Cum se raportează ziarul Lumina asupra investigației Recorder: „Care este înalta și binevoitoarea rațiune morală din perspectiva căreia se apleacă autorul asupra Bisericii?“

Joi, 14 Octombrie 2021, ora 15:26
3955 citiri
Cum se raportează ziarul Lumina asupra investigației Recorder: „Care este înalta și binevoitoarea rațiune morală din perspectiva căreia se apleacă autorul asupra Bisericii?“

Coordonatorii publicației săptămânale Lumina, în numărul apărut pe piață joi, 14 octombrie, au alocat o pagină tratării pe larg a investigației "Clanul Marelui Alb", făcută publică de jurnaliștii de la Recorder.

Articolul intitulat "Răspuns la un nou atac calomnios" încearcă să inducă ideea că oamenii filmați în cadrul investigației n-ar beneficia de influență în structurile de conducere ale Patriarhiei Române și că vor fi pedepsiți pentru afirmațiile făcute.

În plus, autorii materialului susțin că Biserica Ortodoxă Română ar fi neutră din punct de vedere politic.

"Afirmațiile domnului Lazăr Neacșu sunt neadevărate şi iresponsabile, recomandându-se, de exemplu, în mod absurd, „deputat de Patriarhie”. Referitor la afirmația acestuia cu privire la apartenența sa politică, precizăm că Preafericitul Părinte Patriarh Daniel nu a îndemnat pe nimeni, niciodată, să se înscrie în vreun partid politic, deoarece Patriarhia este neutră din punct de vedere politic", se arată în articolul publicat și pe site-ul basilica.ro.

În debutul articolului, autorii se întreabă retoric "în mod deplin justificat, care este înalta și binevoitoarea rațiune morală din perspectiva căreia se apleacă autorul materialului asupra Bisericii?".

Reporterii Recorder sunt acuzați de anticlericalism și fobie la adresa BOR.

În cuprinsul articolului, autorii clamează că Biserica Ortodoxă Română ar fi extrem de transparentă privitor la modul în care cheltuiește banii publici, lucru infirmat de realitate.

Atât reporterii Recorder, cât și alți jurnaliști care au încercat în ultimii ani să obțină orice fel de informații financiare legate de proiecte imobiliare derulate de BOR au fost refuzați sau ignorați.

Pagina din ziarul Lumina dedicată investigației Recorder FOTO Facebook/ Iulian Tănase

Articolul invocă ca argument în sprijinul presupusei transparențe un sistem intern "de contabilitate și gestiune" intitulat Winmentor, dar datele financiare despre care se susține că ar fi introduse în respectivul soft n-au fost făcute niciodată publice.

"Pentru lucrările cu valoare mai mare de 100.000 euro fără T.V.A. (indiferent dacă există sau nu finanțare din fonduri publice), deși legislația NU ne obligă să organizăm licitații, din motive de transparență și disciplină financiară, totuși sunt organizate licitații la Centrul Eparhial, după o procedură internă, care cuprinde o parte dintre prevederile Legii nr. 98/2016 privind achizițiile publice", se mai arată în articol.

Citeste si:
Jurnaliştii „Recorder”, blamaţi de Arhiepiscopul Buzăului şi Vrancei. ”Vrăjmaşul extinde răul cu foarte multă uşurinţă, mai ales prin mijloacele de comunicare” VIDEO
Jurnaliştii „Recorder”, blamaţi de Arhiepiscopul Buzăului şi Vrancei. ”Vrăjmaşul extinde răul cu foarte multă uşurinţă, mai ales prin mijloacele de comunicare” VIDEO
Înaltpreasfinţitul Ciprian, Arhiepiscopul Buzăului şi Vrancei i-a pus la zid, joi, 14 octomnbrie, pe jurnalişti, în timpul slujbei de la Catedrala Ortodoxă „Cuvioasa Parascheva” din...
Cad primele capete după investigația Recorder: "Compromit Biserica". BOR acuză jurnaliștii de "masiv anticlericalism"
Cad primele capete după investigația Recorder: "Compromit Biserica". BOR acuză jurnaliștii de "masiv anticlericalism"
Arhiepiscopia Bucureştilor a transmis, miercuri, că materialul Recorder privind fondurile publice alocate bisericilor a fost ”construit cu intenţia obsesivă de a transfera asupra Bisericii...
Sursa: Ziare.com