le-au luat la alegeri la cea mai scazuta prezenta la vot din istoria Romaniei!
Si pana in 2024 e drum lung!
Mai bine sa ne rugam sa fim sanatosi pana in 2024!

https://youtu.be/2-2eLj6T3UE

 

Pai normal ca e mica prezenta

Normal ca aur a luat 9% cand multi ce au votat nu credeau in covid. De altfel, multi din votantii psd nu a venit, astfel pdl si usecure au luat 40%.

frauda arolacilor

cu numere scoase din burta firmei INSCOP (creata de membrii aur) de ce v-ati oprit la un nr asa mic?
nu va ducea capul sa scrieti direct 100%, "am castigat"?
daca mai pupati voi 5% va fi cea mai mare minune.
avand in vedere ca George Simion s-a apucat sa profaneze cu graffiti biserici in scop electoral, credeti ca mai primiti sprijin in continuare de la popi?

 

Si prostia e ca pandemia

Se raspindeste si e foarte contagioasa.
Deja poti sa iti faci o imagine despre oportunistii din aur.
Texte ieftine care prind la oameni care cred in chipare sin in extraterestrii.
Mai pe sleau: poporul e prost si incult, drept urmare pune botul la orice.
N-ai cu cine sa faci democratie, nu va mai chinuiti.

 

Simion AUR

astia cu cat usr-ul & pnl dau rasoale cresc si mai mult !daca acum au 15% asta inseamna ca romanii s-au saturat de dreapta definitiv! urmeaza conficari ,nationalizari,etc se strange latul nene... si cica au si medikamentul minue pt astia: 7.62 mm ...

 

Foarte simplu

Ai dreptate Mondiale !
Dreapta trebuie prinsa si impuscata pe stadion in uralele multimii !
Ha, ha, ha!

corect

nu mai e mult.... am invatat ca istoria are un ciclu se repeta... asa ca faceti-va testamentele! nu se iarta nimc!

Felicitari tuturor media

AUR a fost cel mai mediatizat "partid" din toate. Continuati, si va creste si mai si in sondaje, concomitent cu guvernarea din ce in ce mai dezastruoasa a "lieralo"-securimii

 

@Bot-la-vale se pravale 15.44

- breee! "media" , sunt toate la un loc !

Nu am numai certitudini in viata, mai am cateodata si intuitii.

Dar in acest subiect, pot spune ca nu m-am inselat NICIODATA: nu am nici cea mai mica incredere in sondaje. Mai ales in cele romanesti. Criteriile standard ale sondajelor (numar de "sondati", dispersie sociala si de varsta, etc.) nu sunt suficiente in Romania, unde populatia are (imi pare rau sa o spun) un grad scazut de participare civica si mai ales o educatie lacunara. In consecinta rezultatele sunt instabile si absolut neverifiabile. Mai ramane sa aflati ca Sosoaca are sanse la prezidentiale :)))))

 
 


Platforma pentru solutionarea online a litigiilor