Ziare.com

Ziua cand CCR deschide usile puscariilor? Marea amnistie

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Miercuri, 15 Iunie 2016, ora 07:42

   

Ziua cand CCR deschide usile puscariilor? Marea amnistie
Dupa interviul acordat de Augustin Zegrean pentru News.ro, antepronuntare cu acte in regula in opinia mea, nu cred ca mai sunt multe indoieli legate de hotararea pe care o va lua CCR in cazul abuzului in serviciu.

Daca discutam in termeni de constitutionalitate a textelor de lege care incrimineaza abuzul in serviciu, raspunsul a fost dat deja de chiar CCR prin Decizia nr. 299/2007. Curtea a respins tocmai critica referitoare la imprecizia si generalitatea textului legal:

"Imprejurarile in care se comite o fapta antisociala si incadrarea juridica a acesteia intr-o infractiune ori alta nu este atributul instantei de contencios constitutional, fiind de competenta exclusiva a judecatorului de drept comun sa interpreteze si sa aplice legea. (...)

Exista multe legi care se servesc, prin forta lucrurilor, de formule mai mult sau mai putin vagi, a caror interpretare depinde de practica, asa cum se intampla si in cazul judecatorului roman. (...) O lege care atribuie o putere de apreciere (cum este, in speta, cazul judecatorului roman) nu contravine, in principiu, acestei exigente".

Deci pe vremea cand CCR nu se erija in supra-instanta de fond, ci evalua cu adevarat constitutionalitatea textului legal, raspunsul a fost dat.

Cat despre cei care acuza disparitia sintagmei "cu stiinta" din definitia abuzului, asa cum este reglementat in art 297 din noul Cod Penal, acesta este un argument pentru profani.

Potrivit art. 16 din Codul Penal, "fapta constand intr-o actiune sau inactiune constituie infractiune cand este savarsita cu intentie". Deci, daca legea nu prevede expres savarsirea din culpa, fapta este pedepsita numai daca este comisa cu intentie.

Cu alte cuvinte, daca intr-o intersectie nu exista nici indicator, nici semafor, nici politist, se aplica regula prioritatii de dreapta fara sa mai fie nevoie sa existe acolo un indicator pe care sa scrie "prioritate de dreapta".

"Este asa un hatis legislativ incat poti sa gresesti fara nicio vina. Cand sunt 40.000 de acte normative in vigoare, nu-i greu sa gresesti", spune dl Zegrean. Atunci cand functionarul greseste din pura eroare, din culpa, nu cu intentie, apare "semaforul", adica un alt articol de lege care prevede culpa si poarta denumirea de neglijenta in serviciu.

Deci este clar ca vinovat de abuz in serviciu nu poate fi decat functionarul care isi incalca intentionat, cu buna stiinta, atributiile de serviciu, fapta prin care creeaza un prejudiciu sau, in forma din art 13 indice 2 Legea 78/2000, obtine un folos. Nu unul care face o greseala neintentionata, ratacit in hatisul legislativ.

Cred ca reglementarea nu e vaga decat pentru profani, iar cel care trebuie sa o aplice particularitatilor fiecarui caz in parte este judecatorul, in baza probelor administrate de procurorul care trebuie sa dovedeasca si care atributii au fost incalcate, intentia incalcarii si prejudiciul/folosul.

Orice text legal trebuie sa aiba o doza de generalitate pentru a avea o larga aplicare, individualizarea facand-o judecatorul.

Ce va spun eu acum se invata in anul II la Facultatea de Drept si nu ma indoiesc ca ar trebui sa fie niste banalitati teribil de plicticoase pentru ditamai judecatorii CCR, mai ales pentru cei care au fost mari penalisti la viata lor.

De aceea si afirm ca decizia nu este una de constitutionalitate. Decizia este, in opinia mea, cat se poate de politica si, daca ea va incalca teoria dreptului penal si practica CCR prin admiterea exceptiilor, dezincriminarea care va urma va reprezenta, de fapt, o amnistie cu acte in regula.

In jur de 3.000 de inculpati vor scapa. Prada, 620 de milioane de euro, va ramane la ei, usile puscariilor se vor deschide larg si toti cei care au jefuit statul vor iesi fara pata pentru a putea ataca, curati si uscati, ca victime politice ce se vor afla, functii in statul roman.

De la Bica la Oprea, de la Piedone la Vanghelie, vreo 3.000 de oameni fericiti vor fi invins statul de drept.

Dl Zegrean ne spune ca sunt tari UE in care abuzul nu este pedepsit cu puscarie. Am auzit argumentul acesta si la alta jurista de marca, Elena Udrea. Dar fiecare tara isi adapteaza legislatia penala la situatia concreta si este absolut firesc ca Romania, tara jupuita de coruptie pana la os, sa aiba o reglementare mai severa cel putin pana cand fenomenul va intra in cote acceptabile.

De ce s-ar preta judecatorii CCR la o amnistie mascata? Dincolo de vanitati personale, dincolo de invidii viscerale, argumentul cred ca transpare clar din interviul sefului CCR, care isi permite sinceritati lejere cu cateva zile inainte de finalul mandatului: " (Orice decizie a CCR - n.red.) 100% este politica, pentru ca toti suntem numiti politic".

Oare fiecare din cei numiti politic nu are cate o ata, cel putin morala, de recunostinta, in mana celui care l-a sustinut, l-a numit? Si cand interesul comun al detinatorilor de sfori dicteaza o directie, majoritatea nu se formeaza in mod natural in directia ei?

Da, ma tem ca astazi la CCR se va intampla exact ce spune dl Zegrean, adica o decizie 100% politica in interesul clasei politice care a numit judecatorii CCR si care acum doreste sa opreasca anticoruptia devenita insuportabila.

Cum e riscant sa o faca in Parlament, foloseste parghia ultima, inatacabila: Curtea Constitutionala. Si gata.
Urmareste Ziare.com pe Facebook  si pe Instagram  Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 8247 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
48 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Si da si ba

E drept ca nu e nevoie de ccr sa spuna ca un articol nu e clar, ci e treaba parlamentului. daca ei considera ca nu e bun de ce nu-l schimba, sau il scot ei din codul penal? I sa si pe de alta parte daca parlamentul e de aluat, ccr-ul nu trebuie sa lase ca procurorii si judecatorii sa interpreteze dupa bunul loc plac. in exempluy cu prioritatea de dreapta e simplu, in realitate cu abuzul in serviciu nu e asa. Cand face abuz? cand semneaza o hartie ca berbecu ce parea sa fie in regula si mai apoi cineva considera ca nu? Cand sub presiunea mai mult sau mai putin directa semneaza o hartie? Aici nu vorbim de 10 smecheri de care stie toata lumea si care meritat trebuie sa plateasca, aici vb de amaratii cara sunt condamnati doar fiindca sefu a zis sa faca ceva sau fiindca a crezut ca e bine intr-un fel sau altul. Iar povestea cu prejudiciu e o apa de ploaie, se poate recupera in civil foarte frumos si usor. Ca de obicei, manipulare a la ziare.com si madam Ene

 

Fireste ca vor da amnistia "Piua - Cele rele sa se spele" !

Caci firesc este nefirescul natiei noastre de votaci.

Devreme ce au primit sufragiile electoratului un atare numar de nelegiuiti, era de inteles ca eminentele banditismului romanesc, arhitectii jafului, jusivii piromani ai ruinei nationale fumegande, au tradus vointa populara prin aceea ca inca se mai poate, ca-i loc mare, e vad, e partie si ca nici nu trebuie panta, derdelus.

Imping romanii atelajul prapadului cu heirupism plin de "Noi muncim, nu gandim" si de "Moarte intelectualilor".

Privesc azi la "Revolutia" lui '89 ca la cochilia goala a unui nou din care canicula somnului ratiunii noastre a zamislit Monstrul Hulpav, Varanul Balos al Nesimtirii Noastre endemice clampanind pana la tocirea dintilor, in santuri medievale, de bostan cu sare.

La asa lene si indolenta sub roata Soarelui hodorogite de arsita shparlei, bineanteles ca...

"Pentru Potop, inca nu e deajuns".

 

Totushi, e prea multa ipocrizie... Nu va mai crede nimeni:

de ce stau Pescariu shi altzii linishtitzi shi-shi papa jmilioanele ? In ce tzara te duci shi spui ca ai jefuit shi eshti lasat sa traieshti linishtit ? Ce mai face cowboy'ul de Oltean ? Sa fim serioshi, denuntzul ar trebui, cel mult, sa-tzi scada pedeapsa - atat ! E prea mult circ, prea mult fum, nu se mai intzelege mare lucru din campania anticoruptzie.

 

dar de ce sa scada pedepsa?

justitia se face pe probe si nu pe turnatorii, l-am infierat pe Voiculescu ca a fost turnator, dar pe denuntatorii de serviciu? de ce raman cu banii?

Ca asa vrea Lulutza, de aia...

Daca scadem dosarele DNA cu denunturile (ca e la moda) si interceptarile telefonice (alea cu cut, paste, save new file as) ramane Lulutza fara dosare...

in traducere libera....judecatoarul hotaraste,sau cu alte cuvinte...

taie si spanzura!
cum la randu-i este si el un om,subiectiv si de multe ori cazut in patima banului,ne dam seama ce poate sa iasa din ....interpretarea legii!
...totul e clar nimic nu-i sigur!

Nu se pot preface ca nu stiu

Verdictul de neconstitutionalitate ar fi unul de rea credinta. CCR s-ar compromite total, ar fi parte a lantului coruptiei, fiindca CCR stie care este realitatea din Romania.
Nu se pot preface ca nu inteleg ca adevarata alegere este intre a proteja hotii si a proteja pagubasii.
Nu pot sa pacaleasca, facand caz de fineturi juridice in favoarea celor care au "jupuit tara pana la os", stiind cat de puternici si de agresivi sunt.
Oare ce l-ar putea determina pe un judecator bine platit, cu o leafa si cu o pensie mari pentru tara asta saraca, sa judece stramb? Eu nu vad decat doua posibilitati: si mai multi bani sau santajul.

Ceva nu e in regula : Dl Basescu spune ca abuzul

nu este recunoscut in tarile europene
iar altii spun ca dimpotriva , este o piesa de baza asupra coruptiei .

Nu e in regula si dupa cum se pare domnii juristi fac cocul mic la asemenea enormitati .

Explicatia...

In unele tari exista abuzul in serviciu dar NU este considerat un act de CORUPTIE, deasemenea este explicat foarte clar in legea alora ce inseamna abuz in serviciu...

Dl Basescu a ales

S-ar parea ca dl Basescu a ales, fara dubii, tabara cea mai puternica. O fi stiind el de ce.
Mie mi-a trecut uimirea, m-a pierdut de "musteriu".

Lui T. basilic, 15.06.2016, 12:03

Lui T. basilic, 15.06.2016, 12:03

Cu toata cultura ta vasta, uite-te si minuneaza-te si ii rog si pe ceilalti sa o faca. Ai scris: "La asa lene si indolenta sub roata Soarelui hodorogite de arsita shparlei, bineanteles ca... ".
Aici nu fac politica, nici disputa de idei.
E vorba de folosirea corecta a limbii romane, in scris.

Unde o fi buba? Pai.... la cuvantul "bineanteles".
Fiind cuvant compus din "bine" si "inteles", corect este "bineinteles".

Acum nu mai vad nici un impediment sa primesc voturi numai de cinci stele.

Stii ca toti judecatorii din CCR au dat cu subsemnatul la

parchetul general pentru abuz in serviciu? Doi ani i-au tot chemat pe la parchet.

Repet, anchetati pentru abuz in serviciu.

:) Daca tu ai fi fost judecator CCR si plimbat 2 ani de zile pe la parchet fiind anchetat pentru abuz in serviciu, stiind ca nu ai nici o treaba, ce verdict ai da astazi ?

sustinerea abuzului indiferent de forma lui

plaseaza Romania in evul mediu!
Abuzul trebuie condamnat indiferent de valoarea DNA.

Necondamnad abuzul, insasi DNA poate abuza de putere!! Se va ajunge ca alegerile intr-un tur -ptr cate avantaje de moment se va pierde esenta democratiei si civilizatiei!

CCR SE SUPUNE PUTERII si dupa toate rezultatele

votului este vesnicul PSD , decizia , poate fi una cu care ne-am obisnuit ...nu foarte clara dar , interpretabila pe care nici nu trebuie sa o mai comentam .

Se vede de mult timp ca exista...

... forte ascunse ce conduc tara si care au nevoie de "unelte" pentru a-i determina pe cei alesi sau numiti in diverse functii sa faca asa cum le cere interesul (fortelor ascumse). O fac prin santaj, mituire, amenintari, eliminare fizica, propaganda straina de interesele tarii, dezinformare unde, dupa cum vedeti, este inrolata (bagata la inaintare) si madam IED, probabil ca agent de influenta.
Vrobeste cand intr-un fel cand contrar (dupa un timp) asa cum i se dicteaza. Parca nu gandeste cu capul ei, probabil nici nu are cum din moment ce ar parea ca este tinuta strans aproape pentru sluj murdar.

CCR ...sfidare referendum ...Nu gasesc solutii-turma de incompetenti

Articol, titlu pe masura ...incompetentei si fatarnicei ...unei institutii kk ...vezi si opinie senator american

sa nu mai pomenim de Avocatul poporului ...un escroc inglobat in datorii

sau de justitie complice la crime ...revolutie, mineriade

Un stat mafiot condus de un diletant ...amator de excursii

...

 

senator american?

si ce ala de shantul duh pe pamant? nu sunt aia mai brejii ca dambovitzenii nostri, numai ca asa e romanu, trebuie intotdeauna sa ia lumina de la strain, ca e mai dulce. ccr-ul e politic, are putere fiindca parlamentul e varza, la fel ca si abuzurile (daca or fi) ale dna si judecatori. Legile le fac ei, de ce nu le schimba?

CCR versus Parlament

CCR nu e politic pentru că e varză parlamentul. CCR a fost investit cu putere și dotat cu privilegii tocmai pentru a controla sau pentru a șunta parlamentul. E mai ușor de controlat o majoritate de 5 judecători din 9 decat un parlament eterogen, in care interesele pot fi atat de diferite. Lucrul acesta era incă de mult timp vizibil, dar, ca la orice inceput, reclama este sufletul: cateva decizii foarte populare, indreptate impotriva politicienilor "zoaie" au conferit credibilitate judecătorilor ***ții. Singuri in luptă cu sistemul...

A ABUZA conform dictionarului limbii romane =

A comite ilegalități, nedreptăți, profitand de o situație, de un titlu sau de putere. –

Asta ar insemna ca CCR poate hotara ca a comite ilegalități, nedreptăți este legal in Ro???

DACA abuzul de putere devine constitutional abuzul sexual (=

violul) va fi si el constitutional?? La urma urmei violul este o forma abuz de putere (fizica).

Lui Allqube, legat de postarea sa de la ora 13:20

Aici avem de corectat traiectoria tzarii noastre, aduse prin buruiene de birjarii almanahe, doctorii in nimicnicie, de demnitarii imposturii, de cooperatia mestesugului la pozonare, iar nu... gresalele ortografice, ortoepice si de punctuatie ale gresitilor nostri, dupa regulile unui neispravit de bibliotecar PRM-ist, Pruteanu, care a reformat el limba romana convins ca-i Alexandru Graur.
Ma supun cu greu acestor noi reguli fudule, noduri papillon sub "Chip istet de oaie creatza".
Fiindca tot tineai sa ma corectez, ei bine eu mi-as reprosa in textul amintit de tine, formularea "Roata Soarelui hodorogite", in loc de "Roata Soarelui hodorogita".
Scriu intotdeeauna la primul jet, nu corectez ca sa nu intru in "Maelstromul" propriului perfectionism mie insumi greu de indurat.
Ma multumesc sa scriu dintr-o suflare, sa astern un gand razlet, agatat in sarma ghimpata a ocolului.
Apoi imi zic precum Pillat din Pont :
"Ce am scris, am scris".

In rest, vorba grecului :

"Kamato" - adica "prin suferinta" cum sta scris deasupra unei usi stravechi din cetatea medievala "Noyer's-sur- Serein, Franta.

Marii borfasi au fost scapati mereu . Nu de CCR

Votul real al romanilor a dovedit limpede ca toata propaganda securista scremuta privind lupta impotriva coruptiei s-a fasait in mod rusinos atat pentru propagandisti cat mai ales pentru DNA si laudatorii acesteia , multi situati pe inalte paliere politice . Romanii sunt mai isteti decat cred propagandistii si superiorii acestora si au dovedit-o la urne facand remarcabil diferentele in cazul voturilor acordate 'penalilor' . A fost , asa cum impecabil afirma un maestru real al dreptului , verdictul dat de marele juriu popular impotriva unor jalnici justitiari ce nu au tangente cu profesiunea fie din incompetenta , fie din obedienta . Ar mai fi si a treia varianta , securista , a santajului privind trecutul unora , dar refuz ( inca) sa cred in ea . Cand parodia numita lupta impotriva coruptiei a derapat masiv transformandu-se in vendeta politica , cand DNA-ul a intrat vizibil in jocul politic , cand haituiala oamenilor a devenit cu precadere selectiva , cand marii borfasi din anturajul securitatii ce au furat salbatic aceasta tara sunt mereu ocoliti fiind bagati in lumina reflectoarelor niste politicieni gainari , nu putem vorbi categoric de vreo lupta impotriva coruptiei . Iar tot mai multi romani incep sa vada aceasta murdara lucratura . Pentru ca marii borfasi care au ingenuncheat aceasta tara oricum au scapat . Restul sunt texte aburitoare ale propagandei pe calapod securist .

 

DNA cel putin cel provincial tinde puternic spre procuratura

dar asta nu are nimic a face cu incriminarea abuzului de putere! Abuzul in principiu, iar cel de putere/in serviciu trebuie incriminata indepenedet de calitatea DNA! El trebuie incriminat doar ptr ca a abuza de cineva nu-i normal! Este o totala imbecilitate sa sustii un abuz, indiferent in ce domeniu!! Pana si abuzul de alcool, droguri sau culinar este la limita normalulului :))

Pledoaria in favoarea abuzului arata cat de inapoiati suntem!

. basilic Rank user: x5 15.06.2016, 14:15

Miniantologie lirica V.Carianopol
cine m-a strigat
cand imi curatam flautul de cantece?
cine m-a cunoscut
cand in suflet imi putrezeau femeile de iubire?
cine mi-a intins bratele
cand diminetile se tarau prin casa ca presurile?
cine m-a intrebat de mine
cand imi intorceam drumurile ca vitele de la pasune?
cine m-a mangaiat
cand linistea […]

Privindu-se in oglinda omul nu vazu nimic ! In ciuda masivitatii lui ! Five points for each one!

Mama, mama, m-ai crescut cu pita si cu zeama... Ce titlu...Ptiu !

Unii se pregatesc de parastas, DNA + Lulutza, Tapalaga, Ene, ofiterii acoperiti din presa...

Altii se pregatesc de petrecere, penalii care chiar sunt penali (nu aia agatati de Lulutza prin politia politica).

Ambasadorul american si-a pregatit doua discursuri (depinde de ce zice CCR).

SRI-ul si-a dat seama ca Lulutza a exagerat si nu se "baga" la CCR.

Pe mine ma doare la "bascheti" de decizia CCR, chiar nu ma intereseaza, atata timp cat justitia din Romania e facuta la misto si mai nou doar pentru marketing nu-mi bat capul, ii las pe altii mai "avizati" sa-si dea cu pararea...

P.S. Macovei a disparut din peisaj? Chiar nici un comentariu pe subiect?

P.S.2 Basescu mi-a confirmat absolut toate banuielile...

 

total de acord cu tine.

astazi m-am luminat si mi-am dat seama ca Disperarea are un nume si anume : Doamna colonel IED. Ma amuz serios de cate ori coboara ea in campul tactic mediatic si da dovada de o "monstruoasa impartialitate" :) ! Ea, Tapalaga si Bot, niste "munti de impartialitate si deontologie profesionala.

Or fi ei

numiți politic, dar n-ar trebui să le fie mai drag adevărul decat Platon ? Altfel, de ce-au mai făcut dreptul ? Puteau fi direct politicieni...

 

Uniunea Politrucilor Corupti cred ca va invinge si acum,

Asa cum au invins si cu privire la interceptarile efectuate de SRI.Curtea Constitutionala, fiind numita politic nu are ce face si se va supune politicienilor,chiar daca unii dintre ei sunt corupti.Cred ca peste putin timp, nu numai Abuzul in serviciu va fi dezincriminat, dar si infractiunea de furt.Aceasta este Romania pe care trebuie sa o acceptam, chiar daca avem si primari condamnati penal.Shalom

disperare maxima !

patroana de la dna iese zilnic sa faca presiuni asupra justitiei (si CCR e justitie) , angajatii acestei patroane (cica jurnalisti) sunt la fel de disperati , fac presiuni si atacuri la statul de drept zilnic (chiar si mai des) ..
domul racaru e pus pe treeaba .. aseara avea alt 'articol' pe aceeasi tema .... :))

si totusi nimic despre actualul presedinte , care scoate pe gura ineptie dupa ineptie ? despre cum unincompatibil cu 'probleme in justitie' explica el ca nu trebuie sa nu mai fie , incompatibili si cei cu probleme in justitie , in viata politica ?

oridinul e ordin , nu se discuta !

ps. cand altii atacau ccr pentru abuzurile facute ..atunci toti urlati ca e atacat statul de drept ..acum .. insasi ccr devine abuz .. nu ?
e , lasa ca vine madam ICCJ la CCR si o sa devina iarasi pilon al statului de drept :)))

cat despre aceasta prostie nelimitata "Ziua cand CCR deschide usile puscariilor? Marea amnistie" , daca toti au fost bagati acolo pe ceva anticonstitutional ..DA ! e foarte normal si democratic !
sau voi mergeti pe principiul comunistilor , cum ca doar procurorul stie ce e mai bine ??

 

Manipulare, manipulare, manipulare....

...in stilul consacrat ziare com si mai ales al tov.col.IED!
Nu spune ce parere are totusi de abuzul in serviciu al procurorilor care una-doua se folosesc de aceasta incriminare cu buna stiinta!

 
 

 

Atac murdar la persoana !

Nu comentez cele spuse de Dv. Consider ca aveti tot dreptul sa declarati tot ce considerati ca e bine sau rau.
Dar n-am inteles introducerea:
,, madam joiana dogioiu, maritata fata batrana,,
Stilul acesta inventat si aplicat de Lenin ,vad ca va place.Aricind putem incepe cu ;schiopul,chiorul,betivanu,paraliticul sau dupa expresia defunctului ,,sifiliticul,, si multe altele care n-au nici o legatura cu subiectul.
In textul Dv. joiana este nume de ***, Apoi ce legatura are daca e maritata sau nu .

Hotii intra in legalitate

Politicienii vor ca furtul sa fie constitutional. Adica pana acum au furat fara sa se stie si de acum daca tot s-a descoperit sa devina un drept certificat de CCR ...

 

Scopul mafiotilor

Cei din USL jubileaza in cazul unui aviz favorabil din partea CCR !
Este incununarea luptei de peste 4 ani dusa de acest grup infractional organizat (USL) impotriva justitiei !

 

Legi speciale

Intr-o tara in care in ultimii 26 de ani s-a furat ca-n codru ar trebui sa existe legi speciale prin care mafiotii sa fie trasi la raspundere in regim de urgenta!
Noi nu avem nici o tangenta cu tarile civilizate !
Suntem o tara bananiera in care politicienii mafioti isi fac nevoile in capul nostru de cate ori poftesc !

 

E clar

Noi ne confruntam cu o hidra, cu un cancer si conducatorii nostrii fac fix invers decat ce ar trebui sa faca ! Stie cineva ce inseamna LUPTA anticoruptie ca eu vad ca tot ce fac politicienii e sa ne faca sa pricepem ca flagelul coruptiei e ratiunea lor de a fi !!?

 

Simplu...

Cred ca situatia este mult mai simpla (si este prezentata complicat de catre autoritati doar pentru a asterne o perdea de fum care sa mascheze atacul impotriva sistemului juridic din Romania). Natura umana, de cind e lumea, a facut ca oamenii sa faca, in orice actiune intreprind, greseli nevinovate (honest mistake), sau fapte - imorale, ilegale - intentionate. De fapt, chiar intelesul cuvintului "greseala" implica lipsa intentiei.
In aceste accepte, nici o instanta sau autoritate din lume nu poate spune ca o persoana nu pote fi, in anumite situatii, rau intentionata. Cu alte cuvinte, reaua intentie nu poate fi despartita de natura umana de catre nimeni si nimic ! De cind e omenirea a existat si rea intentie (incepind chiar cu pacatul originar). Acestea fiind spuse, nu poate veni deci CCR sa spuna ca un functionar (al statului, sau privat) va avea intotdeauna, prin definitie, numai intentii bune sau neutre. Cred ca aceste aspecte ale logicii juridice stau la baza oricarui sistem legal din lume. De aceea chiar se face si departajarea prin termeniii "din culpa" sau "cu intentie".
Insusi faptul ca exista pe rol 3000 de cazuri de abuz in serviciu demonstreaza ca aceasta notiune este strict necesara, pentru ca descrie o stare de fapt. Rezulta ca CCR vrea sa stearga, dintr-o trasatura de condei, natura umana !!! Asa ceva ete total monstruos, revoltator, ilogic, si strigator la cer. Aceasta abordare este chiar descrierea standard a abuzului in serviciu !!! Cu alte cuvinte, daca CCR va dezincrima abuzul in serviciu, va comite chiar dinsul (dinsa) un abuz in serviciu !!!!

 

Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor