Ziare.com

Ziua cand CCR deschide usile puscariilor? Marea amnistie

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Miercuri, 15 Iunie 2016, ora 07:42

   

Ziua cand CCR deschide usile puscariilor? Marea amnistie
Dupa interviul acordat de Augustin Zegrean pentru News.ro, antepronuntare cu acte in regula in opinia mea, nu cred ca mai sunt multe indoieli legate de hotararea pe care o va lua CCR in cazul abuzului in serviciu.

Daca discutam in termeni de constitutionalitate a textelor de lege care incrimineaza abuzul in serviciu, raspunsul a fost dat deja de chiar CCR prin Decizia nr. 299/2007. Curtea a respins tocmai critica referitoare la imprecizia si generalitatea textului legal:

"Imprejurarile in care se comite o fapta antisociala si incadrarea juridica a acesteia intr-o infractiune ori alta nu este atributul instantei de contencios constitutional, fiind de competenta exclusiva a judecatorului de drept comun sa interpreteze si sa aplice legea. (...)

Exista multe legi care se servesc, prin forta lucrurilor, de formule mai mult sau mai putin vagi, a caror interpretare depinde de practica, asa cum se intampla si in cazul judecatorului roman. (...) O lege care atribuie o putere de apreciere (cum este, in speta, cazul judecatorului roman) nu contravine, in principiu, acestei exigente".

Deci pe vremea cand CCR nu se erija in supra-instanta de fond, ci evalua cu adevarat constitutionalitatea textului legal, raspunsul a fost dat.

Cat despre cei care acuza disparitia sintagmei "cu stiinta" din definitia abuzului, asa cum este reglementat in art 297 din noul Cod Penal, acesta este un argument pentru profani.

Potrivit art. 16 din Codul Penal, "fapta constand intr-o actiune sau inactiune constituie infractiune cand este savarsita cu intentie". Deci, daca legea nu prevede expres savarsirea din culpa, fapta este pedepsita numai daca este comisa cu intentie.

Cu alte cuvinte, daca intr-o intersectie nu exista nici indicator, nici semafor, nici politist, se aplica regula prioritatii de dreapta fara sa mai fie nevoie sa existe acolo un indicator pe care sa scrie "prioritate de dreapta".

"Este asa un hatis legislativ incat poti sa gresesti fara nicio vina. Cand sunt 40.000 de acte normative in vigoare, nu-i greu sa gresesti", spune dl Zegrean. Atunci cand functionarul greseste din pura eroare, din culpa, nu cu intentie, apare "semaforul", adica un alt articol de lege care prevede culpa si poarta denumirea de neglijenta in serviciu.

Deci este clar ca vinovat de abuz in serviciu nu poate fi decat functionarul care isi incalca intentionat, cu buna stiinta, atributiile de serviciu, fapta prin care creeaza un prejudiciu sau, in forma din art 13 indice 2 Legea 78/2000, obtine un folos. Nu unul care face o greseala neintentionata, ratacit in hatisul legislativ.

Cred ca reglementarea nu e vaga decat pentru profani, iar cel care trebuie sa o aplice particularitatilor fiecarui caz in parte este judecatorul, in baza probelor administrate de procurorul care trebuie sa dovedeasca si care atributii au fost incalcate, intentia incalcarii si prejudiciul/folosul.

Orice text legal trebuie sa aiba o doza de generalitate pentru a avea o larga aplicare, individualizarea facand-o judecatorul.

Ce va spun eu acum se invata in anul II la Facultatea de Drept si nu ma indoiesc ca ar trebui sa fie niste banalitati teribil de plicticoase pentru ditamai judecatorii CCR, mai ales pentru cei care au fost mari penalisti la viata lor.

De aceea si afirm ca decizia nu este una de constitutionalitate. Decizia este, in opinia mea, cat se poate de politica si, daca ea va incalca teoria dreptului penal si practica CCR prin admiterea exceptiilor, dezincriminarea care va urma va reprezenta, de fapt, o amnistie cu acte in regula.

In jur de 3.000 de inculpati vor scapa. Prada, 620 de milioane de euro, va ramane la ei, usile puscariilor se vor deschide larg si toti cei care au jefuit statul vor iesi fara pata pentru a putea ataca, curati si uscati, ca victime politice ce se vor afla, functii in statul roman.

De la Bica la Oprea, de la Piedone la Vanghelie, vreo 3.000 de oameni fericiti vor fi invins statul de drept.

Dl Zegrean ne spune ca sunt tari UE in care abuzul nu este pedepsit cu puscarie. Am auzit argumentul acesta si la alta jurista de marca, Elena Udrea. Dar fiecare tara isi adapteaza legislatia penala la situatia concreta si este absolut firesc ca Romania, tara jupuita de coruptie pana la os, sa aiba o reglementare mai severa cel putin pana cand fenomenul va intra in cote acceptabile.

De ce s-ar preta judecatorii CCR la o amnistie mascata? Dincolo de vanitati personale, dincolo de invidii viscerale, argumentul cred ca transpare clar din interviul sefului CCR, care isi permite sinceritati lejere cu cateva zile inainte de finalul mandatului: " (Orice decizie a CCR - n.red.) 100% este politica, pentru ca toti suntem numiti politic".

Oare fiecare din cei numiti politic nu are cate o ata, cel putin morala, de recunostinta, in mana celui care l-a sustinut, l-a numit? Si cand interesul comun al detinatorilor de sfori dicteaza o directie, majoritatea nu se formeaza in mod natural in directia ei?

Da, ma tem ca astazi la CCR se va intampla exact ce spune dl Zegrean, adica o decizie 100% politica in interesul clasei politice care a numit judecatorii CCR si care acum doreste sa opreasca anticoruptia devenita insuportabila.

Cum e riscant sa o faca in Parlament, foloseste parghia ultima, inatacabila: Curtea Constitutionala. Si gata.
Urmareste Ziare.com pe Facebook  si pe Instagram  Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 8247 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
48 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Si da si ba

E drept ca nu e nevoie de ccr sa spuna ca un articol nu e clar, ci e treaba parlamentului. daca ei considera ca nu e bun de ce nu-l schimba, sau il scot ei din codul penal? I sa si pe de alta parte daca parlamentul e de aluat, ccr-ul nu trebuie sa lase ca procurorii si judecatorii sa interpreteze dupa bunul loc plac. in exempluy cu prioritatea de dreapta e simplu, in realitate cu abuzul in serviciu nu e asa. Cand face abuz? cand semneaza o hartie ca berbecu ce parea sa fie in regula si mai apoi cineva considera ca nu? Cand sub presiunea mai mult sau mai putin directa semneaza o hartie? Aici nu vorbim de 10 smecheri de care stie toata lumea si care meritat trebuie sa plateasca, aici vb de amaratii cara sunt condamnati doar fiindca sefu a zis sa faca ceva sau fiindca a crezut ca e bine intr-un fel sau altul. Iar povestea cu prejudiciu e o apa de ploaie, se poate recupera in civil foarte frumos si usor. Ca de obicei, manipulare a la ziare.com si madam Ene

 

Fireste ca vor da amnistia "Piua - Cele rele sa se spele" !

Caci firesc este nefirescul natiei noastre de votaci.

Devreme ce au primit sufragiile electoratului un atare numar de nelegiuiti, era de inteles ca eminentele banditismului romanesc, arhitectii jafului, jusivii piromani ai ruinei nationale fumegande, au tradus vointa populara prin aceea ca inca se mai poate, ca-i loc mare, e vad, e partie si ca nici nu trebuie panta, derdelus.

Imping romanii atelajul prapadului cu heirupism plin de "Noi muncim, nu gandim" si de "Moarte intelectualilor".

Privesc azi la "Revolutia" lui '89 ca la cochilia goala a unui nou din care canicula somnului ratiunii noastre a zamislit Monstrul Hulpav, Varanul Balos al Nesimtirii Noastre endemice clampanind pana la tocirea dintilor, in santuri medievale, de bostan cu sare.

La asa lene si indolenta sub roata Soarelui hodorogite de arsita shparlei, bineanteles ca...

"Pentru Potop, inca nu e deajuns".

 

@ niculaeda 15.06.2016, 14:00

Te citez:
"- acu' multi ani a-ul din i a a fost inlocuit cu a-ul din a , dar daca este la inceputu' cuvantului se foloseshte a-ul din i in interior cel din a ! bine intzeles e cu a din i , bineantzeles e cu a din a !"

Si vad ca faci aceeasi greseala cu T.basilic. Poate sunteti una si aceeasi persoana.

Corect este "bineinteles", cu a+caciula din i.

Regulile folosirii lui a+caciula:
- a din i la inceputul cuvintelor (inceput)
- a din i la sfarsitul cuvintelor (a hotari, a uri)
- a din a in interiorul cuvintelor (urat adica nefrumos, hotarat, mancand)
- Exceptie fac acele cuvinte care au prefix (inceput - neinceput, indoielnic - neindoielnic, inteles - neinteles - bineinteles)

Referinte:
Hotararea Adunarii Generale a Academiei Romane din 17.02.1993 publicata in MO 59 / 22.03.1993
Regulile:
a) i se scrie intotdeauna la inceputul si la sfarsitul nemijlocit al cuvantului: il imbratisez, imparat, inger, isi, iti, amari, cobori, hotari, tari, uri ... ;

b) tot cu i scriem si in corpul cuvintelor, cand, prin compunere, i de la mijlocul cuvintelor ajunge medial: neimpacat, neindurat, neinsemnat, preainaltat, preaintampinat. Vom scrie intr-insul, dar dansul;

c) in toate celelalte cazuri se scrie, in corpul cuvintelor, a: band, cand, fãcand, gat, mormant, rau, roman, sfant, vant ...

 

@allqube 14.51

- bineantzeles shi bine intzeles au sensuri diferite , (cand spui sa fie bine intzeles n'are acelashi sens cu bineantzeles)deci nu le baga impreuna cu "inceput - neinceput, indoielnic - neindoielnic, inteles - neinteles"

Nu pot sa cred...

Efectiv, nu pot sa cred ca refuzi sa accepti ca nu e corect cum stii tu si cum scrii cuvantul in cauza. De ce nu te uiti la ce spune Academia Romana? Nu e nevoie sa ma crezi pe mine.

Nu are nici o legatura cu intelesul celor doua expresii, "bine inteles" si "bineinteles" (e gresit "bineanteles").

E vorba de regulile lui Sextil Puscariu care fac parte integranta din hotararea Academiei (MO 59/22.03.1993)

Iti dau cateva link-uri:

1. Monitorul Oficial cu hotararea, in partea de jos, in anexa, sunt regulile si vezi punctul b):
http://www.monitoruljuridic.ro/act/hotarare-din-10-martie-1993-privind-modul-de-aplicare-a-hotararii-de-revenire-la-a-si-sunt-in-grafia-limbii-romane-emitent-92726.html

2. DEX: https://dexonline.ro/definitie/bine%C3%AEn%C8%9Beles

3. Altele:
- http://destepti.ro/cum-este-corect-bineinteles-sau-bine-inteles
- http://vorbesc.ro/2949/cum-se-zice-corect-bineanteles-sau-bine-inteles
- http://www.blog.wellcome.ro/limba-romana-cum-se-scrie-corect-2

P.S. Celor care mi-au dat o singura stea la voturi sa le fie rusine pentru ca nu cunosc limba romana. Probabil, se pricep la politica.

@allqube 13.07

- da' cu "uite-te" ,cum e !?

"Ziua cand CCR deschide usile puscariilor? Marea amnistie"

 

Da, ai dreptate.

Initial am vrut sa formulez altfel, avand intentia sa scriu doar indemnul "uite" urmat de altceva. Am reformulat si a iesit incorect. Greseala mea din cauzxa grabei. La Tbasilic, insa este clar necunoastere.

@allqube 13.47

- acu' multi ani a-ul din i a a fost inlocuit cu a-ul din a , dar daca este la inceputu' cuvantului se foloseshte a-ul din i in interior cel din a ! bine intzeles e cu a din i , bineantzeles e cu a din a !

"Ziua cand CCR deschide usile puscariilor? Marea amnistie"

Lui T. basilic, 15.06.2016, 12:03

Cu toata cultura ta vasta, uite-te si minuneaza-te si ii rog si pe ceilalti sa o faca. Ai scris: "La asa lene si indolenta sub roata Soarelui hodorogite de arsita shparlei, bineanteles ca... ". Aici nu fac politica, nici disputa de idei.
E vorba de folosirea corecta a limbii romane, in scris.

Unde o fi buba? Pai.... la cuvantul "bineanteles".
Fiind cuvant compus din "bine" si "inteles", corect este "bineinteles".

Acum nu mai vad nici un impediment sa primesc voturi numai de cinci stele.

 

MIERCUREA NEAGRA?

Dragilor, de astazi incolo vom sti prin ce vom trece noi, copii si nepotii nostri si patria comuna, in functie de decizia judecatorilor! Decizia de astazi a C.C.R-ului reprezinta borna km."0" pentru curatarea societatii romanesti si de maine incolo! Daca magistratii vor ramane legati de cei care i-au numit si Nu de propria constiinta si DATORIE fata de romani si Romania, TOT ce s-a JEFUIT din buzunarele noastre, Nu se va reintoarce in dezvoltarea tarii, a VIITORULUI nostru! Ne vor ingropa prin urmasii lor, din tata-n fiu, fiica, ginere si nora, fara a-i mai putea OPRI cineva! Oare numitii la C.C.R isi dau seama ce sta in votul lor? Sper din tot sufletul!

 

"10" CU FELICITARI,

doamna Ioana Ene! Pe mine personal, ma intereseaza argumentele separate a magistratilor care NU vor fi de acord cu dezincriminarea?! Sper, totusi, ca acesti judecatori sa Nu ingroape C.C.R-ul! Cu mana lor! Si cu numele lor ce va ramane in mentalul colectiv! Au pensii URIASE care sa-i ajute sa ramana magistrati DEZLEGATI de Satana!

 

NUMAI HOTILOR

NU le este clar, articolul! Oamenilor cinstiti le este clar textul! Furi sau nu furi! Iei mita sau nu iei! Iti faci datoria cinstit sau nu! In mod egal fata de toti cetatenii! In orice functie ce incumba RESPONSABILITATE pentru Romania si banul romanilor! Ce este neclar aici? Dorinta unui minut de pauza in lege? Asta DA, ne este clar tuturor! Pana si naivilor ce-au mai iesit sa-l voteze pe Traian Basescu! cu 4%! De un singur minut de pauza au nevoie HAITELE de tepari ai recentului sfert de veac de singuratate al Romaniei! RESPONSABILII care au Jefuit Romania si au distrus neamul romanesc, aruncandu-l peste granite, in recentul sfert de veac, si care se dau raniti si IRESPONSABILI nestiutori, dupa ce si-au pus la adapost PRADA, sa cante sub masa lui Ilici, NU a magistratilor de la C.C.r!

 

LASATI-L PE BASESCU

sa "FURE", ca in Europa! In mod ielitist! Gen Sefa F.M.I! Nu el ne spune ca in Europa, "abuzul in serviciu" NU exista? Nu el, din functia de Presedinte al Romaniei, ii scuza pe primarii HOTI, de semnatura pusa pe JAFUL din banul public? Nu el sustinea ca primarul este IRESPONSABILUL implicit, al natiunii? Pentru ca, daca nu stii ce semnezi, orice psihiatru iti spune ca esti iresponsabil! Deci, in concluzia campaniei lobbyste, dusa fara rusine si discernamant, in ultimul an, insultatoare la adresa alegatorilor care l-au sustinut in 4 randuri, tocmai gratie sustinerii implementarii LEGII in mentalul colectiv, a fostului Presedinte al Romaniei, intelegem ca este MUSAI sa se dea voie la HOTIE NEPEDEPSITA de nimeni! "Mare pisicher", nene Iancule! P.S. Eu i-as face mutatia in City-ul londonez sau un offshore aparut la comanda aceleeasi inimi financiare, putrede, a lumii, ca sa fie ferit, el, familia, cuscrul general de Securitate, pe care-l ascundea si la botezul nepotilor, numai sa nu fie prins in poza cu el, prietenii si "partidul" de 4%, de RESPONSABILITATEA in fata legii si a alegatorilor naivi! Lasati-i liberi pe toti, dragi magistrati, ca doar pe banii si sanatatea romanilor o faceti! Ce mai contam noi cand ei, in Armani si cu urmasi de 20 de ani, in Jaguar de sute de mii de Euro, trebuie sa INGROAPE Romania si neamul romanesc? Ce mai contam noi in aceasta mlastina pestilentiala?

 

Simplu...

Cred ca situatia este mult mai simpla (si este prezentata complicat de catre autoritati doar pentru a asterne o perdea de fum care sa mascheze atacul impotriva sistemului juridic din Romania). Natura umana, de cind e lumea, a facut ca oamenii sa faca, in orice actiune intreprind, greseli nevinovate (honest mistake), sau fapte - imorale, ilegale - intentionate. De fapt, chiar intelesul cuvintului "greseala" implica lipsa intentiei.
In aceste accepte, nici o instanta sau autoritate din lume nu poate spune ca o persoana nu pote fi, in anumite situatii, rau intentionata. Cu alte cuvinte, reaua intentie nu poate fi despartita de natura umana de catre nimeni si nimic ! De cind e omenirea a existat si rea intentie (incepind chiar cu pacatul originar). Acestea fiind spuse, nu poate veni deci CCR sa spuna ca un functionar (al statului, sau privat) va avea intotdeauna, prin definitie, numai intentii bune sau neutre. Cred ca aceste aspecte ale logicii juridice stau la baza oricarui sistem legal din lume. De aceea chiar se face si departajarea prin termeniii "din culpa" sau "cu intentie".
Insusi faptul ca exista pe rol 3000 de cazuri de abuz in serviciu demonstreaza ca aceasta notiune este strict necesara, pentru ca descrie o stare de fapt. Rezulta ca CCR vrea sa stearga, dintr-o trasatura de condei, natura umana !!! Asa ceva ete total monstruos, revoltator, ilogic, si strigator la cer. Aceasta abordare este chiar descrierea standard a abuzului in serviciu !!! Cu alte cuvinte, daca CCR va dezincrima abuzul in serviciu, va comite chiar dinsul (dinsa) un abuz in serviciu !!!!

 

E clar

Noi ne confruntam cu o hidra, cu un cancer si conducatorii nostrii fac fix invers decat ce ar trebui sa faca ! Stie cineva ce inseamna LUPTA anticoruptie ca eu vad ca tot ce fac politicienii e sa ne faca sa pricepem ca flagelul coruptiei e ratiunea lor de a fi !!?

 

Legi speciale

Intr-o tara in care in ultimii 26 de ani s-a furat ca-n codru ar trebui sa existe legi speciale prin care mafiotii sa fie trasi la raspundere in regim de urgenta!
Noi nu avem nici o tangenta cu tarile civilizate !
Suntem o tara bananiera in care politicienii mafioti isi fac nevoile in capul nostru de cate ori poftesc !

 

Scopul mafiotilor

Cei din USL jubileaza in cazul unui aviz favorabil din partea CCR !
Este incununarea luptei de peste 4 ani dusa de acest grup infractional organizat (USL) impotriva justitiei !

 

Hotii intra in legalitate

Politicienii vor ca furtul sa fie constitutional. Adica pana acum au furat fara sa se stie si de acum daca tot s-a descoperit sa devina un drept certificat de CCR ...

 
 

 

Atac murdar la persoana !

Nu comentez cele spuse de Dv. Consider ca aveti tot dreptul sa declarati tot ce considerati ca e bine sau rau.
Dar n-am inteles introducerea:
,, madam joiana dogioiu, maritata fata batrana,,
Stilul acesta inventat si aplicat de Lenin ,vad ca va place.Aricind putem incepe cu ;schiopul,chiorul,betivanu,paraliticul sau dupa expresia defunctului ,,sifiliticul,, si multe altele care n-au nici o legatura cu subiectul.
In textul Dv. joiana este nume de ***, Apoi ce legatura are daca e maritata sau nu .


Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor