Ziare.com

Eurostat: Romania este tara din UE cu cea mai mare inegalitate intre bogati si saraci

Joi, 16 Martie 2017, ora 11:36

   

Eurostat: Romania este tara din UE cu cea mai mare inegalitate intre bogati si saraci
Romania continua sa fie, de departe, tara membra a Uniunii Europene cu cea mai mare inegalitate intre bogati si saraci, arata raportul Eurostat publicat de catre oficiul european de statistica.

Acesta mai scoate la iveala si o adancire puternica a inegalitatilor in perioada 2013-2015.

Inegalitatea dintre bogatii si saracii din Romania s-a adancit continuu incepand din 2010. Anterior, raportul de inegalitate coborase de la 8,1 in 2008 pana la 6,1 in 2010.

Ulterior, seriile Eurostat ca inegalitatea a crescut pentru cinci ani consecutiv, ajungand in 2015 la un raport de 8,3, de la 7,2 in 2014, intre veniturilor celor mai bogati 20% dintre romani si cele ale celor mai saraci 20%.

Citeste si: Bogatii lumii au devenit si mai bogati: Doar anul acesta si-au marit averile cu peste 230 de miliarde de dolari.

Datele Eurostat, colectate anul acesta, dar valabile pentru anul 2015 la nivelul ansamblului comunitar, arata ca, la nivelul Uniunii Europene, primii 20% dintre locuitori dupa venituri castiga de 5,2 ori mai mult decat cei mai saraci 20% dintre locuitori, nivelul ramanand constant fata de 2014.

Insa la nivelul blocului comunitar diferentele sunt mari. Astfel, Romania este tara din UE cu cea mai mare inegalitate intre bogati si saraci, in conditiile in care primii 20% dintre locuitori au venituri de 8,3 ori mai mari decat cei 20% cu cele mai mici incasari.

In clasamentul inegalitatii din UE, Romania este urmata de:

  • Lituania (raport de 7,5 intre veniturile celor mai bogati si veniturile celor mai saraci)
  • Bulgaria (7,1)
  • Spania (6,9)

La polul opus, statele cele mai "egalitare" din UE sunt:

  1. Slovacia (cu un raport de 3,5 intre veniturile bogatilor si veniturile saracilor)
  2. Republica Ceha (3,5)
  3. Finlanda (3,6)
  4. Slovenia (3,6)

"Datele privind inegalitatea economica au devenit foarte importante pentru a estima saracia relativa, pentru ca distributia resurselor economice poate avea un raport direct cu dimensiunea si cu profunzimea fenomenului saraciei", a mentionat Eurostat.

Seriile Eurostat arata ca Romania este tara in care inegalitatea dintre bogati si saraci a crescut cel mai puternic in ultimii ani, in special in perioada 2013-2015:

  • 6 in 2010
  • 6,2 in 2011
  • 6,3 in 2012
  • 6,6 in 2013
  • 7,2 in 2014
  • 8,3 in 2015

La nivelul UE, diferenta de venituri intre cei mai prosperi 20% dintre cetateni si cei mai saraci 20% a crescut de la 4,9 in 2010 la 5,2 in 2015.

Dintre statele din zona nemembre ale UE, Macedonia are un raport al inegalitatii intre bogati si saraci mai mic cel din Romania, in timp ce in Serbia inegalitatea este chiar mai mare, cu un raport de 9 intre veniturile bogatilor si cele ale saracilor, potrivit Eurostat.
Urmareste Ziare.com pe Facebook  si pe Instagram  Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Sursa: NEWS.RO

Articol citit de 9535 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
26 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Egalitatea era tinta comunistilor! Nu avem nevoie!

Acum avem nevoie de venituri dupa capacitatea fiecaruia!

 

nicio surpriza

asistatii lui puie monta (vezi perioada 2012-2015) genereaza astfel de inechitati /inegalitati sociale.
Nu trebuie incurajata "mana intinsa" mai ales acum cand este cerere foarte mare pe piata muncii.
Mentalitatea de teleorman este:
mai bine stau acasa si nu fac nimic pentru 300-600 lei decat sa muncesc pe 1000 -2000 lei.

sunt diferente foarte mari

Sunt foarte multi romani care nu au loc de munca, sunt putini angajati (5 milioane), salariile sunt mici dar patronii romani, managerii de la firmele multinationale au salarii de minim 10.000 lei pe luna chiar daca nu muncesc destul. Sa fie impozitate mai mult produsele de lux, autoturismele, casele de vacanta, etc.

ALT SUBIECT de dezbatere pt presa binomului

La ce nu suntem pe ultimul loc oare ?????? Ziaristii binomisti au o place imensa de a scoate in relief cat este de prapadita Romanica,cat de pro.... sunt romanii,cat de hoti si corupti,cat de analfabeti,inculti,lenesi si alte epitete de acelasi gen. Eurostat este o institutie incompetenta,la fel ca cei care conduc Europa si nu le mai ajunge avutia si crapelnita pentru cetatenii tarile lor. Probabil ca nu au luat in calcul ce venit au stapanii moderni de sclavi din Germania,Olanda,Franta,Belgia,Luxemburg etc sau ce salarii si pensii au functionarii de la Bruxelles

Este normal!Nu?Romania este guvernata de....socialisti!

Oare cand vor intelege si naivii care voteaza PSD ca firimiturile electorale nu le rezolva nivelul de trai!
Ar fi interesanta o comparatie a averilor politicienilor PSD("socialisti"care lupta pentru "egaliaie sociala") cu cele ale romanilor "de rand"!Teo

asa o fi..

Dar maine o sa te aud spunand ca prostimea voteaza rau , ca este inculta, ca sunt neigienici etc.
Prostimea se schimba tot cu bani si poti fi sigur ca aia 20% din coada nu or sa aiba bani sa se ridice singuri.
In alta ordine de idei caci vad ca se plange lumea de asistenta sociala, in statisticile Europene Romania apare cu cel mi mic procent din PIB alocat asistentei sociale deci cred ca e mai mult zgomot asta cu asistatii decat realitate.

Nu-ti fa probleme petardele cu "asistatii sociali"

..sunt scoase de loserii din alegeri! Sustinatorii Basestilor(Marinarul primind vreo 3 case de la stat), Iohannisilor(Werner si Ravasitoarea primind vreo 6), Ciolosului(Julien are cel mai mare ajutor de somaj din Romania), Nicusor(ii intra bani in cont dar nu stie de unde), Clotilde(a prins un contract care s-a incheiat demult, dar ea inca incaseaza bani)... pot sa scriu o saptamana!

un securist pesedist

care pina in 89 statea la bloc , si care acum are conac cu citeva hectare de vie si citeva de padure o cariera de pietris si o pensiune , intrebat de unde le are a raspuns ca din acumulare de capital, care capital la facut nevastasa cind lucra in cabinetul nastase pe post de contabila , he curat murdar nene in timp ce o multime de romani au singura avere haina de pe ei..

Nu stiu ce ,,inteligent" a scris aici dar

Deja cuvintele bogat si sarac arata din start inegalitate, vezi dexul limbii romane...deci aceasta formulare , exprimare trebuia evitata insa licentiatul care a scris este unul dintre milioanele de detinatori diploma studii superioare dobandita ca om bogat bun platitor...Recomand refacerea textului cu ,,diferenta dintre " si nu inegalitatea...care este deja una ...o inegalitate arata deja diferenta dinte sarac si bogat...nu pot fi niciodata egali iar ,,inegalul" nu suporta marire sau micsorare ...din start inegal aduce diferenta, inferioritate, etc ...Ca fenomenul de marire a averilor, veniturilor oligarhilor la noi cunoaste o crestere exploziva in raport cu degradarea, micsorarea, stagnarea etc a paturii asistate si a celei manipulate, subordonate , cunoaste , se vede ca o marire in raport cu micimea, este ca urmare a doua fenomene. 1 ar fi incultura(vezi cresterea gradului, nr de analfabeti), blocarea unui segment important de cetateni in sistemul deosebit de nociv al asistentei sociale , dependent total de cei care isi cresc averea , si 2 , impotenta structurilor statului de a opri, bloca politicul care jecmaneste bunul national, bugetul, poporul.

 

vrei sa spui ca oamenii gandesc asa :

"decat sa muncesc, mai bine fac pe orbu', schiopu', etc. si primesc asistenta sociala".
Apoi pot sta la birt cat vrea vrea muschiu' meu, chiar si cand mi-a luat apa casa.

Harris-bmb, toate necazurile vin de la incultura

si lipsa de educatie a romanilor.O vina o au si partidele politice care accepta inapoierea romanilor cu scopul de a putea fi mai bine manipulati.In prezent guvernantii nostri nu se gandesc la binele romanilor, ci la eliberarea infractorilor, cu scopul de a avea mai multi criminali, mai multi hoti si corupti, mai multi cersetori si prostituate peste hotare,mai multi copii abandonati, lasati in voia soartei sa se descurce cum pot. Shalom

Asistenta sociala

E obligatorie. Nu toti suntem la fel, nu toti pot munci in conditii normale. Sunt cetateni ai statului roman care trebuiesc ajutati. Noi, prin munca noastra, sustinem statul roman.

ARTICOLUL 47 din Constitutie spune:
(1) Statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică si de protectie socială, de natură să asigure cetătenilor un nivel de trai decent.

(2) Cetătenii au dreptul la pensie, la concediu de maternitate plătit, la asistentă medicală in unitătile sanitare de stat, la ajutor de somaj si la alte forme de asigurări sociale publice sau private, prevăzute de lege. Cetătenii au dreptul si la măsuri de asistentă socială, potrivit legii.

@harris...

fiecare are valoarea lui. inclusiv tu. daca omul crede ca nu-i apreciat la valoarea monetara care crede ca o merita mai bine pe asistentza sociala. asta este prima regula a capitalismului, profitul. este profitabil sa muncesti pe peanuts sau sa primesti peanuts gratis.

Populism!

asta e populism!!
Normal ar trebui ca functionarii bugetarii profii sa fie platiti cu 200 de euro pe luna si ciocul mic, populistilor!
Vreti salarii macar jumatate ca venitul mediu din UE?
Asteptati inca 100 de ani!

 

Toti astia care ganditi asa veti sta pe margine urmatorii 10

..ani! Votul din 11 decembrie a fost elocvent! Romania e o tara bogata iar romanii trebuie sa aiba salarii decente!

de la mine

ai primit 5. Ai dreptate, oamenii care MUNCESC trebuie sa primeasca salarii decente. Cu cat mai multi angajati cu atat mai multi bani pentru pensii. Trebuie sa iesim din gandirea gerbeldirului, adica cei care se ocupa de ecucatia copiilor nostri sau de sanatatea noastra, sau de siguranta nostra ar trebui "platiti cu 200 euro/luna si ciocul mic". In comentariul acestui gerbel lipseste mitraliera.

Marin666 12:44, nu ma pot impiedica sa nu iti dau

replica urmatoare.

Romania este tara bogata (cum spui tu, si asa este !) dar romanii sunt saraci!

Elvetia este o tara saraca (si asa este, nu avem decat piatra si lacuri) dar elvetienii sunt bogati!

Poti explica acest paradox? As citi cu interes analiza ta de fin cunoscator. Cam in aceeasi situatie ca Elvetia se afla marea majoritate a tarilor occidentale ca Germania, Franta, Belgia, Olanda, Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda, Spania, Portugalia, etc... Toate aceste tari nu au niciuna atatea bogatii naturale cat are Romania. Dar toate au cetateni care au o viata mai buna decat a romanilor. Cred ca este undeva o smecherie, nu? Sau poate lipsa ciumei rosii, care suge Romania de 7-8 decenii, din 1947 pana in 2017, cel putin ?!?!?

Populism ??? mai degraba as zice

na_zism.
comentariul tau seamana cu pasaje din mein kampf
mein gerbel-dich(parca asa era pronumele personal la acuzativ)

Daca PSD nu a crea locuri de munca, ci a preferat pomana sociala...

.....rrromii sudisti, adica MITICII, au ramas saraci.

Hai Ardealul LIBERAL cu oameni bogati.

 

sclavie moderna

mult mai dura si mai perversa decat acum 2000 de ani

 

Cu cat ciuma rosie reprezentata de socialism avanseaza in RO,

cu atat saracii vor fi mai saraci, iar coruptii vor fi mai bogati! Singura constanta va fi numarul de penali care va ramnane stabil in ciuda arestarilor diverse-

 

Mosule, nu ma pot abtine sa-ti spun, tie, care jignesti pe

..toata lumea, DISPARI! Te caut eu daca am nevoie! E ultimul cuvant pe care ti-l adresez, ca si ciobanului celalalt! Pana veti invata ce inseamna dialogul! Ziare.com trebuie sa progreseze!

PSD-erie, nu m-am putut abtine! ))))))))))

Marineeee

Cite scaune ai rupt pina acum cu sezutul?

ai si n-ai dreptate

in comentariul de mai sus cu tarile sarace si populatiile sarace.
Trebuie sa iei in calcul pozitia geografica, contextul istoric si cultura poporului in discutie. Cind zic cultura nu ma refer doar la educatie. E vorba de traditii, de religie, de un pachet de idei conceptii si judecati ale indivizilor, familiilor, grupurilor etnice care formeaza populatii si natii.
Anglia, spre exemple, s-a trezit prin sec XII-XIV ramasa in urma. Comertul,era al italienilor, industria textila a Tarilor de jos, si nici agricultura prea grozava n-aveau. S-au apucat sa creasca oi sa vinda postavuri. Spania i-a impins catre ridicarea unei flote militare cu care au cucerit un imperiu. Cind au realizat ce inaeamna sa ai carbune si fier au initiat revolutia industriala.
Toate realizarile astea le-au fost soptite la ureche de vreo forta divina?
Noi ne-am batut cu turcu' si probabil nu suficient. Turcu ne-a tinut sub papuc ca sa-l hranim cu griul nostru, si cu mentalitatea asta am ramas, ca sintem tarani si supravietuim cu asta. Am fost slabi, am lasat de la noi prea usor probabil, cind au ciupit si unul si altul din teritorii. Nu sintem invingatori, cuceritori razboinici, ci doar supravietuitori. Ne "pricepem" la asta. Ne-a supravietuit limba intr-o "mare slava". Ne-a supravietuit religia, si poate nu va mai supravietui pentru mult timp, fara sa ma gindesc la Islam.
Nordicii si germanicii au cladit Europa:francii, burgunzii, lombarzii, danezii, anglii, normanzii, gotii-de est (austria) de vest (Spania), si Rusia: varegii lui Rurik. Toti europenii astia, sau majoritatea lor, au iesit in lume, sa descopere rute comerciale, resurse de exploatat. Rusii au urmat si ei aceeasi cale. Noi ne-am aparat, tacut in mare parte, "latinitatea" cu toate metehnele ei. Si am capatat apucaturi noi, balcanice.
Ce-am putea face? Am putea sa ne punem mintea la contrubutie: "da-i romanului mintea de pe urma". Traim de citeva decenii in epoca informatiei. N-ai nevoie de fier, n-ai nevoie de carbune, ai nevoie de minte, de educatie scolara, universitara, tehnologica. Dar neo-fanariotii nostrii nu se gindesc la asa ceva.

impozitare

Impozitare progresiva !

(de ce venituri lunare ce depasesc 3000 euro nu pot fi impozitate cu 30-40%, doar valoare ce depaseste acest prag ?)

Impozitarea in Romania este inca specifica tarilor bananiere, oligarhiei ruse etc ... cine o mai are din UE ? si cat este acolo diferenta dintre bogati si saraci ?

De ce a 2,3,10 proprietate nu poate fi imozitata mai mult ? De ce terenurile, masinile de lux, veniturile din bursa etc ? nu pot fi impozitate mai mult ?

Luati sistemul de impozitare a oricarei tari civilizate din UE (Germania,Franta Anglia ... nemaivorbind de Scandinavia) si studiati-l.

 

Cred că te legeni in iluzii

Modalitatea de impozitare contează, dar puțin. Impozitarea strict procentuală stimulează munca, pe cand cea progresivă nu prea. Dacă mentalitatea unui popor este să muncească din greu, atunci impozitarea progresivă este bună, alimentează bugetul. Dar la noi nu este cazul. La noi alta este problema: ce se face cu banii colectați prin impozite? Merg la politicieni și primari, majoritatea PCR-PSD, care ii sparg in figuri către firmele de casă, gen TelDrum, firmele regilor asfaltului, terenuri de sport in sate cu oameni bătrani care abia se mișcă, și alte chestii inutile. In plus, impozitarea progresivă presupune un mecanism fiscal clar și impecabil funcțional, exact ce noi nu avem.
Cel mai rău este că munca este supraimpozitată - nu salarii peste x mii de euro trebuie impozitate, ci vile, palate, averile acumulate neclar sau ilegal prin șpagă - băiatul lui Dragnea invarte afaceri de 20 de milioane(MILIOANE!!!) de euro. Din salariile de bugetari ale părinților?


Platforma pentru solutionarea online a litigiilor