Povestea romancei deportate din Cancun impreuna cu bebelusul ei: "M-au amenintat de mai multe ori ca daca nu urc in avion voi ajunge la inchisoare"

Marti, 02 Februarie 2021, ora 11:38
7875 citiri
Povestea groaznica prin care a trecut o romanca impreuna cu bebelusul ei/Foto: Aeroportul din Cancun

O romanca a povestit in detaliu pe pagina ei de Facebook clipele de cosmar prin care a trecut alaturi de bebelusul ei atunci cand autoritatile mexicane nu i-au permis intrarea in tara si pana in momentul in care a fost deportata. "Nu reuseam sa dorm, imi venea in minte tot ce s-a intamplat, incercam sa inteleg sau sa gasesc o explicatie logica", a povestit femeia intr-o lunga postare ce descrie modul in care a fost tratata de autoritatile mexicane.

"Mamica cu bebelusul care au fost deportate din Cancun

Doresc sa fac publica intamplarea prin care am trecut pe 30.01.2021.

Dupa un an greu pentru toti, la sfarsitul lui ianuarie aveam planificata o calatorie in familie catre o destinatie calda, Cancun, Mexic.

Am pregatit plecarea destul de sceptici stiind ca in vreme de Covid orice se poate intampla. Am fost bucurosi cand ne-am vazut in avion si deja cu zambetul pe buze si parca uitasem si de oboseala celor 13-14 ore de calatorit cand am coborat si ne indreptam catre controlul pasapoartelor. Am ajuns toti 5 la ghiseu (mamica + bebe, sot, mama si soacra), iar dupa verificarea actelor, eu si mama mea am fost invitate sa-l urmam pe agentul de la vama, fara mai multe detalii. Am ajuns intr-o incapere cu mai multi romani (unii de pe zborul nostru Lufthansa, altii de pe cel de Air France) unde ni s-a cerut sa completam o fisa cu datele noastre si scopul calatoriei. Erau semne ca nu avem voie cu telefoane mobile si ceilalti romani ne-a spus ca ni le vor confisca daca le folosim. Si de aici lucrurile au inceput sa ia o intorsatura ciudata.

Autoritatile locale nu vorbeau cu noi, singurele franturi de informatii pe care le-am avut au fost "avem o alerta pe numele vostru, sigur ati facut voi ceva" "nu stim ce, trebuie sa vedeti cu consulatul roman". In timpul acesta eu aveam copilul in brate, obosit dupa atata drum... am cerut sa-l schimb si aceasta a fost singura data cand l-am vazut pe tatal copilului, pentru fix cateva secunde, cat mi-a dat geanta cu scutece si cred ca tot atunci au luat si pasaportul copilului.

La toaleta am mers insotita pentru a schimba bebelusul, iar atunci agenta care m-a insotit mi-a spus ca ne vor trimite inapoi. Imi era greu sa cred. Si totusi nu primeam nicio informatie. Dupa un timp ne-am mutat si incuiat intr-o alta incapere, un fel de sala de asteptare cu cateva saltele sprijinite de pereti si toalete intr-un capat.

Era in jurul orei 19 (si trecusera vreo 3 ore de cand am aterizat) cand au venit vreo 10 agenti vamali cu pasapoartele noastre si au inceput sa ne scoata pe rand in grupuri mici. Noi am fost in ultimul grup, ni s-a cerut sa-i urmam fara alte explicatii nici acum. Am intrebat unde mergem si nici nu-mi raspundeau.

Am ajuns pe un culoar care ducea spre avion si atunci am inteles ca ne vor forta sa urcam in avion inapoi. In momentul acela am cerut sa vina si tatal copilului pentru ca eu nu aveam nici mancarea pentru bebe, nici chei de la casa, cum puteam sa plec fara nimic. M-au amenintat de mai multe ori ca daca nu urc in avion voi ajunge la inchisoare, ca sunt obligata sa plec. Sotul meu nu mai putea luat bilet, nu putea ajunge la mine in niciun fel, nici la telefon nu ma lasau sa termin conversatia unde il anuntam ca suntem deportati sau riscam sa ajungem in inchisoare.

M-au amenintat inca o data "inchisoarea nu este un loc pentru o mama cu copil" "esti pe teritoriul nostru si autoritatile iti pot lua copilul in situatia asta". Va las sa va imaginati ce poate sa fie in mintea si in sufletul cuiva care trece prin toate astea, fara sa stie DE CE. Si sa vada ca este si filmat si pozat de agentii respectivi pentru care disperarea noastra a fost distractia lor de sambata seara..

Am decis sa urcam, dar nici atunci nu voiau sa ne dea pasapoartele, a trebuit sa fim in pragul avionului pentru a le recupera.

Am ajuns in avion speriata, nestiind ce voi face mai departe: unde vom merge pentru ca biletele noastre erau catre Frankfurt si ne lipsea si cel catre Paris (de unde plecasem), cu ce imi voi hrani copilul pentru ca nu aveam deloc mancare pentru bebe si unde vom sta sau cum vom intra intra neavand chei....

Nu reuseam sa dorm, imi venea in minte tot ce s-a intamplat, incercam sa inteleg sau sa gasesc o explicatie logica. Nu am fost singurii in situatia asta, ci o parte din romanii de pe fiecare zbor din ziua respectiva, inclusiv ceilalti 6 prieteni cu care ne-am planuit calatoria si care au ajuns dupa noi cu BA. Dar care a fost motivul nu stim... si de ce au separtat familiile? De ce sotul meu a intrat si noi nu, din moment ce eram o familie si aveam aceeasi rezervare? (Teoretic si copilul putea ramane si chiar separat de mine daca nu se intampla sa fie atasat in sistem).

Iar sotul meu nu a fost in niciun moment informat de autoritatile mexicane de ce urmeaza sa se intample sau s-a intamplat cu noi, familia lui.

Pe zborul de intoarcere cei de la compania aeriana s-au purtat foarte frumos, ne-au gasit ceva de mancare pentru bebe, ne-au indrumat cum sa facem rost de cartile de imbarcare pentru Paris odata ajunsi in aeroportul din Frankfurt. Am avut dificultati sa le recuperam pentru ca in sistem copilul aparea ca se va intoarce cu zborul pe pe 1, alaturi de tata, dar fizic era cu mine.

La aterizare am fost asteptate de politie, iar dupa ce au verificat ne-au confirmat ca totul este ok la ei si am putut pleca.

Trec peste detaliile despre cum am spart usa, va las doar cu imaginea unei mame prabusite pe podeaua casei, usurata ca si-a adus bebelusul acasa", a scris aceasta pe Facebook.

Probleme la intrarea in Mexic exista de mai mult timp, multor romani fiindu-le refuzata intrarea. Insa procentul, din totalul vizitatorilor, era mic in trecut si mai mult in Mexico City. Nu si in Cancun.

Insa in ultimul timp s-au inmultit aceste cazuri sporadice. Si nu, nu toti cei care sunt respinsi sunt interlopi veniti la furat, cum sugereaza unii. Ba chiar unii sunt veniti cu agentii, au toata vacanta cumparata, pachet, de la tur operatori romani. Nu li se intampla acest lucru neplacut numai calatorilor independenti.

Frustrarea românilor, cu privire la admiterea cu granițele terestre în Schengen. Rațiunile care ar fi fost la baza blocajului
Aproape două treimi dintre români cred că țara noastră a îndeplinit toate criteriile pentru admiterea cu granițele terestre în Schengen. Ei sunt de părere că unele state europene...
Ciolacu susține reforma bugetară și regionalizarea teritorială: ”Să nu mai existe decalaje ca între Timişoara şi Bacău”
Premierul Marcel Ciolacu a declarat joi, 25 aprilie, la Timişoara, că regionalizarea teritorială şi reforma bugetară trebuie făcute, după o analiză şi un studiu exact în fiecare judeţ....