Ziare.com

Ministrul Muncii: Matusa Ioana va primi 2.000 de lei

de Irina Ursu
Joi, 16 Octombrie 2008, ora 12:07

   

Ministrul Muncii: Matusa Ioana va primi 2.000 de lei
Ministrul Muncii, Mariana Campeanu, a anuntat joi ca matusa Ioana din Maramures, care primeste indemnizatie de 3 lei, impreuna cu alte 20 de persoane din comuna ei vor primi ajutoare de 2.000 de lei.

Ea a tinut sa precizeze ca ceea ce au numit unii pensii foarte mici nu erau pensii, ci ajutoare sociale, pensii suplimentare sau indemnizatii care s-au dat inainte de intrarea in vigoare a legii 19. Acestea au fost reluate in sistemul de pensii si platite in continuare.

"Acele indemnizatii cum este si cazul mediatizatei matusa Ioana au fost acordate pe legea 309 pentru persoanele care au lucrat in detasamentele de munca.

O persoana care a lucrat o luna si patru zile primea 3 lei. Asa este si cazul matusii Ioana care a primit acea indemnizatie, dar nu mai are venituri suplimentare din cauza ca nu a lucrat in niciun CAP si nu a avut pensie de agricultor", a declarat ministrul.

Mariana Campeanu a declarat ca a dispus sa se faca o inventariere a tuturor acestor cazuri din toate judetele din tara si sunt 18.600 de pensionarii care primesc astfel de indemnizatii, ceea ce reprezinta 1% dintre pensionari.

Ea a precizat ca 889 de persoane din 36 de judete vor primi ajutoare sociale din cauza ca au doar indemnizatii fara alte venituri.

In urma controalelor efectuate de Ministerul Muncii a reiesit ca 18.600 de pensionari primesc indemnizatii sau ajutoare sociale mai mici de 150 lei, cat reprezinta venitul minim garantat de stat, a declarat, joi, ministrul de resort, Mariana Campeanu.

"Am dispus sa se faca o inventariere a acestor cazuri in toate judetele din tara si a reiesit ca in acest moment sunt 18.600 de persoane care primesc astfel de indemnizatii, ceea ce reprezinta mai putin de 1% din numarul pensionarilor", a precizat ministrul muncii.

Ministerul Muncii ar putea cere anularea legii recalcularii pensiilor printr-o ordonanta de urgenta

Dupa adoptarea legii salarizarii personalului din sistemul bugetar, Guvernul ar putea lua in discutie emiterea unei ordonante de urgenta prin care sa anuleze legea adoptata in Parlament cu privire la recalcularea pensiilor pentru gradul I si II, a declarat, joi, ministrul Muncii.

"In ce priveste recalcularea pensiilor pentru grupele I si II de munca, exista doua variante pe care putem sa le discutam in Guvern - or sa emitem o ordonanta de urgenta de anulare a legii adoptate de parlamentari, or sa introducem in bugetul pe anul viitor diferenta de 550 milioane euro care ar rezulta in urma adoptarii acestei legi", a spus ministrul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse, Mariana Campeanu.

Ministrul muncii a tinut sa precizeze ca pensiile celor care au lucrat in conditii grele de munca au crescut de la 1 octombrie cu peste 27%, cu 8% mai mult decat in cazul celorlalti pensionari.

Recalcularea pensiilor in varianta propusa de Parlament, ce are ca efect dublarea pensiilor celor care au iesit la pensie cu grupele I si II, ar bloca sistemul public de pensii, din cauza imposibilitatii de a procesa aproape 2 milioane de dosare, declara la inceputul lunii octombrie ministrul Muncii.

Mariana Campeanu sustine ca, in cazul in care ar intra in vigoare legea adoptata de parlamentari, suma necesara pentru cresterea pensiilor pentru grupele I si II de munca ar fi de peste 750 milioane euro, de trei ori mai mult decat daca ar fi aplicata Ordonanta de Urgenta a Guvernului, care isi va produce efectele de la 1 octombrie.

Camera Deputatilor, for decizional, a adoptat in luna septembrie, cu 173 de voturi pentru, 35 impotriva si sapte abtineri, o initiativa legislativa a PD-L si PSD care prevede cresterea punctului de pensie a celor incadrati in grupele I si II de munca de la 1 ianuarie 2009.

Legea prevede o crestere cu 50% a punctului de pensie pentru cei incadrati in grupa I de munca si reducerea cu 50% a varstei de pensionare (la un an de munca se reduce varsta de pensionare cu 6 luni) si o crestere cu 25% a punctului de pensie pentru cei din grupa II de munca, precum si o reducere a varstei de pensionare cu 25% (la un an de munca se reduce varsta de pensionare cu 3 luni).

Potrivit legii adoptate de deputati, pensiile majorate ar trebui acordate de la 1 ianuarie 2009.
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 3700 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
28 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Cum ar fi daca n-ar mai munci nimeni si ar sta acasa? ca doar este obligatia statului sa-si apere populatia de la saracie.N-ajunge ca avem deja trantorii nostri {RROMII}care primesc ajutor social fara sa faca nimic?trebuie sa mai incurajam si restul oamenilor. Dar copii acestor batrani care si-au sacrificat traiul la batranete cu ce se implica ? unde sunt ei acum? ITALIA,SPANIA,GRECIA....alooo? veniti acasa la batranii vostri si asumati-va raspunderea .

 

tu de unde ai mai aterizat?

si io stiu batrani din astia din zone necolectivizate care au aproape 90 ani,muncesc si nu cer statului nimic
lasa ca statu asta tine din astia...

Pensie ?

Un gest foarte frumos si de lauda din partea Ministerului Muncii, Dna. Mariana Campeanu !" se vede ca are un Suflet de MAMA" ! Pentru viitor asteptam la una mai buna; asi Propune ca Guvernul roman sa adopta o masura GENERALA contra combaterii Saraciei la Batranete, o "Pensie Minima din care sa poate trai cat de cat Omeneste" !

 

Nu sint de acord...

O persoana care a muncit merita o pensie decenta dar o persoana ca nu a muncit deloc, care nu a contribuit deloc sau foarte putin timp la sistemul de pensii, aceea persoana ce merita?
Din punctul meu de vedere? NIMIC.
Nu mi se pare normal ca o persoana care a muncit in gradina proprie si a vandut legume in piata sau a facut copii in nestire si a trait din alocatie(chinuind si acei copii)sa primeasca ceva.
Poate gresesc,dar eu asa vad lucrurile.

 

Omeneste

Atata vreme cat Staul are Bani pentru Cainii Vagabonzi, a pana la 600 Lei, o are un om nu ar putea sa Beneficieze de macar sa Aibe o Bucata de Paine pe Zii ! Aceasta soarta ar putea sa aiba ori si cine. Multi oameni care se credeau Dumnezei pe pamant si au ajuns la Pragul Saraciei !
- Sunt sigur ca acest ajutor de 2000 de Lei vor primi numai odata, cu care sasi poate alina Starea actuala !
Unde va e Sufletul Omenesc ?

DOMNULE ,

Nu baba a condus tara asta pe vremuri si nici acum nu o face . Conducatorii tarii sunt ca tata intr-o familie . El nu trebuie sa paraseasca pe nici unul din membrii familiei . Contrar , este vinovat si trebuie condamnat .

pai atunci domnule

daca conducatorii tarii sunt "precum un tata", pai atunci sa fie tata pentru toti, nu doar pentru unul, doar pentru ca a fost mediatizat, si sa faca bine sa dea tuturor aflati in situatia similara doamnei in cauza, aceiasi suma de bani... pentru ca altfel avem de-a face cu discriminare.
Sau e tata bun pentru unul, iar pentru altul tata vitreg.
Eu nu spun sa nu-i dea banii, sa-i dea, dar sa dea la toti!

de ce?

de ce nu se recalculeaza pensiile ciudatilor care au zeci de mii de euro pe luna pensie si sa se dea la cei ca aceasta batrina?

Ori esti prea tanar ori esti sclerozat

Tu cred ca esti din alta lume. Habar n-ai de nimic. Plutesti.
Problema poate fi rezolvata onorabil in felul urmator. In Legea 19/2ooo privind asigurarile sociale sa se stipuleze o limita inferioara si superioara a pensiei. De exemplu pensia sa se calculeze in raport cu contributia si timpul efectiv lucrat da aceasta sa nu fie mai mica de 5oo lei noi si mai mare de 3 salarii medii pe economie. (si sa se elimine exceptiile,legile speciale care da dreptul unor categorii sociale(magistrati,parlamentari,politie,armata,SRI finalti functionari publici) sa obtina niste pensii exagerate ,ba chiar aberante)

o pensie de 2.000 de lei pentri cineva care nu a muncit?

Pai si cum ramane cu pensionarii care au muncit o viata intreaga si primesc pensie de 300 lei (adica 3 milioane delei vechi)?
Ce fel de echitate este asta? Ce fel de legi sunt acestea?
Un om care nu a muncit nicaieri cu carte de munca, sau care nu a cotizat niciodata la stat pentru pensie, primeste 2.000 lei iar un om care a muncit si a cotizat o viata intreaga primeste 200 -300 lei.
Oameni buni, ori prostia domnia Romania, ori trebuie ca fiecare pensionar care a muncit si a cotizat toata viata trebuie sa apara la TV, sa fie mediatizat, ca sa poata primi si el o pensie decenta.
Doamna Ministru cum ramane cu acei pensionari? Sa astepte sa le creasca punctul de pensie pana crapa? Sau sa iasa toti la tv, sa faca valuri, valuri pentru a primi CE LI SE CUVINE, nu ajutoare sociale?

 

Halooooo

Acest 2000 de lei este un ajutor care va primi numai ODATA si nu in Fiecare LUNA ! Din pacate va avea si in continuare URIASA PENSIE de " 3 Lei " !

XX sper sa ai dreptate

Sper sa ai dreptate, altfel lucrurile stau destul de rau.
Desi, ma gandesc, la ce i-ar folosi un ajutor de 2000 de lei batranei? Ii vor ajunge pana cand va deceda?
Nu inteleg rationamentul.

raspund la INTREBARE

Daca nu ai Bani nici pentru o Paine si Primesti 2000 de Lei de odata; " Poti sati faci minima Provizie de Iarna "
Din Punctul meu de vedere Fapta conteaza ! cand arunci o Moneda in Punguta unui Cersetor, nu inseamna ca l-ai facut BOGAT, dar stii ca ai facut o fapta Buna !!!

XX sunt de acord cu tine

DAR, pentru ca exista un dar foarte mare - s-a facut primavara?!
Adica, da, frumos gest, dar sunt banii nostrii, nu i-a dat din buzunarul ei pentru ca eu sa o pot lauda... in fine, alta e problema: se rezolva problema persoanelor care traiesc in astfel de conditii daca le aloci 2000 de lei pana sucomba?
Insa cel mai important este: ce ati facut fratilor timp de aproape 20 de ani? trebuie sa aduca presa in discutie aceste cazuri flagrante?
Nu exista nimeni in minister care sa aiba o evidenta cu ce se intampla in teritoriu?
Eu as penaliza aspru astfel de "scapari" gen pensii de zeci de mii de euro, pensii de 3 lei, salarii fabuloase etc.
Ori fac treaba, ori sa se duca acasa...
Astept sa aflu daca suma a fost "daruita" doar de data aceasta, sau ea va fi "daruita" lunar.
Indiferent de caz, imi pare nedrept fata de ceilalti cetateni ai romaniei care se afla in aceiasi situatie.
Si ei ar trebui sa primeasca aceiasi suma, altfel avem de-a face cu discriminare.

Draga "bleah"

Da ai si tu mare dreptate, dar pe altaparte it zic Una si Buna; in Romania nu exista >>Banii nostrii>Bugetul Statului

femeia a muncit... doar ca nu acolo unde trebuia...
scarbe care isi fatzaie dosul prin parlament si prin odaile ministeriale au sa ia pensie... ca doar au muncit la greu..
a... am uitat... ele muncesc chiar si prin masini...

2000 lei....

"....impreuna cu alte 20 de persoane din comuna ei vor primi ajutoare de 2.000 de lei."
1)- vor primi ajutoare de 2000 lei(impreuna?), sau
- vor primi ajutoare de cite 2000 lei (fiecare in parte?)
2)- daca sint ajutoare se subintelege ca nu e vorba de pensii, deci nu le vor primi lunar,asa ca nu va ambalati, fura altii (care-s multimilionari) inzecit ,chiar daca n-au nevoie, dar asa le este in fire.

3)- d-na "jurnalist" fiti un pic mai punctuala si nu aruncati momeli pentru cititori (ca in titlu)iar mai apoi, mai nimic...

impreuna cu alte 20 de persoane

"....impreuna cu alte 20 de persoane din comuna ei vor primi ajutoare de 2.000 de lei."
1)- vor primi ajutoare de 2000 lei(impreuna?), sau
- vor primi ajutoare de cite 2000 lei (fiecare in parte?)
2)- daca sint ajutoare se subintelege ca nu e vorba de pensii, deci nu le vor primi lunar,asa ca nu va ambalati, fura altii (care-s multimilionari) inzecit ,chiar daca n-au nevoie, dar asa le este in fire.

3)- d-na "jurnalist" fiti un pic mai punctuala si nu aruncati momeli pentru cititori (ca in titlu)iar mai apoi,

Nu va e jena ???

Doamne ce scarba mi-e de voi cand vad ca va cramponati de amaratii aia ca primesc 2ooo lei .Practic acesti oameni sunt muritori de foame. Si aceasta suma nici macar nu e pensie,e ajutor social. sunteti ingrozitori de rai si de nedrepti. In ceeace priveste legea pensiilor aceasta in principiu e buna. Pensia se calculeaza in raport cu contributia la asig.sociale si timpul efectiv lucrat. Pensia se plateste nu din bugetul statului,deci nu din "banii vostrii" ci din bugetul asig.sociale. La acele pensii babane s-a ajuns datorita faptului ca unele categ de salariati iau pensie pe baza unor legi speciale care le asigura niste pensii astronomice ( cca 8o% din salarul reactualizat) La ei pe langa faptul ca nu trebuie sa li se retina CAS-ul,sau se retine intr-un procent mai mic, calcului pensiei nu se face in raport cu contributia CAS,si pensia se suporta din bugetul de stat,deci din banii vostrii din impozite si taxe. Cred ca suntem unici,in toate celelalte tari pensiile se calculeaza in raport cu contributia. Aceste categorii sociale sunt:magistratii,parlamentari,guvern si alti inalti functionari publici,SRI,Politie armata.
Va intreb cine sa conteste acest sistem de calcul care contravine si Constitutiei si Legii nr.19/2000 ?????
Cei care s-ar fi putut opune sunt si ei beneficiarii acestui sistem.
Impotriva lor,a tuturor celor care ne-au condus si ne conduc de ce nu va revoltati ?
Va uitati in schimb la amaratii aia muritori de foame....

aloo, presa!

Luati la puricat decizia domanei ministru, va rugam frumos.
In baza carei legi acorda ajutor social de 2.000 lei pentru un om care nu a cotizat la stat pentru pensie?
Daca exista o astfel de lege, firesc ar fi sa primeasca aceiasi suma toti boschetarii aflati prin bucuresti, toti cei care reprezinta cazuri sociale, toti cei care nu au nici un venit de nicaieri si au trecut peste varsta de 60 de ani.
Aloooo, presa, va rugam deslusiti misterul. Vrem sa stim in baza carei legi un om in romania care nu a contribuit la fondul de pensii primeste un ajutor social in valoare de 20 milioane lei?
Sunt salariati care muncesc zi lumina si nu primesc o suma atat de generoasa ca si retributie pentru munca lor.

 

bravo domnule !chiar imi placi cu chestia asta ,zau! sa-i vedem pe oamenii mogulilor cum isi exercita dreptul la denigrare cu titluri pompoase avand litere de-o schioapa gen."PENSIE DE 3 LEI" sau "VIATA DE 3 LEI" dupa care "LACRIMI DE SUFERINTA" etc.etc..

RUSINE

Sa va fie rusine, doamnelor si domnilor guvernanti! Stati calare pe milioane de RONI ii impartiti intre voi si va bateti joc de tara asta-care culmea daca nu a-ti stiut e si a noastra, nu numai la platit taxe multe, impozite, TVA-uri. Sper ca dormiti bine. Ca de trait am vazut cu totii cum traiti, cu neamuri, cu prieteni, cu vecini, cu toti din jurul vostru.
Rusine.

 

---bleah---

Referitor la Evidenta....! Situatiile de cazuri Extreme, in primul rand sunt responsabile pe Cale Ierarchica, 1,Comuna- 2,Judetul- 3,Organele Centrale ! si daca nimenea nu-l baga de seama, mai ramane Presa ca ultima speranta !!
Dragii CITITORI, va rog ganditiva cu Suflet de OM, sa nu fiti INVIDIOSI ! Acesti Oameni nu sunt de Invidiat din contra au nevoie De Mila !!

 

Copiii lor stiu de ei???

La puscarie!

Primul ministru si ministri care se joaca cu banii bugetului adunati de pe spinarea noastra ar trebui bagati la puscarie.Se incurajeaza nemunca,acordand ajutoare sociale si tot felul de ajutoare la toti lenesii,puturosii,etc.Se arunca cu banii nostrii la toti cetatenii atinsi de stihiile naturii care isi reconstruiesc locuintele pe aceleasi albii ale apelor care le-au distrus.Nu ii baga la puscarie pe cei care isi vand materialele de constructii primite de la guvern,pe care le vand si le bea.Mai multa responsabilitate in acordarea ajutoarelor sociale - iam facut pe tigani si lenesi rentieri.Acordam mai multa importanta puscariasilor,handicapatilor - decat olimpicilor,campionilor mondiali,supradotatilor,etc.Mai las si pe altii sa completze.

 

Si revin!

Sunt prea multi care nu pot ajuta pe nimeni pentru ca nu au facut nimic la viata lor.Acestia ne obliga sa nu putem nici noi.Nu mai dau niciun ban la cersetori pentru ca sunt prea multi si nu mai pot sai deosebesc.Domnule prim ministru si doamna ministru mai usor cu ajutoarele ca ne lasa muschii.Mai incet cu cresterile salariale,sporurile de orice fel ca ne ia cu ameteli cand vedem cresterile depreturi.Atat.

 

matusa Ioana..

Vezi asta e hiba la romani:uita ca matusa Ioana nu e un caz singular!
Cu restul de matusi ce facem?
Asa e si cu asigurarile ,la unii le face statul casa la altii nu!
deci avem cetateni de categoria 1,2, n!

 

ajutoare

Incurajati nemunca,Pe vremea comunistilor cind noi nu gaseam pentru copii 1 litru de lapte ei o duceau bine,iar acum vor pensii si ajutoare pe stat degeaba.Oare noi mai apucam 80 ani,in timp ce lucra 10-12 oer pe zi la particulari.Rusine la toti parlamentarii si guvernantii/

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor