Ziare.com

BOR raspunde campaniei "Vrem spitale, nu catedrale!": Biserica e un spital pentru suflete si vindecarea de pacate

Sambata, 28 Decembrie 2013, ora 18:24

   

BOR raspunde campaniei "Vrem spitale, nu catedrale!": Biserica e un spital pentru suflete si vindecarea de pacate
Biserica Ortodoxa Romana s-a sesizat in cazul campaniei "Vrem spitale, nu catedrale!" declansata de Asociatia Secular-Umanista, raspunzand ca si bisericile sunt spitale, dar pentru suflete.

"Sprijinul de la bugetul de stat pentru cultele religioase din Romania este constitutional si legal, fiind consecinta confiscarii proprietatilor bisericesti prin legea secularizarii din anul 1863 si de catre regimul comunist din Romania dupa anul 1948", se arata intr-un comunicat al BOR remis Ziare.com.

In ultima luna Guvernul Romaniei a alocat BOR 30 de milioane de lei si Complexul hotelier 'Bradul' din Covasna.

"In Romania, conform Constitutiei si Legii Cultelor nr. 489/2006, Cultele sunt autonome fata de Stat si beneficiaza de sprijin de la bugetul de Stat pentru activitatea lor spirituala, sociala, educationala si culturala in favoarea societatii romanesti", spune biroul de presa al BOR.

BOR afirma ca depune anual o prodigioasa opera sociala, medicala si educationala, care o costa 16 milioane de euro. "Intre institutiile sociale ale Bisericii Ortodoxe Romane se numara 44 institutii medicale si farmacii, inclusiv un spital (Providenta - Iasi) ", se arata in comunicat.

Comunicatul BOR ii asimileaza pe membrii Asociatiei Secular-Umaniste fostilor ideologi ai doctrinei comuniste si ii acuza de propaganda: "Daca in trecut activistii ideologiei ateist-comuniste din Romania au limitat prin mijloace represive prezenta si activitatea Bisericii in societate, azi noii ideologi secular-umanisti incearca sa combata Biserica prin propaganda tendentioasa".

"Vrem spitale, nu catedrale" - protest la 150 de ani de la secularizarea lui Cuza

In final, se afirma ca biserica are un rol vindecator, asemeni spitalelor, numai ca intr-o alta directive, spiritual. "De altfel, biserica prin slujbele ei intr-o comunitate este un spital pentru suflete, pentru vindecarea de pacate, de ganduri, cuvinte si fapte rele, dar mai ales pentru vindecarea omului de instrainarea lui de Dumnezeu si de semeni", se incheie comunicatul BOR.

Pentru comemorarea a 150 de ani de la secularizarea averilor manastiresti decisa de domnitorul Alexandru Ioan Cuza, Asociatia Secular-Umanista organizeaza duminica o forma de protest deschisa prin care oamenii sunt invitati sa isi faca poze in fata institutiilor guvernamentale purtand banere si afise cu proteste la adresa cadourilor facute de guvernul Ponta BOR-ului in ultimele saptamani.

Oamenii sunt rugati apoi sa posteze aceste poze pe retelele de socializare.

A.V.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 18764 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
72 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Lucrul potrivit ...la locul potrivit..

Toate trebuie sa stea la locul POTRIVIT...pe cind cei de la biserici stau cu mina intinsa catre Guvern. si toti stim prea bine cit se cistiga la biserici,mai ales la marile biseirici,la minastiri.De ce oare popii nu recunosc ca se cistiga enorm de mult si cer,si cer bani de la guvern. Oare Guvernul nu are ce face cu banii? sint atitea de facut si mai ales pentru sanatatea populatiei,pentru educarea populatiei si mutle altele,Este singura ramura care primeste bani cu nemiluita de la enoriasi si popii...cer peste masura de nu se poate, ba unii scriu pe chitanta ceva si in buzunare este cu totul altceva. Sint cei mai sponsorizati,nu au nevoie de nimic din partea Givernului.Credinta in Dumnezeu este in suflet ,nu in buzunare.Toti cred in Bunul Dumnezeu, dar...dar...totul trebui pus la locul lui.

 

Da, BOR are dreptate, a fost secularizare. A fost si la nemti,

pe vremea lui Napoleon. Asa ca exista contracte de stat intre biserici si stat. Spre comparatie: Dar alea nu se schimba aiurea, nu primesc bisericile cadouri, ca acum ponta catre BOR, doar ca e an electoral.
Si sa faca BOR o statistica: cate spitale, gradinite, scoli, adaposturi pentru saraci, straini, parasiti, bolnavi, au cele 2 biserici mari din Germania (Catolica si Lutherana=Evanghelica) si cate BOR? Cate miliarde cheltuiesc aia si cate BOR?
Buna si o slujba, dar pentru aia nu ai nevoie de miliarde de la stat, daca vrei sa fii in sanul societatii, fa ceva pentru ea, concret!

 

Rau face Preafericitul

ca-si ridica romanii platitori de taxe in cap... Lacomia strica omenia...

 

ada

Gata ! Liber la improscat cu laturi biserica, preotii, etc...si nu ma refer la d-nul Strangel, care are postari de bun simt, ma refer la postacii de serviciu, care abia asteapta un articol despre cele sfinte sa dea tot ce au mai rau...in inima lor necrestina si neromaneasca...datii bataie dragi postaci, de ce sa fiti mai buni chiar acum de...Craciun ?

O intrebare, zic eu, de bun simt; ai nevoie de-o

catedrala, o biserica luxoasa, ca sa te rogi sau sa te spovedesti?
Slava Domnului, sunt biserici destule pentru vindecarea sufletelor dar spitale si medici insuficiente/ti, plus lipsa de medicamente si aparatura moderna absolut necesara.

BOR nu mai este reprezentantul credintei romanilor ci ai diavolului

Totul ce intra in buzunarele nesatioase a bor sunt legale,asa cum sunt de legale cele peste 20 miliarde de euro evaziune fiscala pe care o face anual prin neplata nici unui impozit ori taxe pentruu miile de ha de teren arabil cu mii de vite,miile de ha de paduri,vii,elesteie cu peste,fabrici de confectii,de prelucare a lemnului,pieilor de vite,magazine de vanzare produse de la mancare pana la electronice precum si hoteluri si afaceri de la tarsportul de marfa pana la firme de turism.
Datorita rapacitatii bor care nici acum in zile cu rosu in calendar nu se ostenesc sa ajute oamenii defavorizati cu nimic incet dar dar sigur va crete grupul ateilor.
Printre tările cu cel mai mare număr de atei se numara tarile scandinave ( 85% in Suedia, 80% in Danemarca, 72% in Norvegia si 60% in Finlanda), Vietnam (cu 81% din totalul populatiei) si Japonia (cu 65%). In Franta si Germania, procentul ateilor a crescut in ultimele decenii de la 14-17% la 44%, respectiv 42%.
La noi bor nu reprezinta inclinatia omului spre credinta spre cinste si corectitudine in biserici se cer bani si nu se elibereaza nici un fel de act deci se fura ca in codru,si omul de nevoie da.
bor nu mai serveste demult credinta si pe Dumnezeu ei au un alt dumnezeu al banului adica satana.

Guvernul Ponta e de vina!

Pentruca da bani cu nemiluita bisericii! Ce face biserica cu un complex hotelier ? E agentie de turism? De ce se aloca binii romanilor pentru o catedrala megalomanica , iar doctorii si profesorii, adica intelectualii tarii sunt platiti cu salarii de mizerie? Spitalele si scolile sunt subventionate , dar se construiesc biserici cu nemiluita!Biserica , spital pentru suflete? Aiurea,oamenii se pot descurca numai punandu-si mintea la contributie, nu rugandu-se unui dumnezeu iluzoriu! Actuala clasa politica , impreuna cu Bor, i-au adus pe romanii slabi de inger si neinstruiti , in stadiul de trogloditi , care traiesc de azi pe maine si se roaga la un dumnezeu inexistent sa-i ajute, crezand in miracole si ajutor dumnezeiesc!

Vade retro "DR..." satana!

Multi pacatosi spun vrute si nevrute,
de exemplu, ca aia din Coreea de Nord ar fi inapoiati(?!).
Ia uitati aici:
"free and public housing" (ati vrea si voi, asa ceva!)
http://www.counterpunch.org/wp-content/dropzone/2013/08/free-and-public-housing.jpg
http://www.totorotimes.com/wp-content/uploads/2012/02/pyongyang-massive-buildings.jpg
http://en.academic.ru/pictures/enwiki/78/North_Korea-Pyongyang-Buildings_and_passengers-01.jpg
http://photos.wikimapia.org/p/00/03/62/98/23_full.jpg
http://cdn.totorotimes.com/wp-content/uploads/2012/03/pyongyang-olympic-swimming-pool.jpg
http://static2.businessinsider.com/image/5260055969bedd905aaaec3f-1200-750/rtx14dhc.jpg
http://static.businessinsider.com/image/52600559eab8ea9236aaec4a/image.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=KN2BwAz6HN8
http://koryogroup.com/blog/wp-content/uploads/534081_10151597940721718_1674934278_n.jpg
http://koryogroup.com/blog/wp-content/uploads/DSC_0445.jpg
https://farm4.staticflickr.com/3528/3957663426_2afa67e406_o.jpg
http://designyoutrust.com/wp-content/uploads/2012/04/1174.jpg
http://binaryapi.ap.org/8ffc208827bb42beb250538943f4a806/460x.jpg
http://koryogroup.com/blog/wp-content/uploads/Kim-Jong-Suk-Middle-School-4-1024x682.jpg
http://i.huffpost.com/gadgets/slideshows/271300/slide_271300_1911246_free.jpg?1356089348516
http://koryogroup.com/blog/wp-content/uploads/DSC_0501.jpg
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g3605937-d2707940-Reviews-Hyangsan_Hotel-Huichon_Chagang_Province.html
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g294444-d306459-Reviews-Koryo_Hotel-Pyongyang.html
https://farm9.staticflickr.com/8474/8116340349_94563bbb62_o.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=MR-yK6JsbUI
"Dresnok has stated that he intends to spend the rest of his life in North Korea
and that no amount of money could entice him back to the West.":
https://en.wikipedia.org/wiki/James_Joseph_Dresnok
Hmmm!!!

In loc sa va luati de oamenii bisericii, luati-va de "oamenii de afaceri" si de politicienii corupti!

Sa traiti bine!

Sunt uimit cat de avansati sunt nordcoreenii.

As vrea sa ma imprietenesc cu cativa pe Facebook sa aflu de la ei mai multe detalii, dar nu am gasit niciunul :)

Bade Cartane, ce te-a apucat?

Te-ai facut propagandist al celor mai criminali si dementi banditi comunisti?
Despre acel "free public housing" ti-as putea spune o istorioara de prima mana, mi-a povestit-o un amic care a fost pe acolo pe timpul lui Ceausescu!
Niste blocuri continand niste apartamente minuscule de proasta calitate, unde familia sta inghesuita ca sardelele, cu securisti la intrarea in bloc. Daca cineva vrea sa viziteze o astfel de familie, un securist il acompaniaza si participa ca un "invitat" obligatoriu impreuna cu vizitatorii pe toata durata vizitei.
As putea povesti mai multe, dar nu e locul.
Trezeste-te Bade Cartane!

@Paypal

..da aveti dreptate, te poti ruga si spovedi si intr-o bisericuta mica, intr-un varf de deal...dar problema e pusa gresit de dvs, eu nu cred ca pentru faptul ne pleaca doctorii din tara, sau nu avem medicamente nu este preotul sau biserica de vina, aici intra in calcul, salariile, conditiile de munca si diferentele intre statutul doctorilor de la noi si din strainatate. A da vina pentru orice problema a tarii noastre pe BOR, mi se pare o directie gresita. Eu cred ca pentru faptul ca profesorii si doctorii nu sunt platiti asa cum trebuie, trebuie mai degraba sa cautam in zona polititcului, acolo unde sunt marii corupti cu case, terenuri si conturi mari in banci, necastigate bininteles printr-o munca cinstita cum incearca profesorii si doctorii sa faca...pentru ca nu BOR stabileste conditiile de munca ale doctorilor si mai ales pretul medicamenteloe..dar asta este alta discutie..numai bine !!

Isi face rau singur,

din cauza ca e Preafericit.Sa-l pumem la munca sa-si castige preafericirea.O sa vezi ca pleaca la adunat capsuni daca nu mai primeste pomana.

Cand comunistii persecutau biserica

voiati libertatea cultelor
Cand ei voiau partidul unic,ati vrut pluralism.Acum cand e pluralism,strigati cu totii:Jos adversarul" indiferent care o fi.
Cand era partidul unic va duceati la "vot" cu familia,acum mergeti 30%.Cine va poate intelege ? Poate primarii care va dau sacose cu strachini in campanie.

Voila, actiune concreta, crestina:

un bus mare, cu burduf, a stat si azi, ca in fiecare an, in centrul orasului. Cine vrea, poate duce cadouri pt. copii care nu au primit nimic nici anul asta, sau aproape nimic. Copiii cresc, unele jucatorii nu mai sunt adecvate varstei, asa ca am si eu, ca mii de familii jucarii, am impachetat si noi si le-am predat. Un ONG imparte nevoiasilor. Am facut o fapta buna: noi impacati, cei care le primesc, bucurosi.
Un mic ex, dar se poate si fara taman-taman, lacrimi, televiziuni

...si la urma urmelor Biblia scrie clar:

"Nu exista alt mijlocitor intre om si Dumnezeu decat

Isus Hristos!"sau

"Nimeni nu vine la Tatal decat prin mine!"

espre ce discutam?

popii nu au nici o putere sa ierte pacatele,sunt si ei

neputinciosi ca toti muritorii,singura lor misiune ar

fi sa raspandeasca Cuvantul si sa faca fapte bune!

in rest...baliverne!

o intrebare pentru fiecare:

de ce bisericile neoprotestante nu sunt finantate de la

buget,pentru ca sunt organizate si au peste un milion

de membrii?

in plus predicatorii lor nu primesc nimic la

botezuri,inmormantari si nici un alt beneficiu!

BOR trebuie sa se autofinanteze!

Da ! Biserica este ...

..un spital condus de 50+1 (cei din poza) de asazisi trimisi ai Domnului ,dar care in fapt sunt sute ,daca nu mii care se hranesc din teama,frica si ignoranta unui popor. Care popor ,in marea-i majoritate prefera sa se roage si sa-i miruiasca pe acesti fatarnici decat sa-si foloseasca capul si inteligenta. Biserica este in noi ,iar Domnul salasuieste in toate spun cartile . Atunci de ce trebuie ca unii sa-si faca case aurite sa se imbrace in fir cu aur si sa se foloseasca de numele Lui pentru a ne jecmani pentru propria bunastare? Si mai ales de ce guvernantii dau bani din banii tarii pentru visele megalomanice ale acestor imbuibati, platiti culmea tot de noi?

 

Nu se va mai rabda mult bataia de joc guvern-bor

Din '89 si pana in prezent s-au construit 18500 biserici,daramat scoli si spitale.Mai avem 800 spitale si 400 scoli.
Sunt date statistice stiute si de inbuibatii bor care nu au facut nici un gest sa costruiasca si sa doteze un spital ori scoala.
Am ajuns ca nimeni pe glob ca la ~360 oameni sa existe 1 popa,si dupa cum afirma la tv purtatorul de cuvant bor se vor mai construii biserici.Poate ca se doreste sa se ajunga la 100 oameni un popa.
Multi oameni ar fi vazut si astazi lumina soarelui ar fi fost aproape de cei dragi, dacă miliardele de euro care s-au bagat, direct sau pe furis, in constructia de cladiri cu turnulete, numite pompos biserici, case de rugaciuni, sau manastiri, ar fi fost investite in constructia sau renovarea si dotarea spitalelor sau a cabinetelor medicale. Avem biserici, mai mereu goale, pe toate dealurile, rapile si drumurile, care troneaza sfidator, inconjurate de case de chirpici sau blocuri care stau sa cada, cimitire umplute pana la refuz, zeci de mii de preoti cu un nivel de trai departe de cel al omului simplu si spitale putine prost echipate unde te duci ca sa mori. Avem sate cu biserici gigantice, dar fara apa curenta, drumuri, scoli si cabinete medicale! Bisericile sunt multe si goale, iar spitalele putine si pline de muribunzi. De 23 de ani, spitalele se inchid, scolile se inchid, fabricile se inchid dar inaugurari de biserici si mall-uri noi avem aproape zilnic!
Desi promisese ultimii bani din Fondul de rezervă al Guvernului primarilor, premierul Victor Ponta a impărtit, in final, cele 25 de milioane de lei pe care le mai tinea in buget pentru situatii de urgentă intre alesii locali si biserici. Asa se face că ultimele 10 milioane de lei (aproximativ 2,3 milioane de euro) din cele 557 pe care premierul le-a avut la dispozitie anul acesta in Fondul de rezervă au ajuns in ultima sedintă de Guvern la Secretariatul pentru Culte prin care statul a finantat in ultimii ani atat bisericile de cartier, cat si Catedrala Mantuirii Neamului.

Nu cumva sa gresitisi sa va uitati la catolici

Caci nu vad unul sa scrie cat cheltueste,Vaticanul,care pe langa colecte are si sute de magazine ale Armatei Salvarii,ale Walue Willage sau ale Saint Vincent de Paul.Adevarate fabrici de bani,cu productie zilnica.Daca statul a dat la BOR 18 sau 30 milioane,sunteti gata sa intrebati Unde se duc aceste.....miliarde.Cand ve-ti iubi si gandi la adevar,atunci nu veti avea dece sa va vaitati.Ptr ca romanul se vaita ca nu are 5 lei pentru un consult,dar la bere si tarie este fruntas in europa,si are bani pentru ciubucul ospatarului.

biserica

- romaneasca , sa se vindece intai pe ea !

BOR = sarlatanie. Legea 18/1991,de restituirea proprietatii nu putea

........actiona si inante de 1945.
Inainte de 1945, actiona legile reformelor lui Alexandru Ioan Cuza, refreritoare la secularizarea averilor manastiresti.

Prin sarlatanii, BOR a obtinut inapoi acele suprafete de terenuri, fara incadrarea in legea 18/1991.
A mituit comisiile comunale si judetene de la prefectura, si au abuzat legea 18/1991.
Legile lui Cuza nu sunt anulate, nu pot fi anulate.

CRESTINISM sau POLIO?

Mi-e lehamite...Avem nevoie de un Pied Piper ca de aer! Sa-i conduca pe toti popii astia ingalonati in fir de aur si argint,la prima PRAPASTIE diponibila!
Doamne:)) ce aglomeratie o sa mai fie:)))

Crestinism cu fata umana si tema de partid: dintre

cele mai cinstite indeletniciri ale omului cult asupra inculturii sau ignorantei generice.
Ce a separat comunismul a perfectionat ssocialismul, ca raspuns la provocarea sublima: cine nu e cu noi(si-s multi abonati la buget Doamne) e impotriva noastra(tot cei cu mana intinsa la scurgerea bugetofaga).
Mecanismul cu care supui o natiune pasiv se regaseste in filozofia orientala: obisnuieste omul sa se perceapa sluga si asaza-i un sfant deasupra; dupe sfintii ideologici aprobati merge si-un Daniel matrafoxat: ca totu se reduce la castiguri, privilegii si bilanturi din cele mai cinstite. Asemanator cu profitu BOR SRL acordat de suferinta scialistica cea mai cinstita: niste hulpavi saraci treziti milionari paratzi; da la noi merge oricum pe motiv de credinta conjuncturala: Da Doamne sa se absolve si Nastase, si sa te tii cultura crestina si ortodoxa serelizata, sau sereizata, ca tot acelasi dreakk uman inseamna!
Crestinu intruchipat de Ilici, Aditza, Sarbu si gashka hulpava: praduitori bipezi ancorati in realitatea care se inchina la patru maini!

D-lor vad ca v-a placut Era Comunista...

D-lor vad ca v-a placut Era Comunista...si politica lor in special cea a lui marx si lenin ca nu exista Dumnezeu.!!!
pupatii si admiratii pe acei revolutionari ai gindirii marxiste!!
Dar eu sint de acord cu "Adevar". insa biserica ortodoxa v-a da socoteala pt fiecare leu primit de la stat.

Chestiunea spitalelor este una politica, nu tine..

...de activitatea BOR.

Politicul a vrut sa desfiinteze spitale pentru ca asa au cerut Bruxellesul si Washingtonul, prin institutiile financiare binecunoscute.

Faptul ca statul sustine constructia catedralei de linga palatul parlamentului are tot justificari politice: unele comisii parlamentare sau legate de activitatea parlamentului Romaniei, dar si a unor institutii europene isi vor desfasura actitivatea in anexele catedralei. BOR si politicul sunt mina in mina.

Santierul catedralei a infiintat citeva sute de locuri de munca, ceea ce nu e neglijabil, iar statul intretine si aceste locuri de munca in acest mod.

Ca rugaciunea si slujbele se pot foarte bine desfasura si intr-o biserica mica: nimic mai adevarat!!
Aceasta catedrala putea sa lipseasca din peisaj, putea sa fie construita una mai mica si sa serveasca doar serviciului religios, nu si activitatilor politice.
Cu restul banilor se putea intretine si o parte din activitatea din spitale.

Penuria materiala din spitale, salariile mici sunt cauzate in special de lacomia si de incompetenta politicienilor si mai putin de fondurile care se duc pentru biserici. Politicul fura mult mai mult decit fondurile care ajung la biserici.

Rectificare la: Voila, actiune concreta, crestina de mai sus:

Se poate si fara tam-atm, lacrimi false, televiziuni mincinoase. Donatii anonime, dar oneste, ajuta, asta e important!

ipocrizie?

Da domnilor popalai biserica este un spital ptr suflete dar doar ptr sufletele voastre.In timp ce voi stati in vile si conduceti mercedes s omul de rand moare de foame sau ca nu are bani sa isi trateze boala.In tot timpul asta voi imbracati haine tesute cu fir de aur,ce legatura are religia cu fatarnicia si huzurul vostru cred ca nici voi nu stiti si nici nu va intereseaza....

@ JE

bine spus, subscriu 100 %.

 

Hop si eu !

Biserica Ortodoxa Romana este un fel de Securitate a sufletelor imbracata in negru si cu fireturi aurite.Ea a fost cea mai apropriata colaboratoare a Securitatii in anii comunismului si toti preotii trimisi sa slujeasca in comunitatile romane din diaspora au fost ofiteri acoperiti ai Securitatii. Popii ortodocsi au fost si sub comunisti si acum "salariati" ai Ministerului Cultelor, niste parazitzi ce mai ?! Dumnezeu e mare si puternic dar majoritatea popilor nu sunt nici mai mult nici mai putzin decat o sleahta de "becheri"(asa-i numea bunicul meu,om cu frica de Dumnezeu) hamesitzi de bani.

Poate ca Biserica ar trebui sa urmeze exemplul Mantuitorului

Modestia si simplitatea in care a trăit fiul lui Dumnezeu, deși era el insuși Dumnezeu, contrasteaza puternic cu opulenta clericilor care pretind ca predica invățătura Mantuitorului. De ce avea nevoie Biserica de complexul hotelier Bradul? De ce miliarde de euro nu sunt folosiți pentru a imbraca si hrăni pe frații mai mici ai lui Iisus, cei săraci, si sunt folosiți pentru luxul si opulenta ostentativa a Bisericii? Cred ca cei care predica in numele Domnului nostru Iisus ar trebui sa se apropie mai mult de exemplul de viața dedicată celor nevoiași pe care l-a dat El.

Cu scuzele de rigoare,...

...cei care comentati, ati citit articolul? BOR primeste 30 milioane de lei de la stat si cheltuie anual aprox. 80 milioane de lei, adica de 4 ori cat primeste ("44 institutii medicale si farmacii, inclusiv un spital (Providenta - Iasi)". Daca Patriarhul minte, dovediti! Nu mai vorbim de restaurarea bisericilor-muzeu, operelor de arta sacra, ca si alea costa. Restul banilor de unde vin, se intreaba cineva? Din donatiile alea, din care lumea crede ca intra in buzunarul popilor, doar pentru ca nu umbla rupti si flamanzi. Unii mai au cate o masina sau un apartament de la parinti, ca vilele parohiale nu sunt ale lor, cand ies la pensie trebuie sa plece de acolo. Dar de averile politicienilor nu se scandalizeaza nimeni? Alea cum au fost obtinute, din munca cinstita? Nu tot "de la buget"?
Hainele alea luxoase sunt facute in atelierele proprii, n-au costat decat materia prima, ce treaba aveti voi de acolo? Unele sunt si de 100, 200 de ani, n-a dat Ponta bani pentru ele. Iar daca le au, le imbraca, iar care nu le imbraca, le expun la muzeu. Oricum, nu sunt proprietatea lor, cand mor, le iau urmatorii. Doar lenjeria, papucii si paltoanele sunt ale lor. Sau ati vrea sa nu le aiba nici pe astea?
Hai, nu mai fiti ipocriti!

@ambigua..citeste femeie articolul : 30 milioane

primite de bor numai in ultima luna..

Si daca te bagi in economie, afla ca profitul declarat a bor a fost mai mare decat a Mc Donalds..depre ala nedeclarat..Dumnezeu cu mila !

Iar asta cu imaginea popilor care-si imprumuta hainele, prea e gogonata ! Prea e pentru minti inguste..Chir nu ai nici o spaima sa minti asa ??!

In Romania avem Biserica ,,secularizata'', proprietara pe mii de hectare de teren, paduri, iazuri, pe constructii, cu afaceri ne-impozitate, cu monopoluri diverse si cu subventii de la stat !

Jaf bazat pe ignoranta unora, pe prostia multora si intereselor electorale ale tuturor politicienilor !

"Poate ca biserica ar trebui sa urmeze exemplul.."

...Mintuitorului".

NU "poate"!!! In mod sigur asta ar trebui sa faca.
Si asta ar trebui sa facem si noi.

Daca stam sa ii judecam pe preoti ne pierdem timpul, in loc sa il urmam de Iius Hrtistos. Mai sunt citiva preoti care Il urmeaza. Ar trebui sa ii luam de exemplu pe acesti preoti si sa ii lasam in plata Domnului pe ceilalti.

eu nu sunt impotriva sa ridice o catedrala,

daca o fac pe banii credinciosilor!in general, nu sunt impotriva constructiilor marete, raman peste timp si sunt un capital pentru generatiile viitoare!cred ca ar avea mai mult succes, daca ar face ca musulmanii, pe langa biserica sa faca si ceva pentru oameni, un azil de batrani, un orfelinat, o cantina sociala, o scoala. O baie publica pentru oamenii strazii sau ceva pentru tinerii care ies din orfelinate si sunt aruncati in strada!! La fel de adevarat ca totusi BOR, are o serie de activitati de genul acesta, in special pe langa manastiri! Asta cu vindecatul sufletelor, e buna, dar sufletele se vindeca atunci cand se simt utile si pretuite, asa ca ar trebui sa ia in consideratie si asta!

 

Ai mare dreptate

In Occident, catolicii s-au ocupat de peste 1600 de ani de saraci, orfani, vaduve, bolnavi, batrani si de cei aflati in nevoie. Bineinteles, catolicii au fost acuzati pe buna dreptate de numeroase abuzuri dar, oricand cineva avea nevoie de ajutor, putea apela fara opreliste la Biserica Catolica. Si astazi, misiunea catolicilor este ajutorarea celor in suferinta si nevoie, lucru care a fost cu putere reafirmat de noul papa. Sincer, nu stiu care este misiunea BOR.

Care abuzuri???? mai citeste paghine,,Inquisitia??

era pt protectia crestinismului,,,era vremea vrajitoriilor ,induldentze??? erau necesare lai auzit pe Papa oameni trebuiau sa fie mental iertati altfel inebuneau se faceau multe nereguli,,erau necesare,,,,,,

Papa Francisc apartine ordinului iezuitilor, cei..

...care au infiintat inchizitia si au facut nenumarate abuzuri.

Este cunoscut in tara natala drept un sustinator al dictaturii militare criminale, care a fost inlaturata acum 25 de ani.

Care este roul BOR? Rolul sau este hotaritor in unitatea poporului roman si a teritoriului tarii. Credinta ne uneste in cea mai mare masura, pentru ca noi sintem in primul rind biserica, cei care ne numim orotdocsi si apoi, tagma preotilor cu toate scaderile lor.
Biserica intretine vie constiinta de neam si de tara.
Este absurd sa ne intrebam care este rolul BOR, cind noi insine suntem BOR.

Ambigua 20:31

Dar Dvs ati citit articolul? Acolo scrie ca IN ULTIMA LUNA Biserica a primit 30 de milioane de lei si complexul hotelier Bradul. Dar nu asta este problema, ci opulenta, faraonismul, grandomania, deplasate intr-o tara plină de orfani, săraci, bătrani fără mijloace de trai, care ar fi mai bine ajutati prin orfelinate și azile decat prin catedrale faraonice. Lipsa de programe ale BOR in acest sens obliga anumite preoți credincioși sa procedeze pe cont propriu, precum parintele Tanase Nicolae de la Valea Plopului, care creste si educa peste 100 de copii, si care preot merita cinstea noastră si Mantuirea. Degeaba va aprindeti contra altor opinii, poate ar trebui sa priviti obiectiv lucrurile.

Si chiar credeti ca primeste lunar suma asta?

Intreb si eu. Ca la anul au acocati zero si ceva la suta din PIB, daca nu ma insel, si asta numai pentru ca e an electoral si cauta sprijin la BOR. Ca peste inca un an...
E drept ca tara e plina de saraci, dar nu datorita BOR, ci hotiei politicienilor. Ei sunt cei care n-au niciun program, BOR are. Are azile de batrani, orfelinate, cantine sociale si spitale. Vorbesti de Tnase, dar numai la M-rea Marcus e o casa cu 9 orfane. Care in afara de alocatie, nu primesc nimic de la stat. E doar un exemplu. Vreti ca BOR sa faca si sa dreaga, dar ati fi in stare sa-i luati toti banii. Presupunand ca statul nu le-ar mai da un chior, credeti ca BOR nu va mai face misiune caritabila? Va face, chiar daca nu stiti voi si nu va spune, dar e doar o picatura intr-un ocean de saracie si nevoi.
Sa zicem ca nu va mai face constructia aia faraonica si da la saraci. Cat crezi ca vor tine banii? Vor trai saracii 3 luni bine, cu gratare, sampanie si bunatati, si dupa aceea? Si cu burta goala si fara catedrala.
Si de unde stii ca in complexul ala nu se va face un azil sau un spital? Ai aflat destinatia? Chiar daca ramane hotel, veniturile poate merg la saraci. Sau la catedrala, pe mine nu ma intereseaza. Dar palatul SRI si vila MAI ce foloase aduc la saraci? Ca si pe alea le-a impartit mos Ponta. Eu asa pun problema. Prefer ca banul meu sa mearga la BOR decat sa mituiasca socialistii USL militia, securitatea si justitia.
Va incaierati pe niste nimicuri si nu vedeti marile tunuri, care se duc la cei cu bani, nu la saraci. Si, ceea ce e mai periculos, creaza premisele legalizarii furtului si instaurarii statului dictatorial.

@Ambigua

Aici nu se discuta de a cui este vina pentru saracia din tara, ci de ce ar trebui sa faca Biserica. Eu asa am inteles de mica, ca Preotul trebuie sa fie in mijlocul oamenilor, sa-i ajute pe cei necajiti, sa dea un sfat bun acolo unde e nevoie, o farfurie de mancare la flamanzi, un adapost drumetilor etc. Asta este menirea Bisericii in lume, asta a facut si Isus, de asta s-a nascut intr-o familie saraca si nu in palatul unui Rege.

 

usl-ul

nu mai poate de grija tarii!!! stie ca sistemul sanitar este la pamant,asa ca ofera bani bisericii pt a infiinta cimitire! traiasca partidul...!!!

 

Sa spui ca secularizarea a fost confiscare este o mara necuviinta

Voievozii tarilor romane au "inchinat" multe sate, paduri, imasuri, lacuri, obcini, munti si dealuri catre manastiri din tara si strainatate. De cele mai multe ori era vorba de abuzuri. De cate ori voda pacatuia, trantea o danie la cate o manastire. Calugarii ii indemnau pe voievozi sa faca danii ca sa-si spele pacatele sau ca sa fie ajutati de Dihul Sfant. Asa au ajuns multe sate sa fie aduse in stare de servitute, iar proprietatile comune - acea obstea a satului se baza pe aceste proprietati - sa fie instrainate. Cuza nu a facut decat sa redea taranilor ce le-a fost furat secole de-a randul.

Biserica Ortodoxa nu s-a nascuta in afara poporului. A trait pe spinarea romanilor, s-a hranit din munca lor si i-a servit mult prea putin. Istoric, Biserica Ortodoxa a fost unul dintre jefutorii romanilor, alaturi de boierimea avuta, de domnitorii vanduti, de turcimea hrapareata si de bandele de jefutori de tot felul. Numai ca ceilalti au plecat in negura istoriei. Biserica a ramas sa suga pana la ultima clipa din corpul poporului pana va fii data jos ca o tenie urata si neprietenoasa.

 

Ben Laden,

ai perfecta dreptate.Numai ca romanul nu e capabil sa inteleaga ca diligentele cumparate de la popi nu te ajuta deloc sa treci Edenul.

Tovarasul Osama@...Daca nu erea Biserica sa protejeze si sa...

incurajeze Poporul Roman,sa se roage cu folos la Domnul...pentru apararea Patriei Strabune...Mircea,Stefan,Vlad,Mihai si ceilalti Domnitori si Regi nu ar fi reusit impreuna cu Poporul Drept Credincios sa apere Glia si sa Faureasca Unirea Romaniei...Am fi fost toti imbracati ca tine O sama...in Cearceafuri...Viva BOR...Traiasca Romania Crestina...Oleeeeeeeee...

Campeono - portret al romanului de mahala!

Se vede numai din cum scrii cita educatie ai si cit de bine te pricepi la istorie. Intr-adevar, oamenii ca tine sint cei care distrug tara, putin cite putin. Prin indolenta, ignoranta, fariseism si "miticism" (de la Caragiale citire). Religia ta adevarate e fotbalul. Si mai ai inca tupeul sa-i pomenesti pe voievozi? Astia ca tine il regreta pe Ceausescu, l-au votat pe Iliescu la fiecare alegere, se uita la OTV, si se lasa cumparati ca fraierii de orice politician care le da o sticla de ulei in campania electorala. Dezgustator cum internetul le da neanderthalilor ocazia sa-si dea cu parerea, inchipuindu-si ca opiniile lor valoreaza la fel de mult ca ale celor care n-au trecut prin scoala ca gisca prin apa...

Du-te si pupa poala popii, crestinopatule, daca nu s-a deschis sezonul la moaste!

Hopa.

S-au suparat securistii.Te pomenesti ca nu ne mai primesc la spovedit.Ce tupeu are marlanul,scuzata sa-mi fie expresia,sa compare o adunatura de hotomani care nu vindeca pe nimeni cu un spital.Eu nu am vazut pe nici unul nebun ca a devenit sanatos dupa ce l-a prelucrat Sfintia Sa.Ma refer la prelucrarea religioasa nu informativa.Ca de intors pe vreo unul de la ultimul drum printr-o minune popeasca nici vorba.Numai o comparatie cantitativa urgenta ne poate lamuri,un popa cantareste cat 10 spitalizati morti de foame proveniti din pensionarii CAP-ului comunist.Pe vremuri normale calugaritele umblau prin spitale si ingrijeau bolnavii iar calugarii cresteau va-ci,oi, gaste si le donau la masa saracilor.Acuma s-a schimbat treaba,vine popa burtos si te calca cu decapotabila. Daca mie imi aratati o preoteasa de popa burtos ingrijind un batran o mananc nespalata.Devin popabal,sinonimul canibalului.

 

Super !!

Bravo,admirabila iesire din hibernare !!

As zice mai degraba ca e o timida intrare...

...in normalitate!
Dea Domnul s-o tina asa mai departe!

nu fi rau Bursucule .....

ai dreptate in cele scrise insa nu cunosti adevarul pana la capat .
Atita timp cit BOR va fi condus de un "multpreafericit" scolit "ecumenic' in Elvetia , ca sa nu mai zic si altele despre acest "cap' ....BOR se va distruge ....si pe cit nu le vine multora sa creada , acesta e si scopul.
Pana una alta mai sunt manastiri in care se calugarii isi "fabrica' ei cele de-ale gurii si in care mari monahi ce mai sunt ( citiva ) , nu agreeaza politica BOR.
Iti dau oar doua exemple : Negru Voda Neamt si Oasa , Prislop .
Ce spui tu ca ai vrea sa vezi la un popa ca face , poti vedea in locurile amintite de mine si mai sunt ....dar nu e bine sa fie prea pubblice .
preafericitul daniel nici nu indrazneste sa se apropie de Prislop ....ca se arde de nu se vede :)

Confiscarea averilor bisericesti, o mare manipulare

Biserica Ortodoxa Romana s-a creat in 1873 prin desprinderea de biserica ortodoxa din Constantinopol (sau Istanbul).

Ceea a confiscat Cuza in 1863 a fost numai averea bisericilor inchinate la Ierusalim sau Sfantul Munte. Domeniile respective produceau 7 milioane de lei pe an, nu plateau un leu statului roman ca taxe si plecau catre Grecia sau Palestina fara nici un beneficiu pentru Romania.

Cuza nu a atins averile manastirilor romanesti neinchinate.

Ca o dovada ca e asa, Episcopia Sucevei si Radautilor a recuperat vreo 90,000 de hectare de padure pe care le avea inainte de razboi si nationalizate de comunisti.

Daca averile bisericesti au fost confiscate de Cuza, cum se face ca sunt retrocedate zilele astea?

Nu imi vine sa cred ca o biserica poate sa manipuleze opinia publoca pentru un pumn de arginti...

 

Au incercat sa scape la 1863 avand "picior" in Principate

Staretii manastirilor inchinate cu totul spuneau ca sunt "spiritualiceste" legate de cutare sau cutare manastire athonita. In fapt, banii luati de la truditorii satelor pe folosirea imasurilor, padurilor, pasunilor si apelor plecau la Athos si Constantinopole, iar calugarii romani erau umblau murdari si in straie rupte, de multe ori nici opinci in picioare nu aveau.

Ctitoriile lui Mircea cel Batran, Alexandru cel Bun, Stefan cel Mare, Matei Basarab s.a. ajunsesera sa fie inchinate cu totul strainatatii. Cuza le-a redat si pe acestea romanilor traitori, cu proprietatile lor inconjuratoare. Dupa 1990, multe manastiri si-au recuperat proprietatile detinute anterior anului 1948, ceea ce le ofera mai mult decat suficiente resurse sa supravietuiasca si sda infloreasca. Azi, multe manastiri sunt surse de bani pentru episcopi si mitropoliti. De altfel, BOR este institutia care a progresat cel mai mult financiar dupa 1990. Detine un imperiu imobiliar. Si, fiecare presedinte sau PM le mai da in fiecare an cate ceva.

popii si parlamentarii

frati .fara scrupule in a cheltui banii statului fara sa produca

 

Pentru ca Biserica sa fie spital de suflete, trebuie sa se apropie

de enoriasi, de nevoile lor, nu de stat. Biserica a jucat un rol important in dezvoltarea poporului roman doar atunci cand a lupat pentru interesele lui, nu pentru cele statale. Oamenii Bisericii s-au implicat in desteptarea sentimenului national al romanilor din Transilvania, in culturalizarea maselor, in propagarea ideilor Revolutiei de la 1848, in infaptuirea Marii Uniri, si ar mai putea face multe si azi. Vremurile sunt grele, oamenii necajiti, mentalitatile invechite, analfabetismul in floare, mizeria morala i-a amploare, peste tot in tara este nevoie de o mana de ajutor. De ce nu face nimic BOR?!

 

Pentru ca esenta...

..supravietuirii actualului "cler" este tocmai majoritatea populatiei. Care este datatoare de bani ,donatii sau atentii necuantificabile sau impozitabile.Ori prin invatatura si educatie ar insemna sa-si traga singuri presul de sub picioare.Hotia si avaritia clerului nu are nimic de a face cu Domnul sau biserica,pentru ca in mainile lor nu sunt decat unelte ale imbogatirii personale,pe care ,se pare ca o prefera in locul celei promise chiar de gurile lor intru vesnicie.

Romanii sunt invatati sa miluiasca Biserica,

preotii, sa vada in Biserica un fel de sarman, un fel de necajit care are nevoie de pomeni. Vad in Biserica un fel de visterie in care care pui bani pentru a-i avea pe lumea cealta si aici gresim. Pomenile ti le faci cu oamenii sarmani, pe lumea cealalta ai ce dai celui care chiar are nevoie in clipe grele, si nu ma refer neaparat la bani.

Omidutzo,

Daca vrei sa lichidezi analfabetismul cu popii actuali ai dat-o-n bara.Te rog sa-mi arati un popa care se duce la tara intr-o casa de saraci sa invete benevol pe un copil sa scrie.La oras e si mai grav ca trebuie sa-l fugaresti ca nu stii ce face cu copilul.Nici macar la pupatul oaselor,adica a moastelor,nu fac nimic,ca pun tot enoriasii la treaba si ei iau banii.

dar chiar crezi ca totul in religie este negativ?

o valoare spirituala nu are valoare? te inseli...

Just Omiduta, preotii, in special cei de tara, au avut un rol

...primordial in coeziunea comunitatii romanesti. Pe atunci preotii erau cei mai scoliti din satul lor si duceau o viata asemanatoare cu a enoriasilor lor.
Azi au devenit o casta de profitori smecheri care pretind ca au o relatie privilegiata cu Dumnezeu.
Preotia trebuie sa fie ceva VOCATIONAL, dedicata oamenilor defavorizati de soarta, preotii trebuie sa fie niste sacrificati pentru semenii lor, nu niste paraziti pe seama statului si enoriasilor.

De acord cu tine,

Vad aproape zilnic oameni cautand de mancare prin tomberoane sau cosurile de gunoi,de multe ori vad copii desculti si famanzi, vad femei singure plangand ca nu au ce sa dea de mancare la copii, vad copii lasati in voia sortii in orfelinate, sarmani si frigurosi, copii care nu stiu ce este ala un camin, o familie, vad vagabonzi taransu-se prin oras, dar niciodata nu am vazut o mana biserceasca maghaindu-i. Am auzit de straini care au venit in Romania sa ajute oamenii necajiti, dar de Biserica foarte rar.

Vocatie mare : cu 100.000 euro obtii o parohie

cu 2400-2700 suflete..

La *** : e un pret mai mare decat un loc de parlamentar : 50.000 euro !!

Ce are crestinismul,cu catedrala cit Casa Poporului,la saracia tarii

Ce are crestinismul si credinta cu lipsa impozitarii afacerilor Bisericii, ori cu o catedrala cit Casa Poporului, cind saracia este mai "inalta" decit Catedrala Mantuirii?Banii aceia, se puteau duce la cei ce n-au unde locui, cu ce imbraca copiii sau ce le pune pe masa, acea "paine de toate zilele"!Nu era mai crestinesc acest lucru, decit o constructie care sa faca egali prelatii superiori, cu cei de la Vatican?
Fara indoiala ca rolul Bisericii este insemnat,insa ea ar trebui obligata sa se conformeze principiilor statului de drept si regulilor fiscale si financiare ale intregii populatii.
Asa au ajuns preotii sa fie mai rapace ca doctorii, taxind fara chitante si fara noima, orice serviciu, care ar trebui a fie partial gratuite.Ori toate serviciile Bisericii se fac pe bani pesin, desi statul sustine financiar Biserica!
Daca credinta este de la D-zeu si pentru mintuire, biserica si serviciile sale au ajuns ca orice alta afacere, cu deosebirea ca nu este impozitata!Asa ca organizatia "Asociatia Secular-Umanista", nu lupta contra CREDINTEI ci pentru ca slujitorii lui Hristos sa fie asemeni lui, iar nu ca niste baroni Bisericesti, cum sint slujitorii sai de azi!In concluzie, avem o dezbatere pe tema economica-financiara, iar nu una pe credinta sau valoarea spirituala si sociala a BISERICI!

 

Biserica, spital pentru suflete...

Se spune (nu stiu cine a lansat prima oara aceasta "aroganta" de tip parlamentar) ca pe fetele bisericesti, inzestrate cu harul divin, doar Dumnezeu le poate judeca.
Sa ma ierte Dumnezeu, dar noua ni se cere , sa urmam pilda Mantuitorului si sa renuntam la cele lumesti si sa dam averea celor saraci; este BOR saracul zdrentuit si plin de nevoi?
Dragi sfinti parinti, mai stiti pe ce lume traiti sau credeti ca ati ajuns deja in rai?

 

S-au spus

foarte multe lucruri adevarate pe aceasta pagina, sunt intru totul de acord cu afirmatiile tuturor celor ce au comentat si as veni cu o singura remarca: un prieten mi-a spus odata: "am vorbit la un moment dat cu un preot si acesta, la randul lui, a afirmat ca: ceea ce e acum nu se mai poate numi biserica, e mafie in toata regula, ne-au ajuns vremurile din urma " . Concluzia e ca tot timpul religia a fost o afacere, doar ca acum e mai pe fata si foarte rar mai intalnesti un preot sau calugar in adevaratul sens al cuvantului, marea majoritate sunt niste profitori.

 

Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor