Ziare.com

Berceanu despre fuziune, caderea guvernului MRU si prezidentiale: Ponta e in stare de chestii mult mai rele decat Nastase! Interviu (II)

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Joi, 12 Iunie 2014, ora 12:02

   

Berceanu despre fuziune, caderea guvernului MRU si prezidentiale: Ponta e in stare de chestii mult mai rele decat Nastase! Interviu (II)
Radu Berceanu sustine fuziunea PNL-PDL cu toata taria si considera ca ea ar trebui facuta cat de repede cu putina, chiar pana la 1 iulie: "Nu exista prea repede".

Intr-un interviu acordat Ziare.com, fostul lider PDL a facut o analiza a candidatilor la prezidentiale si a atras atentia asupra faptului ca "in acest moment prima sansa o are Ponta cu PSD. Daca facem cel mai mic pas gresit, le cream posibilitatea sa castige si apoi 10 ani ne vom uita in oglinda spunandu-ne cat de tampiti am fost. Ponta e in stare de chestii mult mai rele decat Nastase".

Totodata, Radu Berceanu dezvaluie conditiile in care Guvernul Ungureanu a cazut la motiunea de cenzura din 2012.

Berceanu despre Basescu, Udrea si PMP: A zburat puiul cu ata! Interviu (I)

PDL si PNL se afla in pragul unei fuziuni. Sustineti acest proiect, ca vechi membru al PD?

Cu toata taria. Este "meritul" de necontestat al lui Ponta si al PSD ca, in sfarsit, au facut in asa fel incat s-a lamurit toata lumea de pe dreapta ca trebuie sa faca o forta unificata. Trebuie sa aiba taria, si unii, si altii, sa treaca cu tavalugul peste toate problemele care sigur vor aparea si sa faca fuziunea cat mai repede.

Dispar totusi sigla partidului dvs., numele. PD isi traieste ultimele zile. Nu va intristeaza?

Nu sunt politicieni cei care nu vad lucrurile mari si se impiedica in chestii sentimentale. Un astfel de proiect e cu mult mai important decat tot felul de sentimentalisme. A fost o etapa, au fost niste oameni, dar perspectiva primeaza. Eu as putea spune multe care mi-ar sta in gat. Ne pupam cu cei care au plecat de la noi si ne-au injurat. Trecem peste.

Nu se deruleaza lucrurile prea repede? Nu e nicio luna de cand erati dusmani neimpacati

Nu exista prea repede. Trebuie facuta fuziunea pana la 1 iulie. Cu cat se sta mai mult sa se teasa, sa se coasa, cu atat se gasesc diverse chestii greu de inghitit.

Vorbiti de sentimentalisme. Dar vara lui 2012 nu a fost chiar un sentimentalism. Treceti si peste asta?

Problema se pune asa: Vedem ceva? Hai sa facem acel ceva! Pentru ca e cu mult mai important unde vrei sa ajungi si ce poate sa insemne acel partid decat faptul ca mie, de exemplu, mi-ar fi fost extrem de greu sa stau de vorba cu Stanisoara si Frunzaverde, doi dezertori, fosti ministri la Aparare. E frumos sa pui dezertori la Aparare, exemplu pentru toata Armata. Si Oprea, alt dezertor. Dar asta e! Trebuie sa ne gandim ce poate sa insemne acest proiect.

L-am vazut si pe Ghise cu identitatea liberala. Ghise, care cand era primarul Brasovului nu prea stia din care PNL face parte, ca erau multe atunci. Iata, unde zacea identitatea PNL, la Ghise! Mai lipseste sa aud fosti pedisti sau taranisti cu identitatea PNL.

Suntem intr-un an politic complicat. Inainte de a va intreba pe cine vedeti presedinte, va intreb pe cine vedeti candidati?

Sunt unii extrem de agitati sa ajunga candidati. In general, sunt hotarati exact cei fara sansa. Il vad pe Geoana care se agita, nicio sansa. Pe Ungureanu, nicio sansa.

MRU e cel mai bine cotat de pe dreapta acum in sondaje.

Si daca e asa bine cotat, de ce n-a facut nimic la europarlamentare? N-a schimbat pe nimeni cu Forta. MRU a facut un lucru rau si urat dupa ce a pierdut functia de premier, ca el a pierdut-o. Un premier care stie ca are o majoritate fragila si nu se ocupa e un dobitoc. Guvernul se cheama Ungureanu. Nu poti sa spui ca tu te ocupi de tara si de majoritate se ocupa dracu'.

MRU spune ca fost tradat de PDL.

Eu cu Blaga prin Senat ne dadeam duhul sa vorbim cu unul cu altul. Dar vine un senator de Slatina, de-al nostru, si spune ca el voteaza cu altii pentru ca nu l-a bagat nimeni in seama. I-am spus sa vorbeasca cu Blaga. "Ce sa vorbesc cu Blaga? Cu el vorbesc in Senat. Eu vreau sa vorbesc cu premierul, cu un ministru". Guvernul era ocupat. Cu ce, nu stiu.

Ungureanu a pierdut pe mana lui. Era prea sus. Se credea cu Bodo Hombach sau pe la SIE, intr-un alt mecanism. Daca avea o majoritate de 65%, statea linistit. Dar cand esti la limita, te ocupi de asta cu toti ministrii tai, cu toata colectia ta de "pafaristi". Un ministru care stie ca vine motiunea discuta la grupul parlamentar sa vada ce probleme sunt, care cum voteza. Si apoi spun ca au fost tradati. Pe naiba.

Asadar, PDL l-a facut premier, ce neam de neamul lui nu a fost si nici nu va mai fi vreo 50 de generatii de acum incolo, si cand a vazut ca partidului asta, cu bune si cu rele, ii era greu, n-a venit sa puna umarul, sa munceasca, cum a facut Predoiu.

Daca facea chestia asta era demult presedintele PDL si candidatul PDL la prezidentiale. Eu l-am chemat in partid, sa construim. Dar m-am saturat de "secuvinisti". E plin pamantul de "secuvinisti". L-am auzit si pe Baconschi spunand "eu sunt un brand in sine". In clipa aia partidul zice: "esti un brand in sine? Ia du-te tu cu brandul tau si fa campanie la Dabuleni. Sa vezi tu cum rupi tu pamantul cu brand-ul tau la Dabuleni!".

Cristian Diaconescu?

Un baiat valabil, ar putea fi un presedinte bun. Dar nu are cine sa-l sustina.

E un iepure?

Nu. Elena Udrea nu se baga unde nu iese. Era sefa oranizatiei PDL Bucuresti si exista regula ca, daca nu ai candidat valabil, candidezi tu la primarie. Ea l-a pus pe Prigoana. Un maaare succes! Acum s-a facut sefa de partid, dar nu candideaza. Il pune pe Cristi Diaconescu.

Elena Udrea si Traian Basescu au fost sustinatorii candidatului unic al dreptei pe cand nici nu se discuta de fuziunea PNL-PDL. De ce nu mai sustin acum ideea?

N-ati inteles. Ei spuneau asa: trebuie sa fie candidatul unic al dreptei cel propus de noi.

De la PNL+PDL cine ar trebui sa candideze?

Ar trebui sa faca alegeri interne. Ar fi foarte rau sa decida cineva candidatul intr-un conclav. Cei care vor sa fie, care pot sa fie, sa o ia prin tara, sa faca dezbateri.

Mai e timp?

Doua luni si jumatate, e timp. Alegerile interne sunt foarte bune din multe puncte de vedere. O data ca liant. Candidatul va fi vazut de lume. Omul spune: l-am vazut eu aici la mine la Filiasi, ala l-a intrebat aia, ala i-a spus aia, am votat si eu, a fost votat.

Cand se unesc doua partide, candidatul scos din borcan va avea mari probleme. Se va discuta asa: Ati facut afise? N-am facut. Pai, faceti, ca e al vostru. Ba e al nostru, al tuturor. Pe noi nu ne-a intrebat nimeni, e al vostru.

Apoi vara nu se intampla nimic si candidatii vor lua tot caimacul de presa. N-o sa se mai uite toti doar la ce vrea sa faca Dragnea si niciodata nu face.

Si mai e ceva, daca maine incepe campania, Ponta ii mananca la televizor si pe Iohannis, si pe Predoiu. Dar dupa o asemenea intrecere interna, dupa ce se infrunta, se enerveaza, dupa ce ziarista de la ziarul local va pune intrebari care cad greu la ficat, sunt pregatiti. Pentru ca Ponta numai "la ficat" ii va intreba. Si vor invata si ei sa intrebe la fel.

Catalin Predoiu e candidatul PDL, la PNL se vorbeste despre Klaus Iohannis, aveti o preferinta?

Chiar as vrea sa vad dezbaterea. Cred ca sunt la fel de buni. Eu la ora actuala votez cu Predoiu, pentru ca e candidatul ales de noi in alegeri interne si pentru ca are si de unde sa vina si unde sa se duca. A facut o cariera, si in privat, si ca ministru. E cam moale? Pai, n-ati vrut presedinte nejucator, echilibrat? E peltic? Si Basescu avea un ochi mai asa si avea si suvita aia. Nu prea are notoritate, dar asta nu e neaparat un dezavantaj.

Pe Iohannis nu l-am vazut niciodata vorbind cu doua persoane. El vorbeste cu microfonul. Sigur a fost primar bun la Sibiu, dar e adevarat ca nu e greu sa fii primar bun cand ai bani cu lopata. Toti primarii care au bani multi sunt de neclintit.

Eu nu zic ca Ioahnnis e rau, poate ar fi un bun presedinte. Poate ca e bine sa fie unul din provincie. M-am cam saturat de toti gargaunii de Bucuresti.

In plus, Iohannis se duce sa vorbeasca cu Angela Merkel, ceea ce altii....E la fel de adevarat ca am auzit oameni cu pretentii, profesori, medici spunand: "un roman nu se mai gaseste, trebuie sa votam un neamt?". Eu nu sunt de acord cu asta, dar si acest lucru trebuie batut in aceasta campanie preliminara. O sa-l intrebe unul din Botosesti Paia cum se scrie Iohannis. Sa invete sa-i raspunda. Daca ai trecut prin toate, ai deja o platosa.

Ar trebui facut tandem Iohannis - Predoiu sau invers?

Chestia asta ar mai taia ciocul celor carora nu se baga in batalie, dar stau si tes ca paianjenii si se viseaza premieri. In plus, cel care pierde nu ar pleca suparat si toata lumea ar sta la vasle. Poate fi o solutie foarte corecta.

Sunt multi care semnaleaza ca au un mare interes pentru functia de premier. Ponta vrea premier, Basescu si el, pe modelul Putin, care imi displace profund, Blaga si el.

Daca va castiga candidatul dreptei, cu un mic delay se va schimba si premierul. Sunt atatia tradatori! Pleaca Oprea a nu stiu cata oara dupa interesul national si stabilitatea tarii, UDMR e cu interesul national din totdeauna, minoritatile la fel. Nu cred ca mai rezista foarte mult. In primavara, cel mai tarziu, ar pica.

Si candidatul PSD cine sa fie?

PSD stie ca trebuie sa castige presedintia. Dar Ponta zice ca e suficient de tanar sa mai fie premier nu stiu cati ani si apoi sa ajunga presedinte. E fraier. Daca el mai ramane premier, nu il mai alege nimeni nimic, se termina de tot. Acum a mimat el cate ceva, nu s-a prins toata lumea.

Dar se si teme. Daca pierde, pierde si partidul, si guvernul, tot, ca Geoana. De aia parca ar vrea, parca n-ar vrea. Ponta vrea sa aiba un candidat pe care sa-l puna el si de care sa fie sigur ca va castiga. Nu exista asa ceva. Viseaza de pomana.

Dar in acest moment prima sansa o are Ponta cu PSD, iar noi dreapta, PNL+PDL, trebuie sa fim constienti de asta. Daca facem cel mai mic pas gresit, le cream posibilitatea sa castige si apoi 10 ani ne vom uita in oglinda spunandu-ne cat de tampiti am fost. 10 ani in care Ponta va fi presedinte cu premier cine va vrea el, cand va vrea el de cate ori va vrea el. Si daca va fi asa, sa nu maraie nimeni.

PSD stie sa tina puterea. Multi au crezut ca, daca se va duce vechea generatie a PSD, se termina. Nu, acolo sunt acum multi tineri cu mult mai comunisti decat Vacaru, decat Barladeanu, sunt trotkisti si smecheri. Nu cred in nimic, dar au discursuri de te cutremuri, de comunisti hotarati. Se vede ca n-au citit nimic, dar nici nu-i intereseaza. Candideaza din stomac.

Daca va castiga PSD va fi din nou ca in perioada Nastase.

Are Ponta calibrul lui Nastase?

Depinde ce intelegeti prin calibru. Pe Nastase il mai impiedicau lucrurile pe care le-a mai citit. Daca nu le stii, dai cu pumnul si spargi geamul. Nastase stia ca daca sparge geamul cad cioburi. Ponta n-are de astea. El e Che Guevara. Dupa parerea mea, Ponta e in stare de chestii mult mai rele decat Nastase.

Trebuie mare atentie. Nici nu ne dam seama cat de mult ne va influenta. Aveti copii, aveti prieteni, nimeni nu traieste doar in coltul lui, in globul lui de sticla. Si nici nu putem emigra toti.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 24532 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
42 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

"Nici nu ne dam seama cat de mult ne va influenta. Aveti copii,

aveti prieteni, nimeni nu traieste doar in coltul lui, in globul lui de sticla. Si nici nu putem emigra toti."
- asta cam asha e , da' catzi intzeleg !

 

Partea a II-a a interviului este mai putin acida ca prima dar

spune niste adevaruri, chiar daca limbajul folosit este cam smecheresc! O caracterizeaza foarte bine pe udrea, cea care nominalizeaza candidaturi la functii inalte de stat fara ca ea sa-si asume acele candidaturi! Adica, ea vrea sa fie sefa peste ei in cazul in care ar reusi sa castige! In ceea ce priveste parerea lui despre Ponta cred ca este cam invidios ca el nu a ajuns asa de sus!

 

De ce devine Berceanu tot mai vocal!?

Sau despre revergorarea evreilor din politica romaneasca!
Se stie ca evreii sunt datori sa-si ajute conatzionalii, de aceia sunt sprijiniti mereu sa acceada la functii cat mai inalte in stat!
Base, evreu dupa mama si tata, a fost un foarte favorabil agent de influenta, le-a asigurat infiltrarea in domeniul bancar, armament, transporturi a cosangvinilor sai ....
Romanii autentici, fii ai pamantului romanesc nu ajung sa detina functii in statul care le apartine!
Urmeaza inaltzarea lui Berceanu!

 

maxi, esti singurul membru al partiduletului tariceanu........

ati trecut (tu si tariceanu) la tema antisemita, asta e ultima voastra vocaliza....

Nu exista "tema antisemita" exista tema natzionala

Asta e o placa a propagandei evreiesti!
Statele natzionale care isi apara propriile interese, care interzic accesul strainilor in unele domenii strategice sunt urgent catalogate antisemite!
De exemplu evreii interzic accesul crestinilor la functii si demnitati in statul evreu dar totusi nimeni nu spune ca evreii sunt antiCristi! Sau, ma rog, nu spun multzi asta ...

Maxi, nu pot decat sa va felicit!! Sunteti printre

putinii cetateni ai Romaniei care au inteles interesele nationale ale PSD!!

Poate-i ajutati sa-si faca si un program clar de guvernare caci pentru multi inca nu-i clar ce vor sa faca cu educatia, justia, sanatatea etc ptr binele national!!

confundati mere cu pere! generic sunt fructe dar..

Astazi,evreu este orice persoana de religie iudaica,chiar daca nu are origini izraelite.Dupa trecerea khazarilor la religia iudaica(la jumatatea secolului VIII d.c.)evreii propriu-zisi mai reprezinta circa 15% din "populatia evreiasca" a lumii. Pentru a face distinctia intre evrei si populatia trecuta la iudaism,slavii au numit aceasta populatie "iudani"(in romaneste tradus impropriu "jidani"),adica "trecuti la iudaism". Specific acestor "iudani" este ca isi traduc(adapteaza) numele in limba populatiei in mijlocul careia traiesc,se declara de etnia acestora adoptand formal si religia majoritara.Pe scurt acestia sunt niste "pui de cuc".Exemplu relevant: Solomon Marcus se declara evreu si este mandru de asta.Mugur Isarescu,nu!Cu ambii ne mandrim ca sunt "romani", insa cu primul ne mandrim (cam) degeaba si cu al doilea de fraieri!
Revenind la puiul nostru de cuc:
Dragii mei, in Romania
nimic nu este etern
decat spaga, saracia
si Berceanu in guvern!
P.S. din punctul meu de vedere este "roman", indiferent de etnie, acel cetatean care are cel putin 3 generatii de oase in cimitirele romanesti(putini dintre cei care au condus Romania in ultimii 25 de ani indeplinesc aceasta conditie si consecintele se vad!).Din acest punct de vedere Iohannis este mai "roman" decat multi dintre noi.Sper sa transforme Romania intr-un mare Sibiu!

E o concordie totala intre dreapta si stanga!

Revista 22, Tapalaga si Ziare.com au fuzionat brusc cu RTV-ul lui Ghita care a dat ample pasaje din acest interviu fluviu al unuia dintre cei care au trimis PDL in istorie. Fuzionare sa fie, dar sa stim si noi, doamna Ene!...:)

@ma(r)xi 07.30

- pana acu' spuneatzi ca base e tatar , se pare ca ii schimbatzi etnia functzie de interese ! :o)))

Nicusor, am spus ca-i tatar ca sa nu iau "bann"!

E clar ca e exact aceiasi etnie ca tatal lui, ca mama lui, adica evrei!
https://stirea.wordpress.com/tag/dumitru-basescu/
http://ioncoja.ro/textele-altora/planul-ocuparii-romaniei-de-catre-evrei/

Berceanu da sfaturi ....

Sa dea , ca altceva ce sa mai faca .
Sa se uneasca cu PNL - ce mai intereseaza !??

Crede el ca daca defileaza cu candidatul cacu sfintele moaste lumea cade pe spate in extaz ....

Ma nea Bercene : ce-ai facut matale CONCRET pentru romani ,
pentru aia care te-au ales !??
Asa se pune intrebarea .

Predoiu stim ce a facut .
A facut niste coduri care ii ajuta pe bogati si-i fac slugi fara scapare pe saraci .

Fabulos, Berceanu asta !

Din pacate, de la ministrul Berceanu n-am prea vazut rezultate.
Altfel, interviul e beton shi, in plus, se citeshte cu mare placere.

@maxi: Base evreu? Sursa: Coja! Ha, ha, ha!

Pai, io care pot "sa merg" 'napoi doar pana la 1670, dupa tata, si cam 1640 dupa mama - cu nume, statut social, mosie si ce fapte a facut fiecare - n-am cum sa demonstrez ca vreun stramos "mai vechi" n-o fi fost evreu. Pe urma, stii cum e: in acte zice ca esti al lui Gheorghe, dar poate ca si Vasile o fi fost prin preajma cand s-a pus coca la dospit. Daca esti OM, ramai OM!

- Ion Coja este urmas de armean corcit cu evreica. Cam atata despre cat de "verde" e Coja.

Berceanu-produs fsn-ist expirat

Indivizi goi si fara continut conduc Romania.Interviul acesta a convins cam ce fel de oameni au dus Romania de rapa.Si din pacate aceeasi indivizi conduc Romanaia si acum cu mici exceptii;si rezultatele se vad.O exceptie este Ioana Petrescu.Berceanu ,un individ ingamfat,cu o cultura redusa face totusi o remarca-Ponta este capabil de lucruri mai rele decat Nastase.Si trebuie sa bagam la cap!

 

berceanu un fiiis expirat

pai daca avea berceanu in cap cit a avut boagiu in dos Ro avea o infrastuctura de invidiat in Eu,Numai ca baxa era prea mare ptr. margica lui cenusie. care se pierdea mereu,iar pe cind ogasea era deja obosit si nu mai putea face nimic.Si uite asa trecea timpul si cele 2 mandate la transporturi fara sa-si dea seama cineva ca acea ciuha a fost berceanu.

Zice Berceanu: "vine un senator de-al nostru de Slatina..."

"... si spune ca voteaza cu altii". Pai, daca tu, membru al partidului care da guvernul vezi ca ala o ia pe aratura, te dai "in decor" si-l trimiti la Bleaga, ce sa mai vorbesti de printzipuri si dreapta-stanga, ca n-are absolut niciun rost?!!

- Oare senatorulala nu era Berceanu-cel-nebagat-in-seama? De ce sa votezi cu altii? Iti dau altii "mai bine"? Asta-i politica de berbec de fotbalagiu: "nu-i dau pasa de gol lui X ca el i-a dat pasa lui Y, iar Y nu ma place". Hai, Bercene, ca esti bun de primaria din Dabuleni!

Pacat...

Daca ziare. com accepta orice scrie IED, un interviu cu un infractor de drept comun, inseamna ca nu mai puteti face deosebirea intre miere si otrava !

perfectă dreptate,dar...

sunt prea multe 'interese'meschine care vor eroda totul in cale!să il luăm oar pe frunză verde de furie,vrea el să mai 'lucreze 'cu pdl-iștii?măcănici scărisoară,ce zice?etc,..toți,dar absolut toți vor o țfoncție'un loc cit mai bun!?!!

 

Mare adevar, eu cand ii vad fata lui Burtaverde simt ca...

...mi se urca un nod in gat!

Mare cutra si ...

... acest domn, Bercu ... Si, multa rautate a mai acumulat in aceste luni de pauza ...

 

pai uite ce spune

"10 ani ne vom uita in oglinda spunandu-ne cat de tampiti am fost."nu chiar de 10 ani dar in fiecare dimineata se uita-n oglinda,(si isi spune rugaciunea de mai sus dar la singular)o marturiseste din proprie experienta

@ioanr Rank user: x5 12.06.2014, 11:1

pai domnule, ati zis fara politicieni! Nu stiu ce a zis Catarama, ma gandeam teoretic. dumneavoastra nu stiu ce intelegeti prin politicieni, eu inteleg aia care fac politica adica vor sa conduca tara. Nu va plac persoanele din cate inteleg! Asta e altceva. Acum am vazut ca nu vorbim despre acelasilucru. uitati o definitie a politicii."Politica este știința și practica de guvernare a unui stat și reprezintă sfera de activitate social-istorică ce insumează relațiile, orientările și manifestările care apar intre diversele categorii și grupuri sociale, intre partidele politice, intre națiuni ș.a.m.d. in vederea emancipării conceptelor proprii, in lupta pentru putere sau supremație ideologică, etc. Deși termenul este folosit in general in legătură cu actul de guvernare, el poate fi indentificat in toate interacțiunile grupurilor umane."
pornind de la definitii similare, o tara fara politicieni, in sensul de oameni care se ocupa de politica, nu poate exista.aa, ca oamenii astia sunt mai buni sau mai rai, ne plac sau nu ne plac, asta e deja altceva! pana la urma tine de structura si nivelul poporului, sa stiti ca pe nicaieri nu sunt heruvimi, sunt tot oameni!Noi ii avem pe aia pe care ii meritam! ca toata lumea!Sigur ca asta nu inseamna ca nu trebuie sa impunem standarde, dar sa nu existe politicieni, nu se poate!

E si l saracul

dupa calapodul "Ziare com".Daca stie sa numere pana la 1*unul) se incadreaza.

Politicienii si porumbeii

Se spune ca exista o asemanare mare intre astia: si "politicienii" cand sunt jos, iti ciugulesc din palma, ca si porumbeii si cand se vad sus, se gainateaza pe tine, tot ca si porumbeii !
Asadar, lasati porumbeii si eliminati "politicienii" prin votul vostru, al fiecaruia ! Asta este cea mai mare spaima a "politicului" ! Oare de ce ? Nu-i vedeti cum se zbat sa ajunga sus si cand ajung, spun ca e greu.Atunci de ce se zbat? Eu nu-i cred si deci, nici nu o sa-i mai votez daca voi avea si alte optiuni !Uneori, diferenta dintre stanga si dreapta e cam mica, in practica.
Fara policieni la varful tarii, cred ca viata noastra ar fi mai buna, mai putin costisitoare.

 

bine, hai sa zicem!

si cum vedeti conducerea unei tari, fara politicieni? ca ei cu asta se ocupa. Intreb cu cea mai mare bunacredinta, va asigur. Adica ce model de stat, vedeti in zilele noastre, cine sa faca legile, cine sa reprezinte tara in relatiile internationale. Sa zicem ca guvernul ar putea fi format din tehnocrati, aici si eu cred ca ar fi mai bine.Adiministratia din funcionari. Dar restul, cine si cum sa faca?Daca ma gandesc bine, singura varianta ar fi un monarh absolut. Ca la arabi.

ioanaii

Cum adica, politicienii se ocupa cu conducerea tarii ? De unde aceasta definitie? Ce sunt de fapt partidele politice, ne-a spus-o foarte clar V.Catarama, pe care incerc sa-l citez:"partidele politice sunt formatiunile mafiote, cel mai bine organizate in Romania".
Cine ar trebui sa conduca tara:
1.Presedinte - un om integru, cu oarece cultura generala, licentiat pe munca proprie nu cu diploma cumparata, diplomat in exprimare, care sa aiba coloana vertebrala.
2. Parlamentul - sa fie compus in majoritate din oameni cu experienta in economie, juridic, tehnic, agricultura, nu ca acum: "auto", merceologi, tehnician , maistru, lacatusi, tinichigii auto, ...; oameni care sa nu fie patati de "experienta politica", fara pete pe cazierul judiciar.Oameni care inteleg efectele unei legi pentru care ridica mana, indiferent ca-i pentru sau impotriva.Sa dea legi clare, fara "si; ori;sau" si fara trimetere la alte zeci de legi in cadrul textului, sau fara pedepse, asa cum a fost prima lege data in 1990, vestita lege 18 pentru restituirea terenurilor.
3.Guvernul - sa fie condus de un om cu autoritate, integru, cu bun simt si cu buni ministri in subordine care la randul lor sa aiba experienta pe domeniul sau.Nu preot sau medic ginecolog la agricultura, economist la sanatate, lider de sindicat la transporturi sau chiar premier...
Mergand mai departe, se poate asa si la nivel local .
Ce zici: se poate sau nu, mai bine zis e realizabil ??!
Si cel mai important: nimeni sa nu fie deasupra legii !

Buna dimineata Ioanaiiiiii

A-ti pus problemele la punct ?Ca urmeaza cupa dela Buenos Aires.,si nu mai e timp.Daca d-lui Berc....i se da atata atentie,ma intreb cine urmeaza dupa el.Cred ca dl Prigoana,alt crai al trecutului apropiat.Si asta e o tactica.

Ioanr, daca nu pui la varful tarii politicieni, tot trebuie...

...sa pui pe cineva; pai aia pe care ii pui, ori de unde ii vei lua, devin automat politicieni (fie ca stiu,fie ca nu stiu ce au de facut).
Aici Ioaniiii recunosc ca are dreptate, desi de obicei nu sunt de acord cu ea.

stan-e

O fi si cum spui tu, dar se poate ca macar sa nu-i "livreze" vreun partid politic? Nu de alta, dar astia sunt deja canalizati pe altceva; poporul cred ca ocupa locul 3, 4 sau... in prioritatile lor profesionale.
As intreba pe ioanaiii, daca definitia politicii se poate aplica si in cazul unei lovituri de stat data de armata, cu instaurarea de legi aspre, spre indreptarea societatii ?
Dar daca se mai incalca definitiile teoretice, ce are ? Oare Burebista, Decebal, Stefan cel Mare, Mihai Viteazul,... din ce partide politice faceau parte ? De la ei (ca si conducatori) pana la "politicul" de azi, vi se pare evolutie sau invers ?

foarte interesant!

am citit pe nerasuflate, Berceanu pare sincer si mai aflam si cate ceva din spatele cortinei!Grea munca de partid, ia uite... si stie el ce zice, ca el a manarit alegerile in 2009, cu Blaga si Videanu, desigur.

 

URRRRRAAAA.

Vad ca sunt 2 pagini de dezbateri,deocamdata.Sunt curios in ce cosh de gunoi se vor arunca....democratic si elegant,ca sa nu supere pe nimeni.Pacat ca sunt idei,dar cel mai important capitol este "Baterea apei in piua"Noua nu ne trebuie politicieni marca "vantura pleava" ci gospodari care au realizat ceva in viata.Intai SELECTIA' apoi "ELECTIA".De dl Berceanu,ce sa zic ? A tacut cateva luni,si acum face filozofie,ca de fapte nu a fost bun niciodata.Nu stiu ordinea,oare cine urmeaza ? Videanu ?Importatorul de borduri,de calitate superiora ? Daca se faceau pe luna,le-ar fi adus de acolo.Pacat.Oare poporul e cu prea mult bun simt,sau e preanaiv daca mai asculta de asemenea palavragii.In an de alegeri,trebuie data mintea la ascutit,nu la scoala de regrete.La vorbele de claca ale altora,le-am adaugat si pe ale mele.

Sigur ca ne trebuie "gospodari" si nu "gospodini"?

?

 

 

Cu mru a nimerit-o la fix: "un ***". Usa nu trebuia "trantita".

Credea ca-l voteaza primarii pdl-isti din sentiment ? Nu. Aia voiau bani nu usi trantite.
S-a crezut urcat cu harzobu pe cer. Astia crescuti in glastra, cand ii pui in pamant nu dau roade. Ca si Ponta.

 

Johanes Presedinte!

punct!

 

Abureală!- I-

Remarc mirarea dnei IED la aparebta detasare a lui Berceanu de sigla PD.
Normală detasarea,care nu fost desuflet,ci de conjunctură.Una jutor al existentei PD ,dat si de Miron Cosma.Incercări de a prelua drumul spre stanga comunistă odată cu formarea USD=PSD Cunescu si PD.
Intrare in CDR invitati pentru echlibri si impresia că e o aliantă a partidelor istorice.

 

Abureală!-II-

După 2000,PNL se "adună" sub presedentia lui Stolo,
iar PD se miscă spre o aliantă de centru dreapta,sub
comanda lui Băsescu.Si era bine dacă nu se muscau si
scăpam de ingineriile comuniste.
Asa că,doar odată cu migrarea grupului Stolo-Stoica
ca PLD si fuziunea cu PD(dezlipit de socialisii ce s-au apropiat de PDSR),apare un PDL de dreapta ZIS,
dar care nu a convins.
PD a trăit putin sub acest nume si trecea des drumul de la stanga la dreapta.De ce i-ar păsa lui Berceanu de siglă?
Mi s-a părut că autoarea a vrut să provoace mai mult nostalgia liberalilor ce nu au "statut" de traseisti.i au fost vechi liberali,iar altii au venit după '90 la PNL cu sentimentul că au intrat in familia
PNL,partid ctitor de Romanie Mare si modernă.
Doresc fuziunea de dreapta,căci ii dau dreptate lui Berceanu(poate si el secuvinist la acest moment!),că nu denumirea e problema acum,ci realizarea fuziunii
pe principii ce nu vor genera mai tarziu lupte de
culise care să macine increderea...

 

da,Ioanaiiiiii

avem nevoie de politicieni , dar daca se va naste o lege prin care sa le ridice imunitatea , traseisnul politic sa fie interzis , iar la incheierea mandatului cei alesi sa raspunda pentru nerealizarea promisiunilor facute in campania electorala , ar mai fi o asa mare concurenta acolo ... sus ? ; s-ar mai infrupta ei cu lacomie din cascavalul neamului ? ; de exemplu vedem pe calea ferata trenuri Berceanu (Bercovici) ! ; da , are dreptate sa se uite 10 ani in oglinda si sa planga !

 

POLITICIENI ? Avem noi asa ceva ? Unde?

"DEMNITARII' nostri consuma timpul cateva luni pe an stabilindu-si drepturile,(aici fara diferente de stanga-dreapta),restul in campanii,ca slava Domnului avem,calatorii si vacante.Cum "acasa la mama" au locuit la 5 stele,si au avut avion si secretare etc.etc,si inca odata etc,sunt cam modesti ca nu cer inca o stea.Politicienii nostri,seamana cu fiintele care stau in stupi pe ramele de miere SUS.adica cu trantorii.

Abureală!-III-

Cat priveste "mai comunistii"tineri din PSD,aici nu mai este abureală in zice Berceanu.PNL a simtit
propria-i piele care nu aplică proiecte din cele citite si intamplate,ci se reped la functii de comandă si executie ca niste "candidati din stomac"!
E greu să realizezi astăzi o dreaptă pe părincipii
si nu TRĂDICENISTE,dar e necesar să luăm aminte la "ajutorul"dat de Ponta.Pozitia lui si a colegilor
din postura de comandă,OBLIGĂ dreapta la coagulare.
E un moment asemănător cu cel ce adus la crearea USL,
cand PDL si Băsescu,o luase pe miriste...
Retin si formarea unei perechi din care se va
hotări candidtii la presedentie si premier,cei doi punand osul la bătaie pentru succes si imagine favorabiă.Ceea ce nu a fost cazul in USL,dar putea fi
in DA din 2004.

 

Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor