Ziare.com

Cum va schimba politica fiscala un Guvern condus de PD-L

Duminica, 23 Noiembrie 2008, ora 15:07

   

Cum va schimba politica fiscala un Guvern condus de PD-L
Prin ce difera in materie de politica fiscala un program de guvernare propus de un partid de dreapta, PNL, de unul inaintat de catre PD-L, partid de centru-dreapta?

Atat actualul partid de guvernare, cat si fostii parteneri de alianta au aceleasi prioritati in domeniul stabilitatii macroeconomice si propun aceleasi masuri de eficientizare a politicilor fiscal-bugetare, cu precizarea ca doar PNL, pe alocuri, explica cum va duce la indeplinire angajamentele asumate.

Coordonarea politicilor fiscal-bugetare cu politica monetara; indeplinirea criteriilor de intrare in zona euro in anul 2014; corelarea descentralizarii administrative cu descentralizarea financiara sau programarea bugetara multianuala sunt principalele teme comune ale celor doua partide.

Si totusi, diferente exista. Partidul condus de Emil Boc promite ca va realiza o "crestere economica sanatoasa bazata pe libera concurenta, productivitate si competitivitate" facand uz de doua masuri care lipsesc cu desavarsire din "Programul de guvernare 2009-2012", propus de PNL.

Cardul de masa Up Dejun iti aduce discounturi de pana la 50% la categorii precum: abonamente de servicii medicale Regina Maria, curierat DPD, card de carburant OMV Petrom, produse de birotica si papetarie Lecom, solutii de digitalizare, tracking GPS flota auto de la iTrack si altele. Obtine oferta AICI!

Astfel, pe langa promisiunile de mentinere a cotei unice de impozitare la 16% si simplificarea regimului parafiscal prin diminuarea numarului si a marimii taxelor si tarifelor la serviciile publice, promisiuni care se regasesc si in strategia pe urmatorii patru ani a PNL, PD-L intentioneaza sa "introduca prevederi fiscale de tip "holding" pentru incurajarea stabilirii de holdinguri in Romania".

Pana in prezent, niciunul dintre liderii partidului nu a explicat exact in ce ar urma sa constea aceasta lege si nici cui o sa deserveasca.

Un eventual Cabinet condus de Theodor Stolojan are in plan sa adopte prevederi legale prin care profitul reinvestit in masini, utilaje, IT, tehnologii care tintesc direct cresterea productivitatii si a competitivitatii (nu in automobile si imobile) sa fie scutit de la plata impozitului, cu conditia ca suma grevata de aceasta obligatie financiara sa nu depaseasca limita a 20% din profitul total.

In acelasi timp, Guvern s-a rezumat doar la suspendarea impozitului pe dividendele reinvestite, premierul Calin Popescu-Tariceanu excluzand orice posibilitate ca in mandatul sau, actual sau viitor, sa extinda masura si asupra profitului reinvestit.

Diferente intre planurile propuse de cele doua partide apar si in ceea ce priveste reducerea contributiilor platite de angajator si angajat catre institutiile sociale si de sanatate ale statului.

Pe de o parte, PD-L promite ca va "reduca contributiile pentru asigurarile de sanatate, in corelare cu reforma sistemului de sanatate", in vreme ce PNL a trecut deja la reducerea contributiilor de asigurari sociale catre stat (in care sunt incluse si cele pentru sanatate, somaj sau pensii) cu doua puncte procentuale.

Cat priveste fondurile europene, actualii guvernanti promit ca, in urmatoarea legislatura, capacitatea de absorbtie va creaste ca urmare a sprijinirii autoritatilor locale in identificarea proiectelor si prin consolidarea capacitatii administrative a Autoritatii de Management si a organismelor intermediare.

Ceva mai indrazneti, democrat-liberalii considera ca vor reusi, pana in 2012, o "absorbtie integrala si eficienta a fondurilor europene", cu toate ca exercitiul bugetar al Uniunii Europene se termina in 2013.
Citeste mai multe despre Theodor Stolojan PDL PNL politica fiscala
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 2879 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
38 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Nu exista diferente semnificative intre cele doua programe!

Cred ca ele ar putea fi usor armonizate, in cadrul unei intelegeri postelectorale, eventual!
Sunt, oricum, mai credibile decat bazaconiile populiste ale PSD!

 

Vasi

Problema unei aliante postelectorale o reprezinta orgoliile personale ale unor lideri din ambele tabere.Cred ca cel mai inteligent ar fi un PM acceptat de PD-L si PNL si cred ca acesta ar putea fi Videanu sau Blaga si presedintele Camerei Deputatilor, un liberal, dar altul decat mutulica Olteanu...

Mi-as dori un guvern de dreapta format din PDL si PNL, dar cu anumite conditii!

Dragul meu dupa cum s-a vazut, programele celor doua formatiuni PDL si PNL se aseamana pentru ca sunt partide de dreapata, dar ce ne facem cu cei care au condus pana acum, d-l Tariceanu si cei care graviteaza in jurul lui si a d-lui Patriciu, pentru ca le-au facut toate voile comunistilor de stanga ai d-lui Iliescu.
Daca PNL-ul se va debarasa de d-l Tariceanu, de Nicolai,Hasoti, Rusanu, Crin Antonescu,Melescanu care a devenit din comunist, liberal, peste noapte si de toti cei care nu au dorit alianta DA,consider ca vor face impreuna cu PDL-ul majoritatea parlamentara necesara pentru a aplica adevaratul program de dreapta si nu ca cel de pana acum.Asta depinde numai de membrii PNL care doresc sa guverneze in continuare, dar altfel si nu ca pana acum.

Subscriu !

De altfel, de ieri mi-am exprimat increderea in dl. Blaga, pentru functia de Prim Ministru!

La PNLsingurul lucru care conteaza este nu "programul" ci VOINTA LUI PATRICIU

ORICE VOT DAT PNL ► ADUCE LA PUTERE PSD
"Votezi OMUL" din PNL ► apoi voturile tale pt. oricine din PNL, adunate la nivel national ii dau lui PATRICIU puterea sa aduca la guvernare PSD

Cine "voteaza omul" la PNL ► isi da votul lui Patriciu sa aduca PSD la guvernare

►Crin Antonescu: "Pentru PNL, răul mai mic este PSD“

Crin Antonescu l-ar prefera chiar pe Dan Voiculescu in postul de presedinte al Senatului decat să voteze un om de-al lui Traian Băsescu

Crin Antonescu, vicepresedintele PNL: "PSD si PNL sunt rele egal de mari pentru Romania."

EVZ, Vineri, 14 Noiembrie 2008

► Ion Iliescu vrea o aliantă post-electorală PSD-PNL
Antena3, 04 noiembrie 2008

► Norica Nicolai exclude orice colaborare cu un PD-L condus de Basescu Vineri,
Ziare.com 14 Noiembrie 2008

► Hrebenciuc e pregătit să negocieze cu Băsescu un guvern PSD-PNL
Cotidianul, 18-Nov-08

PSD si PNL le-ar conveni perfect PDL la guvernare, ca sa plateasca oalele sparte de ei ca taranistii in 1996

Dupa trecerea crizei - aprox 6-9 luni - cu intreg capitalul politic erodat, PDL ar fi dat jos de la guvernare de PSD+PNL dintr-o singura miscare iar PDL ar disparea complet de pe scena poliitca la fel ca PNTCD.

Ramanand la putere PSD+PNL vor plati pretul politic pentru pensiile si salariile promise in ultimii 2 ani - dar capitalul lor politic ar fi incomparabil mai bine aparat de presa la dispozitia lor.

re

Da este o idee buna ca Videanu sa fie prim ministru,asa am putea schimba bordurile in toata tara.L-am vazut ce a fost in stare sa faca in Bucuresti-unul dintre cei mai slabi primari ai capitalei..dar cine stie daca nu a fost in stare sa administreze un oras(decat spre prosperitatea sa)poate se descurca cu o intreaga tara-clar merita sansa :))

raspuns

un PNL fara cei ce toti cei enumerati mai sus nu poate exista pentru ca ei sunt conducerea partidului.imi dau seama ca avem de a face cu un membru sau sustinator al PD dar totusi sa nu exageram..de fapt asta a vrut PD-ul intotdeauna un PNL mort care sa execute ordinele cum a fost PLD pe care l-au inglobat pana la urma.

Cuuum?!!!

Il vedeti pe Videanu PM, dupa tot ce a facut(sau nu a facut)la Capitala?!!!(Nu sunt afiliat politic)

Mai adaug si eu un comentariu legat de un punct al programului PDL, cel privind holding-urile.

Pai deja sustine domnul Stolojan un holding, Energy Holding, ala al baietilor destepti, romani si rusi deopotriva, din energia electrica, si despre care a tot vuit presa.

Si daca tot sustine holding-urile, de ce au atacat cu atata vehementa initiativa guvernului de a crea Compania Nationala Energetica, tot un holding, dar pur romanesc?

Despre astea, tacere!

Unde dai si unde crapa!

Ce are sula cu prefectura?Energy Holding este o firma de apartament infiintata de comunistii lui Nastase si de Dan Ioan Popescu care a supt energie ieftina de la Hidroelectrica si este firma baietilor destepti asa cum a spus si d-l Basescu.

Prapangel,

Cand o sa ajungi la majorat, o sa inveti si ce-are sula cu prefectura!

Opinie

Indiferent cine va guverna va fi greu sa realizeze cresterile economice si de salarii din ultimii patru ani.

 

Pai e cam criza ....

...si-atunci se cam schimba datele problemei .... dar nu in totalitate !
Tocmai de-aia trebuie sa vina la guvernare un partid serios !

dl Stolojan propune

un program serios si realist pentru perioada dificila care se anunta. Evident, nu va fi usor nici pentru popor, nici pentru guvernanti.

 

subscriu

si eu gandesc acelas lucru

Tocmai din acesta cauza, dupa alegeri Basescu va plange pe umarul lui putin ,apoi, vapune premier pe altul

Sanatatea lui Stolo este foarte pretioasa pentru Basescu.

crezi ?

eu ma indoiesc

De ce spui rautatile astea ?

Stii foarte bine ca sunt "sageti" gratuite si fara nici o samanta de adevar !

Oricum , cred ca se da la gioale pe sub masa la greu !
Si asteptam si noi dosarele alea grele !

stolojan cadavrul portocaliu

In spatele sicriului lui stolojan se afla T.Basescu.Castigarea prezidentialelor de catre Basescu se datoreza PNL-ului,incercarea de a desfiinta PNL-ul este lucratura celor doi,Basescu are obligatii bolnave fata de acest cadavru portocaliu cu miros de formol si dejactii.

D-l stolojan?

cine este acest individ care atunci cand trebuie-se da bolnav? ai sa him seriosi. de mumii are nevoie tara noastra acum? nu sunt tineri economisti exceptionali cu pregatire de exceptie care sa faca politici economice?

STOLO

s=a trezit din somn? sau e tot bolnav?

Nu cred ca dl Stolojan mai poate suporta astfel de momente

Respect varsta domnului Stolojan. Insa consider ca nu cu oameni ai trecutului se poate gandi viitorul. Romania, ca intreaga planeta, de altfel, trece prin momente dificile. criza economica va pune la pamant in primul rand tarile slab dezvoltate, cum este a noastra. Sincer, cu tot respectul pe care i-l port, domnul Stolojan apartine altui curent de gandire, pe care spram sa-l pastram in manualele de istorie. Oameni noi, scoliti astazi, tineri, cu viziune, responsabili, nepatati... Asa putem trece mai usor peste aceste clipe.

 

pdl va fi un partid de 8%

pdl nu va ajunge niciodata la guvernare dupa alegeri 80% se vor intoarce la mama lor securisto-comunista psd

 

Asa ar fi fost daca ar fi parasit guvernarea in urma destramarii intelegerii DA. Activarea cu incapatanare si ramanerea la putere cu compromisurile de rigoare ii vor aduce 18%. Am observat ca, in majoritate, electoratul este atras de formatiuni active, care nu dau bir cu fugitii, capabile de colaborare si chiar acceptand unele compromisuri.
Nu confundati ideea de PNL si tendinta electorala liberala cu Tariceanu si cercurile lui de interese. Totdeauna si in toate formatiunile politice au existat si vor exista cercuri de interese. Nu trebuie sa renuntam la ideea de liberalism pentru ca exista Tariceanu si Patriciu. Daca trebuie sa plateasca, vor plati mai devreme sau mai tarziu.

Atentie Ernesto !

Am impresia ca vorbiti de lucruri dife'rite : Pacepa vorbea de PDL iar dumneata de PNL.

asteptam schimbarea in politica din romania.

am incredere in pdl ,iar tineretul va face ca acest partid sa preia guvernarea.cred ca a venit timpul sa se faca o politica corecta in romania si cred ca acest partid o va face.romania are nevoie de un guvern de dreapta puternic care sa scota tara din politica de 2 bani pe care a dus-o pnl +psd.

 

Nu ca am ceva cu Biris

Dar ce propune el acole e apa de trandafiri(bullshit). Adica frectie galenica pe picior de lemn... Hai sa-si dea si el cu parerea. Ca noi adica.

 

SENILII ACASA

In general toate partidele prezinta programe apropiate cu tenta de stinga(sa dea bine)dar sint putine cele care vor respecta cele enuntate in campanie.Eu cred ca problema se pune cu privire la Stolo care de depate se vede ca nu este capabil de prim ministru,intii datorita bolii sale grave legate de sistemul nervos(unii avansind ideea de schizofenie).De altfel este edificator modul greoi de vorbire si pierderea cursivitatii frazei in discutii contradictorii care il fac sa explodeze in reactii vehemente necontrolate.Linga el se mai afla un bolnaj grav Base care plinge din orice.El este ilustrarea vie a omului cu creerul inbatrinit inainte de vreme si care percepe societatea inconjuratoare ca pe o feerie a copilariei ce nu trebuie intrerupta cu nimic si orice problema ce-i revine spre rezolvare ii produce emotii de nesiguranta si amintiri trecute (cu posibilitati mintale bune)si automat teama il face sa plinga.Nu este o boala propriu zis ci comportamentul oamenilor trecuti de 70 ani cu facultatile mintale alterate.Priviti-va cu atentie bunicii de aceasta virsta si o sa-i vedeti in comportamentul lui Basescu.A-ti observat ca uita de foarte multe ori si dupa citeva ore retracteaza ce a spus.El este marcat de un suport mental slab inca de la nastere si de probabil sutele de kg.de bautura. Este tipul de om care dupa ce va depasi 65 ani va tremura si nu va mai tine minte nimic.
Deci Stolo si Base fac politica fiscala,economica,a Romanie? SA NE AJUTE DUMNEZEU DACA VOM FII ATIT DE PROSTI INCIT SA-I VOTAM.

 

Tu deja jignesti prin afirmatiile tale ! Sa-ti fie rusine !

Se vede treaba ca le este foarte frica "baietilor destepti" de o guvernare corecta unde nu-si mai au locul spagile , relatiile , smecheriile ....
Cine stie ce se va gasi prin dosarele de la ministere !

Dar pana la jigniri de genul asta este un drum lung !
Da , Stolojan va promova o politica fiscala coerenta , corecta si mult simplificata ; este mult mai bine pentru toata lumea sa produci ceva decat sa stai aplecat cu zilele in fata ghiseelor de tot felul !
Succes Dle Stolojan !

A MAI

promis extraordinarul presedinte o lupta crancena cu coruptii. pe care nu i-a depistat. si va mai cere 5 ani ca sa se lupte tot cu coruptii si sa puna tepe intro anumita piata.si draga stolo ce sa faca ? un nou megapower? sau se va duce la sanatoriu pt ca-l santajeaza cineva, caci asa va spune onorabilul domn basescu. ca presedinte, nu e.

habar n-avem sa scriem...

...shi totushi facem presa, chiar cu pretentzii de analiza economica! Cum poate autorul sa scrie despre o lege care "nu se stie cui o sa DESERVEASCA"?!Chiar asha o imensa taina este verbul "a DEservi" care e opusul lui "a servi"?BRRR!La shcoala dragilor!!!

 

replica

Stiu ca nu iti vine sa crezi, dar unele cuvinte chiar au mai multe sensuri. Doar dupa ce o sa intelegi acest lucru o sa avem ce discuta...

fara suparare, dar tipul de mai sus are dreptate, "deserveasca" nu e folosit corect (pe cine sa deserveasca nu cui). evident ca n-are a face cu mesajul articolului, dar hai sa nu cautam nod in papura

la fel

Din moment ce sunt la fel, discriminarea votului nu mai e posibila.

Eu va propun sa votati doar pe cei pe care nu i-ati auzit inca sa minta, pe cei care dovedesc cs stiu ce propun, nu rostesc doar cuvinte goale, si MAI ALES pe cei care n-au nicio legatura cu PSD ul!!!

 

PSD-PC = cele mai detestate partide din Romania !

Iliescu si Voiculescu = printre cei mai mari dusmani ai natiei romane !

Frate Toma,

Aia care nu mint deloc nu s-au nascut inca, si sunt putine sanse sa se nasca, asa ca n-au cum sa rosteasca, daramite sa mai si dovedeasca ceva.

STOLOJAN TRAIEEEESTEEEE ???????????

Stimati Tovarasi prea stimatul si iubitul nostru coleg de partid,tatal comunismului cu fata umana gen Basescu TRAAIIEESSSTE...SA TRAITI BINE TOVARASI !!!Mi-a spun o batrana in varsta de 118 ani, la alegerea Tov.Prim-Ministru sa nu ridicam sicriul in picioare ca i se scurge formolul vom ramane cu pielea{sintetica}si ceva din oase,va zic si eu....

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor